Madventures

  • 152 341
  • 458

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Toi Coco osuus aiheutti kyllä melkoista vaivaantumista. Mikähän sen pointti oikein oli? Tietysti vittuilla huuhaalle, mutta ei oikein toiminut ja oli täyttä paskaa.
 
Suosikkijoukkue
On vain Jukurit
Eilinen jakso Cocoon asti oli ihan ok. Sen jälkeen loppui kyllä kaikki. Paitsi itse ohjelma.

Muutenkin tämän kauden jaksoista on löytänyt tosiaan yhteneväisyyksiä Armanin ohjelmiin, toivottavasti kauden loput jaksot palauttaa uskon Madventuresiin ja samalla tekee eroa Armanin tuotantoon.

Tuotantokauden idea itsessään on kiinnostava, joten luotan suunnanmuutokseen.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Suomessa olisi niiiiiiin paljon näytettävää että varmasti saisi 2 tuotantokauttakin tehtyä ja silti jäisi paljon näyttämättä.
Vähän toisenlainen esitystapa ja tiettyjen paikkojen historian ja "neppitiedon" esiintuominen saisi monen varmasti kiinnostumaan matkailusta Suomessa enemmän. Sikäli se taas on mahdollista. Tosin kun tätä ollaan tehty niin silloin ei ollut Koronasta tietoa.

Kuten tuossa @stiflat aiemmin mainitsi liftaaminen ja itse kuvaaminen olisi tehnyt ohjelmasta ihan toisenlaisen ja olisi varmaan ollut paremmin sen alkuperäisen Madventuresin peruja.

Nää "pissakakkaleikit" ja muka hassut naaman vääntelyt sekä älytön ylireagoiminen ei toimi enään kun jätkillä on se "20 vuotta taulussa" enemmän mitä aikanaan oli.
Joo tiedän että jauhan samaa levyä tässäkin viestissä ja pakko ei ole katsoa, mutta aion katsoa loputkin jaksot.
Kolmos jaksosta ei voi alemmas enään vajota...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Jos yhtään lämmittää, niin nelosjakso on sitten jo aikamoinen tasonnosto kolmosjaksoon verrattuna.

Ei kyllä iskenyt tämä nelosjakso minuun. Mitään spoilaamatta aika yksipuolista melodista menoa. Ehkä nuorempiin uppoaa paremmin
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
- Avantouintia jossain Vantaalla, hui miten hurjaa
Kaikenlisäksi päivä oli pilvetön ja taivaalla paistoi aurinko ja itse avantoa/jäätä ei ollut missään, niin samaistuvuus kylmään oli täysi nolla. Kai nyt pohjoisessa sentään olisi vielä ihan oikeita avantoja ollut? No, toisaalta youtube on täynnä avantountivideoita, joten halvemmalla olisi päässyt, kun olisi ollut menemättä sinne Vantaallekin.

Lisäksi en oikein käsittänyt, miksi koko jakso piti näytellä krapulaista? Olisivat nyt sitten edes kuvanneet sitä ryyppäämistä, niin olisi voinut tulla sisältöäkin enemmän. Onneksi Ruudussa on toi +15 sek. kelausnappi.

ps.Miksiköhän en saanut @Niilo n tägäyksestä ilmoitusta
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
- Suomalaisessa saunakulttuurissa olisi riittänyt kerrottavaa, mutta päätettiin tuoda saunottaja Ameriikasta
Haapakosken Ville juuri matkusteli ympäri Suomea saunomassa, joten eivät varmaan halunneet samanlaista ”matkaohjelmaa” tehdä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Haapakosken Ville juuri matkusteli ympäri Suomea saunomassa, joten eivät varmaan halunneet samanlaista ”matkaohjelmaa” tehdä.
Haapasalo
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Aargh, miksi tämä Madventures ei toimi mulle. Pystyin 5min katsomaan ekaa jaksoa tätä Suomi-teemaa, tulee sellaista naamazoomia ja hassunkauskaa artikulointia, ei vaan pysty. En ole kyllä aikaisempiakaan katsonut, samasta syystä.
Ehkä nämä on niitä klassisia makuasioita, yllämainittu Haapasalokin tomii mulle paljon enemmän luonnonlapsena.

Diggaan paljonkin ruoka ja matkailuohjelmista mutta en näköjään pienentäkään vertaa näistä kahdesta Docventures jampasta, näissä on jotain teennäistä, anteeksi jos kritisoin, eikä tässä ole mitään henkilökostaista.
Onneksi ohjelmia on monia, jokeiselle meille löytyy omansa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kausina 1-2 tämä sopi varmasti sen takiakin hyvin, että itse oli sopivassa iässä. Teininä sitä iskee tämmöiset jutut, kun vähän systeemiä ja sääntöjä vastaan kapinoivat nuoret jätkät tekee jotain tämmöistä. Eli jätkien persoona oli tärkeää. Kuten ketjussa on sanottukin, niin tunnakin tuohon aikaan sopi kameran eteen paljon paremmin. Tuolloin hän oli ihan ehdasti jopa hieman kusipää, mutta kameran edessä se joskus toimii, jos on vähän reippaammin särmää.

Nuo ensimmäiset kaudet oli vielä kaiken lisäksi oikeasti tosi hyvin tuotettuja siihen nähden, miten pienellä budjetilla jätkät teki tuota hommaa. Nuoruuden innon, ennakkoluulottomuuden ja energian mukana tuomaa rohkeutta, joka sai jätkät käymään tosi häröissä paikoissa ja tekemään riskialttiita valintoja, sekä varmasti saivat tehdä taustaduunia todella paljon. Suuri osa maista oli sellaisia, joissa ylivoimainen enemmistö suomalaisista ei koskaan ollut käynyt, eikä ole varmasti käynyt vieläkään.

Nämä Suomi-jaksot on olleet vähän, kuin jo pariin kertaan lämmitettyä hernekeittoa rupeaisi vielä kerran lämmittämään uudelleen ja sitten lopulta syö senkin vielä puolikylmänä. Se, että jätkät on keski-ikäistyneitä ei vielä sinänsä olisi välttämättä mikään ongelma. Mutta heidän olisi itsensä pitänyt ymmärtää keski-ikäistyneensä. Tuo, että he yrittävät ratsastaa samoilla vitseillä ja samanlaisella käyttäytymisellä, kuin lähes 20 vuotta sitten, niin ei se vaan enää toimi. Tuo koko konsepti olisi pitänyt miettiä uudestaan ja toteuttaa eri tavalla. Ei tuosta vaan saa mitään seikkailua enää tekemälläkään, että jätkät menee nukkumaan jonnekin telttaan, kun puolet Suomen kansasta on tehnyt tuota itsekin. Riku toimii kameran edessä vielä ihan kohtalaisesti, mutta tunna ei sitten yhtään. Tunnasta on hävinnyt kaikki se roso ja vittupäisyys, joka hänestä teki mielenkiintoisen vielä 2000-luvun edessä. Buddhalaisuus on hieno filosofia, mutta mielenkiintoista TV-sarjaa ei ole kyllä tehty yhdestäkään buddhalaisesta.

Sääli se on sanoa, mutta omasta mielestäni yksi kaikkien aikojen parhaista TV-sarjoista on muuttunut tälle kaudella ihan Ö-sarjan kuravelliksi. Jotain pelastaa edes se, että kavereilla on ilmeisesti tätänykyä fyffendaalia sen verran reilusti, että tuo on periaatteessa ihan hienosti kuvattua settiä suurimmilta osin. Riku toimii kameran edessä vielä ihan kohtalaisesti, mutta tunna ei sitten yhtään.

Sääli on toisekseen sanoa se, että minusta tämä koko Suomi-kausi olisi pitänyt jättää tekemättä. Totta kai jätkät saa omalla brändillään tehdä, mitä haluaa. Ja ymmärrän senkin, että ihmiset vanhemmaksi kasvettuaan muuttuvat. Mutta onhan tuo nyt aika ironista, että ne 2000-luvun alussa kaikkea kaupallisuutta ja kapitalismia kiihkeästi vastustaneet jätkät ovat vuosi vuodelta itse muuttuneet enemmän ja enemmän juuri sellaisiksi. He elättävät tällä itsensä ja ymmärrän senkin. Mutta silti rahastuksen maku ja omille arvoilleen pyllistäminen häiritsee minua tässä heidän touhussaan aika voimakkaasti.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
@adolf tiivistää yllä omat ajatukseni suurelta osin joten jätän lainauksen tekemättä. Olen pitänyt Rikua ja Tunnaa tosi suuressa arvossa aiemmin, mutta tämän Suomi-jutun olisi kyllä saanut jättää ideointipalaverin pöydälle muiden luonnosten joukkoon. Touhusta tulee mieleen 90-luvun Lista-ohjelma ja Sami Aaltonen.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
En jaksa muokkailla tuota viestiäni, niin tästä uusimmasta jaksosta vielä pari ajatusta, kun sen alkua olen nyt katsonut. Silloin ensimmäisillä kausilla siitä itse matkustamisesta sai jo, niin paljon mielenkiintoista sisältöä, että silloin jaksoihin ei tarvinnut ympätä yhtään tätä mukahauskaa spedeilyä. jotenkin ohkaisesti tämä kai liittyy suomalaisuuteen, mutta ei tällä kyllä yhtään mitään tekemistä enää matkustamisen kanssa ole. Kun ohjelman nimessä kuitenkin mainitaan "adventure", niin silloin ei ihan odottaisi noloa kopiointia Hangover elokuvista.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En jaksa muokkailla tuota viestiäni, niin tästä uusimmasta jaksosta vielä pari ajatusta, kun sen alkua olen nyt katsonut. Silloin ensimmäisillä kausilla siitä itse matkustamisesta sai jo, niin paljon mielenkiintoista sisältöä, että silloin jaksoihin ei tarvinnut ympätä yhtään tätä mukahauskaa spedeilyä.

Silloin männävuosina huumori tuli vähän kuin oheistuotteena mukaan kun jätkät olivat niin aidosti innoissaan kaikesta. Nyt tuntuu että sitä aitoa intoa ei ole. Siinä on ehkä se suurin ero.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Toistan monia kirjoittajia: Tämä 3. jakso on kyllä aivan täydellinen rimanalitus ja ei tätä pysty katsomaan kokonaan. Ihan vitun huono jakso.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Toistan monia kirjoittajia: Tämä 3. jakso on kyllä aivan täydellinen rimanalitus ja ei tätä pysty katsomaan kokonaan. Ihan vitun huono jakso.

Myös 4.jakso on sellainen, ettei varmasti iske kaikille. Näistä 1-4 omasta mielestä selkeästi mielenkiintoisin oli se kullankaivuujakso mutta mielipiteitä on varmasti monenlaisia ja kaikille ei kaikki toimi samalla tapaa...
 

ipaz

Jäsen
Ihmettelin kanssa eilen 3. jaksoa katsellessani tuota Coco-osuutta. Eikös tuo tyyppi ole Tunnan veli Eero Milonoff? Eli ehkä Madventures-kaksikko oli ajatellut palkkaavansa köyhän näyttelijäveljen hetkellisesti tuottamaan "koulutuksensa" tasoista rainaa sopivaa korvausta vastaan. Ohjelmaan sillä ei ollut mitään lisäarvoa ja kun pätkä oli vielä kaikista pisin tässä jaksossa nähdyistä, niin se alkoi todellakin menemään myötähäpeän puolelle.

Muut jaksossa nähdyt, aidot tekijät eivät minua haitanneet. Ihan hienoa että esittelevät tällaisiä "huru-ammatteja" joita tästäkin maasta löytyy. Sehän tämän sarjan tarkoitus kun loppuviimeksi on.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ihmettelin kanssa eilen 3. jaksoa katsellessani tuota Coco-osuutta. Eikös tuo tyyppi ole Tunnan veli Eero Milonoff?

On.

Cocohan on ollut mukana jo ykköskaudella ja MadCookissa esittämässä stereotyyppistä travelleria. Todella rasittava oli jo silloin eli sinällään onnistui roolissaan. Se puolestaan oliko tuo rooli tarpeellinen, on ihan hyvä kysymys.

Ekan jakson olen katsonut ja kyllähän sen ihan mielellään katseli. En toisaalta odottanutkaan mitään toisintoa kahdesta ensimmäisestä kaudesta.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ei. Ei vaan jaksa enää. Täysin teennäistä mielestäni.

Samalla tekohymyllä ja naaman vääntelyllä mentiin taas. Mun mielestä turhaa naaman "vetkutusta" ees taas siinä kameran edessä. Varmasti ne jotka diggaavat räpistä, olivat "ekstaasissa", mutta ei uponnut taaskaan mulle.
Saamelaisuutta olisi voinut tuoda enemmän esiin.
Tähän astisista eka jakso on edelleen paras. Vielä on kesää jäljellä lauloi Tero Vaara, muistaakseni 2007 tai 2008 ja vielä on jaksoja jäljellä, mutta taitaa loputkin mennä samalla teennäisellä linjalla...
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Räppijakso oli jo hieman parempi kuin Cocon sekoilut, vaikka toisaalta paskemmaksi oli lähes mahdoton vetää. Katson nyt Ruudusta ensi viikon uussuomalaisjaksoa eikä tämä vaan lähde. Punainen lanka kateissa, jaksoa luotsaavat pari mustaa kaveria eivät saa suustaan mitään järkevää ulos ja sama teennäisyys jatkuu. Ainut positiivinen asia oli räppijaksossakin esiintynyt Yeboyah, joka vaikuttaa aidosti mukavalta ja maanläheiseltä naisräppärin alulta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Avalanche
Rapbattle oli hauska ja saamelaisiin olisi voinut tutustua tarkemmin. Myös Tampereella kuvattu pätkä kun puhuttiin Kalevalasta toi jossain määrin vanhat Madventuresit mieleen. Mutta ei mitää matkailua saati seikkailua. Pelkkää edestakaisin mersulla poukkoilua. Jos ohjelman nimi olisi joku muu kuin Madventures niin en varmasti katsoisi enää viikon päästä. Katsotaan monta mahdollisuutta tälle jaksaa vielä antaa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Viitosjakso katsottu ja oli mielestäni vähän parempi kuin jaksot 3. ja 4. Keski-ikäisen miehen perseenpyöritykselle, kaikesta myötähäpeästä huolimatta, löytyy pientä huvittuneisuutta...
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jeeee mennään "itään", eli Metrolla itikseen ja siitä vielä vähän pidemmälle . .
Ei tää ole missään vaiheessa ollut vielä kunnon matkailuohjelma.
Esitellään eri kulttuureita ja henkilöitä joka jaksossa ja se kai onkin tarkoitus. Sama yli näytteleminen jatkuu ja ne naaman pakko vääntelyt.
Keikutetaan botoksilla täytettyjä ladon seinän levyisiä perseitä...
Ei nyt paskin jakso
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Nalkuttakaa mitä nalkutatte, mutta nyt oli tämän Suomiversion paras jakso, heittämällä. Aion katsoa kerran pari uudestaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös