Maanantai on nurkan takana...

  • 6 561
  • 23

Viikonloppu ohi, mitäs maanantaina?

  • Olen työtön, mutta kaipaan työtä

    Ääniä: 11 7,6%
  • Olen työtön, ei halua työelämään

    Ääniä: 3 2,1%
  • Menen töihin naama norsunvitulla

    Ääniä: 42 29,0%
  • Menen töihin hyvällä fiiliksellä

    Ääniä: 50 34,5%
  • Olen opiskelija, sovittelen jo reppua selkääni

    Ääniä: 15 10,3%
  • Olen opiskelija, taidan pitää vapaata

    Ääniä: 22 15,2%
  • Olen eläkkeellä, olen jo unohtanut mitä on työ?

    Ääniä: 2 1,4%

  • Äänestäjiä
    145

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, viikonloppu on pian taas ohitse ja aamulla on aika palata arkeen. Mitkä ovat fiilikset yleensä sunnuntai-iltana arkea odotellessa? Minne menet aamulla vai menetkö minnekään? Eräs silloinen työkaverini tokaisi aikanaan, että sunnuntaina tekisi mieli etsiä köyttä eikä eväsreppua.

Edit. Koska joukossa on vuorotyöläisiä, niin olkoon heidän "maanantai" se päivä, jolloin työt alkavat vapaiden jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hyvät fiilikset, kuten suurin piirtein muinakin sunnuntaipäivinä. Tämä säännöllisen epäsäännöllinen kolmivuorotyö pitää huolen että saa viettää viikonloppua ihan arkenakin. Maanantait ovat mukavia päiviä, sillä yleensä mulla alkaa olemaan työviikko loppupuolella.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Niin, viikonloppu on pian taas ohitse ja aamulla on aika palata arkeen. Mitkä ovat fiilikset yleensä sunnuntai-iltana arkea odotellessa? Minne menet aamulla vai menetkö minnekään? Eräs silloinen työkaverini tokaisi aikanaan, että sunnuntaina tekisi mieli etsiä köyttä eikä eväsreppua.

Viikonvaihteessa tuli tehtyä sellaiset 20 tuntia töitä, joten huomenna aion nukkua pitkään ja haistattaa paskat maanantaille ja työnteolle. Tiistaina vasta töihin ja siitä alkaa neljän päivän putki. Joten vaihtoehdoista ei löytynyt sopivaa kohtaa vuorotyöläiselle jonka vapaapäivät ovat epäsäännölliset, tai no jokatoinen viikko maanantai on vapaa kun edellinen viikonvaihde on tullut tehtyä töitä. Onhan tähän jo tottunut vaikka toisinaan sitä hiukan harmittaa kun tietää, että jokatoinen viikonvaihde on oltava töissä. Ja muutenkin päivät ovat pääsääntöisesti kymmenen tunnin mittaisia aamusta iltaan. Ja palkkakin on perseestä...

vlad.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minulla vaihtuvat viikkovapaapäivät viikoittain. Maanantai ei aiheuta mitään erikoista huolta. Joskus olen maanantain töissä, joskus en. Huominen maanantai ja sitä seuraavan viikon maanantai ovat minulle vapaapäiviä.

Ei oikein löydy sopivaa äänestysvaihtoehtoa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Normaalisti menisin duuniin, huominen kuitenkin on onneksi vapaapäivä. Tiistaina sitten sorvin ääreen.

Olen työhönvalmennuksessa kuntoutuksen kautta, teen viiden tunnin työpäivää, vuoden loppuun saakka kestää tämä työ. Eläkepaperit ovat vetämässä ja kaikki edellytykset löytyy siihen, että kohta olen, jos en eläkkeellä, niin ainakin osa-aikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä. Ei oikein ole mulle vaihtoehtoa tässä äänestyksessä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Naama norsunvitulle ja töihin niinkuin kaikkina muinakin arkiaamuina.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Maanantai päivä muiden joukossa. Joskus vapaa, yleensä ei. Huomenna suht iloisin mielin töihin, sitten olisikin pari päivää vapaata.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Paskat vaihtoehdot, en vastannut.

Ajattelin nukkua puolille päivin ja keitellä rauhassa kahvit. Päivän mittaan käyn ehkä kaupassa. Torstaina pitäisi jaksaa vääntäytyä töihin.
 

wundermann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LUFC
Sunnuntaina ollut ykkösen vapaa, maanantaina illaksi töihin pienessä darrassa ja muutenkin vituttaa. Joka ikinen maanantai ja lauantai on töitä niin kyllähän se maanantai aina vähän vituttaa. Arkivapaat taas on ihan jees.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
YT-neuvottelut päällä, nyt jo kolmatta kierrosta mennään. Lomautukset on alkamassa tässä tai ens kuussa, tietoa ei ole kauanko kestää. Vai kaatuuko koko työpaikka alta pois. Joten eipä paljon nappaa nää maanantait. Eikä tiistait. Eikä muutkaan arkipäivät.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Hyvällä fiiliksellä mennään. Kolme asiakaskäyntiä tänään...klo 12,13 ja 14. Siinä päivän duunit.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Mikäs tässä, hyvät fiilikset duunista, koska tällä viikolla tulee hieman tietoa siitä, miten tulevaisuuden työkuviot etenee. Isojen asioiden äärellä liikutaan.
 

Fordél

Jäsen
Töihin mennään ja ihan hyvillä fiiliksillä. Iloitaan siitä, että on töitä joihin mennä. Ei maanantaissa itsessään ole yhtään mitään vikaa. Viikonpäivä muiden joukossa. Omasta asenteestahan se on yleensä kiinni miten siihen suhtautuu. En siis ymmärrä miksi sinne töihin pitää mennä naama norsunvitulla kun ei se hyödytä ketään; ei itseä, ei työntekoa eikä työkavereita. Jos duuni vituttaa, kannattaa vaihtaa duunia. Tai jos duuni ei kiinnosta niin miksi siitä edes ottaa itselleen mitään vitutusta. Tekee sen minkä pystyy duunissa ja sitten lähtee kotiin tekemään miellekkäämpiä asioita.
 

Joppe K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Töissä jo tullut oltua jonkin aikaa eikä tuo aamuherääminen tuntunut mitenkään pahalta vaikka viikonloppuna tuleekin aina valvottua aamutunneille ja sitten myös nukuttuakin aika myöhään. Työtä on onneksi riittänyt ja vielä mielenkiintoistakin sellaista, joten ihan hyvillä mielin on saanut töihin saapua.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Mukavahan se on töihin lähteä. Tietysti kohtuullisen hyvä palkkiokin kannustaa, mutta työkin on kyllä erittäin miellyttävää. Ainoastaan toisinaan pidemmät työmatkat harmittavat, mutta niistäkin saa kilometrien muodossa hyvän palkkion. Maanantait siis reippaasti plussan puolella.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yleensä maanantait etukäteen tuntuvat ahdistavilta ja se viikon ensimmäinen aamuherätys on aina vittumainen. Kun maanantain työpäivästä selviää, niin viikko on saatu käyntiin ja seuraavat aamut ei enää tunnu niin pahoilta.

Maanantain "pelkoon" tai sen lievitykseen olen löytänyt muuten aika kätevän ja helpon ratkaisun. Olen vähentänyt alkoholin kulutusta viikonloppuisin ja kehitellyt sunnuntaille aina jotain ohjelmaa pelkän kotona sohvalla löhöämisen sijaan. Ennen se meni krapulassa lähes joka kerta ja ahdistus pukkasi päälle seuraavasta päivästä. Paljon mukavammat sunnuntait nykyään kun puuhailee jotain ilman krapulaa.
 

Ölppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kouluun oli tarkoitus mennä mutta maha porisi sen verran että päätin jättää väliin, äänestin opiskelujen skippaamista mutta jostain syystä aamulla kouluun lähteminen olisi kiinnostanutkin. Nyt helpottaa kyllä ja kolmen aikaan varmaan töihin uskallan mennä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joka arkipäivä lähden naama norsunvitulla töihin. Maanantai, perjantai, keskiviikko, helluntai, Mikael Agricolan päivä, naistenviikko, Puhdas elämä Lapselle, koillinen, laskiaispulla, Seppo Hovi ja mitä näitä nyt on, ihan sama.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
En tiedä, onko tämä niitä vanhuuden merkkejä, mutta maanantait on minulle niitä parhaita päiviä työviikon aikana. Maanantai ja tiistai menee skarpeimmin töissä, siitä alkaakin sitten alamäki. Perjantaina vallitsee jumalaton väsymys töihin ja keskittymiskyky on nollassa. Toisaalta fiilis kohoa loppupäivää kohden, kun tietää viikonlopun alkavan.

Tällainen on aika säännöllistä mun työrytmissä. Maanantaisin ei ole edes vaikea herätä, mikä hämmentää itseäkin.
 

Jindebyne

Jäsen
Maanantain "pelkoon" tai sen lievitykseen olen löytänyt muuten aika kätevän ja helpon ratkaisun. Olen vähentänyt alkoholin kulutusta viikonloppuisin ja kehitellyt sunnuntaille aina jotain ohjelmaa pelkän kotona sohvalla löhöämisen sijaan. Ennen se meni krapulassa lähes joka kerta ja ahdistus pukkasi päälle seuraavasta päivästä. Paljon mukavammat sunnuntait nykyään kun puuhailee jotain ilman krapulaa.

Sama juttu. Oikeastaan maanantai ei ole koskaan ollutkaan se viikon kamalin päivä, vaan sunnuntai oli. Silloin tuli yleensä mietittyä darrassa mitä on tullut tehtyä vklp ja miten ahdistavalta alkava työviikko tuntuikaan. Maanantaina sitä oli jo yleensä huonosti nukutun liskojen yön jälkeen arjessa kiinni, eikä ehtinyt edes funtsimaan tuollaisia.

Nyt kuitenkin on dokaaminen jäänyt aika suurelta osin ja sunnuntaisin ei enää pelota alkava viikko tai viikonlopun kämmäilyt, joten huomattavasti paremmilla fiiliksillä voi työviikkonsa aloittaa. Tosin työpaikalla olevan suhteellisen paskan ilmapiirin takia valitsin vaihtoehdon "norsunvitulla". No jospa sitä tarttuisi uutta matoa koukkuun jo lähiaikoina.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Yleisesti ottaen pidän viikonpäivistä eniten juuri maanantaista ja vaikka aina silloin tällöin uuden viikon alkaminen vituttaa, on vitutus korkeimmillaan tiistaisin ja keskiviikkoisin.
Viikonlopuissa ainoa hyvä puoli on se, että saa nukkua pidempään kuin arkena.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Maanantai on viikon hirvittävin päivä mennä töihin. Koko viikko vielä edessä ja erityisesti, jos on aamuviikko ja joutuu heräämään ennen viittä. Eli äänestin naama norsun vitulla töihin.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Useimmiten, kun herätyskelloni soi maanantaisin, käännän vain kylkeä todeten ettenpä tänään jaksa mennä kouluun. Useimmiten syynä siihen on ollut se, että takana on armoton liskojen yö yhdistettynä maanantaipäivän tylsään oppiaineeseen. Maanantaipäivät koulussani ovat muutenkin lukujärjestyksen mukaan sen verran lyhyitä, että usein on ajatellut vain viettävän ylimääräisen vapaapäivän. En liene ainoa opiskelija joka ajattelee näin, meidän ryhmän 30 oppilaasta 8 oli paikalla tänään.

Tänään tuli tosiaan herättyä aikaisin kouluun, eikä vituta yhtään. Toki osasyy siihen on, että tuli vietettyä viikonloppu ilman alkoholia, mutta päivän vireystaso oli paljon parempi kuin niinä maanantaina kun sitä kylkeä tullut käännettyä ja nukuttua kahteentoista yhteen.

Eli sanotaanko vaikka näin, että maanantaipäivät ovat ihan neutraaleja mulle. Ei vituta eikä ilostuta, mutta toki useimmiten on tylsää kun ei tule SM-liigaa eikä kiinnostavia koulun urheiluvuorojakaan ole maanantaisin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös