MTV3: Niko Hovinen ylistää Pelicansin maalivahtivalmennusta. Jutusta päätellen Hovinen on tyytyväinen saamaansa valmennukseen.
Olet siis sitä mieltä, että Vokoun floppasi vain ja ainoastaan Saken takia? Sakke siis onnistui pilaamaan NHL:n huippuveskan parissa viikossa? Entäs oliko Jan Lundell vertaansa vailla oleva lupaus siihen asti, kunnes Sakke pilasi sen? Entäs Jani Nieminen? Muistaakseni oli junnumaajoukkueiden vakiokalustoa, kunnes Sakke pilasi senkin. Tai sitten ei. Edes Ahlqvist ei ole ollut missään vaiheessa mikään lähellekään Raskin tai Toivosen tasoa oleva huippulupaus, vaikka monet tuntuvat niin kuvittelevan.Tyyppi, joka sai Voukonin pelaamaan huonommin kuin Timo Laaksoharju, pitää kiekkokoulua junnuille ja toimii SM-liigajoukkueen maalivahtivalmentajana.
Huippuveskarit kiertävät HIFK:n kaukaa, koska sokea Reettakin näkee, ettei täällä kukaan kehity positiiviseen suuntaan. Missä lienee syy...Se on ainakin fakta, että Vokounia lukuunottamatta huippuveskat ovat kiertäneet IFK:n kaukaa. Sitä, että keskinkertaisuuksista ei onnistuta tekemään tähtiä, en suoralta kädeltä laittaisi Saken syyksi.
Huippuveskarit kiertävät HIFK:n kaukaa, koska sokea Reettakin näkee, ettei täällä kukaan kehity positiiviseen suuntaan. Missä lienee syy...
Rehellisyyden nimissä on sanottava, että syyhän voi olla ihan mikä tahansa, enkä itse ihan täysin kyllä ymmärrä tätä Sakke-ajojahtia, joka on jälleen organisoitu vakuuttavasti liikkeelle.
Jossain on vikaa, jos Helsingin kokoisessa kaupungissa ei junioreista tule huippuveskoja. Siellä voivat seuran junnuveskarivalmentajatkin katsoa peiliin.
Itse olen sitä mieltä, että jengin YHTEISISSÄ treeneissä ei maalivahteja tarvitse eikä pidäkään erityisesti sparrata. Silloin harjoitellaan yhteisiä juttuja, kuten viisikkopelaamista, avauksia, kommunikaatiota/yhteispeliä maalivahdin ja puolustajien/viisikon kesken jne jne. Yksilöllisissä treeneissä (siis maalivahtien treeneissä) sitten hiotaan niitä maalivahdin omia ominaisuuksia kuten esim. sijoittumista ja torjuntatekniikkaa. Se on sitten taas eri asia, pidetäänkö näitä maalivahtien omia jäätreenejä (kuinka usein) ja kuinka laadukkaita ne ovat... Tähän en osaa kommentoida mitään, kun ei ole faktaa. Olisi mukava kuulla infoa tästä jos jollakin on tietoa.fiftyeightkirjoitti:
Tekisi aika monelle hyvää käydä katsomassa HIFKin treenejä muutaman kerran, ja seurata nimenomaan meidän maalivahtivalmentajan touhuja; ne kun rajoittuvat pääosin lämppärirannareihin ja sen jälkeen kun jätkien kanssa on parhaat kompressorimersu-vitsit heitetty, tötteröiden jäältä keräilyyn.
Itse olen sitä mieltä, että jengin YHTEISISSÄ treeneissä ei maalivahteja tarvitse eikä pidäkään erityisesti sparrata.
Tosi on, että on vaikea nimetä yhtään maalivahtia joka Saken alaisuudessa olisi selvästi noussut liigan johtavaksi maalivahdiksi. Mitään Vokounin floppaamista en lähtisi Saken piikkiin pistämään. Kyllä sen tason miehen pitää säilyttää tasonsa vaikka siinä on mikä apina olkapäällä istumassa muutaman kuukauden.
Jukka Ropponen fan-club jatkaa linkittämistä:
http://maalivahtiblogi.blogspot.com/
Jukka analysoi edellisen paikallispelin maalivahtipelin ja lopputulema ei ole ainakaan meikäläiselle yllätys...
Kylläpä tuli luettua mielenkiinnolla. Tajusin Ropposen blogia lukiessani, etten itse asiassa tajua maalivahtipelistä mitään. :)
Vai onko Sakke vetänyt samantasoisen analyysin kuin Ropponen ja päivittää treenit sen mukaan.
Oma osansa on varmaan tietenkin maalivahdin valmistamisella henkisesti peleihin ja ehkä Sakke on siinä erityisen hyvä ja puutteet päivittäisessä treenaamisessa annetaan sen takia anteeksi.
Nyt tietenkin kiinnostaisi lukea jostain, että mitä Sakke on tästä maalivahdin toiminnasta mieltä. Onko kommentit mv: lle matsin jälkeen tasoa: "..hyvä meininki hei ja tota katotaan huomenna vähän rannareita tohon kilpipuolella josta se toka maali meni..."
Vai onko Sakke vetänyt samantasoisen analyysin kuin Ropponen ja päivittää treenit sen mukaan. Oma osansa on varmaan tietenkin maalivahdin valmistamisella henkisesti peleihin ja ehkä Sakke on siinä erityisen hyvä ja puutteet päivittäisessä treenaamisessa annetaan sen takia anteeksi.
Nyt on luotu adressi, joka löytyy linkistä HIFK:lle ammattimainen maalivahtivalmentaja
---
Jos nimiä ei tule, jätän homman sikseen, koska emme ilmeisesti tarvitsekaan ammattimaista maalivahtivalmentajaa...
Yllättävän heikosti niitä nimiä kertyy tuohon adressiin. Ilmeisesti nykyiseen maalivahtivalmennukseen luotetaan sittenkin? Vai onko adressi vaan jäänyt huomaamatta muuten aina niin kriittisiltä Jatkoajan HIFK-nimimerkeiltä?