Oikeastaan olisi vitutusketjun kamaa tuo Heljangon monivuotinen sopimus kahvaraan. Eiköhän siellä mestaruusputki jatku taas ainakin viisi vuotta. Jos nyt edes tällä kaudella saisi tauon. Mutta en senkään suhteen ole toiveikas.
Sitäpaitsi Lundell murtaisi Heljangon itseluottamuksen ja sekottaisi pelin jouluun mennessä.Ei se yhdestä pelaajasta kiinni ole vaikka veskari tärkeä onkin. Muita hyviä, jopa parempia veskareita löytyy. Olisihan se tietenkin ollut hienoa saada Heljanko kotiutettua, mutta taitaa kaveri olle nykyään enemmän Tapparan miehiä kuin meidän. Ei nyt heitetä kirvestä kaivoon yhden kundin takia.
Ei se yhdestä pelaajasta kiinni ole vaikka veskari tärkeä onkin. Muita hyviä, jopa parempia veskareita löytyy. Olisihan se tietenkin ollut hienoa saada Heljanko kotiutettua, mutta taitaa kaveri olle nykyään enemmän Tapparan miehiä kuin meidän. Ei nyt heitetä kirvestä kaivoon yhden kundin takia.
Tässä maalivahtiasiassa on sellainenkin pointti, että Tappara hankkii Heljangon, täyttää huhtikuussa 28v, takaisin eli parhaassa peli-iässä ja vielä reilusti aikaa pelata ikänsä puolesta huipulla. Metsolan, 34v, kanssa meni vihkoon ja siten tekevät korjausliikkeen eli osaavat myöntää tehneensä virheen ja sehän kertoo, että siellä ymmärretään mitä voittaminen vaatii ja ollaan valmiita tekemään töitä sekä koviakin ratkaisuja sen eteen kaiken sekoilun ja kiva-kiva-happy family meiningin sijaan.
Meillä mennään nyt toista kautta Hovisella, ensi kuussa 37v, käytännön pakosta ykkösenä kaiken sössimisen seurauksena ja HIFK:n seuraavasta liikkeestä mv-osastollahan ei ainakaan toistaiseksi ole epämääräisten huhujen lisäksi mitään tietoa. Kaikki kunnia Papille, mutta eihän tämä viime kausien strategia, jos sitä nyt voi edes sellaiseksi kutsua, ole ollut millään tavalla kestävällä pohjalla. Enää ei vaan voi jättää tärkeintä pelipaikkaa näin sekavaan tilaan yhden toivotaan-toivotaan-epävarman (Taponen tai kaltaisensa) ja eläkkeeltä palaavan (Hovinen) varaan.
No, se riippuu pitkälti siitä kuka ”Frans Garteig” seisoo IFKn pokien välissä ensi kaudella?Ei ole Rubin vakuuttanut ainakaan IFK:ta vastaan. Tarvitseeko harmitella, että meni Kärppiin?
Itse en harmittele, syyn löytää liigan sivuilta katsomalla herran tilastot otteluittain. Kevään tärkeissä peleissä taantuu perusrivivahdin tasolle.Ei ole Rubin vakuuttanut ainakaan IFK:ta vastaan. Tarvitseeko harmitella, että meni Kärppiin?
Tää on mun Deja Vu Oon kokenut tän joskus ennenkin… tämä seura ei ikinä opiOllaan taas jännän äärellä, koska meillä ei ole selvää ykkösveskaa pleijarien kynnyksellä.
Ollaan taas jännän äärellä, koska meillä ei ole selvää ykkösveskaa pleijarien kynnyksellä.
Kyllä. Tämä on huolestuttavaa juurikin play offseja ajatellen, kun meillä ei ole sitä selvää ja vuorenvarmaa ykkösveskaria ja sitten molempien maalivahtien taso heittelee useinkin liikaa.
Toivottavasti seurajohto ottaisi tästä joskus opikseen ja hankkisi tänne sen takuuvarman ykkösveskarin tasoa Heljanko-Rubin, ettei tarvisi joka kausi olla pudotuspeleissä tässä samassa tutussa tilanteessa.
Kuka jo lähtökohtaisesti Liigan TOP3 maalivahti Vokounin jälkeen on täällä epäonnistunut? Minä en henkilökohtaisesti muista tällaista. Sen sijaan muistan IFKn lapsenomaiset toiveet, että keskitason maalivahdeista a’la Tuohimaa, Garteig ja Halonen to name a few kuoriutuisi yhtäkkiä huippumaalivahteja.Sellaista takuuvarmaa ykkösveskaria ei olekaan. Se on tässä seurassa nähty. Voidaan hankkia huippuyksilö, mutta sitten silläkin voi vaikka tärkeä mummo kuolla kesken kauden tai sitten vaihtaa uusiin varusteisiin just ennen play-offeja.
Mutta itse annoit kuitenkin ymmärtää, että nimenomaan IFKhon ei ole mahdollista löytää takuuvarmaa ykkösveskaria. Miten tällainen yleistys voidaan tehdä, jos IFK on viimeksi tällaisen lähtökohtaisesti Liigan TOP3-maalivahdin hankkinut 2004-2005? Jospa, nyt ensin kokeillaan hankkia se ”Larmi” ja sitten katsotaan tätä uudestaan. Minulla on tunne, että moni saattaa yllättyä positiivisesti, kun tolppien välissä seisoisi oikea huippumaalivahti Tuohimaiden ja Garteigien sijaan.Huono vertailukohta koska niitä TOP 3 maalivahteja ei ole ollut vaan ollaan luotettu sisäiseen kasvuun joten ei voi sanoa kumpaakaan suuntaan.
Olkinuoran ura oli jo alamäessä, kun saapui Laheen ja alamäki on jatkunut sen jälkeen jyrkkänä. Hiukan samanlainen hankinta, kun IFK hankki parasta ennen-päiväys umpeutuneen Bäckströmin tänne. Metsolan uraa en ole niin tarkasti seurannut.Edellä oleva vain kertoi ettei takuuvarmaa ole olemassakaan. Olkinuora epäonnistui Pelsuissa ja Metsola epäonnistuu Tapparassa. Olisiko nämä suorittanut paremmin IFK:ssa, epäilen.