Tämä maalivahtikeskustelu on mielenkiintoista....Pistänpä minäkin lusikkani siihen.
Hostikan en ole nähnyt pelaavan, joten hänen otteisiinsa en voi ottaa kantaa. Sen sijaan kaikissa niissä peleissä, jotka olen tällä kaudella Mikon nähnyt pelaavan hän on pelannut ihan kelvollisesti.
Yksi tärkeä asia on maalivahtien kannalta muuttunut viime kaudesta. Meidän puolustajien alivoimapelaaminen on huonompaa. Tähän on tietysti helppo löytää syykin, silloin oli "Twin Towers", nyt ei ole. Toisin sanoen Kudroc ja Malmivaara takasivat maalivahdille hyvän näkyvyyden ja työrauhan. Näin ollen Zepp sai viime kaudella komean torjuntaprosentin. No, pelasi Rob hyvin muutenkin.
Koska olen vanhempi tieteenharjoittaja, muistan hyvin kauden 1985-1986, kun SaiPa satsasi rahansa "voittavaan maalivahtiin", Hannu Kamppuriin. Ja kuinkas kävikään, keväällä tuli karsinnoissa pataan Jokereilta ja siirryttiin divariin....
SaiPan resursseilla ei ole järkevää satsata tähtipelaajiin, vaan luotettava että valmentajat saavat joukkueen pelaamaan paremmin. SaiPa pärjää joukkueena, tai sitten se ei pärjää.
Olen siis sitä mieltä, että kalliiseen maalivahtiratkaisuun ei SaiPalla ole varaa. Jypin kallein mies seisoo maalin edessä, mutta torstain tuloksesta huolimatta uskon että sarjan päättyessä SaiPa on Jypin yläpuolella.