Maalivahdit kaudella 05/06

  • 25 867
  • 243
Tila
Viestiketju on suljettu.

Kaivanto

Jäsen
JP kirjoitti:
Ensi kaudeksi NHL-sopimuksen solmimisen takaraja euroopassa pelaaville on muistaakseni kesäkuun puolella. Tänä syksynä tilanne on ollut täysin poikkeava, työsulun loputtua niinkin myöhään kuin elokuun alussa.

Kesäkuun 15., mutta eikös vastaava takaraja ollut tänä vuonna elokuun kahdeskymmenes jotain? Ei näytä näin syyskuun 14. päivänä paljon painavan.

Tämä tilannehan on aivan perseestä. Jos tosiaan entisiä NHL-pelaajia voi viedä pitkin kautta ilman mitään korvausta ja muitakin maksamalla jonkin NHL-joukkueelle täysin marginaalisen 100 000 dollaria, tilannehan on melkein sama, kuin jos oltaisiin sopimuksettomassa tilassa - paitsi että silloin tilanne olisi parempi, koska NHL-pykälät eivät käsittääkseni olisi voimassa. Kyllä on Kummola neuvotellut huikean sopimuksen. Ja ensi vuonnako siis liputetaan kesäkuun 15. ei-minkään kunniaksi?
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
cobol kirjoitti:
Harvinaista paskaa taas kerran!
Miten paska voi olla harvinaista jos sitä taas tulee?

Thomasin lähtö on varmasti paha juttu, mutta mitenkään korvaamaton yksi mies ei voi joukkueelle olla. Ei edes Tim Thomas.

Ja vihjeenä Virmaselle: Joni Puurula voisi hyvinkin olla saatavilla.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Jokerit Forever kirjoitti:
Ei tämä touhu tästä mihinkään muutu nyt eikä tulevaisuudessa, pahenee vaan.

Eihän näin oikeasti pitäisi tapahtua että joukkueen ylivoimaisesti paras ja tärkein pelaaja häipyy päivää ennen kauden alkua, mutta tähän on tultu koska SM-liigassa pitävät valtaa pienipippeliset maalaismiehet joiden ykkösintressinä on saada sarja tasaiseksi ja jotka nöyristelevät Amerikan isoille pojille silloin kun lontooksi käsketään.

Mahtaako sinulla olla hieman jakomielitautisuutta?

Todella huvittavaa, kun lähes kaikki täällä rupeavat kohdistamaan vihaansa Kummolaa ja Helkovaaraa kohti, vaikka ainoa oikea syytettävä on Jokereiden johto. Miksi tekevät sopimuksen, joka mahdollistaa lähdön ilman korvauksia vielä tässä vaiheessa. Ei muuta kuin heittelemään kirveitä sinne toimistolle.

Että silleen...
 

JPL

Jäsen
Daespoo kirjoitti:
On varmasti ihan tuntuva summa, purku-pykälä varmaan oli sopparissa mutta tietyin ehdoin.

Se korvaus on tasan 0€. Ei enempää eikä vähempää. Aivan turha kuvitella mitään muuta. Ei Thomas nyt omistaan anna ja Bostonin ei tarvitse.
Toki Jokerit saa Thomasin palkan kokonaisuudessaan takaisin, mutta ei se paljon lämmitä.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
wilco kirjoitti:
Ainoa oikea syytettävä on Jokereiden johto. Miksi tekevät sopimuksen, joka mahdollistaa lähdön ilman korvauksia vielä tässä vaiheessa. Ei muuta kuin heittelemään kirveitä sinne toimistolle.

Onko jossain oikeasti todettu asian olevan näin? Virmanenhan totesi vain, että "hänellä on sopimus, joka mahdollistaa näin myöhäisen lähdön".

Saattaahan silti olla, että sopimuksen puitteissa lähdöstä saadaan jokin korvaus? Ei tuossa sanota, että "mahdollistaa lähdön korvauksetta".
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
On tää toki ihan kauhee takaisku Jokereille, mut enemmän mua vituttaa periaatetasolla. Ei tällänen saisi olla mahdollista. Oikeesti.

Mut jos ajattelee pelillisesti, niin ei se elämä tähän lopu. Kyllä Hallikaisella pärjää 15 ensimmäistä peliä ihan hyvin. Puolustus kuitenkin on tämän vuoden liigan tasoon nähden hyvä. Ei Joonas ehkä hirveästi pelejä yksinään voita, mutta en usko, että nyt varsinaisesti niitä häviääkään. Olihan se viime vuonna U20 MM-kisoissa. Sitten tää toinen kaveri eli Niko Hovinen on oikeastaan vielä mielenkiintosempi tapaus. Olen seurannut kaveria ihan C:stä lähtien. Pohjola-leiriltä valittuun ensimmäiseen 88-maajoukkurinkiin Hovinen ei vielä päässyt, oli kuitenkin varalla. Kuitenkin heti ensimmäisellä varsinaisella maajoukkuekaudella (03-04) Hovinen oli jo ihan mj-vakiokamaa. Pelasi myös Jokerien C:ssä aika vakuuttavasti vaikka play offsit eivät hyvin menneetkään. Viime kaudella Hovinen oli Jokereiden B:n ykkösveska ja runkosarja meni loistavasti ainakin tilastojen valossa. Play offseissa kiekot kyllä pomppivat aika pahasti ja sitten Niko loukkaantui. U17 maajoukkueessa kaveri osallistui kauden jokaiseen turnaukseen. Eli kaiken kaikkiaan aika lupaava veskari, ei nyt mikään superlupaus á la Lehtonen, mutta kyllä siitä liigatason ykkösveskari vielä tulee.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Rontti kirjoitti:
Thomasin lähtö on varmasti paha juttu, mutta mitenkään korvaamaton yksi mies ei voi joukkueelle olla. Ei edes Tim Thomas.

Samaa mieltä. Millään muullakaan SM-liigajoukkueella ei ole Tim Thomasia riveissään. Nyt on vaan löydettävä hyvä maalivahti n. kuukauden sisällä. Siihen asti mennään Hallikaisella ja Hovisella.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Harvinaista paskaa taas kerran! Mä soitin Masalle, joka tarkisti asian ja soitti sen jälkeen minulle. Siten Jatkoaika sai uutisensa Thomasin lähdöstä ensimmäisenä. Toki vitutusta Thomasin lähdöstä voi purkaa minuun. Kyllä mä sen kestän.
Mun nähdäkseni tästä kuka tiesi ja mitä tiesi ei kannata kovin paljon vääntää. Ihan sivusta seuranneenakin minulle on valjennut se, että nykypäivänä nämä siirrot voivat tapahtua tunnin sisällä ilman mitään ennakkotietoa asiasta. Se on helvetin hienoa, että palstalla on cobolin tapaisia kirjoittajia, jotka ottavat asioista selvää. Silläkin uhalla, että asiat voivat lopulta päätyä toisinkin kun suhteellisen tuore "tieto" kertoisi.

Tällä Thomaksen casella voi spekuloida. Ilman mitään sisäpiiritietoa minä veikkaan, että Bostonilla on ongelmia ykkösveskarin signaamisessa. Bostonin johto alkoi kartoittamaan vaihtoehtoja ja parhaaksi vaihtoehdoksi löytyi Thomas. Boston ottaa Thomasiin/agenttiin yhteyttä ja tarjoaa Thomasin hamuamaa yksisuuntaista sopimusta. Thomas tekee diilin ja ilmoittaa Jokereille. Tähän ei välttämättä aikaa kovin paljon mene.

Jokohan ensi kaudella päästään siihen, että lopulliset kokoonpanot selviävät vasta lämmittelyn jälkeen.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
wilco kirjoitti:
Mahtaako sinulla olla hieman jakomielitautisuutta?

Todella huvittavaa, kun lähes kaikki täällä rupeavat kohdistamaan vihaansa Kummolaa ja Helkovaaraa kohti, vaikka ainoa oikea syytettävä on Jokereiden johto. Miksi tekevät sopimuksen, joka mahdollistaa lähdön ilman korvauksia vielä tässä vaiheessa. Ei muuta kuin heittelemään kirveitä sinne toimistolle.

Että silleen...

Niin tässähän mitä ilmeisimmin on kyse vain siitä, että Jokerien johto on tullut herra Thomasia vastaan niin paljon, että ovat hyväksyneet sopimuksen näillä ehdoilla toivoen, että mies ei mihinkään änäriin katoa ja sitten katosikin, eli seuran johto saa katsoa itseään peiliin. Ja voi olla, että seurajohtoakaan ei sinänsä voi syyttää jos mr.Thomas on vain ehdottomasti itselleen halunnut kyseisen pykälän tai muuten pakannut kimpsunsa, silloin ainoa vaihtoehto on ehkä ollut suostua kyseiseen pykälään. Tiedä näistä. Korjatkaa jos olen ihan väärillä poluilla asiassa. Todella suuri menetys Jokereille, mutta kyllähän teidän organisaationne tunnetusti aina jonkun "pelimiehen" jostain kaivaa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
cobol kirjoitti:
Harvinaista paskaa taas kerran! Mä soitin Masalle, joka tarkisti asian ja soitti sen jälkeen minulle. Siten Jatkoaika sai uutisensa Thomasin lähdöstä ensimmäisenä. Toki vitutusta Thomasin lähdöstä voi purkaa minuun. Kyllä mä sen kestän.

Nyt punnitaan sitten Jokereiden henkinen kantti. Huomenna HIFK kumoon 6-0, niin asiat on taas paremmalla mallilla.

Kyllä minä olin ainakin sinun ensinmäisen viestin lukevinani maalliin: "soitin Masalle, ja se ei tiennyt mitään Thomaksen lähdöstä". Sitten kun täällä oli jo muitenkin tietoja siitä, että mies lähtee, niin laitoit viestin Thomas lähtee ja jatkoaika tiedottaa siitä kohta.

Minua ei Thomaksen lähtö juurikaan vituta edes. Jääkiekko on vain jääkiekkoa.
Sinun "tietotoimistosi" on vaan ollut huomattavasti useammin väärässä kun oikeassa. En itseasiassa muista oletko ikinä ollut oikeassa, näissä huhuhommissa.
 

jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vakio kirjoitti:
Samaa mieltä. Millään muullakaan SM-liigajoukkueella ei ole Tim Thomasia riveissään. Nyt on vaan löydettävä hyvä maalivahti n. kuukauden sisällä. Siihen asti mennään Hallikaisella ja Hovisella.

Komppaan tätä. Ei se tähän kaadu. Vaikka lähtikin, tsemppiä Thomakselle taalakaukaloihin, onhan ylhäällä pelaaminen ollut aina miehen unelma.

Ja kiitos perään vielä: Et ollut mikään turha Jokeri.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vakio kirjoitti:
Nyt on vaan löydettävä hyvä maalivahti n. kuukauden sisällä. Siihen asti mennään Hallikaisella ja Hovisella.

SM-liigaa ei hävitä edes puolessatoista kuukaudessa :) Nyt kannattaa käyttää malttia ja jutella Hallikaisen & Hovisen kanssa siitä, miten he tilanteen kestävät ja kokevat. Jos pojat ovat valmiita haasteeseen - enkä sitä oikeastaan edes epäile - antaa heidän pelata. Se on ihan varma asia, että kiirehtimällä nyt tätä asiaa ei ratkaista onnistuneesti. Me ei todellakaan tarvita Hodson II maalille.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kaivanto kirjoitti:
Jos tosiaan entisiä NHL-pelaajia voi viedä pitkin kautta ilman mitään korvausta ja muitakin maksamalla jonkin NHL-joukkueelle täysin marginaalisen 100 000 dollaria,

Ei pidä paikkaansa. Täysin ehdoton on se hetki, kun kiekko lyödään jäähän NHL-areenoilla. Jos tuon sekunnin jälkeen pelaa ainoatakaan vaihtoa Euroopassa, ei pelaaja voi esiintyä enää sillä kaudella NHL:ssä.

Siis ensi vuodesta alkaen liikenne Euroopasta länteen:

1) Kesäkuun 15. takaraja NHL:ään siirtymiselle normaalissa järjestyksessä
2) Kesäkuun 16.-NHL-kauden alkuhetki, pelaaja voi siirtyä jolloin seuralle maksetaan 100 000 USD sakkoa, ELLEI SEURA ITSE OLE HYVÄKSYNYT KORVAUKSETONTA SIIRTOA PELAAJAN KANSSA
3) NHL:n käynnistyttyä ei siirtoja

Pitkin kautta ei siis siirtyillä nyt käynnistyvälläkään kaudella. Edelleen, on turha syyttää IIHF:ää tilanteesta joka johtuu pelkästään NHL:n uudesta sopimuksesta ja palkkakatosta.
 

Birchman

Jäsen
flintstone kirjoitti:
Jokerit menetti NHL:n enemmän pelaajia kuin kaikki muut SM-liiga joukkueet yhteensä

Noh noh flintstone, eipäs puhuta puutaheinää.

Petteri Nokelainen
Lauri Tukonen
Pasi Nurminen
Jarkko Immonen
Jussi Jokinen
Ari Ahonen
Tomi Pettinen
Patrik Stefan
 

BAD NEWS

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK since 1967
mestis kutsuu

Jokerit Forever kirjoitti:
Lainaan itseäni kuukauden takaa; Ei tämä touhu tästä mihinkään muutu nyt eikä tulevaisuudessa, pahenee vaan. Eihän näin oikeasti pitäisi tapahtua että joukkueen ylivoimaisesti paras ja tärkein pelaaja häipyy päivää ennen kauden alkua, mutta tähän on tultu koska SM-liigassa pitävät valtaa pienipippeliset maalaismiehet joiden ykkösintressinä on saada sarja tasaiseksi ja jotka nöyristelevät Amerikan isoille pojille silloin kun lontooksi käsketään.

Jokerit on kuitenkin aina suurempi asia kuin senhetkisen joukkueen kokoonpano tai sarjasijoitus. Itse asiassa, tässähän alkaa pikkuhiljaa olla vanhaa kunnon 80-luvun altavastaajatunnelmaa kehissä. Pitäisiköhän kaivaa vanha Melametsä -paita komerosta ja lähteä kannustamaan joka matsiin..vieläkö siellä fanikausarikatsomossa on mestoja?
Hei Jokerit lover

Mestis kutsuu 2007 keväällä kun karsinnat ohi.
teillähän sitä kokemusta löytyy.
Melametsäkin heräsi kukkaansa vasta IFK:ssa ollen mm. maajoukkueen kapteenikin.Etsi Arimankin paita,ai niin pelasi parhaat vuotensa myös IFK:ssa.

Teemukin (Selänne) olisi tullut jollei Moberg suuressa "viisaudessaan"olisi sniidannut palkasta.

Fanikatsomossa löytyy VARMASTI paikkoja,kuten naapurinkin kausikorttikatsomoista.

STADI RULES
 

YellowDanger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko,Buffalo Sabres ja Luvian Kiekko-82
Onnea Tompalle änäriin..Ja jotenkin tunnen ensimmäistä kertaa sympatiaa Jokereita kohtaan..Kyllä itteäkin ottais päähän jos Lukosta lähtis pois vaikka Wright..Samanlainen NHL-taustainen heppu sekin on.Ja pelannut siellä kuitenkin 124 ottelua.

Ai niin vuonna -94 riemuitsin Jokereiden mestaruudesta ollessani armeijassa Turussa...Otakar taisi tuolloin painaa voittomaalin korkealla mailalla ja turkulaisia v...tti =)
 

Kaivanto

Jäsen
Yläpesä kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Täysin ehdoton on se hetki, kun kiekko lyödään jäähän NHL-areenoilla. Jos tuon sekunnin jälkeen pelaa ainoatakaan vaihtoa Euroopassa, ei pelaaja voi esiintyä enää sillä kaudella NHL:ssä.

Siinä tapauksessa otan sanani takaisin, kun vielä Iltiksen juttu antaa ymmärtää, että kyse oli nimenomaan Thomasin sopimuksesta. Joku kirjoitti ketjussa aiemmin, että sakko siirtorajan jälkeen ei koske entisiä NHL-pelaajia ylipäänsä (vedä henkeä ja istu alas: Raipe!), mutta se ei sitten kai pitänyt paikkaansa?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
bozik kirjoitti:
In Gags we trust !

Rehellisesti sanoen mulla on ihan samanlainen fiilis kuin Gagsilla ja oikeasti eniten vituttaa se, kuinka sm-liigasta on tullut todellinen farmi.

Vittu SM-liiga ole mikään farmi, Jokerit se NHL:n farmi on. Meiltä täältä viedään avainmiehiä kerta toisensa jälkeen ja meidän Masa vain joka kerta yllätetään housut kintuissa ihmettelemässä kuinkas tässä nyt näin kävi.

Mun puolesta voidaan mennä koko kausi läpi näillä junnuveskoilla, vittu noita ohareita tekeviä paskakasoja kannata rapakon takaa tänne alkaa raijaamaan kun tuntia ennen pelin alkua ei voi olla varma pelaako mies vielä meillä vai ei.

Eipä ollut sitten isot menetykset meillä NHL:ään, ykkössentteri, ykkösmaalipyssy ja ykkösveskari (ja se kakkonen me tietenkin lähetettiin tarpeettomana Tanskaan). Jokerit menetti NHL:n enemmän kuin koko muu SM-liiga yhteensä.

Vittu että vituttaa ja odotusarvot huomista kauden avausta kohtaan tippui noin 1000%. Perse.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei voi kuin nauraa...

No nyt kun pääkaupungista on veskarit pumpattu...
Pari kappaletta, etumerkiltään Tony, pelimiehen näköisiä jannuja olisi jäljellä! Tää rupee olee jo teidänkin kannalta surku hupaisaa. Otan osaa VIxxxSEEN!

Maksaako lipuista reilut 20 euroa, että näkee... hmmm... pitää ihan miettiä kenet?? Huomenna lienee tiedossa tasaista paskaa taistelua ja vääntöä ilman huippusuorituksia. Toivotaan, että menee metsään...
 

Mounir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Rallar kirjoitti:
Noh noh flintstone, eipäs puhuta puutaheinää.

Petteri Nokelainen
Lauri Tukonen
Pasi Nurminen
Jarkko Immonen
Jussi Jokinen
Ari Ahonen
Tomi Pettinen
Patrik Stefan

No Stefania en sanos menetykseks, koska äijä jo monta vuotta on NHL:lää pelannu. Sehän oli selvä et mies menee mikäli NHL alkaa. Ja Nurmisen vois kyllä pyyhkiä pois menetyksistä, kun kerran mies kunnostautuu enää baarissa:)!!
 

Sir Smuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Florida Panthers
Jaaha.. Erittäin kivaa... hihhulie hei...

Tämä oli nyt erittäin kiva uutinen. Tää touhu rupeaa saamaan jo koomisia piirteitä ja nauraisin koko touhulle jos tämä pelaajien ryöstö olisi mennyt edes jotenkuten tasan.. Ei kai siellä Pohjois-Amerikassa tunneta muita joukkueita Suomesta, kuin Jokerit. Ykkössentteri, Ykkösmaalivahti, ykköslaituri, kovin taistelija.

Kyllähän tämän Thomasin lähdön ymmärtää sikäli, että mies on jo siinä iässä, että saattoi olla vimeinen mahdollisuus päästä vielä änäriin, mutta, että PÄIVÄÄ ennen liigan alkua!!

Ei todellakaan, vaikuta hyvältä jos joukkueen maalivahti kaksikolla on yhtä monta peliä SM-Liigassa, kuin Jokereiden #26:lla hiuksia päässä! Hallikaiselle toivon tälle kaudelle enemmän vastuuta, kuin mitä Pasi Häkkinen sai viime kaudella, mutta kyllä tämä ykkösmoken paikka tuli aika puun takaa. Silti ei pidetä turhaa kiirettä korvaajan hankinnassa, ettei sieltä mitään centomoneja(miten IKINÄ kirjotetaankaan) tulis..

Paskan tempun teit Stinde...
 

L.I.N.K.K.U.

Jäsen
Suosikkijoukkue
H.I.F.K.
cobol kirjoitti:
Harvinaista paskaa taas kerran! Mä soitin Masalle, joka tarkisti asian ja soitti sen jälkeen minulle. Siten Jatkoaika sai uutisensa Thomasin lähdöstä ensimmäisenä. Toki vitutusta Thomasin lähdöstä voi purkaa minuun. Kyllä mä sen kestän.

Siis sä soitit Masalle ja Masa sano sulle mitä? Edellisen viestisi mukaan Masa ei tiennyt silloin lähdöstä yhtään mitään, kun taas oikeaksi osoittautunut tietolähteeni tiesi Thomaksen tehneen sopimuksen jo eilen. Jos Masa ei tiennyt Thomaksen lähdöstä tänään aamupäivällä, vaikka sopimus oli tehty eilen, niin sitten varmaan joku ei ollut vaan muistanut ilmoittaa asiasta itse Masalle, tai sitten Masa tiesi kaiken ja skuijasi cobolia, tiedä häntä.

Niin kuin joku jo kirjoittikin, ettei oleellista ole kuka tiesi ja mitä tiesi ja koska tiesi, vaan se tosiasia, ettei Jokereilla ole ykköveskaria päivää ennen kauden alkua, mutta eipä ole oikeastaan meilläkään. Eikä muuten vituta pätkääkään Thomasin lähtö, mutta itse systeemi kusee ja pahasti...
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Voisiko esim. nm. Cobol tarkistaa oliko Thomasilla pykälä joka mahdollisti sopparin purun ILMAN erillistä korvausta? Luulisi että se satadonaa tulee ainakin tassuun.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Felix "The Cat"

Felix Potvinhan etsii edelleen seuraa :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös