Täysin provoamatta tekee kyllä mieli tarttua tuohon optimistisuuteen joka vielä joillain henkilöllä on Kilpeläistä kohtaan. Jäänyt miehestä juuri sellainen kuva, että välillä on luokkaa OK pelejä, mutta aina niitä seuraa mitä paskempia suorituksia. Se kuuluisa huippuosaaminen ei ole kyllä mun silmiin osunut niin kauan kuin Eero siellä tolppien välissä on seissyt. Ja jotta saatte vielä potentiaalista allekirjoituskamaa mahdolliseen myöhempään käyttöön niin lausahdanpa vielä että en pidä Kilpeläistä millään 10 parhaan maalivahdin joukossa liigassa. Olkaa hyvä ;)
Kilpeläinen otti viime kaudella melko heikossa patapakassa askeleen/askelia eteenpäin, ja on tosiaan suurin 'syyllinen' siihen, että Ässät pelaa vielä liigassa. Tällä kaudella sitten alku on ollut tahmeaa, mutta Tuamaksen kanssa uskon siihen, että Eero Kilpeläinen ei ole yhden kesän aikana muuttunut täysin kädettömäksi veräjänvartijaksi.
Matka eliittiin on kesken, tällä hetkellä Ässillä ei todella ole niin voittavaa vahtia, kuin mitä tarvittaisiin. Uskon silti, että Kilpeläinen tulee vielä näyttämään parempaa, tasaisempaa tasoa. Huippuiltoja on ollut, mutta keskimääräinen suoritus taitaa jäädä heikomman puolelle.
Toki on olemassa se ikävä vaihtoehto, että lopullinen läpimurto jää tekemättä. En vain ymmärrä, miten siitä voi olla varma jo nyt, jos maalivahdilla on ikää 24 v., ja kuitenkin kiistatonta lahjakkuutta. Maalivahtivalmennus testataan nyt, ja siksi olen ihan tyytyväinen, että siellä on töissä oikea maalivahtivalmentaja. Henkinen kantti voi joskus olla pienestä kiinni.
Lähinnä ärsyynnyn toiveista myydä Kilpeläinen, arpoa uusi veskari jostain (vinkkinä, lottokin vetää kiinni helpommin) ja jatkaa nyt sitten Rynnäksellä. Olen sydämeni pohjasta iloinen siitä, että taidamme saada Jussista seuraavan Porin oman pojan maaliin, mutta sen aika ei ole vielä, ja haastattelujen perusteella näyttäisi siltä, että Rynnäs tietää roolinsa ja silti on jo pelannut ihan hyviä pelejä.
Kyse ei ole siis kaikkien kannattajien kohdalla sokeasta uskosta Kilpeläiseen, vaan lähinnä siitä, että tarjotut vaihtoehdot ovat välillä suht. abstrakteja.