Parikin tarinaa...
Olin raveissa ja opiskelijana itse pelailin kaksaria pienillä panosilla, mutta pari iäkkäämpää ukkoa seurueestamme pelaili "miehekkäillä" panoksilla. Troikkalähtöön tekivät 4 hepasta ristiin kaksaria. No veto osu ja voitto tuli. Siinä toinen sitten alkoi kysellä, että mikä tää troikka on, ku oli yrittäny täyttää sellasta samoilla hevosilla, muttei osannut. Niiden kaikki neljä metwurstia oli rivissä eli panos ei olis merkittävästi noussut, mutta voitto yli 1000 kertaistunut. Luetaan niitä sääntöjä.
Omaa huonoa tuuria....
Sunnuntai vuosia sitten ja kympin pitkävetolappu tulossa kiinni, kunhan Juventus klaaraa iltapelinsä kotiottelussa. Puoliaika 3-0 vanhalle rouvalle ja menin nukkumaan onnellisena.... Töihin lähdin aamulla ja kehuin kaverille, että tuli kiva voitto pitkästävedosta. Juven peli ratkas, ku voittivat. Kaveri valaisia asiaa ja pakko oli mennä itekkin tarkistamaan, että ei voittoa vaan Juve oli spedeilly pelinsä tokalla jaksolla.
Nythän Veikkauksella oli 28.8.2006 se monivetohässäkkä siitä Ruottin keskeytetystä pelistä. 3-0 tilanne ku peli keskeytettiin. Oli oikein lehdessä juttua, kun yksi paikallinen kaveri luuli sitten voittaneensa 28k euroa. Ruottin jalkapalloliitto ilmoitti muutama päivä myöhemmin, että ottelu TUOMITAAN päättyneeksi 3-0. Tuomitaan sana sai veikkauksen mitätöimään koko monivedon. Jos Ruottista olisi tullut päätös esim sanamuodolla " Pelin lopputulos jätetän voimaan samaksi mikä oli keskeytyshetkellä" Veikkauksen sääntöjen mukaan olisivat kuulemma maksaneet 3-0 tuloksen mukaan normaalisti koko moniveto kohteen.
Tää on mun mielestä jo aika pienestä kii, ku 3-0 keskeytyshetken tulos on lapulla ja ottelu tuomitaan virallisesti päättyneeksi 3-0 ja sitten Veikkaus kikkailee jollain sanamuodolla.