Ottiatuota
Meillä on töissä yks kaveri, joka pelaa Monivetoa kovasti eikä koskaan ole voittanut. Aina kun Monarissa tulee yli 10 000:n kerroin, kaveri manaa seuraavana aamuna että "taas meni maalilla pieleen". Olen sitä aina nauranut, että "puhut äijä paskaa, kellään noin huono tuuri ole", mutta tänä kesänä olen havainnut omasta kokemuksesta että kyllä tuo Tulosveto ainakin menee yhdellä pieleen. Olen nimittäin koko kesän pelannut pesäpallon Tulosvetoa, 1 €uron panoksella neljän rivin järjestelmiä, ja kolme kertaa on osunut kohdalleen. Vajaa 300 €uroa sieltä on tullut, mutta melkein joka päivä jolloin on enemmän kuin yksi pesispeli Tulosvedossa ainakin yhdessä lapussa tulee oikein lähelle eli yhdellä juoksulla suuntaan jos toiseen heittää.
Tänään oli varsinainen paskan tuurin päivä. Pelit ja oma lähelle osunut rivi menivät näin: Kohde 1 Joensuu-Vimpeli 6-4, minun lapussani läheltä liippasi tulos 7-4. Kohde 2 Kouvola-Oulu 5-3 meni pahasti pieleen, hain siinä Oulun murskavoittoa. Kohde 3 Kuopio-Kitee 6-4, minun lapussani oli tulos 6-5. Kohde 4 Pattijoki-Hyvinkää 6-5, minulla tulos 6-6. Kohde 5 Sotkamo-Nurmo 9-4, mulla tulos 8-4 eli viidestä pelistä neljässä heitti vain yhdellä juoksulla. Kyllä vitutti ensin, mutta nyt jo naurattaa.
Eikun huomenna taas puotiin yrittämään.
Vuodenvaihteessa 1999-2000 oli lähellä tulla jalkapallomonivedosta rahaa. Joku Valioliigan peli ratkesi yliaikamaalilla, ja se maali tuhosi rivini. Oikean rivin kerroin oli 64 000.
Ensimmäinen Veikkauksen jääkiekkoMoniveto oli kolmen NHL-pelin yhdistelmä joskus vuosia sitten. En muista kahta ensimmäistä tulosta, mutta NHL-peliksi niissä tehtiin paljon maaleja, ja ihan hatusta olin onnistunut tempaisemaan oikeat numerot lapulleni. Kolmas peli oli Los Angeles Kingsin kotipeli, jonka pistin päättymään Kingsille 7-4. No perkele, eikös se päättynyt 7-3. Sen muistan että kerroin tuolla yhdistelmällä oli yli 70 000, ja kun olin kokeilumielessä tuon yhden yhdistelmän tehnyt ja pistänyt 10 markan panoksen, niin jos tuo Kingsin vastustaja olisi yhden maalin enemmän tehnyt niin rahhoo olisi tullut epäilemättä kohtalaisen paljon.