Mainos

Maailmanhistorian kaunein auto

  • 163 545
  • 199

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Heh, kyllähän tuollainen vanha kunnon munapaku olisi tosiaan hieno. Ajettavuudesta yms. en tiedä, en nyt kyllä odottanutkaan että olisi kummoinen. Lähinnä kai aina pitänyt tuota hauskan näköisenä. Ehkä vielä joku päivä...

Heh, kyllähän se päivä sitten tuli. Eli meikäläinen on onnellinen munapakun omistaja ollut jo vähän aikaa. Kyllähän tuo tosiaan päitä kääntää kiitettävästi, ei nyt kuitenkaan ihastelun merkeissä. Ajettavuus on ihan ok, ei siinä mitään. Mukava peli kaupunkiajeluun. Eli meikäläisen tunnistaa sitten kun joku näkee Turussa äijän painelevan munapakun kanssa onnellinen ilme naamalla.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kunhan et tule Espooseen sillä.

En muista mitä olen aikaisemmin vastannut mutta tällä hetkellä vastaus on Aston Martin Rapide. Nelipaikkainen coupe suhteellisen rapeilla äänillä. Lottovoittoa odotellessa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Johan on ketjun lykännyt. Vaikea mennä sanomaan kauneinta, mutta omaa silmää hivelee italialaiset autot eniten.

Alfa Romeo - 8c Competizione on tämän hetken suosikki.

Tuo on kyllä uusista autoista ihan siellä meikäläisen listan kärjessä. Ja samaa mieltä myös italialaisesta muotoilusta; ehkä ne ei siellä osaa tehdä hyviä ja kestäviä autoja mutta kauniita ne on lähes järjestään.
 

RedRave

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Detroit Lions, Die Mannschaft
Ja samaa mieltä myös italialaisesta muotoilusta; ehkä ne ei siellä osaa tehdä hyviä ja kestäviä autoja mutta kauniita ne on lähes järjestään.

Samaa ajatusmaailmaa olen italialaisten autojen lisäksi soveltanut myös ranskalaisiin sekä englantilaisiin autoihin. Ranskalaiset autot on aina ollut sydäntä lähellä, ja tulee olemaan myös tulevaisuudessa.
Joten pohjustuksen jälkeen ei liene yllätys, että omalla listallani ei ole muskelia tai kumin käryä vaan ajamisen nautinto ja kauneus (joka on katsojan silmässä).

1. Citroen C6 (Ehdoton suosikki tällä hetkellä)
2. Peugeot RCZ (vaikuttaa mielenkiintoiselta ratkaisulta, ja vaatii ehdottomasti lähempää/tarkempaa tutustumista)
3. Peugeot 406 Coupe (se muotoilu..se muotoilu)
4. Citroen XM (nuoruuden haaveauto, jolloin oli tyydyttävä "kansanmalleihin")
5. Alfa Romeo 75 (eräs niistä autoista, joka teki nuoruudessa lähtemättömän vaikutuksen)
6. Lancia Delta Integrale (enemmänkin rallin saralta jäänyt mieleen)

Jokeri:

Jaguar XKR (palanen englantilaista osaamista)
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Pienestä pojasta asti ollut sama vastaus tähän kyssäriin. Bmw M3 E30. Vieläpä höystettynä huulivanteilla ja mustalla värillä niin avot! Kohta joku tsadin kundi sanoo, että Kerava-look, tiedän sen.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Tällaisen osto oli viime talvena jo ääääärimmäisen lähellä. Introducing the First Wide Small Car:

AMC Pacer

Ja eihän kasarikakara muuta voi, kun pitää tästä:

Fefe

Näissä on sitä jotain, mikä nykyautoista täydellisesti puuttuu.
 

Sambody

Jäsen
Nyt on kyllä sanottava, että löytyi aihe josta löytyy enemmän makueroja miehien välillä kuin naismausta! Ketjuun linkitetty monia tekeleitä joiden nimittäminen "Maailmanhistorian kauneimmaksi autoksi" on yksinkertaisesti mahdotonta. Tai siis minun on mahdotonta nähdä sitä kauneutta, mitä toiset näkee.

Vielä sen verran, että osataan toki kauniita autoja tehdä muuallakin kuin Italiassa. Omaa silmää miellyttävät varsinkin Brittien varsin uudet Astonit Dbs ja V8 Vantage ja miksei myös tuo RedRaven linkittämä Jagge XKR.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Samaa mieltä, F50 oli jo karmea viritelmä mutta Enzo näyttää jo aivan luonnottomalta.

Tosin 355 ja 360 sekä 2+2 paikkainen 456 ovat myös kauniita. 430:sta en tykkää.

Itsellänikin kaikkien muiden ohi tässä kategoriassa nousee keskimoottoriset Ferrarit. Huokuu ajo-ominaisuuksia sekä uhkea moottori kuin kateellisille näytillä siinä keskellä ja uusissa vielä lasin alla.

Kaikki konkretisoitui tuossa vuosi sitten kun pääsin ottamaan tyypit 360 Modenasta, oli vielä jokin competizione versio suorilla putkilla jotka tuli siitä suoraan takaluukusta ulos.

Ei voi tuon kokemuksen jälkeen sanoa kuin yhden auton kauneimmaksi ja todelliseksi urheiluautoksi. Se äänimaailma ja suorituskyky pitää vaan kokea.



_
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
...Kaikki konkretisoitui tuossa vuosi sitten kun pääsin ottamaan tyypit 360 Modenasta, oli vielä jokin competizione versio suorilla putkilla jotka tuli siitä suoraan takaluukusta ulos...

Missä pääsit tuon kokemaan? Olen monasti Saksan työreissuilla hekumoinut ajatuksella, että "upgreidaan" vähän vuokra-autoa ja otan alle Ferrarin. Münchenin lentokentällä on niin houkuttelevia mainoksia...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onhan tuo Testarossa tietenkin legendaarinen (kuten myös F40) mutta eivät minun mielestäni mitään erityisen kauniita autoja. Ferrarilta ei ole tullut oikeastaan 70-luvun jälkeen sellaisia autoja jotka minut sytyttäisivät, joku 512 BB on oikeastaan viimeisin meikäläistä sykähdyttänyt Ferrari. Noista vanhemmista kyllä sitten löytyy tuon avausviestissä mainitun Dinon lisäksi muitakin kauniita autoja, mm. 250 GTO, 250 GT, 275 GTB jne. Mutta minä nyt olenkin aina kaiken vanhan ja retron perään muutenkin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Missä pääsit tuon kokemaan? Olen monasti Saksan työreissuilla hekumoinut ajatuksella, että "upgreidaan" vähän vuokra-autoa ja otan alle Ferrarin. Münchenin lentokentällä on niin houkuttelevia mainoksia...

Maranellossa. Siellä on monta pikkulafkaa jotka järjestävät sopuhintaisia ajeluja aina 10min eteenpäin. Jos joskus on visiitillä Italiassa Milanon Rooma akselilla niin suosittelen poikkeamista tuolla, sinne ajaa moottoritietä pitkin hetkessä vaikkei olisikaan ferrari alla. Olo on epätodellinen kun pikkukylä on täynnä ferrareita(ilmeisesti suurinosa tehtaan testiajossa) ja moottoriäänet raikaa vähän joka kadunnurkassa. Siihen vielä lisäksi ihan kylässä kiinni oleva Fioranon moottorirata minkä läheisyydessä Scuderia Ferrarin tilat.

Jo vartin ajelulla ehtii ajelemaan (F360/F430-malleilla) Maranellon katuja sekä piipahtamaan viereisellä isommalla tiellä missä sitten testataan suorituskykyä. Ja kyllä, siinä istuu sellainen limainen Luigi vieressä mutta antoi ainakin meikäläiselle aika vapaat kädet. Yhdessä kohdassa sanoi pikkukujalla, italialaisella aksentilla "now respect the speed limit".

Ajamani F360 oli F1 vaihteistolla, joka toimi automaattina siihen asti kun koski rattivaihteisiin. Ykköselle ei saanut vaihtaa ikinä, auto tekee sen itse kun pysähdytään.

Eli tälläisistä haaveillaan ja onhan nämä huomattavasti järkevämmän hintaisia kuin uudet päästöverotuksen kouriin joutuneet Ferrarit, suorastaan halpoja. ;)
http://www.nettiauto.com/ferrari/360/2064855
http://www.nettiauto.com/ferrari/360/2859453



_
 

Sambody

Jäsen
Kyllähän se on niin, että harmittavan harva 3 viime vuosikymmenen Ferrareista ovat kauniita autoja. Toki lähes poikkeuksetta niistä huokuu suorituskyky ja ne ovat niin sanotusti munakkaita autoja, mutta kovin harva on kaunis.

Parhaiten fefen tehtailla ollaan onnistuttu muotoilussa silloin, kun moottori löytyy edestä. Uusista ehkä kauneimmat ovat kliininen 612 Scaqlietti ja vähän ärhäkämpi 599 GTB Fiorano. Takamoottorisista fefeistä tuo 360 on ehkäpä onnistunein viime vuosikymmeniltä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ferrareita on kertynyt nurkkiin tähän mennessä 8 kappaletta (250 Testa Rossa, se alkuperäinen, 550 Maranello, 348 tb, 360 modena, F40, 250 LM, Testarossa -84 ja F310). Valitettavasti niiden muovisessa pohjassa lukee "1:18".

Jos noista joku pitäisi valita pihalle mittasuhteessa 1:1, niin saattaisinpa melkein kallistua 348:aan, se on klassisen kaunis auto, vaikkei ihan uusinta teknologiaa edustakaan. Niitä on jopa saatavissa ihan realistisilla hinnoilla.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Parhaiten fefen tehtailla ollaan onnistuttu muotoilussa silloin, kun moottori löytyy edestä.

Tässä on varmaan vahvasti kaksi eri leiriä tai kolme. Jos puhutaan puhtaista urheiluautoista eikä tehokkaista coupeista niin itse kuulun siihen ryhmään että moottorin on oltava autossa mahdollisimman keskellä jotta se olisi urheiluauto millä ajetaan mutkissa kovaa. Tämähän pätee jo ihan karting-autoihin. :)

Etu tai takamoottorisessa autossa joudutaan huomattavasti enemmän viettämään aikaa auton suunnittelussa siihen millä konstilla saadaan kosla puremaan tiehen kun lisätään hevosia ja kasvatetaan nopeuksia.

Ehkä tästä syystä pidän myös Lotuksen malleja houkuttelevina, ehkä kierolla tavalla myös kauniina:
http://www.sportscardaily.com/images/lotus_exige_silver.jpg


_
 

Sambody

Jäsen
Tässä on varmaan vahvasti kaksi eri leiriä tai kolme. Jos puhutaan puhtaista urheiluautoista eikä tehokkaista coupeista niin itse kuulun siihen ryhmään että moottorin on oltava autossa mahdollisimman keskellä jotta se olisi urheiluauto millä ajetaan mutkissa kovaa. Tämähän pätee jo ihan karting-autoihin. :)

Totta turiset, mutta puhuin nimenomaan kauniista autoista jolloin moottorin sijainti tai mikään muu suorituskykyyn vaikuttava tekijä on toissijainen muotoilun ollessa pääosassa. Toki, joku Gumbert Apollo kulkee perkeleenmoista haipakkaa ja on omalla tapaa hienokin, mutta ei tuo mielestäni kovinkaan kaunis ole. Toki onhan niitä kauniita keskimoottorilla varustettuja autojakin en sitä kiellä. Esimerkiksi juurikin tuo 360 tai vaikka Lamborghini Gallardo Spider.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä on varmaan vahvasti kaksi eri leiriä tai kolme. Jos puhutaan puhtaista urheiluautoista eikä tehokkaista coupeista niin itse kuulun siihen ryhmään että moottorin on oltava autossa mahdollisimman keskellä jotta se olisi urheiluauto millä ajetaan mutkissa kovaa. Tämähän pätee jo ihan karting-autoihin.

Mutta tämä ketju ei käsittelekään millään tavalla ajettavuutta, suorituskykyä, teknisiä ominaisuuksia jne. vaan pelkästään muotoilua. Ja minäkin olen kyllä Sambodyn kanssa ihan samoilla linjoilla että muotoilullisesti Ferrari on onnistunut viime vuosina parhaiten juuri noiden etumoottoristen kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-

Mk1 on ollut meikäläisen suuren intohimon kohteena jo pitempään ja joku päivä myös sellaisen hommaan. Suomen teillähän näitä ei enää tunnu liikkuvan ja myytävät yksilöt tuntuu kaikki olevan kähmäsiä kuolemanloukkuja.
Ruotsistahan tuollasen GTi:n saa jo niin halvalla, että on suorastaan rikos, olla yhtä hakematta...Mutta mitäpä täällä keskustassa autolla tekee. :(

Golf mk1
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös