Viime matsissa pelattiin lähes kaksi ottelua ja Tappara lähti kotimatkalle ilman mitään näyttöä paikalla olostaan joten toivotaan että Lukko pystyy hyödyntämään "voittovireensä" tänään.
Hatusta heitän taas että Lukko matkustaa takaisin meren äärelle 1-2 voitto taskussaan.
No jo on jutut. Mitähän peliä meikä seurasi lauantaina, kuka siellä Tapparan sijasta pelasi?! Itse verän perstaskusta tulosvetoon Tapparalle kliinisen 5-muna voiton, mutta maalinkin voitto käy.
Atte Mäkinen siis pelaavaan kokoonpanoon ohi Pasi Puistolan ja David Kolomatiksen?! En edes muista onko Atte pelannut tänä vuonna peliäkään. Toivottovasti Atte saa olla penkillä koko pelin sillä saattaa olla vähän liian kova paikka tässä vaiheesssa hypätä mukaan. Saman valinnan olisin tehnyt silti itsekin sillä Puistolan (penkitys 1. erän jälkeen) ja Kolon viime runkismatsi pakkiparina oli surkuhupaisa, niin kuin koko kausikin itse asiassa.
Toivottavasti myös viltitys tuo J-M Järviselle jonkin ryhtiliikkeen hänen surkeaan PAPPiinsa. Itsekin kirosin sitä Rauman ottelussa. Olihan se kova veto Tapolalta tarjota tuppea, mutta näissä vääntö- ja vauhtikekkereissä Lukkoa vastaan ei vain oikein riitä tuo mitä J-M esittää. Hänen puolustuspelaamisessa tuntuu asennekin olevan jo osittain persiillään. Vetelää luistelua välillä alas, äijien hukkaamista ja boxissa vain jotain kevyttä nojaamista tai hyödytöntä mailalla kutittelua vastapuolen pelaajaan. Toivottavasti Tapola on nyt ohjeistanut, että toista näyttöpaikkaa ei välttämättä enää tule jos sama meno jatkuu. Tosin Tapparan pelimerkit niin hyökkääjien kuin puolustajienkin osalta on äärimmäisen ohuet, joten tiedä häntä mikä peluutus tässä enää parasta on.
Vähän huolestuttaa nuo flunssajutut ja väkisin tulee mieleen voiko siellä olla useammalla pelaajalla flunssan oireita eikä vain Kangella. Se mua ihmetyttää, että mitä tälläisiä juttuja yleensä vuodetaan julkisuuteen. Kas kun ei kerrota kaikkien pelaajien päällä olevia vaivoja. Pleijareitten aikaan tulisi pätee sama sääntö kuin männä sodissa Vanjaa vastaan; turvat tukkoon kotirintamalla. Mutta jos vain Tapparan liike riittää niin varmaan vähämaalinen ottelu luvassa, maalin peli suuntaan tai toiseen.
Eiköhän tuomaritoiminta saa taas huomiota pelin aikana ja jälkeen kun ajassa jotain tuomittiin jollekin omalle väärin perustein ja sitten kuitenkaan me ei saatu yv:ta siitä tilanteesta jne. jne. Itse olen kuitenkin tykännyt tästä väljemmästä linjasta, jonka tuomarit ovat sallineet. Onhan siellä muutamia kertoja, jolloin pillin olisi todella pitänyt soida, mutta en näe yhdenkään pelin niihin ratkenneen.
Metsola vs. Zapolski, siinä se iso kuva minulle miten tässä sarjassa käy. Aivan maagisesti pelannut molemmat. 5-5 pelissä on tullut hurja määrä maalintekotilanteita molemmille ja se on yllättänyt kyllä täysin. Jännä nähdä jatkuuko sama tahti ja kumpi molari lopulta pelaa paremman sarjan.