Jaahas, täällä on jo käytännössä kaikki sanottu, mutta yritänpä vielä itse heittää jotain sekaan. JYP oli nähtävästi yhtä huonolla jalalla liikkeellä kuin mitä itse olin katsomossa hiukan rankan lauantaireissun jäljiltä, eli vaivaisesti jaksoin läpsytellä käsiä yhteen. Sinänsä helvetin typerältä tuntuu kirjoittaa tätä, mutta kyllä tuo Pesosen tekemä maali oli kuolinisku JYPin kiekolliselle pelille. Toisinsanoen, liian helposti meni ja liian aikaisin, koska alla oli kaksi "helppoa" voittoa. Tsykologinen faktori iski kehiin ja kaikki alkoivat löysäilemään, etenkin karvaamisessa.
KalPa sai viimeinkin sen helpon maalin, mutta enpä valitettavasti ihmetellyt että tuo tilanne sattui juuri Mäntymaalle. Jos ne vedot saadaan aina ensimmäiseen pakkiin hyökkäysalueellakin, niin sama näyttää sitten jatkuvan omassa päässäkin. Tilanne, jossa ei mitään kiirettä ja sitten lähdetään lämäämään oman maalin edestä. Kiitos kovasti. Saattoi Malmivaarakin ihmetellä että mitä vittua.
JYPin kannalta plussaa oli se, että KalPa pelasi ehdottomasti parhaimman pelinsä mutta onnistui tekemään vain yhden maalin omilla ansioillaan. Sarja siis toistaiseksi pysynee JYPin käsissä, ellei KalPa sitten saa helvetisti virtaa ja tule vielä jollain ekstravaihteella keskiviikon peliin. Tasoitus viimeisen 10 minuutin kirin ansiosta lopussa oli niin lähellä että melkein itketti, mutta tämmöistä tämä jääkiekko on.
Tuomaritoiminta oli kyllä playoffien selkeästi heikointa, kuten sen täällä moni onkin jo ilmoittanut. Alkoi toisessa erässä vituttamaan jo niin paljon, että meinasin lähteä pubiin juomaan. Kapasen ilme kertoi enemmän kuin tuhat sanaa; Kun selvisi että boksi kutsuu koukkaamisesta, niin ei viitsinyt edes yrittää protestoida vaan luisteli kiltisti jäähylle. Aivan uskomatonta paskaa, toivottavasti tuo kaksikko ei oikeasti tule pilaamaan enää yhtään ottelua.
JYPin YV on jatkossa oltava muodossa Virtanen-Immonen-Pihlman-Välivaara-Malmivaara. En näe mitään järkeä, että ykkösylivoiman viivamiehet ovat selkeästi tasoltaan heikompia kuin hyökkäyskolmikko ja sitten sama toisinpäin toisen ylivoimakoostumuksen osalta. Kun tämä nyt on mennyt siihen, että Immosten poistuttua ylivoimalta, Hytösen kenttä käy kuluttelemassa rangaistuksen loppuajan pois verran ilman mitään ylivoimaideaa, niin minun mielestä pitäisi ehdottomasti koota kaikki munat yhteen koriin jotta tulostakin alkaisi tulemaan.
Ottelun jälkeen eniten ihmetystä minussa herätti Virran kommentit Järvisestä. Ok, yksi helppo meni, mutta miksi ihmeessä maalivahti piti vielä oikein nostaa jalustalle huonoudessa ja haukkua nimeltä? Tuohon ei minun mielestäni valmentajan tarvitsisi ryhtyä. Se taitaa olla varmaa, että Järvistä ei sitten maalissa enää tässä sarjassa (tai tällä kaudella) nähdä?
Täältä tähän ja Kuopiossa taas tavataan!