Ma 3.12. Jokerit-HPK

  • 11 774
  • 57

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
HS kirjoittaa: "Jokerien toinen maali oli vähintään yhtä ikävä Kerhon kannalta. Kiekko kävi mahdollisesti Jokerien maalissa, mutta erotuomari Jari Levonen jätti viheltämättä ja tarkistamatta videolta. Peli aaltoili toiseen päähän kaukaloa ja Kim Hirschovits teki onnekkaasti pienestä kulmasta 2–0."

Osaako kukaan paikallaolleista sanoa, vihelsikö Japa vanhasta muistista Areenan kotijoukkueelle vai menikö ihan urheilullisin perustein?
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HS kirjoittaa: "Jokerien toinen maali oli vähintään yhtä ikävä Kerhon kannalta. Kiekko kävi mahdollisesti Jokerien maalissa, mutta erotuomari Jari Levonen jätti viheltämättä ja tarkistamatta videolta. Peli aaltoili toiseen päähän kaukaloa ja Kim Hirschovits teki onnekkaasti pienestä kulmasta 2–0."

Osaako kukaan paikallaolleista sanoa, vihelsikö Japa vanhasta muistista Areenan kotijoukkueelle vai menikö ihan urheilullisin perustein?

Hmm. Istuin kyseisen päädyn nurkassa, joten näin tilanteen hyvin. Kiekko ei mielestäni käynyt maalin sisällä, jos olisi käynyt niin olisi kimmonnut eri suuntaan. Olin kuitenkin aivan varma, että Levonen tarkistuttaa tilanteen videolta, tuollaiset kun poikkeuksetta liigassa tarkistetaan videolta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ja cobol hei, kyllä sä tiedät itsekin, että Lintumäki on kuningas ja valmentaa vaikka itse, jos vaan haluaa.

Lintumäki on liigan vääntöjen kiistaton kuningas, joka pesi mm. Hjalliksen useamman kerran liigan sisäisissä väännöissä. Ei kahta sanaa tästä!

Mutta nyt taitaa ote olla hiipumassa kun aseenkantaja Korpela ei hoida arkirutiineja ja pelaajahankintoja. HPK:n alamäki ja eilen Areenalla nähty henkinen alistuminen on samaa luokkaa kuin Virmasen ja Curren Jokereissa pari kautta sitten. Itse asiassa otteetkin ovat samanlaisia: kukaan ei taistele kaikkensa antaen voitoista, vaan pelaaminen on enemmän sellaista sata lasissa kun kiekko tulee kohti, mutta kiekoton pelaaminen ja maskit ja kropalla tosissaan puolustaminen ei kiinnosta.

Silloin Jokerit kykeni nousemaan vuodessa isolla rahalla. Milläs HPK nousee? Toivotaan että nousee. Laatutyötähän HPK on tehnyt SM-liigassa jo pitkään. Ja tämä ihan rehellisenä arvionani.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Mutta nyt taitaa ote olla hiipumassa kun aseenkantaja Korpela ei hoida arkirutiineja ja pelaajahankintoja. HPK:n alamäki ja eilen Areenalla nähty henkinen alistuminen on samaa luokkaa kuin Virmasen ja Curren Jokereissa pari kautta sitten. Itse asiassa otteetkin ovat samanlaisia: kukaan ei taistele kaikkensa antaen voitoista, vaan pelaaminen on enemmän sellaista sata lasissa kun kiekko tulee kohti, mutta kiekoton pelaaminen ja maskit ja kropalla tosissaan puolustaminen ei kiinnosta.
No henkinen alistuminen tapahtui kyllä mielestäni vasta siihen Saarisen onnenkantamoiseen. Aika luonnollista, kun nyt vielä muistaa ne aikaisemmatkin todella erikoiset maalit ja toisaalta omat epäonnistumiset namupaikoista. Ja kyllä sieltä löytyy kovia taistelijoita, esim. Jonas Andersson vetää joka vaihtoa kuin viimeistään. Oikeastaan taistelusta homma ei ole jäänyt kiinni missään vaiheessa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Oikeastaan taistelusta homma ei ole jäänyt kiinni missään vaiheessa.

Jos puhutaan taistelusta - siis ihan oikeasti - joukkueen osalta, joka on tosissaan päättänyt ottaa voiton, niin sellaista ei kyllä nähty tippaakaan. Tämän näkee parhaiten kun seuraa pelaajien kiekotonta pelaamista: halua ottaa vastaan taklauksia, auttaa joukkuettaan omilla taklauksilla, heittäytymisiä kiekkojen eteen, nälkäistä miestä maskissa joka pysyy siellä vaikka tykillä ammuttaisiin selkään ja ylipäätään pelaamista silloin kun itselle ei ole kiekkoa saatavissa kaverin syötölläkään. HPK ei esittänyt minkäänlaista taistelua. Taisteleva joukkue olisi vienyt Jokereilta pisteet varsin helposti. Niin ponneton oli kotijoukkueen esitys. Kiekollinen peli HPK:lta oli ihan normaalia, mutta taistelussa ero oli kuin yöllä ja päivällä kun verrataan edelliseen vierailijaan, Bluesiin. Se espoolaisjoukkue oli valmis vaikka syömään kiekon voittaakseen.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
No minä näin kyllä ainakin yhden heittäytymisen, siis sen Laitisen polvistumisen lisäksi, heh. Tämä peli ratkesi kuitenkin Lassilan imurointiin ja omaan tehottomuuteen maalipaikoissa.

Tappamisen meininkiä ei tietenkään voi ikinä olla liikaa, mutta taistelivathan nuo tänään ainakin kovemmin kuin vastustajansa, vaikka se onkin kovin laiha lohtu.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
No minä näin kyllä ainakin yhden heittäytymisen

Itse laskin kaksi. Tasan saman verran esitti Jokela, jonka HPK:n kaksykkösessä estämä syöttö ensimmäisessä erässä saattoi olla merkittäväkin ottelun kulun osalta. Jokerien kiekoton pelaaminen oli luokkaa onneton, joten tuo heittäytymisten määrä kertoo minun mielestäni sen, millä asenteella taisteltiin. Toki Alatalo kehuu taistelua, mutta työnsä puolesta...

Toivotaan HPK:n selvittämän kriisinsä mahdollisimman hyvin ja pian. Liiga kaipaa HPK:n panosta.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tappamisen meininkiä ei tietenkään voi ikinä olla liikaa, mutta taistelivathan nuo tänään ainakin kovemmin kuin vastustajansa, vaikka se onkin kovin laiha lohtu.
Täytyy ottaa osaa suruunne, jos tuo oli taisteleva Kerho joka nähtiin Areenalla. Itse en yritystä nähnyt kuin juurikin mainitsemaltasi Anderssonilta ja toiselta hurrilta, mikälie lindberg tai lundberg, samoin yksi pakki leikki edes yrittävänsä. Kerhon tilanteen tuntien on selvää että siellä voi siipi olla vähän maassa, mutta varsinkin eilen kun vastustaja melkein tarjosi tilaisuuksia päästä mukaan peliin, olisi jonkinlaista yritystä odottanut näkevänsä. Mutta ei ole syytä olla sinua uskomatta, jos väität että kuitenkin yrittivät normaalia enemmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös