Ma 28.3.2011 HIFK-Jokerit, 7. puolivälieräottelu

  • 94 892
  • 281

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Kyllähän täällä jännäkakka housuissa huomista odotellaan. Todella upea sarja ollut ja mukavaa vääntöä ollut niin täällä kuin kaukalossakin. Tämän vuoden Joukkue on yksi hienoimmista, mitä olen saanut seurata, todella uhrautuvaa pelaamista. Nyt vielä yksi voitto ja sitten Lukon kaatoon. Jos huomenna tulee käkättimeen, niin toivottavasti IFK vie sitten koko paskan!

En tiedä rikottiinko joku ennätys lipun myynnissä, mutta itse kun olin kolmantena jonossa (Itiksen Stockalla), en saanut enää kahta vierekkäistä paikkaa.Jos viimeksi meni tunnissa liput, nyt uskallan väittää että ne meni x 10 nopeammin.

HIFK:n ja Jokerien seitsemäs ottelu myytiin loppuun kolmessa minuutissa | Jääkiekko | Iltalehti.fi
Kolmessa minuutissa, HUHHUH!
 
Viimeksi muokattu:

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kirjoitin jo aiemmin Jokerien puolelle, että sarjasta ei parempi mene jatkoon, koska joukkueet ovat käytännössä yhtä hyviä. Molemmilla on omat vahvuutensa ja heikkoutensa, ja vaikka monen mielestä HIFK on kokonaisuutena parempi, voitot ovat kuitenkin tasan ja Jokerien voitot jopa selvempiä. HIFK:han on tarvinnut kolmeen voittoonsa peräti kaksi jatkoaikaa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että Jokerit olisi parempi, eikä myöskään sitä, että HIFK on parempi sen takia, että on kääntänyt tiukat ottelut itselleen.

Game 7 ja pari vaihtoehtoa: epätodennäköisempi vaihtoehto on se, että jompi kumpi on niin puhki, ettei pääse peliin mukaan missään vaiheessa ja toinen vie selvästi. Eilen molemmat olivat väsyneitä ja normaalisti aktiivinen HIFK ei ollutkaan niin päällekäyvä kuin yleensä. Pikemminkin pelasi peliä kuten Jokerit, eli pyrki tiiviisti blokkaamaan vetoja ja varsinkin alivoimalla onnistui tässä hyvin. Jokerien hyökkäyspeli taas oli entistä olemattomampaa, mutta paikkoja ratkaisuun kuitenkin oli.

Todennäköisempää on, että peli on tiukkaa kyttäilyä, jonka ratkaisee yksi onnistuminen ja yksi epäonnistuminen. Kelle sitten sattuu mitäkin, on arpapeliä. One mistake ja game is over, kuten Tami sanoisi. Taidankin tehdä Bozikit ja duunailla jotain ihan muuta pelin ajan. Jos sitten kympin uutisten jälkeisestä Tulosruudusta uskaltaa katsoa tuloksen.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Sanoisin että jos peli menee virheiden kyttäilyksi niin siinä etu on meillä, sillä siihen Jokereiden koko sarja on perustunut ja sitä on lähdetty joka pelissä tekemään. HIFK ei ole tuota harrastanut yhdessäkään näkemässäni neljässä pelissä.
 

roctum

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla tuli moka ton kesäajan kanssa. Olin autossa silloin, kun olisi pitänyt olla netissä hakkaamassa Lippupalvelun sivua. No katsotaan sitten Urpo Totalilta kaapelitv:stä.

Et ois saanu kuitenkaan. Itse olin tasan 12 Lippupalvelussa ja 10 minuuttia yli sain yhen lipun haaviin, mutta paljoa innostanut kun piti kolme pilettiä saada. Sama kohtalo siis meikäläisellä, UrhoTV:ltä matsin tsiigailen. Tais halli olla loppuunmyyty aikalailla 10 minuutissa.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän sarjan aikana on tullut koettua lätkäfanin tunneskaala päästä päähän. Armottomasta vitutuksesta aina euforiseen olotilaan, jossa omat maalliset murheet tuntuvat katoavan ja kaikki on pullantuoksuista ja aurinkoista.

Tämä on helppo jakaa. Kiitos, vihulainen, hienoista elämyksistä :)
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
"Paras yhdestä" -pelit molemmilla 2000-luvulla.

Jokerit

2010 Tappara-Jokerit 4-2 (VK, game 3)
2008 Blues-Jokerit 5-3 (VE, game 7)
2003 Jokerit-Kärpät 0-2 (VE, game 5)
2001 Jokerit-Kärpät 0-1 (PVE, game 5)

Saldo 0 voittoa, 4 tappiota

(edellinen voitto 1992 Ässiä vastaan välierissä, game 5)

HIFK

2006 HIFK-HPK 0-1 (VE, game 5)
2004 Kärpät-HIFK 3-2 ja. (VE, game 5)
2004 HIFK-Ilves 4-3 (PVE, game 7)
2001 HIFK-Ilves 2-3 ja. (PVE, game 5)

Saldo 1 voitto, 3 tappiota.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse sain liput nettikaupasta klo 12:30 ;P

Kyllä, kun tulee peruutuksia/netissä varauksessa olleita paikkoja vapautuu voi lippuja saada vielä varmasti huomennakin. Mutta kyllä noin kolmea yli 12 oli kaikki paikat varattu loppuun josta toki myöhemmin niitä tasaisesti vapautui.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Taidankin tehdä Bozikit ja duunailla jotain ihan muuta pelin ajan. Jos sitten kympin uutisten jälkeisestä Tulosruudusta uskaltaa katsoa tuloksen.
Tuo on viisas liike. Belgian töllöstä tuli ainakin viimeksi juuri samaan aikaan piirretty, jossa mies aina välillä muuttuu koiraksi !! Olen niin koukussa tuohon, että seurailen sitä ja toisaalta töitäkin on niin paljon, että voisi tehdä pitkän työpäivän.

Mitään suurempaa jännitystä ei vielä ole, pieniä rintapistoksia ja sykekään ei nyt vielä ole kuin pikkaisen kolmannella sadalla. Hyvää kesää kaikille tasapuolisesti ! Tappion sattuessa saa Jatkoaika hetkeksi jäädä. Ja jos taas voitetaan niin ei millään ehdi kesiä toivotella, kun Jatkoajan jokaiseen ketjuun on jotakin pelistä kirjattava.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Itse sain yhden paikan netistä klo 12.09, vaikka kahta piti hakea. Ihan hyvä paikka, mutta toista yksittäistä lippua ei irronnut yrityksistä huolimatta. Täytyy nyt työkaverille kertoa, että pidän varmaan lipun itse, kun hän on lisäksi puolueeton seuraaja...Korvaukseksi voi sitten mennä katsomaan välieriä hänen kanssaan, ne kun joka tapauksessa tulevat Helsinkiin. Toivottavasti mennään Hartwall Areenalle :)

Mutta kyllähän tähän käsikirjoitukseen kuuluisi, että huominenkin ottelu menisi jatkoerälle, olisi Todellinen Seitsemäs Peli. Pelin jännitys ja panokset ovat nyt sitä luokkaa, että jännitys on taattu, vaikka peli olisi huonompikin tasoltaan, mikä voi olla mahdollista, kun panokset ovat näin korkeat ja todella kovia pelejä tänään. Tämän sarjan arvolle ei kuuluisi se, että toinen jengi ratkaisisi huomenna pelin nopeasti itselleen.

Jokerien osalta välipäivä tekee hyvää, viittaan tällä katkeraan jatkoaikatappioon. Nimittäin pakosta tulee mieleen kevään 2008 katkera ja tunteikas välieräsarja Bluesia vastaan, jossa Espoo vastaavassa kuudennessa pelissä haki vierasvoiton jatkoajalla kuudennessa pelissä, jossa finaalipaikka oli katkolla Jokereilla. Seitsemäs peli pelattiin jo seuraavana päivänä Espoossa ja Jokerit tuntui olevan valmiiksi alistunut. Nyt en usko, että näin käy!

Jos Jokerit taistelee yhtä hienosti kuin aiemmissa peleissä, mutta silti häviää huomenna, suuren pettymyksen ohella tulee antaa iso tunnustus joukkueelle. Uskon, että IFK:n puolella ajatellaan samoin. Sen verran kuitenkin tunnustusta vielä Jokereille, että IFK on nyt KJ:n johdolla kohta kolme vuotta pystynyt rakentamaan "omaa joukkuetta" ja paljon hyvää on tapahtunutkin (pl. play off-pettymykset). Jokerien osalta projekti on paljon keskeneräisempi, esim. Westerlund vasta kesken kauden mukaan. Tässä mielessä putoaminen olisi pahempi kolaus HIFK:lle kuin Jokereille - ainakin minun mielestäni.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
"Paras yhdestä" -pelit molemmilla 2000-luvulla.

Melkein napsaisisin pois tuosta tuon HIFK:n voiton ja Jokereiden Blues-tappion, koska kummassakin tultiin 3-1-tappioasemasta ja ratkaisevassa pelissä momentum oli jo todella vahvasti HIFK:lla/Bluesilla. Toki nostan hattua sille että HIFK nousi tuosta asemasta vielä ottelusarjan voittoon.
 

scholl

Jäsen
Et ois saanu kuitenkaan. Itse olin tasan 12 Lippupalvelussa ja 10 minuuttia yli sain yhen lipun haaviin, mutta paljoa innostanut kun piti kolme pilettiä saada. Sama kohtalo siis meikäläisellä, UrhoTV:ltä matsin tsiigailen. Tais halli olla loppuunmyyty aikalailla 10 minuutissa.

Miten niin en olisi saanut? jos olisin ollut klo 12 koneella niin tottakai olisin saanut niin ja en olisi halunnutkaan kuin 1 lipun. Herralla ei ole leveä perse.

Tuo on IFK:n oma vika. Vuosia olen paasannut siitä, että kannattajien pitää päästä ry:n jäseniksi. Silloin voisi olla niin, että D-päätyä lukuunottamatta liput myytäisiin vain ry:n jäsenille. Nyt sinne tulee heinähattuja osa vääriin katsomoihin ja sitten niitä pelkästään uteliaita, joita matsi ei sinänsä nappaa. Ei siis ole punaista päällä jengillä siellä.
 

Filosofem

Jäsen
Mun kaveri sanoi, että tässä ottelusarjassa voitto on mennyt aina sille joukkueelle, jota hän ei ole pitänyt ennakkosuosikkana matsiin lähdettäessä. Nyt hän on sitä mieltä, että IFK voittaa game sevenin, joten tällä perusteella Jokerit menee jatkoon. Ainakaan vedonlyöntivinkkejä ei häneltä kannata ottaa vastaan ja valitettavasti tämänkaltainen pyörittely ei oikeassa maailmassa kerro mitään tulevasta voittajasta.

Huikea ottelusarja saa päätöksensä ja nähtäväksi jää, repeääkö peli viimeinkin suuntaan tai toiseen, kun paineet ovat suuria ja marginaalit niin pieniä.

Luvassa on tavottaman jännittävä ilta, eikä ihme, että kaikki eivät edes "uskalla" seurata matsia.

Jokereiden voittoon uskotaan ja tämä toteamus ei perustu tilastoihin, todennäköisyyksiin, ennakkokaavailuihin, peli-, pelitapa-, pelaaja- tai otteluanalyyseihin, vaan silkkaan uskoon. Game on!
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Hieno sarja Stadin herruudesta käynnissä ja saa arvoisensa lopetuksen game 7:ssä.

Henkilökohtaisesti symppaan seurana isobroidia (HIFK:ta) jos Blues ei pelaa, mutta messias-Eavesin otteita kaukalossa on aina hienoa seurata, vaikka täysin väärässä seurassa skulaakin. Toivottavasti sarja saa huomenna hyvän päätöksen paremman joukkueen voittaessa, eikä mitään suuria tuomarivirheitä tai oikeusmurhia muutenkaan nähdä. Mulla on kuitenkin snadi kutina takapuolessa Jokereiden voiton puolesta, sillä uskon isobroidille kuolemanpelin kotiyleisön edessä olevan liian kova paikka. Lisäksi Ben Eaves on sellainen pelaaja, joka ei kovissa paikoissa hyydy. Muistakaa paikan päälle lähtevät jokerifanit ottaa mukaan rantapalloja ja pitkiä kalsareita.

Tulosvetoon HIFK 1 - Jokerit 2,3 (Ben Eaves tehot 1+1)
 

jeani

Jäsen
Toivottavasti ei mene jatkoajalle, Jokerit on hävinnyt viisi playoff-jatkoaikaa peräkkäin... Viimeisen kymmenen vuoden saldo vieraissa (5-3) on kylläkin parempi kuin kotona (3-6), jossa ilmeisesti paineet vain on liian isot ja peräkkäisiä tappioita jo kuusi.

La 26.03.2011 Jokerit - HIFK 1-2 JA
Ke 23.03.2011 Jokerit - HIFK 2-3 JA
La 21.03.2009 Jokerit - Kärpät 2-3 JA
La 14.03.2009 Kärpät - Jokerit 3-2 JA
Ke 02.04.2008 Jokerit - Blues 1-2 JA
Pe 28.03.2008 Blues - Jokerit 2-3 JA
Ke 26.03.2008 Jokerit - Blues 3-4 JA
Ma 24.03.2008 Blues - Jokerit 2-3 JA
Pe 21.03.2008 Pelicans - Jokerit 4-5 JA
Ke 19.03.2008 Jokerit - Pelicans 4-5 JA
Su 16.03.2008 Jokerit - Pelicans 3-2 JA
Pe 30.03.2007 HPK - Jokerit 1-2 JA
Ke 28.03.2007 Jokerit - HPK 2-1 JA
Ti 12.04.2005 Kärpät - Jokerit 3-2 JA
Su 30.03.2003 Kärpät - Jokerit 2-1 JA
Ti 02.04.2002 HPK - Jokerit 2-3 JA
To 22.03.2001 Jokerit - Kärpät 2-1 JA

Edit: kaikki maanantai-jatkoajat ja 28.3. pelatut on voitettu eli kyllä tää sittenkin hyvää lupaa, jos peli on tasan 60 minuutin jälkeen :P
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Pe 28.03.2008 Blues - Jokerit 2-3 JA
Edit: kaikki maanantai-jatkoajat on voitettu eli kyllä tää sittenkin hyvää lupaa, jos peli on tasan 60 minuutin jälkeen :P

Huomenna on jopa 3-vuotispäivät viimeisestä Jokerien jatkoaika-voitosta playoffeissa, jos haluaa nähdä asian Jokeri-leirissä plusmerkkisesti. Synttärit ja maanantai, tulee voitto, jos jatkoaika. Itse tietysti uskon esim. sananlaskuun "Ei kaksi kolmannetta", kun puhutaan kevään 2011 playoff-jatkoajoista.
 
Viimeksi muokattu:

Jindebyne

Jäsen
Silti. Tämä on ollut hienoin playoff-sarja mitä liiga on tarjonnut yli vuosikymmeneen, enkä ole muuttamassa mieltäni vaikka Jokerit häviäisi huomenna jatkoajalla puolesta kentästä vedetyllä roikulla. Aivan uskomatonta kiekkoa, ja ainoat miinukset voidaan antaa tuomareille. Kiitokset loistavasta sarjasta jo nyt, kävi miten kävi.

Monesta asias samaa mieltä lainatun kirjoittajan kanssa, mutta tässä se kokonaisuus on tiivistettynä.

En ole ollut Sm-Liigasta yhtä pähkinöissä sitten vuoden 1998, kun olen nyt. Monta vuotta meni vähän vasemmalla kädellä kun liigan kiinnostavuus laski omissa silmissä. Nyt kiinnostavuus on tapissa ja sitä se näyttää olevan kaikilla muillakin, missä vain Helsingissä käveleekin. Tuntuu, että Helsinki sai pitkästä aikaa sellaisen urheilujuhlan, jonka se on ansainnut. Melkein jokaisella kaduntallaajalla on joku mielipide tästä sarjasta.

Samaa mieltä olen myös siitä, että jos HIFK tuon 7.pelin hoitaa himaan, niin ihan sama ketä sieltä enää tulee vastaan. Tämän taisto ei tule unohtumaan kummassakaan leirissä todella pitkään aikaan.

Kaikenkaikkiaan ihan helveti hieno sarja, joka saa varmasti arvoisensa päätöksen huomenna. Kiitos siitä kummallekin joukkueelle, sekä faneille.

Loppuun vielä lasit päähän ja todettakoon, että olkoon Stadi huomisenkin jälkeen punainen, kuten Stadi on aina ollut.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Kyllä jännittää kuin kakarana jouluna. Helvetin viihdyttävä sarja on saamassa arvoisensa päätöksensä, kunhan vielä viimeinen peli jatkaa sarjan perinteitä niin avot.

Laskisin HIFK:n kyllä lieväksi ennakkosuosikiksi tässä. Sarja on ollut helvetin tasainen, mutta naapuri on onnistunut kääntämään tiukat pelit itselleen. Toki pienten marginaalien peleissä yksi pomppu tai henkilökohtainen virhe voi ratkaista kaiken, joten... Toivotaan, että se jatkoajan pomppu tai kolmannen erän irtokiekko tippuu meidän kannalta oikeaan paikkaan.

Mahtava kausi kyllä joukkueiden kesken pelattu. Talviklassikko oli vielä tukevasti muistissa kun tämä sarja alkoi... eikä sarja todellakaan ole ollut vähättelyn arvoinen!
 

Hakkuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham
Taidankin tehdä Bozikit ja duunailla jotain ihan muuta pelin ajan. Jos sitten kympin uutisten jälkeisestä Tulosruudusta uskaltaa katsoa tuloksen.
Tulee väkisinkin mieleen kausi 87-88, jolloin Tapparalla oli viimeisenä kantona kaskessa ennen finaalia HIFK. Ratkaiseva 5. peli voittojen ollessa 2-2 oli HIFK:n kotipeli. Tilanteessa 5-5 mentiin jatkoajalle. Ottelu tuli telkasta ja minun hermoni eivät kestäneet. Sammutin töllön. Sitten jossain vaiheessa kerrostalossa asuessamme oli yläkerta tulla niskaan. Siellä pompittiin ja huudettiin. Avasin töllön ja Pauke Järvisen maalilla Tappara oli voittanut!! ;)

Ymmärrän kyllä tunnelmat molemmilla puolilla nyt. Jännittää ja jopa "pelottaa". Vaikea olla varma mistään. Veitsen terällä... Hieno sarja ja harmi ettei se ole finaali. Toinen jatkaa, toisen on pudottava. No, eiköhän vielä tänä keväänä pelata ihan kelvolliset finaalitkin vielä...

Mutta toivotaan reilua ja rehtiä G7:aa, joka ratkeaa urheilullisesti. Ei tuomarien tulkintoihin eikä toivottavasti mihinkään onnettomaan "hörppyyn". Vaikka kyllä sekin kuuluu urheiluun. Onnea kuitenkin ottelun molemmille osapuolille. Vaikea on minun nyt nostaa kumpaakaan toisen edelle, sympatiani siis molemmille sekä hyvälle ottelulle!! ;D
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin, Suomen kaunein, Stadin Jokerit
Jännittää ja jopa "pelottaa".

Ehei, kyllä tässä ihan Kojon kalsongien oikeasti pelottaa helvetin vahvalla painotuksella. Vaikka jengistä on ylpeä ja sarja on ollut huikea, niin kyllä se huomisen fiilis mahdollisen tappion jälkeen pelottaa aivan helvetin paljon. Itku on siinä vaiheessa pinnassa eikä varmasti pysty katsomaan jääkiekkoa ennen Stanley Cupin finaaleita.

Muut tässä ketjussa ovat kirjoitelleet, että toivottavasti sarja saisi arvoisensa lopun ja mentäisiin helvetin tiukassa tilanteessa aina loppuun saakka, ehkä jopa jatkoajalle. Näin minäkin ajattelisin, jos tämä olisi joku NHL-sarja tai vaikkapa KalPa-Lukko ja 7. peli. Tai puolivälierä Jokerit-bönde, silloinkin osaisi jopa nauttia veitsen terällä oman joukkueen liidosta.

Mutta kun se on kaupungin vuokratussa bunkkerissa pelattava 7. derby, ja 6 edellistä ovat vieneet jo kaikki sormet keskiniveleen asti omaan vatsaan, niin ei ei ei ja vielä kerran ei. Jos IFK meinaa huomenna voittaa niin mielummin 4-0 ekassa erässä ja pari vielä toisessa, ehtii aloittamaan toipumisprosessia vähän aikaisemmin massiivisen turpaan oton synnyttämän uskomattoman vittuilun uhasta huolimatta.

Jokerien voitto saa minun puolestani tulla vaikka Ilari Melartin persposkien kautta hyllyvällä räpylikiekosta 12. jatkoerän viimeisellä sekunnilla, mutta ihan oman mielenterveytensä ja miksei verenkiertoelimistönsäkin puolesta toivoisi, että IFK paskoisi kunnolla housuun heti alussa ja taululla olisi monen maalin johto ennen viimeistä erää. Ei tätä vaan enää kestä, jos peli on 1-0/1-1/0-1 5 minuuttia ennen summeria ja jokainen kiekon liike jäällä meinaa syöstä psykoottiseen paniikkikohtaukseen.

Joten toivotaan että homma ratkeaa huomenna jo ensimmäisessä erässä niin UrhoTV voi lähteä Raumalle tyydyttämään maalaisia lähetyksellänsä ja bunkkerin valot voidaan kaupungin tehostamisohjelman mukaisesti sammuttaa jo ottelun puolivälissä. Tulisi se Earth Ourkin kuitattua hieman alkeellisimmissa oloissa.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Ainoa harmihan tässä on, että joutuu olemaan päivän töissä. Ei tässä nyt ehtisi paljon työasioihin keskittyä, kun seitsemäs peli odottaa.

Pitäisi varmaan play offien aikana ryhtyä päätoimiseksi faniksi :) Jos siitä saisi vaan palkkaa, no 9,5 tuntia ja sitten rysähtää
 

AkiHeino#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
波里王牌
"Come on you Reds!"

Koittakaas sitten perkele PeltosVillet ja SensaatioGranlundit olla tänään pelipäällä ja koko yhteiskunta kiittää. HIFK jatkoon ja sillee, tappiin asti mielellään näistä jäljellä olevista joukkueista.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Haha, tuun kuokkimaan kaikkien hesalaisten ja niiden parin stadilaisenkin kiusaksi hallille. Mä en ainakaan pidä mitään meteliä, istun takki päällä kädet puuskassa koko matsin koska toinen jengi on täynnä mielenvikaisia väkivaltarikollisia ja toinen miljardöörejä. Sais molemmat tippuu divariin ja hjallis on homo ja homot ilman fyysistä kuntoa.

Suuri on kyllä jännitys näin HMV-katsojallakin, en pysty edes kuvittelemaan sitä kierrosmäärää mikä keskiverto sämpylänjakajan tai homojullin päässä tällä hetkellä pyörii. Huikea sarja ansaitsisi huikean lopetuksen, vähän vaan luulen että molemmat leirit lähtee niin ylivarovaisella touhulla tämmöseen kuolemansarjan kuolemanpeliin että voi hienoudet jäädä taka-alalle. Parasta ois taas viime hetkien tasotus ilman maalivahtia, ja siihen päälle pitkä jatkoaika. Sit jossain kuudennen jatkoerän puolivälissä Riksman vois hörpätä jonkun Kivistön Jokeri-päädystä viskaaman lerppukiekon.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Muistahan FASlapsi laittaa sitten jonkinlainen otteluraportti.

Virkistävää päästä välillä seuraamaan muidenkin otteita, kun oma jengi on jo selvittänyt tiensä jatkoon. Urhon ääressä tiiviisti istutaan. Huikeat otteluparit molemmat tämän iltaiset. Ainakaan kummankaan jatkoonmenijä ei saa mitään etua koska molemmat joutuvat tahkoamaan täydet seitsemän puolivälierää plus jatkot päälle.

Kyllähän allekirjoittaneen sympatiat ovat jullien puolella, Ville Peltonen ansaitsisi kirkkaimman mitalin uransa huipennukseksi (kunhan ei Bluesin kustannuksella). Nokka on kyllä aika ärsyttävä tyyppi, mutta näkyväthän nuo jullifanitkin olevan jengin takana lähinnä hänestä huolimatta. Onkohan Melart kokoonpanossa?
 

Kyyberi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Preds,Jordin Tootoo,M.O.P.A.K.
Nyt on sitten aika haudata provokirveet ja hidastusnauhat. Uskoisin että kaikki jokseenkin järjissään olevat stadilaiset myöntävät että sarja on ollut hieno ja yllättävänkin rehti. Tyynysotaan ei ole lähdetty, vaan meistä on otettu surutta. Jäähän ei ole jääty itkemään, ne ainoat itkut ovat tulleet pelaajiston ulkopuolelta ja nekin ovat luultavasti olleet vain (epä)onnistunutta kabinettipeliä.

Ottelussahan voi käydä lähes mitä vain. Paineet ovat valtavat, jolloin se yksi pomppu, kaatuminen, merkkausvirhe tai tönäisy voi tavallaan ratkaista pelin. Marginaalit ovat hyvin olemattomat, ja rostereiden vertailu turhaa. Molemmilla jengeillä on kokemusta, johtajuutta ja nuoruutta. Tänään nähdään kenen pää kestää ja kuka vaihtaa kalsareita pelin jälkeen. Turha puhua mistään pelitavan tuomasta edusta, rosteriylivoimasta, 1800-luvun tilastoista tai Kojon kalsareista. Tässä on vastakkain kaksi tasaista joukkuetta, ja pelaajat kentällä sen ratkaisevat. Lätkäpelissä on niin monta muuttujaa ja sattumaan pohjautuvaa käännettä, että mahdoton tätä on ennustaa. Hifk on pienoinen suosikki vaihto-oikeuden takia.

Mutta kävi pelissä mitä tahansa, niin pelin jälkeen ei tulisi mieleenkään alkaa louksuttamaan leukoja ja provosoimaan/kitisemään. On tämä ollut niin hieno sarja. Jos tuomarit ovat paskoja, niin olkoot. Jos Niemi tekee merkkausvirheen jatkoajalla, niin tehköön. Jos Kojo kakkii housuun niin kakkikoon. Jokerit ovat tehneet tästä niin hienon taistelun että sen tuomaa ylpeyttä ei edes tämän iltainen tappio voi pyyhkiä. Ja uskoisin että naapurissakin voidaan pitää pää ylhäällä ylpeänä, vaikka Jokerit menisikin jatkoon. Sen verran hienoa taistelua ja peliä on siellä esitetty, Kojosta huolimatta (saa hymiöidä).

Monesti kamppailulajeissa näkee että ensin matsissa hakataan toista kuin vierasta sikaa, mutta matsin loputtua halaillaan kuin ylimmät ystävät. Tässä on vähän samaa henkeä, kohta on 7 peliä tahkottu mutta pelin jälkeen tekisi mieli halailla tuloksetta riippumatta naapurileiriä. On tämä niin hienoa aikaa ollut, ja yhdessähän tässä on tehty draamaa ja viihdettä.

Mutta palstalla ei voi olla huomaamatta suomalaista mentaliteettia. Molemmat leirit pohjustavat jo mahdollista tappiota sanomalla "jos hävitään niin ei haittaa...". Kuten itsekin olen tässä tehnyt. Vanha tapahan on, että on häpeäksi rehennellä. Jos vaikka ei onnistukaan siinä mitä uhittelee. Voi sitä häpeän määrää! Jos hehkutan että "tänään narrit vievät naapuria kuin kissaa jojossa" niin jos näin ei käykään se on todella häpeällistä. Onko?

Tässä suhteessa tällä maalla olisi niin urheilussa kuin monessa muussakin asiassa opittavaa niiltä mailta, joilla on sitä "voittamisen kulttuuria". Länsinaapurista voidaan hakea oppia vaikka ensimmäisenä.

Mutta tsemppiä molempiin leireihin, niin kentälle, vaihtoaitioon kuin katsomoonkin. Kohta kajahtaa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös