Joo, oli kyllä sen tason spedeilyä taas, ettei mitään rajaa. Ensin joku Kalpan pakki kaataa Huhtalan Koskisen päälle, sitten Koskinen alkaa nuijimaan Huhtalaa ja yllättäen pelaaja lyö takaisin jos tätä lyö. Ei siinä mitään, ulosajo vaan, mutta mitä saa Kalpa ja tilanteen aloittanut Koskinen? Ei mitään.
Siis oletteko ihan tosissanne, että juuri Huhtala, joka on tämän kauden pleijareissa hakenut lopussa tappioasemassa asetelmia, ihan vahingossa ajautuu Koskisen päälle? Nyt herätys. Ihan haettu tilanne, eikä siinä mitään, asetelmia pitääkin hakea.Tuomareilla, tai erityisesti Hämäläisellä, meni pasmat täysin sekaisin lopussa. Ilmeisesti maalivahti saa aloittaa nujakoinnin kilven iskulla ilman mitään tuomiota? En nähnyt, miten Huhtala Koskisen päälle kaatui, mutta selostajan mukaan työnnettiin, joten todella ihmeellinen ratkaisu Hämäläiseltä heittää Huhtala pihalle. Komeasti Huhtala iski Koskisen kanveesiin, mutta ei kai tappelun voitto ole syy heittää pihalle?
Koskiselle yksi peli kilpikädellä huiskimisesta ja Huhtalalle yksi peli on minun tuomioni.
On kyllä hajuttomin sarja niinä viime vuosina kun KalPa on päässyt jatkoon perussarjasta.
Hidastuksen katsottuani on todettava, että kyllä siitä se yksi peli tulee. Sääntökirja ei jätä tulkinnan varaa tässä tapauksessa:Huhtala ajoi tahallisesti päälle, ja maalivahti on tunnetusti koskematon, joten tuskinpa tuosta edes sitä yhtä tulee. Jos tulisi, niin siinä tapauksessa noita maalivahteja varmaan ajeltaisiin surutta sitten jatkossakin.
528 - NYRKKITAPPELU TAI VÄKIVALTAISUUS
j) Maalivahdille, joka kilpikäsineellään lyö vastustajaa pään, niskan tai kasvojen alueelle
tuomitaan:
Ottelurangaistus (OR)
Sääntökirja ei jätä tulkinnan varaa tässä tapauksessa:
Huhtala ajoi tahallisesti päälle, ja maalivahti on tunnetusti koskematon, joten tuskinpa tuosta edes sitä yhtä tulee. Jos tulisi, niin siinä tapauksessa noita maalivahteja varmaan ajeltaisiin surutta sitten jatkossakin.
Ainoa mikä jäi häiritsemään, niin Kalpan pakkien olisi pitänyt selkeästi nopeammin ja ankarammin tulla puolustamaan Koskista. Ja ennen kuin Kalpa fanit tulevat selittelemään, että "kun olisi Lannon ollut tilanteessa", tai "kun olisi Glenn ollut tilanteessa" nin ihan sama ketä oli kentällä, Timosen olisi pitänyt olla määrätietoisempi kuittivihon kanssa.
Tätähän Kalpa tulee jatkossakin vastaanottamaan, se pitää vain kestää ja antaa takaisin. Voi tulla aika lämmin matsi keskiviikoksi.
Noin muuten olisin odottanut Bluesilta vähän enemmän kalpaa vastaan, mutta turha toivo. Ihan hyvä, että Lukko ei mennyt sääleistä jatkoon, on säästänyt vitutusta huomattavasti.
Uskomatonta tuomarointia. Koskinen lyö pari-kolme kertaa kilvellä Huhtalaa päähän tuomarin silmien alla.
Siis oletteko ihan tosissanne, että juuri Huhtala, joka on tämän kauden pleijareissa hakenut lopussa tappioasemassa asetelmia, ihan vahingossa ajautuu Koskisen päälle? Nyt herätys. Ihan haettu tilanne, eikä siinä mitään, asetelmia pitääkin hakea.
Edit. Nyt on tuo Koskinen-Huhtala katsottu uudestaan. Huhtala hakee maalinedestä taklausta Kalpan pakkiin, joka väistää ja Huhtala ajautuu Koskista päin. Ehkä hieman liian raju maalillemeno Huhtalan kannalta tuossa tilanteessa. Ulosajo + 2min pelkästään Huhtalalle oli kuitenkin tilanteesta väärin tuomittu..
Huhtalasta näyttää tulevan vähän maineensa vanki. Harmi sinänsä sillä kyllähän esim Lukko-sarja osoitti että mies on erinomainen pelimies ilman näitä hämmentämisiäkin.
Mutta meniväthän nuo lopun jäähyt ihan päin mäntyä. Ensinnäkin Koskiselle selkeä OR ja onhan tuo Huhtalan 5+20 aika kova tuomio ottaen huomioon etteivät hanskat edes tipu. 2+2+10 Huhtalalle (tai vaikka 2+2+2+10 sis. tuon estämisjäähyn) ja OR Koskiselle niin olisivat enemmän linjassa. Kai sitä lisäksi Timoselle olisi jotain voinut antaa tuosta köyhän miehen third-man-inistä. Ei noilla nyt sinänsä ole väliä mutta kertoohan se jotain tuomaritasosta.
Juuri näin. Ja mainittakoon, ettei minulla ole mitään KalPaa vastaan, ei todellakaan. Mutta tuosta olisi nimen omaan pitänyt heittää Koskinen suihkuun ja Huhtalalle joku tuollainen yhdistelmäjäähy. Lisäksi Timosen olisi pitänyt lentää ulos tiputettuaan haskan ja alettuaan sätkimään siinä. Perseestä tuo maalivahdin hakkaaminen on, mutta säännöt on sääntöjä, ei niitä sovi sivuttaa vaikka pelataankin playoffia. Tuomarit ovat amatöörejä, tuliko se jollekin yllärinä, etteivät ole NHL-tasoa?
En minä nyt pysty ihan täysin käsittämään, että säännöt mahdollistaisi tilanteen jossa maalivahti ajetaan pystyyn eikä maalivahti itse tai puolustajakaan saa tehdä tilanteessa mitään ilman että molemmat lentäisi pihalle. Ja kuka tilanteen aloittikaan?
528 - NYRKKITAPPELU TAI VÄKIVALTAISUUS
j) Maalivahdille, joka kilpikäsineellään lyö vastustajaa pään, niskan tai kasvojen alueelle
tuomitaan:
Ottelurangaistus (OR)
En minä nyt pysty ihan täysin käsittämään, että säännöt mahdollistaisi tilanteen jossa maalivahti ajetaan pystyyn eikä maalivahti itse tai puolustajakaan saa tehdä tilanteessa mitään ilman että molemmat lentäisi pihalle. Ja kuka tilanteen aloittikaan?
Säännöt kyllä lähtevät siitä, että rangaistukset jakaa tuomari. Ei kenelläkään ole sääntöjen mukaan oikeutta kostaa omasta tai toisten puolesta. Ei edes maalivahdilla..
Tässä uudelleen Zorban aiemmin viestissä #33 postaama ote sääntökirjasta: