Ma 26.03.2012 HIFK - Jokerit, Puolivälierä, 3. ottelu

  • 51 731
  • 161

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mitä vittua Levonen & Salonen, miten Kankaanperä selvisi jäähyittä tuosta cheapshotistaan? Useampi sekunti vihellyksen jälkeen tööttää Filppulaa. Ja mitä tekee Levos-Japa? No "antaa poikien pelata", tottakai. Vähintään kymppi näistä pelleilyistä, aina ja joka kerta.

Mietin ihan samaa, että miksi helvetissä tuosta ei tullut jäähyä, mutta aivan sama. Kertoo kaiken oleellisen IFK:sta, keskittyminen on aivan väärissä asioissa ja tuntuu että ne päät on jääny paskaa syödessä sinne perseeseen.

Jokereilta taas vakuuttava esitys, alussa IFK tuli kovaa, mutta eipä mitään suurempaa hätää ollut. Sitten taas oma peli kuntoon ja IFK:ta vietiin. Kilpeläinen oli vakuuttava.

Kolmas voitto, vielä tarvitaan neljäs tai sitten lähdemme kesälomille. Aika yksinkertaista, kolme voittoa ollaan saavutettu, mutta se ei lämmitä vielä yhtään. Neljäs voitto lämmittää.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko kyllä kysyä, että syytätkö tuomareita häviöstä? Koko kausi on huudeltu kuinka me kritisoidaan tuomareita joka pelin jälkeen, mutta jos sinä kritisoit tuomareita tälläisen pelin jälkeen niin tuntuu kyllä siltä, että meidän itkut eivät ole olleet aiheettomia.

En syytä tuomareita häviöstä. Jokerit oli paljon paremmalla taktiikalla liikkeellä. Itseasiassa Jokerit oli tänään parempi kiekollisesti ja teidän karvaus toimi myös paremmin. Jokerien tärkeimmät pelaajat ovat vain nostaneet tasoaan runkosarjasta, kun meidän on sulaneet. Siihen kun laitetaan vielä päälle se, että Endras on vähän haparoinut, niin eipä ole ihme, että saa ajaa parran pois jo keskiviikkona.

Teidän kirjoissa tuntuu olevan pahinta mahdollista, jos tuomari viheltää väärin jonkun taklaustilanteen tai antaa Ruudulle jäähyn väärin perustein (on muuten isolta osin Jarkon aiheuttama illuusio tuo tuomareiden taso), tai muuten jättää jonkun tilanteen viheltämättä tai antaa huonon jäähyn. Itseasiassa Rantalan kohdalla teille Mulle pahinta mitä tuuomari voi tehdä on laitta pillin taskuun. Näin kävi tänään. Niin käy todella usein pudotuspeleissä. Mua ei niinkään haittaa jos mä olen jostain jäähystä eri mieltä, mutta silloin tuomari edes yrittää pitää yllä nollatoleranssia ja sitä linjaa, minkä liiga on asettanut tavoitteekseen. Tässä se ero.
 

Iiro#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, (HCK, K-Vantaa)
En syytä tuomareita häviöstä. Jokerit oli paljon paremmalla taktiikalla liikkeellä. Itseasiassa Jokerit oli tänään parempi kiekollisesti ja teidän karvaus toimi myös paremmin. Jokerien tärkeimmät pelaajat ovat vain nostaneet tasoaan runkosarjasta, kun meidän on sulaneet. Siihen kun laitetaan vielä päälle se, että Endras on vähän haparoinut, niin eipä ole ihme, että saa ajaa parran pois jo keskiviikkona.

Teidän kirjoissa tuntuu olevan pahinta mahdollista, jos tuomari viheltää väärin jonkun taklaustilanteen tai antaa Ruudulle jäähyn väärin perustein (on muuten isolta osin Jarkon aiheuttama illuusio tuo tuomareiden taso), tai muuten jättää jonkun tilanteen viheltämättä tai antaa huonon jäähyn. Itseasiassa Rantalan kohdalla teille Mulle pahinta mitä tuuomari voi tehdä on laitta pillin taskuun. Näin kävi tänään. Niin käy todella usein pudotuspeleissä. Mua ei niinkään haittaa jos mä olen jostain jäähystä eri mieltä, mutta silloin tuomari edes yrittää pitää yllä nollatoleranssia ja sitä linjaa, minkä liiga on asettanut tavoitteekseen. Tässä se ero.

Otan nopeasti vielä kantaa tähän tuomaritoimintaan. Itse arvostelen tuomaritoimintaa hyvin paljon, koska minun mielestäni se on ala-arvoisella tasolla ammattilaisliigassa. Ruutu on saanut osansa tästä, mutta niinkuin olen aikaisemmin sanonutkin jossain ketjussa itseänikin vituttaa se, että ei osata pitää yhtä linjaa. Sitä näkee aivan liikaa.
Jos annat rangaistuksen ensimmäisessä erässä jostain tilanteesta niin anna sitten seuraavassakin samasta tilanteesta. Pelaajat menevät aivan kuutamolle jos ei löydy tuomarilta sitä punaistalankaa. Tätä olen nähnyt tällä kaudella aivan liian usein ja siihen pitäisi minun mielestäni puuttua. Joillakin se pilli vaan menee sinne perseeseen ja liian syvälle. Emme siis erotu hirveästi toisistamme.
 

:)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä Jokerit oli taas parempi joukkue. Ei voi mitään, toisaalta ei harmita niin paljoa hävitä näin. Viime vuonna IFK oli omasta mielestä selkeästi parempi pelillisesti, mutta meni tiukemmalle.

Tsemppiä Jokereille jatkoon, tämä sarja menee poikki viimeistään perjantaina. Tuolla pelillä Jokereilla on mahdollisuudet mestaruuteen. Jyp ja Jokerit mielestäni vahvimmat mestarikandidaatit ja voi olla että kohtaavat jo välierissä.

Pettymyshän tämä on ja odotin IFK:lta parempaa. IFK on ollut vaisu ja Jokerit hyvä, joten tulos 3-0 on voitoissa oikeutettu. Turha IFK:n aloittaa mitään turhautumisen purkuja jos ensi peli ratkeaa aiemmin.

Pakko nostaa hattua sulle ja muutamalle hallilla vieressäni istuneelle IFK-fanille. Vaikka varmasti vituttaa ja rankasti, niin silti peliä pystytään puolueettoman viileästi analysoimaan ja onnittelemaan kaveria ansaitusta voitosta. Hienoa.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Suurimmaksi kysymykseksi nousee, mihin käyttää urpon viimeinen sarjakortti.

Heitä tunnukset niin voin kyllä käyttää sen. Vahva vieraspeli Jokereilta. Kilpeläinen vie maalivahtien taistelua ennakkoasetelmista poiketen 110-0. Eiköhän keskiviikkona Jokerit pistä kirsikan kakun päälle ja lähettää Jullit lomille.
 

basswood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Liigan sivuilta näyttävät peliaikatilastot olevan ainakin IFK:n osalta päin persettä (yllättyneet handua pystyyn..) ja ilmeisesti kolmannen erän aikoja ei ole kellotettu ollenkaan. Kiinnitin pelissä paljonkin huomiota IFK:n peluutukseen ja siihen että vaihdot tuntuivat usein venyvän. Erityisesti Granlund veteli jo ensimmäisessä ja varsinkin sitten toisessa erässä useamman todella pitkän vaihdon, ja oli ihan piipussa vaihtoon liukuessaan. Kyseessä ei ollut mikään oman- tai hyökkäysalueen pyörityksestä johtunut vaihtojen venyminen vaan haki nimenomaan vauhtia pari kertaa omasta päästä siinä vaiheessa kun oletin että ehdottomasti menee jo penkille.

Kolmannessa erässä tuon olisi vielä ymmärtänyt, mutta että pelin alusta asti peluutetaan ylipitkiä vaihtoja kuukauden kuumesairaudesta toipuvalla kaverilla kesken fyysisesti raskasta pleijarisarjaa..

Matikaista ja IFK:ta paremmin tuntevat voivat toki korjailla jos tällainen on ollut yleisemminkin tapa tämän kauden IFK:ssa.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmeellistä, että naapuri ei saanut minkäänlaista kirivaihdetta päälle näin tärkeässä paikassa. Jokerit oli koko ajan lähempänä tehdä sen kolmannen maalin kuin Ifk toisen. Edes mitään rähinää ei saatu aikaiseksi. Hyvin outoa.

Ei tule tässä sarjassa mitään kirivaihdetta mihinkään. Ongelma ei ole nyt pelaajissa. Rosteri on hieno, ja niin ovat varmaan halut ja perinteet ja fanit ja kaikki. Ongelma on nyt valmennuksessa. Petulla on aivan liian hieno kaarti käytössään, ja aivan liian kehno pelisuunnitelma. Kaikki kolme matsia on hävitty pelisuunnitelman ja taktiikan puutteesta. Westerlund vie Matikaista 100-0. Ei voi mitään. Petun ajokoirakiekko ei toimi tällä jengillä.

Toivottavasti Nybari on hereillä ja hankkii meille ensi kauteen jonkun valmennustiimiin joka ymmärtää jotain pelisysteemeistä. Näin ei voi jatkua.

Onneksi olkoon vaan narreille. Ihailtavan fiksua ja kypsää peliä. Yksinkertaista ja tehokasta. Käytössä muutama yksinkertainen hyökkäysmalli joka on toiminut hyvin. Ihme ettei Petu ole huomannut, että lähes kaikki maalit on tehty kahdella eri hyökkäysmallilla.
 

OlviTenu

Jäsen
Suosikkijoukkue
AVS
Joo olihan Jokerit taas pikkasen edellä ja ansaitsivat voiton. Ihmeellistä, miten vaikeaa se maalin tekeminen on. Kun Ville, Kibe, Mikke, Pessi ja Pera sekä Redenbach nostavat tasoaan, HIFK polskii heittämällä jatkoon.

Mitään ei olla vielä pelattu ja HIFK voi voittaa neljä seuraavaa peliä ja mennä jatkoon. Vaatii melkoista tason nostoa, sillä Jokerit on tällä hetkellä helvetin kova.

Positiivista: HIFK oli tänään fyysinen, alussa varsinkin. Tässäkin saa silti parantaa.

Totta toinen puoli, mitään ei olla vielä voitettu.

Tähän pitää kyllä vaan tarttua, että välttämättä tämä ei enää käänny henkilökohtaisilla supersuorituksilla, kuten vuosi sitten. Tiivis puolustuspeli on ollut Jokereiden vahvuus kolmessa ensimmäisessä ottelussa, eikä sitä millään ilmaveivillä valitettavasti nujerreta.

HIFK hakkaa päätään seinään ja pyörii kulmissa. Onko vieläkään yhtään maalia tehty tasakentällisin?

Kerrankin on tosi luottavainen fiilis, jospa tänä vuonna ei tulis märkää rättiä kasvoille. Ainakaan enää tässä sarjassa...
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei HIFK olisi siitä mitään kärsinyt eli heille se ja sama. Kaksi ukkoa oli juuri saanut jäähyn eikä 5-2 -alivoimia ole olemassa. Kankaanperältä sinänsä fiksu paikka yrittää riskittä kuumentaa Jokereita, vaikka en itse tuollaista arvostakaan.
Yhtä jäätävää lajituntemusta kuin Iiro#21:n rankkarikilpailut pudotuspeleissä. Hiljaiseksi vetää.
 

Siiklake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta toinen puoli, mitään ei olla vielä voitettu.

Tähän pitää kyllä vaan tarttua, että välttämättä tämä ei enää käänny henkilökohtaisilla supersuorituksilla, kuten vuosi sitten. Tiivis puolustuspeli on ollut Jokereiden vahvuus kolmessa ensimmäisessä ottelussa, eikä sitä millään ilmaveivillä valitettavasti nujerreta.

HIFK hakkaa päätään seinään ja pyörii kulmissa. Onko vieläkään yhtään maalia tehty tasakentällisin?

Mutta kun aiemmin mainitsemani kiekkoilijat nostavat kaikki tasoaan, saavat he yhteispelinkin paremmin toimimaan ja sitä kautta voivat murtaa Jokereiden puolustuksen tehdäkseen tarvittavat byyrit.

Ja vielä ei olla ehditty tasakentällisillä maalia värkkäämään kun kaikki ideat on käytetty niihin neljään ylivoimamaaliin.
 

Latenight

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heitä tunnukset niin voin kyllä käyttää sen. Vahva vieraspeli Jokereilta. Kilpeläinen vie maalivahtien taistelua ennakkoasetelmista poiketen 110-0. Eiköhän keskiviikkona Jokerit pistä kirsikan kakun päälle ja lähettää Jullit lomille.

Lähtökohtaisesti ajattelin, että kyllä sitä nyt ainakin se viisi peliä tulee tätä sarjaa. Eiks noi välierät jatku 4prolla. Täytyy seurata joku Pelsujen peli.
 

Iiro#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, (HCK, K-Vantaa)
Yhtä jäätävää lajituntemusta kuin Iiro#21:n rankkarikilpailut pudotuspeleissä. Hiljaiseksi vetää.

Teillä kyllä hiljaiseksi vetää aivan muut asiat.

Oletko ikinä kuullut Thornton niin sanotusta aivopierusta. Päästät jotain suustasi tai tässä tapauksessa kirjoitat ennen kuin kerkeät ajattelemaan. Näin tapahtui minulle ja sillä ei ole mitään tekemistä lajituntemukseni kanssa. Jos haluat lähteä tästä keskustelemaan sen tarkemmin niin ota minuun yhteyttä YVn välityksellä, kiitos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös