Hyvässä ja viihdyttävässä kiekkopelissä on nähty neljä hyväksyttyä maalia, joista epäselvin vielä tarkistettiin jälkikäteen.
Jännästi värilasit ja toivo vierasvoitosta ns. puolueettomien taholta vaikuttavat tulkintoihin.
Itse toki toivon vierasvoittoa kirjoittamastani huolimatta. Vähemmistössä lienen..
Vaikka KooKoon puolella urheiluromantikkona olenkin niin:
- Kuuselan toiminta ei suoraan estä torjuntaa, ja kontakti Setäseen on vähäinen. Setäsen kasetti tuossa valitettavasti pettää. Hänellä on aivan riittävä aika kasata torjunta-asento.
- Rautiaisen mailaa ei kyllä ainakaan riuhtaistu kädestä, mutta sangen epäselvä tilanne. Noissa on toimittu playoffeissa hyvin konservatiivisesti ja mitään mailasta kiinnipitämisiä ei oikein enää näe. Täysin vesiselvät mailan kädestä lyömiset on vihelletty.
- En ymmärrä valitusta Savinaisen maaliin johtaneesta tilanteesta. Tuomari on luonnollinen este, ja säännöt ovat yksiselitteiset. Heikko suoritus Suomiselta, mutta ei tuota mitenkään olisi voitu tuomita toisin.
- Etenkin ottelun lopussa jäi pari selvää KooKoon jäähyä viheltämättä koska selvästi tuomareilla hävetti etenkin tuo Suomisen aiheuttama maali. Myös yksi kunnon kiinnipitäminen kolmannessa Tapparalta läpi, mutta isossa kuvassa pelin linja oli ihan selkeä eikä Tapparaa mielestäni suosittu.
Olen kyllä taipuvainen kriittisyyteen etenkin linjan heitellessä mutta nyt en ainakaan itse sellaiseen kiinnittänyt huomiota.
Sääliksi toki kävi KooKoota. Surkeaa tuuria kaikkinensa. Huikealta joukkueelta mieletön tarina välieriin saakka ja nyt näyttää sille, että kaikki taivaankappaleet ovat kääntyneet sitä vastaan.