Eivätköhän nyt ole kaikki saaneet suurimmat höyrynsä puhallettua?
Eli vedetäänpä tähän nyt omin pikku kätösin pieni analiisi pelistä. Ensinnäkään, jostakin syystä minua ei kovin kummoisesti vituttanut tämän pelin häviö. JYPillä oli paikkansa ratkoa peli kolmannen erän ekalla kympillä, mutta kovimman painostuksen jälkeen Ässät osin tuurilla ja osin ehkä harjoitellulla kuviolla saivat räkämaalin tuikattua JYPin maaliin (ja ei, sillä ei ole vitunkaan väliä miten se kiekko maaliin menee, yhden maalin siitä vuosisadan maalistakin vain saa). Se vähän muutti pelin kuvaa, mutta JYP yllätti allekirjoittaneen positiivisesti kammeten itsensä vielä tasoihin.
Jatkoerissä olisi ollut paikka pistää Ässille pala kurkkuun ja muistuttaa viimevuotisesta "tehdään mitä tahansa ja lopussa Saksa voittaa". Mutta ei, sitä JYP ei nyt tehnyt. Ässät sen sijaan iski. Ja tämä oli täysin minun syyni, sillä noin minuutti ennen Ässien voittomaalia lähdin käymään kusella. Otan tämän täysin omalle vastuulleni, ja pahoitteluni kaikille jyväskyläläisille jääkiekon ystäville, virheitä sattuu ja näistä pitää päästä ylitse. Tämä oli vain yksi peli, ja joskus tällaisia mokia tulee itse kullekin, mutta minunkin pitää katsoa nyt vain eteenpäin ja ottaa opiksi.
Ei siinä, Ässät oli selvästi aktiivisempi jatkoerissä ja ansaitsi sitä myötä voittonsa. Tämä oli kieltämättä paha tappio JYPille, mutta keskiviikkona uutta särkeä koukkuun ja isompien kalojen kimppuun. JYP on sitkeä joukkue.