Luntannut olen ja paljon. Syinä on ollut joko laiskuus tai motivaation puute. Ala-asteen selvitin ilman suurempia lunttauksia, mutta myöhemmällä iällä on tullut sitä harrastettua enemmänkin. Arvosanat eivät ole olleet minulle kovinkaan tärkeitä. Tärkeintä on ollut päästä kursseista läpi ilman uusintoja. Koitan panostaa jokaiseen kokeeseen mahdollisimman paljon, joka kylläkin riippuu motivaatiosta yms. Itselleni kaikki turhat aiheet, (onko sellaisia?) kuten esimerkiksi ruotsi on tullut selvitettyä melkein täysin lunttaamalla. Ylioppilaskirjoituksissa en kuitenkaan luntannut, joten jotain olen tiennytkin. Vaikka olen huijannut en tunne itseäni rikolliseksi ;)
Kiinni olen jäänyt pari pari kertaa, jotka tapahtui yläasteella. Silloinkin yritin jotain aivan liian vaikeaa, kuten kirja pulpetilla yms. Näistä tapauksista ei kuitenkaan aiheutunut vaikeuksia, koska ne olivat joitain sanakokeita (ruotsin). Yläasteen paras keino oli kirjoittaa ison valkoisen viivoittimen taakse esim sanoja ja kaavoja. Toimii 100%. Toinen konsti oli kirjoittaa laskimen taakse/kanteen himmeällä kaikki tarvittavat kaavat. Toimi joka kerta. Kun ostin TI-92 laskimen alkoi lunttaaminen olemaan jo liian helppoa. Laskimeen sai kirjoitettua mielettömät määrät tietoa ja usein kävikin niin, ettei sitä ominaisuutta edes viitsinyt käyttää. Korkeakoulumme opettajat kyllä tarkistivat laskimia, mutta minulta ei löydetty mitään, koska olin tallentanut luntit "leikepöydälle", jolloin laskimen muistista ei löytynyt mitään. Kun laskin oli tarkistettu, pystyin pastettamaan luntit "leikepöydältä" näkyviin. Mikäli laskinta tultiin uudestaan tarkistamaan pystyin tyhjentämään näytön hetkessä.
Myös opiskelutoverit ovat olleet suurena apuna. Eräänä aikaisena aamuna sattui olemaan melko merkitön testi, jota ei kuitenkaan viitsinyt jättää uusintaan. Koska omasta kokeen teosta ei tullut mitään, johtuen veressä olevasta alkoholin määrästä, niin vierustoverini täytti auliisti paperin. Arvosanaa en muista, mutta hyvin se kait meni. Koe paperin näyttäminen toiselle oli tuttua puuhaa. Monesti riitti se, että näki miten toinen oli alkanut ratkaisemaan laskua yms, jolloin itse pystyi aloittamaan.