Lukon valmennus 2017–2018 =>

  • 58 474
  • 287

RL1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raumam Boja
Itse olen kanssa sillä kannalla, että voisi katsoa miten Heikkilä onnistuu kevääseen mennessä. Jos tulokset on hyviä, pelikirja fiksu ja kehityskelpoinen, miksei jatkettaisi sopimusta. Muuten se olisi 4. valmentaja n. 1,5 vuoteen, jos syksyksi hankitaan uusi. Mielestäni Lukkoon pitää saada profiilivalmentaja, jolla kunnon näyttöjä kuten Dufvalla. Sanoi Saul Goodmanit mitä tahansa, Risto Dufva on kevyesti top 3 valmentajia Lukossa koskaan, ehkä jopa paras. Kertaakaan joukkue ei 4 vuoden aikana kyykännyt näin järkyttävästi vaikka pelitapa ei ehkä kaikkia aina miellyttänyt. Dufvalla oli ideaa, millainen joukkueen pitää olla ja miten se rakentuu, Vuorella ei harmainta aavistusta.Tämä siis tuohon Raymondin kommenttiin viitaten, että pitää olla pitdemmän aikavälin suunnitelma.

Näistä ehdotetuista Virta on mielenkiintoinen, mutta hänen pelitapansa iskostaminen joukkueeseen vienee aikaa.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse olen kanssa sillä kannalla, että voisi katsoa miten Heikkilä onnistuu kevääseen mennessä. Jos tulokset on hyviä, pelikirja fiksu ja kehityskelpoinen, miksei jatkettaisi sopimusta. Muuten se olisi 4. valmentaja n. 1,5 vuoteen, jos syksyksi hankitaan uusi. Mielestäni Lukkoon pitää saada profiilivalmentaja, jolla kunnon näyttöjä kuten Dufvalla. Sanoi Saul Goodmanit mitä tahansa, Risto Dufva on kevyesti top 3 valmentajia Lukossa koskaan, ehkä jopa paras. Kertaakaan joukkue ei 4 vuoden aikana kyykännyt näin järkyttävästi vaikka pelitapa ei ehkä kaikkia aina miellyttänyt. Dufvalla oli ideaa, millainen joukkueen pitää olla ja miten se rakentuu, Vuorella ei harmainta aavistusta.Tämä siis tuohon Raymondin kommenttiin viitaten, että pitää olla pitdemmän aikavälin suunnitelma.

Näistä ehdotetuista Virta on mielenkiintoinen, mutta hänen pelitapansa iskostaminen joukkueeseen vienee aikaa.

Virta yksistään ei vaikuta kovin hyvältä vaihtoehdolta. Pelikirja ei ole kovin suoraviivainen, Kapanen on ilmeisesti sitä hieman viilannut läsnäolollaan ja tulos näyttää hyvältä. Tietyllä tapaa pakko ihmetellä, miksi KalPa ei jatka juuri tuolla valmentajakaksikolla. Kuvitelkaa Lukossa valmentajina Virta-Hämäläinen. Lukko varmaan päästäisi helvetin vähän maaleja, mutta peli olisi vielä puuduttavampaa kuin RD:n aikana. Tosin kyllähän siinä RD:nkin pelissä ajoittain ihan hyviä valopilkkuja oli vaikka jotkut toista väittää.

Juuri samaa mieltä kyllä tuosta, että tarvitaan kunnon profiilivalmentaja. Mielestäni Heikkilä voisi ihan hyvin olla hyvä vaihtoehto, jos onnistuu nyt kohtuullisesti edes. Mitään ihmeitä ei voi odottaa tietenkään tällä hetkellä.
 

RL1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raumam Boja
Juuri samaa mieltä kyllä tuosta, että tarvitaan kunnon profiilivalmentaja. Mielestäni Heikkilä voisi ihan hyvin olla hyvä vaihtoehto, jos onnistuu nyt kohtuullisesti edes. Mitään ihmeitä ei voi odottaa tietenkään tällä hetkellä.

Jep. Pitää muistaa kauden loputtua se, kuinka katastrofaalisesta tilasta Heikkilän valmennusprojektiin lähdettiin. Joukkueen peli täysin sekaisin, valmennuksen ja pelaajien välit suuri kysymysmerkki ja tähdet (Gagnon, Saarela, Koivisto, Niskala) täysin kuutamolla. Mikäli Heikkilä vie Lukon säälipleijareihin ja saa tähdet omalle tasolleen, niin mielestäni hän on onnistunut erittäin hyvin ja jatkoa voitaisiin harkita. Aika surullista todeta tämä ja tyytyä säälipleijareihin, mutta se on mielestäni totuus tällä hetkellä.

Jos Heikkilä saa pelikirjansa iskotettua n. 4-5 kuukaudessa, voi Lukko olla pienoinen musta hevonen playoffeissa. On myös mahdollista, että Heikkiläkin on täysi fiasko ja Lukko myy/lainaa viimeistään vuodenvaihteessa pelaajia pois ja keskittyy seuraavaan kauteen.

Virta yksistään ei vaikuta kovin hyvältä vaihtoehdolta. Pelikirja ei ole kovin suoraviivainen, Kapanen on ilmeisesti sitä hieman viilannut läsnäolollaan ja tulos näyttää hyvältä. Tietyllä tapaa pakko ihmetellä, miksi KalPa ei jatka juuri tuolla valmentajakaksikolla. Kuvitelkaa Lukossa valmentajina Virta-Hämäläinen. Lukko varmaan päästäisi helvetin vähän maaleja, mutta peli olisi vielä puuduttavampaa kuin RD:n aikana. Tosin kyllähän siinä RD:nkin pelissä ajoittain ihan hyviä valopilkkuja oli vaikka jotkut toista väittää.

Lisäksi Virran kohdalla kannattaa muistaa surkea playoff-historia. Vuosi toisensa jälkeen runkosarjassa hyvin pelannut joukkue on pudotettu ensimmäiseltä kierrokselta lauluun. Peli on fyysisempää ja esim. Lukko parina vuonna ajoi fyysisyydellään KalPan "mikkihiiret" kulmiin josta ei maaleja tehdä. Tänä vuonna on mielenkiintoista nähdä miten KalPalla menee pleijareissa (oletan heidän pääsevän näillä näytöillä sinne suoraan).
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siinä vaan on sellainen juttu, että päävalmentajan sopimusta ensi kaudeksi ei voi enää kovin kauaa odotella. Muutaman viikon, tai Jouluun mennessä pitää olla selvillä kuka ensi kaudella on valmentaja. Muuten joukkueen kasaamisesta ei tule mitään. Jos Lukko nyt seuraavista viidestä pelistä napsii sen 9-10 pinnaa, niin Heikkilältäkin voisi kysellä kiinnostusta ensi kauteen. Ellei sitten ensi kauden valmentajaa ole jo kiinnitetty.
 

senilix

Jäsen
Itse olen kanssa sillä kannalla, että voisi katsoa miten Heikkilä onnistuu kevääseen mennessä. Jos tulokset on hyviä, pelikirja fiksu ja kehityskelpoinen, miksei jatkettaisi sopimusta..
Ongelma on vain siinä, että ensi kauden joukkueita kootaan jo nyt. Mahdolliset pelaajat haluavat tietää, kuka valmentaa. Jos valmentajaratkaisua odotetaan kevääseen, voi olla vaikeaa löytää sopivia pelaajia....

#16 ehtikin ensin...
 

BIGKING24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja Montreal
Mä olen näiden virkistävien ja uusien tuulien kannattaja, joten oma ehdotukseni olisi Toni Porkka. Tuskin vaan perhe on valmis lähtemään enää takaisin tänne.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mä olen näiden virkistävien ja uusien tuulien kannattaja, joten oma ehdotukseni olisi Toni Porkka. Tuskin vaan perhe on valmis lähtemään enää takaisin tänne.

Juu lisätään riskejä, että saadaan vielä tätäkin kautta heikompi tulos.
 

BIGKING24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja Montreal
No eipä se mestaruus tänne ole tullut noilla turvallisilla ja tylsilläkään koutseilla, joten suurtako väliä sillä on?
Sijoista 3-6 palaaminen on aivan yhtä tyhjän kanssa, kukaan ei muista vuoden päästä kuka oli kolmas tai neljäs lopputuloksissa(vielä jos teet sen aivan puuduttavalla ja tylsällä tavalla) sillä vain mestarit muistetaan ja ehkä jumbot jos teet sen ennekuulumattoman kalliilla joukkueella.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä Lukon pelaaminen oli paljon mukavampaa seurattavaa RDn aikana kuin nyt tai aikaisemmin. Pelattiin aina voitosta ja ei se finaalipaikka kaukana ollut. Silloin Lukko sitä paitsi taisteli illasta toiseen. Pelaajien asenne oli ihan huikee. Nyt mua jännittää et pelaako Lukko yhtään viihdyttävää tai kunnon taistelevaa peliä tällä kaudella. Ollaan tällä hetkellä aika kaukana siitä. Lukon hyvät hyökkäyspään pyöritykset pyörii nollassa. RDn aikana oli joka kotipelissä vähintään kerran sellainen pyöritys joko ylivoimalla tai tasakentällisin, että koko yleisö syttyy mukaan. Nyt lähinnä yleisöstä buuataan tai ihmetellään miten hirveetä kusta toi on.

Joku kokematon taas puikkoihin ensi kaudella ja mitään ei varmasti tule muuttumaan parempaan. Alan tässä koko ajan itse kallistua Heikkilän jatkoon. Tasainen peluutus, noinkin surkeasti pelaavat saatu puolustamaan edes suht hyvin, jonka avulla tullut pisteitä. Pitää kyllä katsoa vielä jonkun aikaa tuota touhua, mutta tällä hetkellä fiilis olisi Heikkilän jatkon puolella.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No eipä se mestaruus tänne ole tullut noilla turvallisilla ja tylsilläkään koutseilla, joten suurtako väliä sillä on?
Sijoista 3-6 palaaminen on aivan yhtä tyhjän kanssa, kukaan ei muista vuoden päästä kuka oli kolmas tai neljäs lopputuloksissa(vielä jos teet sen aivan puuduttavalla ja tylsällä tavalla) sillä vain mestarit muistetaan ja ehkä jumbot jos teet sen ennekuulumattoman kalliilla joukkueella.
Tästä kyllä vahvasti eri mieltä. Jos Lukko pelaa kauden aikana sijoista 3-6, se pelaa silloin voittavaa kiekkoa. Silloin peleissäkin on mielenkiintoa ja jännitystä, kun ollaan noissa asemissa. Toki tylsä pelaaminen saattaa laimentaa innostusta. Mutta kyllä voittaminen vaan kummasti kiinnostaa katsojia. Mä haluan, että Lukko on veemäinen vastustaja ja etenkin tyly isäntä Raumalla. Siitä syntyy se buumi ja kannattajien luotto joukkueeseen.
 

Byyri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Mä olen näiden virkistävien ja uusien tuulien kannattaja, joten oma ehdotukseni olisi Toni Porkka. Tuskin vaan perhe on valmis lähtemään enää takaisin tänne.

Ennemmin poika Patrick A-junnuihin.
Tuokoot vielä Valtteri Mäkinilkan ja Benjamin Linnan mukanaan GMHL:stä.
 

BIGKING24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja Montreal
Kyllä Lukon pelaaminen oli paljon mukavampaa seurattavaa RDn aikana kuin nyt tai aikaisemmin. Pelattiin aina voitosta ja ei se finaalipaikka kaukana ollut. Silloin Lukko sitä paitsi taisteli illasta toiseen. Pelaajien asenne oli ihan huikee. Nyt mua jännittää et pelaako Lukko yhtään viihdyttävää tai kunnon taistelevaa peliä tällä kaudella. Ollaan tällä hetkellä aika kaukana siitä. Lukon hyvät hyökkäyspään pyöritykset pyörii nollassa. RDn aikana oli joka kotipelissä vähintään kerran sellainen pyöritys joko ylivoimalla tai tasakentällisin, että koko yleisö syttyy mukaan. Nyt lähinnä yleisöstä buuataan tai ihmetellään miten hirveetä kusta toi on.

Joku kokematon taas puikkoihin ensi kaudella ja mitään ei varmasti tule muuttumaan parempaan. Alan tässä koko ajan itse kallistua Heikkilän jatkoon. Tasainen peluutus, noinkin surkeasti pelaavat saatu puolustamaan edes suht hyvin, jonka avulla tullut pisteitä. Pitää kyllä katsoa vielä jonkun aikaa tuota touhua, mutta tällä hetkellä fiilis olisi Heikkilän jatkon puolella.

Toki voittavaa joukkuetta on lähtökohtaisesti mukavampaa katsella kuin häviävää, mutta mitä tahansa koutsia tuonne penkin taakse seisomaan laitetaan niin oletus on että voittoja tulee, siksihän Vuori sai kenkää. Ei kokematon valmentaja tarkoita jumbo sjiaa, sen enempää kuin kokenut valmentaja mestaruutta/voittoja, perseelleen se voi mennä jonkun kehäketun kanssakin (kärpät). Oma harras toiveeni vain on erilainen kiekko mitä suurimmalta osalta suomi-kiekko on nykyään. Kaikki kunnia RD:n duunille ja taktiselle osaamiselle, mutta se kyttäävä kiekko ei vaan mielytä niin paljon, että jos saa toivoa niin menestystä toivon erilaisen kiekon kanssa. Toki hurraan kuin puolijauhoinen jos menestystä tulee on se taktiikka mitä vaan, mutta mieluummin muuta kuin kyttäilyä ja peruuttelua.

Eikä Porkka sinällään mikää märkäkorva ole, ei täällä ole kuin yhden vuoden tainnut kakkosena tai jotain olla, mutta valmennus hommissa hän on ollut viissiin siitä lähtien kun ura loppui ja jokainen valmentaja on joskus ollut "kokematon". Toisaalta hän voisi olla vielä tuplaten pahempi kuin RD :), mutta epäilen sitä kyllä.

Taito kasata joukkue omaan taktiikkaan on varmaan se vaikein työ ja siinä esimerkiksi taisi Vuoren akilleen kantapää olla, että toivon kuka tahansa hommaan valitaan niin osaa sen työn tehdä kunnollaan. Koska siihen taisi RD:kin kanssa mestaruuden saavuttaminen kaatua, koska oli liian kapea rosteri ja kärki miehet väsyi lopussa.
 

BIGKING24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja Montreal
Tästä kyllä vahvasti eri mieltä. Jos Lukko pelaa kauden aikana sijoista 3-6, se pelaa silloin voittavaa kiekkoa. Silloin peleissäkin on mielenkiintoa ja jännitystä, kun ollaan noissa asemissa. Toki tylsä pelaaminen saattaa laimentaa innostusta. Mutta kyllä voittaminen vaan kummasti kiinnostaa katsojia. Mä haluan, että Lukko on veemäinen vastustaja ja etenkin tyly isäntä Raumalla. Siitä syntyy se buumi ja kannattajien luotto joukkueeseen.

Voittavaa kiekkoa kyllä vaan ei mestaruudesta siis jos pelataan sijoista 3-6 ja toisaalta kyllä RD:n aikana välillä vaikka hallilta lähti voittaneen joukkueen kannattajana niin olo hieman haalea. Samoja asioita me onneksi halutaan minä vain hieman erilinjoilla ja tiedän olevani vähemmistöä, mutta ei se haittaa, mutta olen vaan hieman avoimemman/agressiivisemman/vauhdikkaamman(valitaan noista vapaasti) kiekon ystävä.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lukon johto kartoittaa valmentajatilannetta: "Selin yksi vaihtoehto" - SM-liiga - Jääkiekko - Sport - MTV.fi

Linkki vie MTV3:n sivuille. Jutussa Rajalan kommentteja seuraavaan päävalmentajaan liittyen. Omasta mielestä tuleva päävalmentaja pitäisi olla tiedossa mahdollisimman pian, muuten annetaan liikaa tasoitusta muille joukkueen rakentamisessa.

Heikkilälle en itse toivo jatkoa. Heikkilä pitää varmasti kovaa kuria ja saa puolustuspelin kuntoon, mutta minusta Heikkilä ei ole pystynyt/halunnut sopeutua nykykiekon vaatimuksiin. Karin huippuvuosista ei ole kovin kauaa, mutta silti peli on muuttunut viime vuosina rajusti. Jopa itse RD on Raumalta lähtönsä jälkeen muokannut pelikirjansa.

Tapola tai Selin olisivat minusta hyvät vaihtoehdot 2-3 vuoden pestillä. Vuori voisi jopa palata kakkosvalmentajaksi, kun palkka kuitenkin juoksee vielä ensi kaudenkin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos saisi toivoa edes teoriassa vapaana olevista, niin varmaan Westerlund+Hämäläinen olisi aika hieno valmennuskaksikko. Kaksi vuotta sillä ja sitten Eepistä päävalmentaja. Mitään tekemistä todellisuuden tai realismin kanssa ei tällä taida vaan olla.
En oikein Seliniä arvosta, mutta kyllähän hän ihan liigavalmentaja on. Tuossa turun syväkurkun Timo-Gunnarin jutussa ei kyllä kauheasti ole uutisarvoa, paitsi se, että valmentajaa ei ole vielä Rajalan mukaan valittu.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Voisiko joku "syväkurkku" kaivaa myös sellaisia ilahduttavia uutisia, että Lukko on myös tuomassa organisaatiota nykypäivän tasolle? Ettei olisi yksi / kaikki / joku päättämässä Lukon urheilullisesta toiminnasta!

Vai menikö tämä viesti ihan Joulupukille?
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vuori voisi jopa palata kakkosvalmentajaksi, kun palkka kuitenkin juoksee vielä ensi kaudenkin.
Eiköhän ole parempi että pysyy kaukana Lukosta kun ei tainnut apuvalmentajanakaan mikään häävi jamppa olla. Uusia raikkaita tuulia nyt sinne valmennukseen ja vanhat haamut kauas pois.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Luulen, että voi mennä muualle valmentamaan jos sopimusta tarjotaan. Tappara nyt vain tarjosi työpaikkaa kun ei kehdannut antaa monoa. Tämä on vain omaa pohdintaa..

Tapola itsehän sanoi, että kukaan ei ole pyytänyt valmentamaan mihinkään. Tuossa varmaan syy miksi tarttui tulevaan haasteeseen Tapparassa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Manselaiset puhelivat että oli Tapolalta ihan haluttu siirto toimiston puolelle. Siitä ei ole tietoa onko kyseessä vain pieni hengenveto, mutta kuitenkin toimii niin lähellä valmennusta, joten veikkaisin että hyppäys takaisin valmentajan hommiin ei ole niin kauhean iso verrattuna muutamaan välivuoteen. Enkä tiedä onko tuossa kauheasti järkeä ruveta hommaamaan mestarivalmentajia, kun ei kauhean monella valmentajalla taida olla eri seuroista mestaruutta, KoJo tulee nyt ekana mieleen. Muitakin varmaan on.

Tärkeämpää kuin yksittäinen valmentajan nimi olisi mielestäni se että päätetään haluttu pelitapa, hommataan siihen sopiva valmentaja, laitetaan junnuja pelaamaan suurinpiirtein samalla kaavalla tietystä iästä lähtien ja rakennetaan pitkäjänteisesti hommia. Lukolla on tainnut olla erilaisia projekteja tässä n.10v aikana jo viisi. Jotenkin tuntuisi järkevältä että koitetaan sitä että projekti kestäisi sen 10v, vaikka sitten välissä valmentajia ja pelaajia vaihtuisi. Eikä hypitä pelitavasta toiseen sen mukaan kuka on valmentajana. Valitaan valmentaja pelitavan mukaan ja siihen lisäksi ammattitaitoinen kaveri joka ohjaa taustalla tapahtuvaa urheilutoimintaa. Ja ammattitaitoinen ei tarkoita sitä että käy saunomassa hallituksen jäsenten luona on tai on sukua, vaan ihan oikeaa osaamista.
 
Viimeksi muokattu:

Latzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
http://m.iltalehti.fi/smliiga/201612012200032841_sm.shtml

Linkissä tarinaa meidän ikiomasta Allusta eli Allan Measuresista. Eiköhän oteta Allu takas kotiin osaksi ensi kausien valmennustiimiä. Näkemystä kiekosta löytyy, toiminut myös Kanadassa juniorivalmennuksessa ja Raumakin on jo ennestään tuttuakin tutumpi paikka. Mielestäni ehdottomasti mukaan tulevaan tiimiin, jos Allu itse myös haluaa.

Ja tämä täysin omaa spekulaatiota eikä tähän liity mitään faktatietoa. Itsellä kuitenkin todella lämpimät muistot Allusta ja mielelläni näkisin hänet jälleen Lukossa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämän päivän lehdessä on taas juttua ensi kauden valmentajista, jotka Lukon osalta ovat vielä täysi arvoitus. Kovasti ne nyt tuota Seliniä ovat Lukkoon tuomassa, toimittajat olivat perjantaina Mikkelissäkin puhelleet jotain Selinin ja Lukon ensi kauden Mikkelin vierailuista.

Lukko luonnollisesti kiistää että minkäänlaisa neuvotteluja olisi käyty sen enempää Selinin kuin Heikkilänkään kanssa tulevasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös