Lukon tiedotuspolitiikka

  • 547 663
  • 2 347
Itse olen pari kertaa tämän sanonut, mutta sanon silti. Toivoisin Lukon tekevän someen pelaajaläheisempää viestintää. Nykypäivänä on vaikea sanoa, että matkisi ketään somesisällöllään, joten ei muuta kuin katsomaan mallia mitä muut urheiluseurat tekevät.

Muutama idea:

A) Kärpät ja JYP ovat antaneet kesän ajaksi somen päivittämisen Instagramissa pelaajien vastuulle. Pelaajat pitävät Instagram stories -osiossa mydayta eli kertovat mitä heidän päiväänsä kuuluu ja mitä he näin kesällä hommailevat. Päivän päätteeksi pelaajat vastaavat katsojakysymyksiin.

B) Henkilökuva/kysymysvideo YouTubeen. Lukko teki tätä jokunen kausi sitten. 2014-15 kauden henkilökuvavideot pelaajista olivat yksinkertaisia ja helposti tehtyjä, mutta todella hyviä ja mukavia katsoa. Kysymysten ei tarvitse olla rakettitiedettä, vaan peruskysymyksiä. 2019-20 kaudella Lukolla oli formaattina "Slämäri", jossa kysyttiin nopeita kysymyksiä ja muutamaa hauskaa kysymystä pelaajilta. Se videosarja jostain syystä kuopattiin hiljaisuudessa.

C) Behind the scenes / vastaavaa sisältöä YouTubeen. Pelicans teki viime kaudella mielenkiintoisen vlogin, jossa se matkasi Tampereelle vieraspelireissulle. Se ei oikeasti vaadi paljoa. Kamera jollekkin tai kameramies mukaan ja kuvata esim. bussissa tunnelmia, ennen peliä ja pelin jälkeen sisältöä kopista tai bussista. Se ei ole vaikeaa.

Nykypäivänä somen avulla fanit pääsevät lähemmäksi joukkuetta kuin koskaan. Ei pahalla, mutta satunnaiset haastattelut ja pelejä edeltävät ennakkohaastattelut someen ovat vähän last season tavaraa... Kuvat aamujäiltä ja ennen peliä puolestaan ainakin minun mielestä ovat mukavaa katsottavaa.

Heittäkää muutkin jatkiksen käyttäjät mielipiteitä pöytään! Mitä Lukon sometiimi voisi parantaa ja tehdä toisin ja minkälaista sisältöä haluaisitte somessa nähtävän?
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Itse olen pari kertaa tämän sanonut, mutta sanon silti. Toivoisin Lukon tekevän someen pelaajaläheisempää viestintää. Nykypäivänä on vaikea sanoa, että matkisi ketään somesisällöllään, joten ei muuta kuin katsomaan mallia mitä muut urheiluseurat tekevät.

Muutama idea:

A) Kärpät ja JYP ovat antaneet kesän ajaksi somen päivittämisen Instagramissa pelaajien vastuulle. Pelaajat pitävät Instagram stories -osiossa mydayta eli kertovat mitä heidän päiväänsä kuuluu ja mitä he näin kesällä hommailevat. Päivän päätteeksi pelaajat vastaavat katsojakysymyksiin.

B) Henkilökuva/kysymysvideo YouTubeen. Lukko teki tätä jokunen kausi sitten. 2014-15 kauden henkilökuvavideot pelaajista olivat yksinkertaisia ja helposti tehtyjä, mutta todella hyviä ja mukavia katsoa. Kysymysten ei tarvitse olla rakettitiedettä, vaan peruskysymyksiä. 2019-20 kaudella Lukolla oli formaattina "Slämäri", jossa kysyttiin nopeita kysymyksiä ja muutamaa hauskaa kysymystä pelaajilta. Se videosarja jostain syystä kuopattiin hiljaisuudessa.

C) Behind the scenes / vastaavaa sisältöä YouTubeen. Pelicans teki viime kaudella mielenkiintoisen vlogin, jossa se matkasi Tampereelle vieraspelireissulle. Se ei oikeasti vaadi paljoa. Kamera jollekkin tai kameramies mukaan ja kuvata esim. bussissa tunnelmia, ennen peliä ja pelin jälkeen sisältöä kopista tai bussista. Se ei ole vaikeaa.

Nykypäivänä somen avulla fanit pääsevät lähemmäksi joukkuetta kuin koskaan. Ei pahalla, mutta satunnaiset haastattelut ja pelejä edeltävät ennakkohaastattelut someen ovat vähän last season tavaraa... Kuvat aamujäiltä ja ennen peliä puolestaan ainakin minun mielestä ovat mukavaa katsottavaa.

Heittäkää muutkin jatkiksen käyttäjät mielipiteitä pöytään! Mitä Lukon sometiimi voisi parantaa ja tehdä toisin ja minkälaista sisältöä haluaisitte somessa nähtävän?
Klippejä pukukopista. Olisi mielenkiintoista nähdä, miten VIrtanen esimerkiksi selittää taktisia asioita joukkueelle tai psyykkaa joukkuetta.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse olen pari kertaa tämän sanonut, mutta sanon silti. Toivoisin Lukon tekevän someen pelaajaläheisempää viestintää. Nykypäivänä on vaikea sanoa, että matkisi ketään somesisällöllään, joten ei muuta kuin katsomaan mallia mitä muut urheiluseurat tekevät.

Muutama idea:

A) Kärpät ja JYP ovat antaneet kesän ajaksi somen päivittämisen Instagramissa pelaajien vastuulle. Pelaajat pitävät Instagram stories -osiossa mydayta eli kertovat mitä heidän päiväänsä kuuluu ja mitä he näin kesällä hommailevat. Päivän päätteeksi pelaajat vastaavat katsojakysymyksiin.

B) Henkilökuva/kysymysvideo YouTubeen. Lukko teki tätä jokunen kausi sitten. 2014-15 kauden henkilökuvavideot pelaajista olivat yksinkertaisia ja helposti tehtyjä, mutta todella hyviä ja mukavia katsoa. Kysymysten ei tarvitse olla rakettitiedettä, vaan peruskysymyksiä. 2019-20 kaudella Lukolla oli formaattina "Slämäri", jossa kysyttiin nopeita kysymyksiä ja muutamaa hauskaa kysymystä pelaajilta. Se videosarja jostain syystä kuopattiin hiljaisuudessa.

C) Behind the scenes / vastaavaa sisältöä YouTubeen. Pelicans teki viime kaudella mielenkiintoisen vlogin, jossa se matkasi Tampereelle vieraspelireissulle. Se ei oikeasti vaadi paljoa. Kamera jollekkin tai kameramies mukaan ja kuvata esim. bussissa tunnelmia, ennen peliä ja pelin jälkeen sisältöä kopista tai bussista. Se ei ole vaikeaa.

Nykypäivänä somen avulla fanit pääsevät lähemmäksi joukkuetta kuin koskaan. Ei pahalla, mutta satunnaiset haastattelut ja pelejä edeltävät ennakkohaastattelut someen ovat vähän last season tavaraa... Kuvat aamujäiltä ja ennen peliä puolestaan ainakin minun mielestä ovat mukavaa katsottavaa.

Heittäkää muutkin jatkiksen käyttäjät mielipiteitä pöytään! Mitä Lukon sometiimi voisi parantaa ja tehdä toisin ja minkälaista sisältöä haluaisitte somessa nähtävän?
Mä olen tästä aika ajoin avautunut ja saattaa olla, että uudet palkkauksetkin johtavat lisäsisältöön, MUTTA...

Lukolla on ollut näitä kaikkia "Siksi minä olen Lukko" yms kampanjalauseita. Miten ihmeessä ihmiset voisivat tuntea olevansa osa jotain yhtä perhettä tai yhteistä tarinaa, jos kukaan ei tunne joukkueen jäseniä yhtään sen enempää kuin mitä pelissä näkee tai jossain taukohaastattelussa kuulee? Nyt olisi korkea aika tutustuttaa fanit siihen porukkaan, jota heidän pitäisi fanittaa. Koko ajan vähenee se porukka joka on tottunut Länsi-Suomesta lukemaan kaiken Lukkoon liittyvät, vaan tarvitaan sisältöä, kiinnostavia ihmisiä, kommunikaatiota, interaktiivisuutta. Jotain mistä saada kiinni ja mikä kiinnostaa isompaakin yleisöä, joka ei ole niin kiinnostunut PAPP:sta tai laukaisusektoreista. Tajutkaa nyt se yhteisön voima. Staattiset lakanat tai pelkkä ottelu ei nykypäivänä riitä.
 

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreät Jääkärit
Mä olen tästä aika ajoin avautunut ja saattaa olla, että uudet palkkauksetkin johtavat lisäsisältöön, MUTTA...

Lukolla on ollut näitä kaikkia "Siksi minä olen Lukko" yms kampanjalauseita. Miten ihmeessä ihmiset voisivat tuntea olevansa osa jotain yhtä perhettä tai yhteistä tarinaa, jos kukaan ei tunne joukkueen jäseniä yhtään sen enempää kuin mitä pelissä näkee tai jossain taukohaastattelussa kuulee? Nyt olisi korkea aika tutustuttaa fanit siihen porukkaan, jota heidän pitäisi fanittaa. Koko ajan vähenee se porukka joka on tottunut Länsi-Suomesta lukemaan kaiken Lukkoon liittyvät, vaan tarvitaan sisältöä, kiinnostavia ihmisiä, kommunikaatiota, interaktiivisuutta. Jotain mistä saada kiinni ja mikä kiinnostaa isompaakin yleisöä, joka ei ole niin kiinnostunut PAPP:sta tai laukaisusektoreista. Tajutkaa nyt se yhteisön voima. Staattiset lakanat tai pelkkä ottelu ei nykypäivänä riitä.
Samoilla linjoilla. Nyt jos miettii esimerkiksi näitä Pitsiturnaus-nostoja, niin tuo pelinumero/päiviä jäljellä peliin -idea on hauska, mutta toteutus olisi tuhat kertaa mielenkiintoisempi jos sisältönä olisi vaikka pelaajan kuulumisia siitä millaista arki on x päivää ennen harjoituspelien alkua tai ihan jos vaikka edes nuo haastattelukysymykset olisi kuvattu videolle. Ei näiden hommien mitenkään monimutkaisia tarvitse olla, mutta tuollaiset valmiille pohjille tehdyt parin lauseen kuvat eivät ehkä aivan vastaa nykyajan vaatimuksiin somepresenssistä.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä on aivan jäätävä munaus. Uskon, että itse vailla minkäänlaista alan koulutusta hoitaisin nämä hommat paremmin. Ja uskon että moni muukin palstalainen.
Olen joskus haukkunut aika kovasto Lukon viestintää, niin en jaksa enää, uskoisin että tässä tapauksessa ymmärretään, kuinka pahasti tuli mokattua.

Heittäkää muutkin jatkiksen käyttäjät mielipiteitä pöytään! Mitä Lukon sometiimi voisi parantaa ja tehdä toisin ja minkälaista sisältöä haluaisitte somessa nähtävän?
Olen tämän todennut aiemmin ja todettakoon taas: kannattaa seurata, miten muut asiat hoitavat ja ottaa mallia. Hyvien ideoiden kopioiminen ja jalostaminen ei ole väärin, kaikki sitä tekee.

Olisi hienoa, jos Lukko saisi joskus aikaiseksi ns. mic'd up -insertin. Ennen kuin joku sanoo, että on vaikea tehdä, niin voin kertoa, että nykytekniikalla: ei ole.




A) Kärpät ja JYP ovat antaneet kesän ajaksi somen päivittämisen Instagramissa pelaajien vastuulle. Pelaajat pitävät Instagram stories -osiossa mydayta eli kertovat mitä heidän päiväänsä kuuluu ja mitä he näin kesällä hommailevat. Päivän päätteeksi pelaajat vastaavat katsojakysymyksiin.
Vähän vastaanlainen on tehty Lukossa jo 25 vuotta sitten:



 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihan asiaakin edellä, mutta pieni posi lisättävä palautteen sekaan. Itse olen tykännyt noista somen vanhoista Pitsiturnausvideopätkistä.
Ilman muuta ja Piipposen haastattelusta peukku myös. Näistä vähän ajattelinkin, että onko uusien palkkausten (ts. panostaminen) vaikutus näkymässä, että oltaisiin menossa kohti parempaa. Ja todella toivon sitä. Kamera laulamaan vaan, piteli sitä sitten pelaaja, toimittaja, fani tai joku muu.
 

finmos21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vähän noottia tiedottamisesta. Somessa mainostettiin kovasti että Lukko-shop aukeaa taas maanantaina ja uusia tuotteita tulossa. Noh pari päivää myöhemmin lukee shopin sivuilla edelleen että ollaan lomalla.

On pienestä asiasta nillittämistä, mutta antaa amatöörimäisen kuvan kun vähän joka asia tehdään sinnepäin. Pikkuasiat kuntoon.

Annetaan kuitenkin kehuja kun aihetta on, YouTubeen lisätty kokonainen pitsiturnaus ottelu aiemmilta vuosilta.
 

Dexu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva Suomen Mestari 2021
Kyllä se Lukkoshop ihan auki oli kun tänään siellä piipahdettiin. Tosin uusia tuotteita ei vielä ollutkaan, vaan tavaran toimituksessa käyny joku kämmi.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Kyllä se Lukkoshop ihan auki oli kun tänään siellä piipahdettiin. Tosin uusia tuotteita ei vielä ollutkaan, vaan tavaran toimituksessa käyny joku kämmi.
Taas.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lukko-sovelluksessa edelleen Slovacek pakistossa kuin myös puolustaja nimetään Saarela #25.

Olisiko mahdollista päivittää/korjata tietoja?
 

TMFS

Jäsen
Lukko-sovelluksessa edelleen Slovacek pakistossa kuin myös puolustaja nimetään Saarela #25.

Olisiko mahdollista päivittää/korjata tietoja?
Kotisivuilla rosteri on ajan tasalla ja oikein, sovelluksen pitäis hakea käytännössä reaaliajassa rosteri meidän saitilta (Saarelaa ei oo missään välissä pakiksi merkattu edes), mutta joku bitti siellä on vinossa. Selvitellään.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Eikö sovellus hae tiedot Liigan sovelluksesta, kun perustuu(?) sen pohjalle (pelit ym.)? Liigan sovelluksessa samalla tavalla väärin.
Kai nyt silti pitäisi olla joku itseauditointi näiden kanssa? Haki sitten tiedot mistä tahansa. Kovin iso homma ei olisi tarkistaa tietoja, kun joskus harvoin joku muutos tapahtuu.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kai nyt silti pitäisi olla joku itseauditointi näiden kanssa? Haki sitten tiedot mistä tahansa. Kovin iso homma ei olisi tarkistaa tietoja, kun joskus harvoin joku muutos tapahtuu.
Joukkueenjohtaja syöttää pelaajatiedot liigan tulospalvelujärjestelmään. Lienee tuossa siis käpy käynyt Manella.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Colorado Avalanche
Kuka Lukossa hoitaa sosiaalista mediaa ja omien sivujen päivittämistä/uutisointia? Koko touhu on niin lapsen kengissä. Eikö sinne oikeasti voida palkata ketään alan ammattilaista pistämään tämän puolen asiat kerralla kuntoon?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuka Lukossa hoitaa sosiaalista mediaa ja omien sivujen päivittämistä/uutisointia? Koko touhu on niin lapsen kengissä. Eikö sinne oikeasti voida palkata ketään alan ammattilaista pistämään tämän puolen asiat kerralla kuntoon?
About tasan kuukausi sitten aloitti Lukon palkkalistoilla päätoiminen viestijä, joten EOM. Asiasta tiedotettiinkin, heh.
Ja edellä ihan mukavalla vasteajalla reagoitu palautteeseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös