Lukon tiedotuspolitiikka

  • 545 705
  • 2 347

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
@1936 Mahtaako Lukko-Shop olla vielä auki normaalisti? Kävisin ostamassa kausikirjan, että jäisi edes joku konkreettisesti nähtävä muisto tästä kaudesta ja näistä pelaajista.

Tarkoitus oli ostaa playoffien MVP:n pelipaita ja kerätä koko mestaruusjoukkueen nimmarit, mutta nyt kävi näin. Ensi kaudella sitten.

Jos tässä nyt ei Italia-tyyppistä mahtikäskyä tule kaikkea sulkea, niin elämä (ja Lukkoshop) jatkaa normaalisti.

Varmasti lähiaikoina on tulossa myös jatkosopimuksia ja yritetään jotain saada vielä purkkiin ennen kuin jengi (aika nopeasti) vaihtaa maisemaa.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pospisil kun "julkaisi" itse oman jatkosopimuksensa, niin olen yhä enemmän ja enemmän sitä mieltä, että ylipäätään Liigassa kuten myös Lukossa, pitäisi nämä jatkopahvit julkaista reaaliajassa, kuten myös esimerkiksi NHL:än puolella toimitaan.

Ymmärrän tietenkin tässä myös sen, että nähdään tilaisuus markkinointiin sekä näkyvyyteen, kun etsitään julkaisulle "oikeaa ajankohtaa", mutta toisaalta samalla on myös vaikea ymmärtää, mitä ajan pelaamisella sekä sopimusten panttauksella voitetaan. Jatkosopimukset, kuten sopimukset ylipäätään, eivät kuitenkaan ole mitään valtionsalaisuuksia, joita täytyy varjella oman hengen uhalla, vaan kyllä ne jostain sitten lopulta tulee vuotamaan irti, vaikka kuinka sanottaisiin "älä hiisku sopimuksestasi". Eikä sen tarvitse olla edes pelaaja itse, joka asioista huutelee, vaan se saattaa olla vaikka lähipiiriin kuuluva henkilö, joka sanoo yhdelle, jonka jälkeen ketjureaktio on valmis.

Kuten sanoin, tämä ei varsinaisesti ole piikki Lukkoa/Lukon tiedotusta kohtaan, vaan pikemminkin kaava jota saa todistaa kaikkien seurojen osalta.

Itse ainakin haluaisin kaikki sopimusjulkaisut lukea seurojen omilta kanavilta, enkä esimerkiksi Länsi-Suomesta, Ilta-Sanomien huhuosastolta taikka Instagramista. Sen ymmärrän, että uusia pelaajasopimuksia ei voi julkaista, jos pelaaja tulee toisesta joukkueesta ja kausikin on vielä kesken, mutta jos jatkosopimukset on kirjoitettu vaikka kaksi kuukautta takaperin (tämä on esimerkki, ei tieto taikka olettamus) ja sopimus julkaistaan jonkun muun kuin oman seuran somekanavien kautta, mahdollisesti on jossain ehkä hieman jääty paitsioon.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pospisil kun "julkaisi" itse oman jatkosopimuksensa, niin olen yhä enemmän ja enemmän sitä mieltä, että ylipäätään Liigassa kuten myös Lukossa, pitäisi nämä jatkopahvit julkaista reaaliajassa, kuten myös esimerkiksi NHL:än puolella toimitaan.
Traagisinta tietysti tässä Pospisilin tapauksessa olisi, jos Lukko päättäisikin olla käyttämättä seuran optiota. Tämänkin poissulkemiseksi pitäisi seurankin sopimus julkaista viipymättä.
Muutenkin olisi tietysti kiva, jos jatkosopimukset julkaistaisiin tosiaan suht saman tien kun ne tehdään. Kai tässä jotain neuvotteluasetelma-asioita tms voi olla, ja tietysti käytäntö pitäisi olla liiganlaajuinen.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Pospisil kun "julkaisi" itse oman jatkosopimuksensa, niin olen yhä enemmän ja enemmän sitä mieltä, että ylipäätään Liigassa kuten myös Lukossa, pitäisi nämä jatkopahvit julkaista reaaliajassa, kuten myös esimerkiksi NHL:än puolella toimitaan.

Ymmärrän tietenkin tässä myös sen, että nähdään tilaisuus markkinointiin sekä näkyvyyteen, kun etsitään julkaisulle "oikeaa ajankohtaa", mutta toisaalta samalla on myös vaikea ymmärtää, mitä ajan pelaamisella sekä sopimusten panttauksella voitetaan. Jatkosopimukset, kuten sopimukset ylipäätään, eivät kuitenkaan ole mitään valtionsalaisuuksia, joita täytyy varjella oman hengen uhalla, vaan kyllä ne jostain sitten lopulta tulee vuotamaan irti, vaikka kuinka sanottaisiin "älä hiisku sopimuksestasi". Eikä sen tarvitse olla edes pelaaja itse, joka asioista huutelee, vaan se saattaa olla vaikka lähipiiriin kuuluva henkilö, joka sanoo yhdelle, jonka jälkeen ketjureaktio on valmis.

Kuten sanoin, tämä ei varsinaisesti ole piikki Lukkoa/Lukon tiedotusta kohtaan, vaan pikemminkin kaava jota saa todistaa kaikkien seurojen osalta.

Itse ainakin haluaisin kaikki sopimusjulkaisut lukea seurojen omilta kanavilta, enkä esimerkiksi Länsi-Suomesta, Ilta-Sanomien huhuosastolta taikka Instagramista. Sen ymmärrän, että uusia pelaajasopimuksia ei voi julkaista, jos pelaaja tulee toisesta joukkueesta ja kausikin on vielä kesken, mutta jos jatkosopimukset on kirjoitettu vaikka kaksi kuukautta takaperin (tämä on esimerkki, ei tieto taikka olettamus) ja sopimus julkaistaan jonkun muun kuin oman seuran somekanavien kautta, mahdollisesti on jossain ehkä hieman jääty paitsioon.

Ei jatkosopimuksia ole tainnut kukaan muu ensin julkaista kuin seura? Sanoisin, että kohtuullisen hyvin on myös pysynyt nyt salaisuutena ainakin osa, vaikka somemaailmassa aika päteviä salapoliiseja löytyykin.

Onhan se varmasti liigassa oleva kulttuuri / tapa, että jatkosopparien julkaisuja mietitään markkinoinnin kannalta. Mutta voi myös olla muita syitä miksi soppareita ei julkaista heti. Ja on niinkin, että joidenkin kohdalla ei vältämättä olisi mitään estettä julkaista vaikka reaaliajassa.

Nyt Korona-casen myötä aika pitkälti meni kaikki suunnitelmat uusiksi mitä oli liittyen jatkosopimusten julkaisuun. Tällä hetkellä keskusteluja käydään monella taholla ja erilaisista asioista milloin jatkosopparien julkaisu ei ole ykkösprioriteetti. Hieman kryptistä, mutta ei voi nyt avata tarkemmin. Seuroille tulleet rahojen menetykset ovat valtavat ja monella pohdinta käynnissä miten seuraavan kauden joukkuetta voidaan rakentaa ja miten toimitaan jos epidemia pitenee tulonlähteiden hiipuessa. Kärsivällisyyttä tarvitaan kaikilta.

Eiköhän tässä lähiaikoina olla viisaampia ja päästä jatkojakin julkaisemaan kun palaset asettautuvat kohdilleen.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onhan se varmasti liigassa oleva kulttuuri / tapa, että jatkosopparien julkaisuja mietitään markkinoinnin kannalta. Mutta voi myös olla muita syitä miksi soppareita ei julkaista heti. Ja on niinkin, että joidenkin kohdalla ei vältämättä olisi mitään estettä julkaista vaikka reaaliajassa

Juuri tätä asiaa hain takaa, että "asioista tietämättömänä" ei aina välttämättä ymmärrä, miksi sopimuksia ei reaaliajassa julkaista. Eikä missään nimessä koske vain Lukkoa, vaan kuten sanoinkin, kulttuuri on koko Liigassa, kuten varmasti myös muissakin Eurooppalaissa kiekkosarjoissa. NHL:än otin esimerkiksi, koska itse henkilökohtaisesti tykkään tavasta, että tiedote pukkaa ulos uunituoreltaan.

Nämä ovat asioita, jotka eivät maailmaa missään nimessä kaada, eikä ole loppupeleissä edes mitenkään merkityksellisiä. Vain yhden henkilön pohtimista asiasta. Kuten totesitkin, niin julkistuksissa on myös muitakin asioita, joita me emme tiedä ja joita ei voi avata.

Nyt Korona-casen myötä aika pitkälti meni kaikki suunnitelmat uusiksi mitä oli liittyen jatkosopimusten julkaisuun. Tällä hetkellä keskusteluja käydään monella taholla ja erilaisista asioista milloin jatkosopparien julkaisu ei ole ykkösprioriteetti. Hieman kryptistä, mutta ei voi nyt avata tarkemmin. Seuroille tulleet rahojen menetykset ovat valtavat ja monella pohdinta käynnissä miten seuraavan kauden joukkuetta voidaan rakentaa ja miten toimitaan jos epidemia pitenee tulonlähteiden hiipuessa. Kärsivällisyyttä tarvitaan kaikilta.

Tämä tietenkin on aivan päivänselvä asia, että maailmassa on ATM tärkeämpiäkin asioita, kun Lukon pelaajien jatkosopimusten julkaisut. Eikä tämä ollut mikään vaade tulla niiden kanssa ulos, vaan pikemminkin jo monesti toteamani kysymys sekä pohdinta, miksi ei julkaista, kun muste on vielä märkää.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Muutamia videoita onkin täältä jo tullut, ne ovat olleet mahtavia. Ihan kamerakännykällä riittää kuvaus ja terveisesi mitä haluat Justinille sanoa.

Vielä saisi lisää tulla!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kiva tuo p*ck korona -tempaus, mutta en ymmärrä tässä tapauksessa tuota sensuuri-tähteä. "Puck" :ko olisi ollut liikaa? :)
Onhan se sanaleikki helpompi ymmärtää tuolla tähdellä kuin ilman.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ensinnäkin, hieno idea tämä kampanja. Voi olla, ettei tuollaiseen viidenkympin lippuun just nyt taivu opiskelijan budjetti, mutta tuon tukilipun tulen ainakin ostamaan. Toivottavasti mahdollisimman moni muukin. Tai sitten noita tuotteita.

Toiseksi, kyllähän se nyt Lukolta olisi sulaa hulluutta jättää tuo JVDT-buumi hyödyntämättä, kun selkeästi tilausta niille paidoille/mukeille/younameit on. Sen näkee niin Facebookista, Twitteristä, Instagramista, tästä keskustelupalstasta ja kaveriporukoiden keskusteluistakin. Toivottavasti eivät vaan odottele liian kauan, ettei se buumi ehdi laantua. Kuukauden päästä voi olla jo, jos ei nyt myöhäistä, niin ainakin menekki paljon pienempää kun ne muistot viime kaudesta alkaa pikkuhiljaa haalentua.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Toiseksi, kyllähän se nyt Lukolta olisi sulaa hulluutta jättää tuo JVDT-buumi hyödyntämättä, kun selkeästi tilausta niille paidoille/mukeille/younameit on. Sen näkee niin Facebookista, Twitteristä, Instagramista, tästä keskustelupalstasta ja kaveriporukoiden keskusteluistakin.
Kyllä itselläkin jää tuo puck korona-homma väliin (myös tukilippu), tuo JVDT sen sijaan kiinnostaisi erittäin paljon. Miksei tuota nyt hyödynnetä? Onko "ammattiylpeydestä" kyse, eli kun idea tuli lahjana pohjoisesta, niin sitä ei voida käyttää, kun ei ole oma idea?

edit. Palstallakin vaikuttaa jo siltä että rahaa suorastaan tuputetaan toimistolle päin, JVDT:n tiimoilta siis.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko "ammattiylpeydestä" kyse, eli kun idea tuli lahjana pohjoisesta, niin sitä ei voida käyttää, kun ei ole oma idea?

Jos itse pitää jotain veikata, niin siitä alkaisi sen päiväinen ulina sekä mieltenpahoittelu pohjoisessa, jota tullaan väkisinkin yhdistämään Kivenmäen loukkaantumiseen, ettei sitä jaksaisi kuunnella kukaan.

Itse sanoisin, että sitä paremmalla syyllä pitäisi vain heittää bensaa liekkeihin. Taattu näkyvyys ja näkyvyys on moneymoney.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jos itse pitää jotain veikata, niin siitä alkaisi sen päiväinen ulina sekä mieltenpahoittelu pohjoisessa, jota tullaan väkisinkin yhdistämään Kivenmäen loukkaantumiseen, ettei sitä jaksaisi kuunnella kukaan.
Tähän voisi tietysti kysyä että mitä sitten? Antaa ulista, kyllähän se on huomattu jo että ulinaa tulee kun joku hymyili tai ei hymyillyt. Joku tuuletti tai jätti tuulettamatta. Ja kyllä, lainauksesta jätin tuon kohdan pois jossa olit samaa mieltä
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sitä itse ajattelin että tuo JVDT olisi ollut vähän leuhka/nolo jos Lukko olisikin pudonnut pleijareissa vaikka heti. Nyt kun kausi keskeytettiin ja Lukolta jäi varma mestaruus saamatta niin tuota aspektia ei enää ole.
Toinen asia on tietysti porilaiset mielensäpahoittajat, mutta niistä Lukon ei kuulu välittää, tai heitä ajatellen paitaan voisi laittaa pienellä vaikka #OvetKäy.
 

lebak

Jäsen
Jos itse pitää jotain veikata, niin siitä alkaisi sen päiväinen ulina sekä mieltenpahoittelu pohjoisessa, jota tullaan väkisinkin yhdistämään Kivenmäen loukkaantumiseen, ettei sitä jaksaisi kuunnella kukaan.

Itse sanoisin, että sitä paremmalla syyllä pitäisi vain heittää bensaa liekkeihin. Taattu näkyvyys ja näkyvyys on moneymoney.
Itsellä samat veikkaukset. Nyt olisi jollain kolmannella osapuolella helppo työ teettää paitaa yms.
 

Dexu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva Suomen Mestari 2021
No niin liput tuli hankittua koko perheelle tapahtumaan ja toivottavasti siellä olisi jotain spessua myös perheen pienimmille.

Mitä tulee Lukon tiedotukseen, niin omasta mielestäni Lukon kannattaisi nyt julkaista vaikka yksi uusi- tai jatkosopimus joka viikko niin kauan niitä kassakaapissa riittää. Näin ihmiset saisivat vähän muutakin puheenaiheita tän kaiken koronapaskan keskellä. Tällä hetkellä ei paljon muita uutisia ole niin kaikki muu olis vaan positiivista ja erottuis massasta.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitä tulee Lukon tiedotukseen, niin omasta mielestäni Lukon kannattaisi nyt julkaista vaikka yksi uusi- tai jatkosopimus joka viikko niin kauan niitä kassakaapissa riittää. Näin ihmiset saisivat vähän muutakin puheenaiheita tän kaiken koronapaskan keskellä. Tällä hetkellä ei paljon muita uutisia ole niin kaikki muu olis vaan positiivista ja erottuis massasta.

Tästä vahvasti samaa mieltä. Se on täysin ymmärrettävää, että korona vie juuri nyt kaikki uutiset ja on ykkösprioriteettina se tärkein, sekä samalla valitettava vakava asia maailmalla, mutta samalla on erittäin masentavaa seurata uutisia, jotka on kyllä tartuttanut ihmisiin masennuksen lähes yhtä tehokkaasti kuin itse korona.

Vaikeidenkin hetkien keskellä olisi kuitenkin mielestäni tärkeää ainakin pyrkiä pysymään positiivisena sekä osata nauttia pienistä asioista.

Viikon ajan aina pieniä teasereita sekä pikkuvihjeitä ja perjantaisin sitten "julkistuspäivä". Olisi ainakin vaihtoehtoinen "positiivinen" miettimisenaihe tähän jatkuvaan koronapaskaan, jota pommitetaan 247.
 

Dexu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva Suomen Mestari 2021
Uskoisin että mikä tahansa uutinen joka ei liity millään tavalla koronaan erottuisi tästä masentavasta uutismassasta. Itse yritän oikein etsimällä etsiä mitä tahansa urheilu uutisia, mikä ei liittyisi koronaan, mutta aika vaikeeta se on niitä löytää.

Ainakin omaan mielialaan mikä tahansa sopimusuutinen vaikuttaisi todella paljon positiivisesti. Plus ihmiset saisi tälläkin palstalla taas jotain muuta puhuttavaa. Samalla se ylläpitäisi hyvää pöhinää Lukon ympärillä.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tämä p*ck korona on ihan hyvä tempaus. Jotain vastikkeellisuutta ja jännätäävää verrattuna vaikka porilaisten rahankerjuuseen. Paidat ja mukit tilaukseen, maksoi mitä maksoi.

Mutta onko sitä JVDT-kamppanjaa tulossa? Siitä saisi hyvän tuoteperheen: lippuja, julisteita, paitoja jne.

Ostajiakin olisi tiedossa Jatkiksen ja muun somen perusteella. Tai sitten elän vain jossain kuplassa ja ei sitä oikeasti kovinkaan moni ostaisi. Mutta ei se vaatisi kuin markkinointivideoon Atu Selinin ääntä niin kauppa kävisi kuumana.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dexu
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös