Pospisil kun "julkaisi" itse oman jatkosopimuksensa, niin olen yhä enemmän ja enemmän sitä mieltä, että ylipäätään Liigassa kuten myös Lukossa, pitäisi nämä jatkopahvit julkaista reaaliajassa, kuten myös esimerkiksi NHL:än puolella toimitaan.
Ymmärrän tietenkin tässä myös sen, että nähdään tilaisuus markkinointiin sekä näkyvyyteen, kun etsitään julkaisulle "oikeaa ajankohtaa", mutta toisaalta samalla on myös vaikea ymmärtää, mitä ajan pelaamisella sekä sopimusten panttauksella voitetaan. Jatkosopimukset, kuten sopimukset ylipäätään, eivät kuitenkaan ole mitään valtionsalaisuuksia, joita täytyy varjella oman hengen uhalla, vaan kyllä ne jostain sitten lopulta tulee vuotamaan irti, vaikka kuinka sanottaisiin "älä hiisku sopimuksestasi". Eikä sen tarvitse olla edes pelaaja itse, joka asioista huutelee, vaan se saattaa olla vaikka lähipiiriin kuuluva henkilö, joka sanoo yhdelle, jonka jälkeen ketjureaktio on valmis.
Kuten sanoin, tämä ei varsinaisesti ole piikki Lukkoa/Lukon tiedotusta kohtaan, vaan pikemminkin kaava jota saa todistaa kaikkien seurojen osalta.
Itse ainakin haluaisin kaikki sopimusjulkaisut lukea seurojen omilta kanavilta, enkä esimerkiksi Länsi-Suomesta, Ilta-Sanomien huhuosastolta taikka Instagramista. Sen ymmärrän, että uusia pelaajasopimuksia ei voi julkaista, jos pelaaja tulee toisesta joukkueesta ja kausikin on vielä kesken, mutta jos jatkosopimukset on kirjoitettu vaikka kaksi kuukautta takaperin (tämä on esimerkki, ei tieto taikka olettamus) ja sopimus julkaistaan jonkun muun kuin oman seuran somekanavien kautta, mahdollisesti on jossain ehkä hieman jääty paitsioon.