Lukon pelipaidat

• 154 940
  • 647

senilix

Jäsen
Eiköhän nämä vänkäämiset ole vängätty. Senilix äänestää mielummin vaikka kettua kuin lehväslukkoa Lukko-nimisen joukkueen logoksi. Käsittämätön logiikka, mutta jokaisen mielipidettä täytyy kunnioittaa.

Ei tästä vängätä kannatakaan. Olen vain sitä mieltä, että kun jotakin tehdään, se pitäisi tehdä kunnolla.

Täällä on aikaisemmin käytetty TPS:aa esimerkkinä. He ottivat käyttöön nimenomaan 20-luvun logon, ei mitään näistä välimuodoista, joita heilläkin on ollut.

Minä en ymmärrä perinteillä sitä, että otetaan pohjaksi jotakin vanhaa ja muokataan se uuteen uskoon.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Minä en ymmärrä perinteillä sitä, että otetaan pohjaksi jotakin vanhaa ja muokataan se uuteen uskoon.

Kuten täälläkin ollaan todettu niin minullekin on periaatteessa aivan sama mitä Lukko-logoa käytetään - 1936 perustamislogoa, tuunattuja logoja 60- tai 70-luvulta vai 80-luvun lehväslogoa. Kunhan paidassa on Lukko-logo. Itseasiassa tuo 1936 perustamislogo on kahvikupissani ja se on aika pirun hieno.

Valitettava fakta on, että kukaan ei lyö suoraan vanhaa logoa pelipaitaan sellaisenaan, vaan sitä on pakko katsoa nykyaikaan sopivaksi.

En kuitenkaan ymmärrä sitä logiikkaa, että jos ei voi sitä ensimmäistä hahmotelmaa, jonka joku suunnittelija on 1930-luvulla tehnyt, lyödä pelipaitaan sellaisenaan niin sitten pitää jatkaa kettu-logolla.

senilix

Jäsen
Valitettava fakta on, että kukaan ei lyö suoraan vanhaa logoa pelipaitaan sellaisenaan, vaan sitä on pakko katsoa nykyaikaan sopivaksi.

En kuitenkaan ymmärrä sitä logiikkaa, että jos ei voi sitä ensimmäistä hahmotelmaa, jonka joku suunnittelija on 1930-luvulla tehnyt, lyödä pelipaitaan sellaisenaan niin sitten pitää jatkaa kettu-logolla.

Miksi on pakko muuttaa ja modernisoida "nykyaikaan sopivaksi"? Minä taas en ymmärrä sitä logiikkaa. Kyllä vanhakin sopii nykyaikaan. Ei TPS:kaan muuttanut 20-luvun logoa vaan toi sen sellaisenaan paitaan.

Kettu taas on toinen juttu. Minä vaan satun olemaan sitä mieltä, että kun muutetaan "takaisin", muutataan kunnolla ja otetaan ne perinteet todella huomioon.

Tuosta ketusta muuten. Rajala on saanut kaiken mahdollisen vihan siitä päälleen. Se ei kuitenkaan ole millään tavalla hänen keksintönsä vaan edellisten sukupolvien.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Miksi on pakko muuttaa ja modernisoida "nykyaikaan sopivaksi"? Minä taas en ymmärrä sitä logiikkaa. Kyllä vanhakin sopii nykyaikaan. Ei TPS:kaan muuttanut 20-luvun logoa vaan toi sen sellaisenaan paitaan.

Tähän voisi varmaan vastata paremmin brändäyksestä paremmin ymmärtävät ja vaikka graafikot. Se ei todennäköisesti vaan näytä hyvältä nykypaitoihin lytättynä.

Tuosta ketusta muuten. Rajala on saanut kaiken mahdollisen vihan siitä päälleen. Se ei kuitenkaan ole millään tavalla hänen keksintönsä vaan edellisten sukupolvien.

Ei tietenkään ole Timon keksintö eikä Rajala edes päätä sitä siirrytäänkö takaisin Lukko-logoon, vaan hallitus. Toimitusjohtaja nyt sattuu olemaan vastuussa operatiivisesta toiminnasta sekä sen hetkisestä tilanteesta. Toimitusjohtaja on keulakuva ja asemassa, jossa kuuluu ottaa vastaan kaikki seuraan kohdistuva kritiikki myös.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllähän kaikki nyt sen tietää, niin kuin itsekin ihan hyvin ymmärrät. Mutta Rajalalla olisi valta ja mahti muuttaa tämä asia ja kuunnella fanien mielipidettä, jos vain haluaisi. Mitä hän nyt on ilmeisesti tekemässä, pitkällisen painostuksen alaisena.

senilix

Jäsen
Tähän voisi varmaan vastata paremmin brändäyksestä paremmin ymmärtävät ja vaikka graafikot. Se ei todennäköisesti vaan näytä hyvältä nykypaitoihin lytättynä.

Miksi sen pitäisi näyttää "hyvältä"?
Perinteitä ei voi arvostella nykynuorison maun mukaan.

Minusta brändääjillä, graafikoilla ja IT-miehillä ei pitäisi olla mitään tekemistä tällaisen asian kanssa.

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Minusta brändääjillä, graafikoilla ja IT-miehillä ei pitäisi olla mitään tekemistä tällaisen asian kanssa.

No kelläs sitten? Kaikilla meillä faneilla pelkästään? Ja me kun ollaan nytkin niin sopuisaa väkeä, että paras vaihtoehto lienee, että pelattaisiin ilman paitaa? Ei tarttis riidellä siitä logosta. Sitten tosin riideltäisiin siitä, että pitäisikö olla paita vai ei.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021

Hyvä Senilix, kyllä silloin 1930-luvullakin joku logon suunnitteli ja mietti miten se istuu paitaan.

senilix

Jäsen
Katselin tuossa kahvia juodessani viikonvaihteen Uutta Raumaa ja laajennettua Lankin Takaa-osastoa.

Sieltä pisti silmään Rolls-Roycen mainos. Tuo logo on yli 100 vuotta vanha ja sitä ei kukaan brändääjä eikä graafikko eikä mikään muukaan nörtti modernisoi muutaman vuoden välein kulloistenkin muotivirtausten mukaisiksi vaan se on ja pysyy.

Tuo on se, mitä minä tarkoitan perinteillä.

Lukon kohdalla kettu on niin silmiin pistävästi väärä, että se menee.
Sen sijaan joku modernisoitu lukon kuva voi olla lukon kuva MUTTA SE EI OLE RAUMAN LUKON LUKKO.

Mutta nuoret ja tietämättömät voivat sitä ihan oikeaksi luulla, koska siinä on tämä lukon kuva.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Turhaa jankuttamista, mutta 1940-luvulla kun Lukko logoa tuunattiin niin se oli sen ajan nuorison päähänpisto ja muotisuuntausten matkimista?

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Lukon kohdalla kettu on niin silmiin pistävästi väärä, että se menee.
Sen sijaan joku modernisoitu lukon kuva voi olla lukon kuva MUTTA SE EI OLE RAUMAN LUKON LUKKO.

Kun nyt näemmä haluat vääntää ja olet jopa epäilyttävän järkähtämätön kannassasi, niin eikös tuo lehväslukko nimenomaan ole RAUMAN LUKKO? Seuran virallisena logona mokoma taitaa kuitenkin olla. Eikös tämä nyt sinunkin logiikallasi tee siitä sen ihan oikean Lukon?

Niin ja jos joku nyt mielipiteen vielä haluaa, niin ehdottomasti lehväslukko ilman mitään modernisointeja paitaan. Olkootkin sitten joskus modernisoitu logo, mutta se on 1) kaunis, 2) ihan riittävän perinteinen jo, 3) suurimmalle osalle nimenomaan se oikea Lukko ja 4) seuran virallinen logo.

Jos nyt perinteitä aletaan oikein olan takaa kaivamaan, niin miksei sitten joku Talolan Sisun ensimmäinen logohahmotelma, kunnei kerran missään vaiheessa käpistelty kelpaa?

senilix

Jäsen
Tämä nykyinen lehväslukko on näitä modernisoituja versioita, yksi niistä

Ja lopetetaan tämä jankutus tähän

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Katselin tuossa kahvia juodessani viikonvaihteen Uutta Raumaa ja laajennettua Lankin Takaa-osastoa.

Sieltä pisti silmään Rolls-Roycen mainos. Tuo logo on yli 100 vuotta vanha ja sitä ei kukaan brändääjä eikä graafikko eikä mikään muukaan nörtti modernisoi muutaman vuoden välein kulloistenkin muotivirtausten mukaisiksi vaan se on ja pysyy.

Tuo on se, mitä minä tarkoitan perinteillä. ...

Jos nyt tikusta väännetään asiaa, niin kyllähän tuosta logosta löytää ihan helposti 5-6 eri versiota joita on väännelty aika radikaalistikin suuntaan ja toiseen. Pistä googgeliin kuvahaku ja sanat rolls-royce logo. Ja jos vielä tikkua väännellään suuntaan ja toiseen simmussa (vanhoja muistellessa), niin kyllä tuonkin logon on joku graafikko (tms. takahistorian tehtävänimike) vääntänyt valmiiksi.

Näin on tehneet jo ritarit aikanaan kun omia tunnuksia kilpiinsä väänsivät. Ja niitä päivitetään nykyisinkin.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Itse asiassa Rollsin logo on muuttunut useampaankin otteeseen. Pari isompaakin muutosta on ja monta pienempää hienosäätöä.

senilix

Jäsen
Rolls-Roycen logoa on kahta väriä, tumma vaalealla pohjalla ja päin vastoin.
Kehysviivalla ja ilman.
Rolls Royce tekstillä ja ilman.

Kaikkia versioita näkyy vaatteissa ja lippalakeissa kaupungilla.

Mutta itse se logo on kaikissa versioissa sama.

Totta kai sen on joskus joku suunnitellut.
Kyse onkin siitä, että kun se on kerran suunniteltu, hyväksytty ja otettu käyttöön, sitä ei sen jälkeen muuteta.

Anteeksi, että palasin asiaan.

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Eikohan se lehvaslukko logona pysy sellaisenaan, mutta siita tehdaan graafisesti sopivampi (esim. hivenen enemman kolmiulotteinen, elavampi). Katso vaikka Lukkomanian etusivua. Ei tuo ole se se sama tussilla piirretty lehvaslukko, vaan modernisoitu. Ja se on ihan hieno.

luimuri

Jäsen
Veikkaan, että Timo tekee kompromissin ja kettu pysyy edelleen pelipaidoissa, mutta sille tulee joku ihana pikku kypärä jossa lehväslogo tai muuta vastaavaa älyttömyyttä. Ei kyllä yllättäisi.

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olisin odottanut, että kympin kohdalla eka huuto olisi ollut sininen, keltainen jne. Olis sopinut hyvin räjäyttämään hiljaisuuden. Paremmin mielestäni kuin tuo shalalaa jne.
Samaa mieltä. Mutta tuossa taisi olla pointtina, että lauletaan nimenomaan "Lukkoa" tuon protestin jälkeen, eli siis siitä lukkologosta :)

Veikkaan, että Timo tekee kompromissin ja kettu pysyy edelleen pelipaidoissa, mutta sille tulee joku ihana pikku kypärä jossa lehväslogo tai muuta vastaavaa älyttömyyttä. Ei kyllä yllättäisi.

Haha joo tota mäkin oon miettinyt. Ja se kettu olisi tietysti se uusi ja entistä vihaisempi linnunhöyheniä pöllyttävä copypaste kettu parin vuoden takaa :)

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta itse se logo on kaikissa versioissa sama.

Mutta ei ole aina ollut sama. Se RR on mm. ollut joskus soikealla pohjalla ja ihan erinäköisenä kuin tässä nykyisessä, ja tuon Rolls Royce -tekstin tekstityyppi on vaihdellut useampaan otteeseen.

Kyllä tuo logon päivittäminen aika ajoin on itse asiassa todella yleistä, ja sitä on harrastettu varmasti siitä asti kun logoja on yleensäkin käytetty. Harvassa ovat ne logot jotka ovat olleet alusta asti tismalleen samanlaisia ilman mitään muutoksia. Jotkut vaan osaavat tehdä nuo muutokset niin hienovaraisella tavalla että sitä pientä muutosta ei niin herkästi huomaa, mutta sitten kun vertaat muutaman muutoksen jälkeen alkuperäistä siihen viimeisimpään niin huomaat että se logo on muuttunut todella paljon.

Mutta se siitä, ja takaisin tähän Lukon logoasiaan. Kuten olen sanonut monesti ennenkin niin minulle sillä ei ole loppujen lopuksi isoa merkitystä otetaanko käyttöön ihan alkuperäinen Lukko-logo, tämä viimeisin lehväslukko, mestaruusvuoden lukko vai joku ihan uusi lukko, kunhan siinä logossa vaan on lukko. Tuo lehväslukko tietysti on se loogisin valinta kun se on ollut koko ajan junnuilla käytössä, ja muutenkin tuo lienee Lukko-logoista kaikille tutuin. Ja on tuo myös tyylikkään näköinen kaikin puolin joten tuo lehväslukko olisi ehkä minunkin valintani. Tosin tykkään kyllä myös tuosta mestaruusvuoden logosta joten ei sekään yhtään paha valinta olisi.

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Silloin kun ensimmäisen kerran astuin hallin ovesta sisään joskus 80-luvun alkuvuosina oli logossa lukko ja kaksi mailaa. Tuo nykyinen lehväslogo on tainnut olla vähemmän aikaa paidassa kuin ketut.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy