Lukon pelipaidat

  • 152 996
  • 645

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kirjoitin tuosta aiheesta omalla nimellä ja yhteystiedoilla parin sivun mittaisen sähköpostin Rajalalle vuosi sitten ja yritin saada jotain järkevää perustelua tuolle järkyttävälle ja lapselliselle ketulle, samoin kuin tuolle valkoiselle paidalle. Eipä ole mitään kuulunut.

Tähän väliin pitää todeta sellainen asia, että yleensä Rajala kyllä vastaa asiallisiin sähköposteihin. Ja vieläpä nopeasti, viime keväänäkin vastaus tuli jo puolen tunnin kuluttua viestin lähettämisestä.

Oma palautteeni ei silloin koskenut pelipaitoja, mutta pitääpä tässä varmaan niistäkin jonkinlaista tekstiä koettaa väsätä.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Kirjoitin tuosta aiheesta omalla nimellä ja yhteystiedoilla parin sivun mittaisen sähköpostin Rajalalle vuosi sitten ja yritin saada jotain järkevää perustelua tuolle järkyttävälle ja lapselliselle ketulle, samoin kuin tuolle valkoiselle paidalle. Eipä ole mitään kuulunut.

Valkoisesta vieraspelipaidasta voisin antaa palautetta, koska Lukko on sinikeltainen joukkue (kuten Sverige) eikä sinivalkoinen (kuten Suomi)... Pitäisi varmaan palkata joku muotisuunnittelija näitä väriyhdistelmiä ja -sävyjä paitojen ja housujen värejä miettimään. Vai onko niin, että mainokset näkyvät valkopaidassa paremmin ja siksi keltainen väri sai väistyä?

Kettulogo ei minua harmita enkä pidä sitä lapsellisena. Onhan se nyt parempi kuin Pelikaani! Ja sitä paitsi kaikki pelipaidat ovat liian täyteen ahdetuttu mainoksilla.

Olipa joukkueen logo mikä tahansa, niin paita ei näytä juuri miltään esteettisessä mielessä.
 

senilix

Jäsen
Katselin vähän vanhoja kuvia

Ensiksikin ne armeijan ylijäämäpaidat olivat omalta sotaväeltä.

50-luvulla rinnuksissa näytti olevan pyöreä logo, jonka keskellä pyöreänmallinen munalukko. Kehyksen ja lukon välissä oli koristeita tai jotakin, nyt löytämistäni kuvista ei näkynyt, mitä.

60-luvulle tultaessa oli se iso L-kirjain rinnassa
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Arkistomateriaalia

Tuollaiseen törmäsin Ylen tositarinaa katsoessani. Kelatkaa kohdalle 6.57. Liekö tuossa pelaamassa Lukko - Tappara. Ajankohtaahan tuosta on mahdotonta sanoa, mikä on sinänsä harmi. Eipä ole paljon kettuja, lehviä tai lukkoja. http://areena.yle.fi/video/725680. On siinä mitä tahansa seuran logoja, niin kyllä tuo NHL tyyppinen puhdas paita on mielestäni hienointa mallia mitä on. Toki ei tuohon aikaan liene paljon mainostajia edes ollut, mutta kuitenkin.
 

EddieE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On siinä mitä tahansa seuran logoja, niin kyllä tuo NHL tyyppinen puhdas paita on mielestäni hienointa mallia mitä on. Toki ei tuohon aikaan liene paljon mainostajia edes ollut, mutta kuitenkin.

Ilman muuta mainoksettomat paidat olisivat helvetinmoista herkkua, mutta ihan noin retroja paitoja ei kyllä mielellään katsoisi :) Kunnon keltaiset ja siniset yksinkertaiset kuvioinnit ja logo rintaan niin johan pelittää!

Ei tuo A-junnujen paitakaan välttämättä ihan ruma olisi ilman mainoksia: http://www.ls24.fi/urheilu/index.html (linkki Länsi-Suomen sivuille urheiluosioon).
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kyllä on komeaa katsottavaa tuolla logolla. Harmi vaan kun seuran johto ei ymmärrä mitään hyvän päälle.
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hitto soikoon, mut on hieno toi logo! Ja todellakin on sääli, ettei seurajohto sitä tajua, et saatais toi takas paitoihin.
 

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ai saakeli kun olis hieno tuo paita. Mutta ei ole tulossa. Vitun kettu.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Kieltämättä olen ihmetellyt Lukon logouudistuksia, lukon kuvahan oli juuri tyylikäs, enkä todellakaan ymmärrä, miten kettu liittyy Lukkoon?

Olen aina ollut enemmän noiden vanhojen perinteisten logojen puolella, ei siksi, että se olisi välttämättä perinteistä, vaan koska ne ovat yksinkertaisesti esteettisesti hienompia. En olisi vielä muutama vuosi takaperin ihmetellyt, mutta sen sijaan surkutellut, jos esim. Ässät olisi repäissyt pöllön rintaansa. Koska ne on niin viisaita.

Jyp HT kun muuttui JYPiksi, en ole kyllä lainkaan jäänyt kaipaamaan vaaleansinistä kilpilogoa ja sinivalkoisia peliasusteita. Ne olivat ehkä karmeimmat peliasut logoineen. Ikinä.

Summa summarum: vaikken olekaan Raumalta, jotenkin Lukko näyttää Lukolta vasta kun rinnassa on lukko.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kieltämättä olen ihmetellyt Lukon logouudistuksia, lukon kuvahan oli juuri tyylikäs, enkä todellakaan ymmärrä, miten kettu liittyy Lukkoon?

Olen aina ollut enemmän noiden vanhojen perinteisten logojen puolella, ei siksi, että se olisi välttämättä perinteistä, vaan koska ne ovat yksinkertaisesti esteettisesti hienompia. En olisi vielä muutama vuosi takaperin ihmetellyt, mutta sen sijaan surkutellut, jos esim. Ässät olisi repäissyt pöllön rintaansa. Koska ne on niin viisaita.

Jyp HT kun muuttui JYPiksi, en ole kyllä lainkaan jäänyt kaipaamaan vaaleansinistä kilpilogoa ja sinivalkoisia peliasusteita. Ne olivat ehkä karmeimmat peliasut logoineen. Ikinä.

Summa summarum: vaikken olekaan Raumalta, jotenkin Lukko näyttää Lukolta vasta kun rinnassa on lukko.

Nii, no perinteitä siinä toisaalta on. Onhan lähtöjään ollut vähän niinkuin Rauma-Repolan (kaikille jotka eivät ole iällä tarpeeksi, niin johonkin UPM:n syövereihin hävinnyt paperi- ja jossain vaiheessa telakka ja rautapuolen virma) joukkue. Repola jäi rajan taakse veli venäläiselle, mutta jotenki tuota repolaista tässä haetaan ja muistellaan. Toinen mitä tuolla haetaan, on Lukon "viekas" pelityyli. No viime peleissä on ollut kyllä melkoista seinään puskemista, mutta kuitenkin.

Tämä selvitys siis kyseiselle ulkopaikkakuntalaiselle. Raumalaiset tän varmaankin kaikki tietää. Tai sitten joku vielä tarkemmin tietävä varmasti minun virhetietoni korjaavat huutomerkeillä.
 
Itse olen ollut aina sitä mieltä, että kettu helvettiin ja vanha logo tilalle. Turhaan kustaan perinteiden päälle jollain muovilogolla. Ehkä sitä menestystäkin sitten tulisi, jos paidassa olisi vanha kunnon Lukkologo, eikä mikään mikkogrönmanmaisesti virnuileva kettu.
 

lexhockey

Jäsen
Reilusti LUKKO.

Otetaan mallia Ässistä. Ässät ovat olleet koko ajan reilusti Ässiä.
Pata on se mistä Ässät tunnetaan.

Lukko takaisin Lukon rintaan!
Ollaan mekin yhtä ylpeitä "Lukosta" kuin Ässäfanit ovat Padasta (Ässistä).
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Aprillipäivä tais olla eilen, mutta näin pääsiäisen kunniaksi.

http://outbox.pp.fi/retrolukko.jpg
Ai jessus sentään miten on hieno! Ei luulisi olevan kovin vaikea heittää sitä kettua helvettiin ja ottaa Lukko takaisin. Tämähän tulee tässä vielä joku päivä tapahtumaan - montako vuotta siihen menee niin sitä ei tiedä kukaan.

Ehkä siinä välissä nähdään pelipaita makkaran kuvallakin?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Asiasta pitää vaan jatkuvasti muistuttaa Rajalaa. Ne jotka miehen kanssa ovat naamakkain tekemisissä, muistuttavat siinä tilanteessa ja me jotka ei juuri muuten päästä kyseisen äijän kanssa vastakkain kuin vahingossa Äijänsuolla, otamme yhteyttä sähköpostilla tai puhelimitse.

Minä ainakin pistän postia menemään. Uskon että kun riittävästi kannattajat tästä pitävät meteliä, niin menee se lopulta perille kovimpaan utskottiin eli puupäähän.
 

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kettuhan voisi mainiosti olla edelleen fanitavaroissa, vaikka tuossa paidassa olisi tuo lukko isolla. Pelipaitaan vaikka olkapäihin pikkuketut, miten tällainenkin järjestely voi olla mahdottoman vaikean tuntuista? Perinteitä kunnioitettaisiin ja nuoremmille voisi edelleen kaupata Kettu-rekvisiittaa.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Kuten olen ennenkin sanonut :"Menestys kiertää kettua."

Lukon edellinen mitali on vuodelta 1996. Silloin logona oli Lukko. Sen jälkeen vaihdettyiin ketusi ja vituiksi meni.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Olen avannut kierrätyskeskukseen aiheesta ketjun, jolla koitamme vaikuttaa Lukon palauttamiseen paidan rintaan.

Keskustelu aiheesta täällä

Taas. Olen lähettänyt Lukolle asiasta sähköpostia, ehdottanut äänestystä Ketun ja Lukon välillä kaupungilla ja jäähallilla. Rajalakin totesi vaan, että ei ole tulossa. Tarvis siitä puhevikaisesta jääkiekosta mistään mitään tietämättömästä turhakkeesta päästä eroon.

Pakko sen lehväslukon on tulla tuohon paitaan. Ja paitojen värit sellaiseksi kuin kuuluu eli siniKELTAISEKSI!
 

Fordél

Jäsen
Taas. Olen lähettänyt Lukolle asiasta sähköpostia, ehdottanut äänestystä Ketun ja Lukon välillä kaupungilla ja jäähallilla. Rajalakin totesi vaan, että ei ole tulossa.

Antoiko mitään perusteita tällä ketun pitämiselle?

Jos peruste on vain, että "ei ole tulossa" ja lähes kaikki muut perusteet puoltava lukon palauttamista, voidaan Rajalan lausunnolla pyyhkiä persettä. Ilman kunnon perusteluita tulee lukko palaamaan jossain vaiheessa pelipaitaan. Ketut sitten olkapäähän niin säilyy nykyisellä markkinointimateriaalillakin jokin arvo ja sitä voidaan hyödyntää. Näin kävi HIFK:llakin, joka luopui pedoista ja uudistus on ollut vain ja ainoastaan positiivinen. Futiksessa Haka teki onnistuneen paluun vanhaan logoon. Jossain vaiheessa myös Lukko ja HPK tulevat palaamaan vanhoihin logoihin.

Pakko sen lehväslukon on tulla tuohon paitaan. Ja paitojen värit sellaiseksi kuin kuuluu eli siniKELTAISEKSI!

Olenko ainoa, jonka mielestä valkoinen vieraspaita on todella tyylikäs? Voittaa mun mielestä keltaisen selkeydellään, koska mainokset natsaa valkoiseen pohjaan paremmin (oli mainos minkä värinen vaan). Siihen juuri tollai vähän sinistä ja keltaista raitaa vanhan logon kanssa niin näyttää helvetin hyvälle!
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Olenko ainoa, jonka mielestä valkoinen vieraspaita on todella tyylikäs? Voittaa mun mielestä keltaisen selkeydellään, koska mainokset natsaa valkoiseen pohjaan paremmin (oli mainos minkä värinen vaan). Siihen juuri tollai vähän sinistä ja keltaista raitaa vanhan logon kanssa niin näyttää helvetin hyvälle!
Et ole ainoa. Vaan kun tuohon valkoiseen paitaan saisi sen lukon. Kyllä ikämieskin voisi sitten pistää roponsa fanipaitaan ym. roinaan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Olen lähettänyt Lukolle asiasta sähköpostia, ehdottanut äänestystä Ketun ja Lukon välillä kaupungilla ja jäähallilla.

Miksi pyytää Lukkoa järjestämään äänestys? Miksi ei ruveta keräämään nimiä kaupungilla. Adressi pitäisi luovuttaa mahdollisimman pian, sillä neuvottelut uusista sponssisopimuksista ovat varmasti jo menossa ja paita on pian valmis. Vuoden -63 mestareiden nimiä listaan ym. legendoja, niin eiköhän ala mennä perille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös