Lukon pelipaidat

• 154 953
  • 647

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuten joku täällä jo mainitsi niin yksinkertainen on kaunista. Mielestäni lukon vanha logo on tyylikäs ja kyllä seuraavassa kuvassa näkyvät paidat olisivat aika helvetin tyylikkäät, tietenkin tuosta puuttuu vielä 40 mainosläiskää..

http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/urheilu/jaakiekko/2009/856435.jpg
Olen ennenkin asiasta kirjoittanut, mutta minun mielestäni tuo rintapielessä näkyvä pelinumero olisi ihan passeli juttu jokaisen liigajoukkueen paidoissa.

Tietysti se tuossa kuvassa näyttää erityisen hienolta juuri sen takia kun mainokset eivät korista paitaa, mainosten joukosta sitä on paljon vaikeampi erottaa mutta kumminkin tykkäisin tuollaisesta.

RJM

Jäsen
Jos Lukko haluaa modernisoida kettua, niin miten olis tällänen ihq manga metroseksuaalikettu. http://www.elfwood.com/art/m/a/mariedragon/ice_fox_animal_form.jpg

Siinä saa Kettu666:n viikkorahat kyytiä, kun tuollainen paiskataan fanituotteisiin kiinni. :-P

Ja pääsponsoriksi eräs energia juoma yhtiö joka antaa siivet.
Aika levottomaksi alkaa käymään tämän ketjun jutustelu.

Miksi paikalliset lehdet ei voisi käydä haastattelemassa lukon johtoa mitä mieltä he ovat tästä ketusta ja sen tulevaisuudesta verrattuna oikeaan Lukko logoon.
Lukon johtokin voisi nyt pikkasen ryhdistäytyä ja kertoa ne mielipiteensä.
Vaikkakin jos suunnitelmissa olisi pitää tuo helvatun kettu logona niin suoraselkäsenä sen nyt sitten myöntäisi, eikä harrastaisi tuollaista tiedon pihistämistä. Kohta tämä episodi kääntyy taas kerran lukko johtoa vastaan ja muu suomi nauraa.

RJM

Jäsen
Olen ennenkin asiasta kirjoittanut, mutta minun mielestäni tuo rintapielessä näkyvä pelinumero olisi ihan passeli juttu jokaisen liigajoukkueen paidoissa.

Tietysti se tuossa kuvassa näyttää erityisen hienolta juuri sen takia kun mainokset eivät korista paitaa, mainosten joukosta sitä on paljon vaikeampi erottaa mutta kumminkin tykkäisin tuollaisesta.

Vanhalla nimimerkilla kirjoitin aikasemmin et mikäköhän on joukkueen tulot noista pelipaita mainoksista. Onko se niin paljon ettei siitä voisi luopua tyylin takia. Nuo paidat ilman mainoksia ovat vain niin hienoja. Voihan siinä muutama pääsponssin mainos olla mutta pikkusälä pois.
Niin ja iso plussa noille retro paidoille, ovat ihan mahtavan näköiset!
Ostaisin tuollaisen heti jos saisin.

friikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lukon johtokin voisi nyt pikkasen ryhdistäytyä ja kertoa ne mielipiteensä.
Vaikkakin jos suunnitelmissa olisi pitää tuo helvatun kettu logona niin suoraselkäsenä sen nyt sitten myöntäisi, eikä harrastaisi tuollaista tiedon pihistämistä. Kohta tämä episodi kääntyy taas kerran lukko johtoa vastaan ja muu suomi nauraa.

Nyt on pakko osallistua. Mitä ihmeen tiedon pihistämistä tässä on? Lukon johtohan ei ole edes sanonut harkitsevansa lukko-logon palauttamista. He ovat jatkuvasti sanoneet, että ketulla mennään.

Se että tehdään nettiadresseja ym. hyvän asian puolesta (kiitos Olkku), ei tarkoita että he vaihtaisivat yhtäkkiä liiketoiminta/markkinointistrategiaansa. Tämä "uusi kettu" on vain markkinointimateriaalia. Ei sillä ole mitään tekemistä joukkueen pelipaidan tai logon kanssa.

Pliis, nyt kaikki pään ympäriltä vannetta löysemmälle :)

RJM

Jäsen
Nyt on pakko osallistua. Mitä ihmeen tiedon pihistämistä tässä on? Lukon johtohan ei ole edes sanonut harkitsevansa lukko-logon palauttamista. He ovat jatkuvasti sanoneet, että ketulla mennään.

Se että tehdään nettiadresseja ym. hyvän asian puolesta (kiitos Olkku), ei tarkoita että he vaihtaisivat yhtäkkiä liiketoiminta/markkinointistrategiaansa. Tämä "uusi kettu" on vain markkinointimateriaalia. Ei sillä ole mitään tekemistä joukkueen pelipaidan tai logon kanssa.

Pliis, nyt kaikki pään ympäriltä vannetta löysemmälle :)

Mielestäni sieltä sanottiin viime haastattelussa et ainakin tämä kausi Ketulla mennään. Sitä seuraavasta ei ole sanottu mitään. Milloin Lukon johto on sanonut etteivät harkitse lukko-logon palauttamista? Tuo on minulla mennyt täysin ohi?
On tässä ihan vanne löysällä ei tämä niin vakavaa ole mutta sekaisen kuvan toimisto antaa omista mielipiteistä vai onko sinulle niiden toiminta lähivuosina ollut ihan selvää. ;)
Uudesta kuvasta en ole väittänyt et kyseessä olisi Lukon uusi logo. Se on ollut alusta asti selvää et kyseessä on vain yksi kuva joka tulee kausikirjaan, otteluohjelmiin yms. markkinointi matskuihin.

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Kuten joku täällä jo mainitsi niin yksinkertainen on kaunista. Mielestäni lukon vanha logo on tyylikäs ja kyllä seuraavassa kuvassa näkyvät paidat olisivat aika helvetin tyylikkäät, tietenkin tuosta puuttuu vielä 40 mainosläiskää..

http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/urheilu/jaakiekko/2009/856435.jpg

Tuo on muuten erittäin tyylikäs pelipaita. Ymmärrän erittäin hyvin joidenkin vanhempien kannattajien tuskan. Vanhemmat kannattajat myös tuovat sen rahan Lukon kirstuun, eivätkä ne 13v Samit ja Tomit, jotka haluavat äldesti synttärilahjalksi sen räyhäkän kettupaidan.

Ja minkä takia sen pitää olla nimenomaan kettu?? Metrin mittainen punertava otus, jota tappelutilanteessa esim. normi kultainennoutaja panisi perseeseen.

Tässä viestissä ei sitten ollut tarkoitus olla vittuilua yhdellekään Rauman Lukon kannattajalle, vaan niille, jotka ovat päättäneet jostain syystä vaihtaa perinteisen Rauman Lukon logon tuohon kettuun.

Ps: Frank Moberg sanoi aika naulankantaan tuosta tännekin linkitetystä jokerilogon kuvatuksesta: "onko sen tarkoitus näyttää imuroidulta?"

Viikolla julkaistu "uusi ilme" on tuonut toimistolle pelkästään kiitosta. Vain yksi negatiivinen sähköposti on tullut, sot sot sot kuka perkele sen sitten onkin lähettänyt.

Nää "toimistolle tulevat sähköpostit" on muuten hauskoja. Rajala usein pauhaa niistä, että kiitosta on tullut jne. Mutta kuitenkin katugallupeissa yms. porukka on ollut selkeästi sen vanhan Lukkologon puolella.

Ehkä Rajalalla on joku oma kavereista koottu ketturinki, joka pistää positiivista palautetta noista uusista ketuista. Itse en tunne yhtään ketun puolustajaa.

Niin ja tuo uusi kettu on niin vitun huonosti liitetty tohon pelipaitaan, että näyttää ihan Notre Damen kellonsoittajalta, joka on syönyt aamupalaksi jonkun intiaaniheimon päällikön. Lisää näitä! Hukutetaan vanha Lukko-logo ketunpaskan alle!

friikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Milloin Lukon johto on sanonut etteivät harkitse lukko-logon palauttamista?

Enhän minä näin väittänyt.

"Lukon johtohan ei ole edes sanonut harkitsevansa lukko-logon palauttamista."

Julkisesti on puhuttu, että kettua käytetään koska se myy paremmin. Näin olen myös Lukon henkilökunnalta kuullut, kun ollaan juteltu henk.koht. Tämä tästä omalta osaltani. Itse olen Lukko-logon palauttamisen kannalla.

Nalle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikon SiniKeltainen
Minua on aina vaan ihmetyttänyt miten toimisto pystyy vertaamaan Ketun ja perinteisen Lukko-logon myyntitilastoja. Silloin kun Lukko-logo oli käytössä, fanituotteiden myynti oli todella pientä, oliko silloin vielä hallilla omaa myyntipistettäkään.

Ei ole vaikeaa kuvitella että tänä päivänä jokin yksittäinen kettupaitakin ylittää voluumiltaan koko silloisen Lukkotuotesarjan.

Nykyiset Lukkotuotteet ei voi ylittää Kettua koska saatavuus ei ole sama. Sillä vieläkään edes tätä osan rumaksi tuomitsemaa harmaata Lukkologollista paitaa ei ole Prismassa eikä verkkokaupassa.

Nallelta samanlaista pohdiskelua, mitä itsekin olen harrastanut.
Eipä 90-luvulla, jolloin tuo Lukko-logo virallisesti oli käytössä, juuri muita fanituotteita ollut kuin paitoja ja lippuja, joita myytin kioskeissa pelien aikaan, eikä niitäkään muistaakseni ihan joka pelissä edes myyty. Nyt kettutuotteita saa joka perkeleen marketista ja putiikista, mitä tässä kaupungissa vastaan tulee.

Jos Lukko-logolla varustettuja tuotteita olisi edes hiukan enemmän, niin varmasti kysyntää olisi. Itse ainakin voisin autooni ostaa sellaisen pienen pelipaidan, jossa olisi vanha Lukko-logo, ja miksei vaikka sellainen pyöreä ikkunatarrakin. siinä vähän insinöörille ideoita. Ensi viikolla varmaan myyntiin tulee uusia kettutarroja autoon laitettavaksi.

Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Haa

Lukon markkinointi on liian sekavaa. On vanhaa Lukko-logoa, löytyy kettua ilmeisesti kolmessa muodossa jne. Hyvä puoli tuossa on tietysti se, että on kaikille jotakin, mutta lopputulos on kuitenkin sekava kokonaisuus, jossa Lukko ei profiloidu yhteen tiettyyn logoon. Että kun tajuaisivat nyt ottaa sen vanhan Lukko-logon käyttöön, oli siinä lehdykät tai ei. Legendaarinen ja todella hienon yksinkertainen logo, johon Lukon on helpoin profiloitua. Kettu ei liity mitenkään mihinkään ja sitten kun niitä on vielä kuuttasataa erilaista, on soppa valmis. Käsittämättömän ammattitaidotonta toimintaa Lukon markkinoinnilta.

Sanoisinpa jopa, että ylle lainaamani kirjoitus on eräs parhaista, mitä on tälle palstalle kirjoitettu Lukon logon tiimoilta.

Ja kuten olen jo monasti sanonut: Lukkologo takaisin paitaan kunniapaikalle, ja ketunkuikula olkapäihin. Hirteen en ole kuitenkaan menossa, vaikka kettukin jatkaisi paidan etumuksessa, mutta lukko mielummin.

Tärkeintä mielestäni on joukkueen menestys, on sitten paidassa lukko, kettu, tai vaikka pesokarhu.

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Ehkä Lukon organisaation pitäisi kokonaan vaihtaa ydintoiminnokseen paskan pyyhkimisen lattioilta, kun ei tuosta jääkiekosta ja jääkiekon markkinoinnista näytä tulevan mitään.

TD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Feran tytöt <3
Ehkä Lukon organisaation pitäisi kokonaan vaihtaa ydintoiminnokseen paskan pyyhkimisen lattioilta, kun ei tuosta jääkiekosta ja jääkiekon markkinoinnista näytä tulevan mitään.

Vaikea tietää miten tämä liittyi Lukon pelipaitapolitiikkaan, mutta väittäisin Lukon onnistuneen varsin hyvin markkinoinnissa tämän kokoisella talousalueella.

Yhteistyökumppaneiden, mainostajien ja sponsorien määrän lisäksi myytyjen kausikorttien lukemat pärjäävät kyllä vertailussa mille tahansa seuralle (hieman tietysti suhteutettuna, kun kyllä jollain jokereilla ainakin toivottavasti on yli 1500 myytynä). Mutta kun vertaillaan kaiken maailman Pelikaaneihin ja Patoihin niin ei varmaan summissa olla edes samalla sivulla...

Ja mitä paskan pyyhkimiseen tulee, niin eiköhän Lukon omistajayhtiön toinen firma hoida sen puolen, kun noin 100M liikevaihtoa pyörittävät. Tuskin sillä Lukon alle 10 miljoonan lisäyksellä alalle sen enempää paskaa siivoaa...

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Taas äänestellään

Kiekkolänskärissä mielipideäänestys Rauman Lukon logosta. Käykää nyt kaikki äänestämässä omaa suosikkianne, josko joku tarpeeksi isokenkäinen lukisi tuota äänestystä kun oikein painettuun sanaan sellainen mahdollisesti tulee. Vai meneekö tämäkin nuorison masinoimaksi mielipidevaikuttamiseksi kuten taannoiset nettiyhteisöjen yritykset vaikuttaa kansanedustajiin...

EDIT: siis siinä oikealla alhaalla...

Viimeksi muokattu:

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Kiekkolänskärissä mielipideäänestys Rauman Lukon logosta.
Kyselyhän on sinänsä hölmö, koska siinä nyt sekoitetaan kaksi eri asiaa eli mielipide tuosta uudesta "mainosmateriaalista" ja mikä pitäisi olla Lukon logo. Vähän sama kuin yhtenä vaihtoehtona olisi aki päri.

Syvälle nyt päässyt jo juurtumaan, että tuo uusittu ilme olisi muka seuran uusi logo. Kuinkahan isolla ja kuinka pitkään pitäisi kirjoittaa, jotta ihmiset oppisivat noiden asioiden eron.

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyselyhän on sinänsä hölmö, koska siinä nyt sekoitetaan kaksi eri asiaa eli mielipide tuosta uudesta "mainosmateriaalista" ja mikä pitäisi olla Lukon logo. Vähän sama kuin yhtenä vaihtoehtona olisi aki päri.

Syvälle nyt päässyt jo juurtumaan, että tuo uusittu ilme olisi muka seuran uusi logo. Kuinkahan isolla ja kuinka pitkään pitäisi kirjoittaa, jotta ihmiset oppisivat noiden asioiden eron.

Umh... Ehken ei taasen avaudu ja ehken pistettävä piikkiin, notta tulkintoja on just niin monta kuin tulkitsijoita. Sinänsä en ota kantaa mielipiteen kyselyyn suuntaan taikka toiseen. Eikös siinä kysytä, onko nykyinen kettuilme, vanha kettuilme vai lukkologo-ilme hyvä. Siis ihan mainosmateriaaliinkin. Ei sitä, että kannatatko Lukon paitaan uutta, vanhaa vai vielä vanhempaa logoa. Varsinkaan kun tuo uusin kettuilme ei ole mitenkään logo. Siis historian havina vaihtoehtokin on laitetu mukaan.

Mutta juu, samaa mieltä L4E kanssa siitä, kyselyistä saadaan niin monen näköisiä vastauksia kuin siihen ajattelematta tai ajatellusti tuloksia halutaan. Malli katugallupit joita eri äänenkannattajat tekevät muotoilemalla kysymykset "täysin puolueettomasti".

senilix

Jäsen
Katsokaa tämän päivän Uuden Rauman lankin takaa palstalta Mokan kuvaa. Taustalla olevassa Lukon lipussa näkyy se alkuperäisempi logo, ei kettu eikä 80-luvun modernisoidut viritelmät lukkologosta.

Minulle henkilökohtaisesti on ihan sama, onko paidoissa kettu vaiko joku 80-luvun versio lukosta, mailojen kanssa tai ilman. Mutta tässä on oikeasti perinteitä ja historian siipien havinaa. Jos joku aloittaa kampanjan tämän puolesta ja järjestää äänestyksen, voin minäkin osallistua.

Ymmärrän hyvin, että tämä ei tänne kirjoittaville vanhanaikaisena kelpaa, koska heille perinteet tarkoittavat 10 tai 20 vuoden takaista aikaa. Minä näen perinteet vähän eri tavalla. Mutta aika on nuorten, tänne kirjoittavista vähintään 95% ei ole ollut edes unelma isänsä silmäkulmassa siihen aikaan kun minä jo kävin katsomassa mestaruussarjapelejä vanhalla Lukon kentällä Lonsissa. Enkä minäkään niin hirveän vanha ole, vielä työelämässä mukana.

ganaali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Robert Nordmark #31, Johtaja Virta
senilix; kirjoitti:
Ymmärrän hyvin, että tämä ei tänne kirjoittaville vanhanaikaisena kelpaa, koska heille perinteet tarkoittavat 10 tai 20 vuoden takaista aikaa.

Mulle ainakin kelpaisi. Lukko on joukkueen nimi, ja se näkyy hienosti tässä vanhemmassakin versiossa. Ketut ym. muut turhakkeet voi tunkea muihin fani tuotteissin, niin kuin täällä on jauhettu tästä asiasta jo monta sivua...

Pääasia ainakin mulle olisi, että logossa näkyisi se joukkueen nimi (Lukko). Vaikka sitten kokonaan uusi versio, mutta ei mitään kettuja enää. Ei Jokereillakaan ole logossa kalkkunaa tai Tapparalla majavaa. Miksi väkisin pidetään kettuimagoa yllä, kun se ei suurinta osaa todistetusti miellytä?

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pääasia ainakin mulle olisi, että logossa näkyisi se joukkueen nimi (Lukko). Vaikka sitten kokonaan uusi versio, mutta ei mitään kettuja enää. Ei Jokereillakaan ole logossa kalkkunaa tai Tapparalla majavaa. Miksi väkisin pidetään kettuimagoa yllä, kun se ei suurinta osaa todistetusti miellytä?

Uusi versio voisi olla ihan ok. Tosin itselle edelleen ihan sama mikä siinä paidassa on kunhan peleistä tulee voittoja. En syö ruosteisia partateriä vaikka kettu paidasta häipyisikin.

Tuon viimeisin lauseen korjaisin siten että ei miellytä suurinta osaa tänne kirjoittavista.

Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Tuon viimeisin lauseen korjaisin siten että ei miellytä suurinta osaa tänne kirjoittavista.
Ei tarvitse korjata, tuosta on ihan empiiristäkin tutkimustietoa. Itse asiassa kaikki kyselyt (J.Mikolan katugallup, ls24.fi:n nettikysely sekä Jouni Mikolan facebook-ryhmä) tukevat Lukkologon olevan murskaavan ylivoimainen kettuun verrattuna.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy