Lukon ottelutapahtuma – mitä pitäisi tehdä?

  • 474 176
  • 2 942

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ilmeisesti tämä DanceCam, arvonta (randomina arvotaan jotain palkintoja hallissa oleville) ja joku katsomossa kiertelevä haastattelija tms on nyt ne Tipin mainitsemat kehityksen kohteet ottelutapahtumassa.

Terkkuja ameriiiiiiikasta.

Nyt vaan nähtiin mikä on rehellinen yleisömäärä. Luoja tietää mitä se olisi, jos Lukko olisi jämäsijoilla.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ilmeisesti tämä DanceCam, arvonta (randomina arvotaan jotain palkintoja hallissa oleville) ja joku katsomossa kiertelevä haastattelija tms on nyt ne Tipin mainitsemat kehityksen kohteet ottelutapahtumassa.

Terkkuja ameriiiiiiikasta.

Nyt vaan nähtiin mikä on rehellinen yleisömäärä. Luoja tietää mitä se olisi, jos Lukko olisi jämäsijoilla.

Joo, raumalaistehan tunnetusti rakastaa olla huomion keskipisteenä :) Voin kuvitella omat tutut tanssimassa kameralle.

Eiku en voikaan.

Surkean näköinen se tyhjä reunakatsomo. Pitäiskö siitä tehdä vieraille seisomakatsomo, niin voitas vyöryttää syyt niiden niskolle. Kun kerran eivät käy!
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Niin toki jokainen saa tulkita tekstiä miten haluaa, mutta voisi jättää vittuilun siitä perästä pois jos ymmärtää koko tekstin ihan tahallaan väärin. Tuollainen käytös on pelkkää trollausta jotka pilaa asiallisen keskustelunaloitukset joista voisi tulla jopa hedelmällistä jossain vaiheessa. Puhuin tunteista, hyvistä ja huonoista miten ne vaikuttaa asian kiinnostavuuteen. Mutta ehkä sekin on liian vaikeaa ymmärtää kuten Ratikankin esille tuoma mahdollisuus katsoa vieraspelejä (jotka toisille on kotipelejä) televisiosta.

Taisin tehdä ihan väärän arvion tämän palstan keskuteluista ja asian hienoisesta parantumisesta hetkellisen pohjakosketuksen jälkeen.

Kyse ei ollut vittuilusta joten taisi mennä nyt siellä se tekstin tulkitseminen omanlaisesti.

Faktaahan on, että melko selvästi kerroit miten tunnetta on paremmin heikomman rosterin voittaessa ja se on melko typerä väite omaan korvaan koska ei nimillä kuulu omaa tunnetta joukkueeseen luoda.

Ja jos joku satunainen "jyri" on itse valinnut asua muualla niin ei se sen seuran vika ole jonka johdosta tulee menettää katsojia, TV:n vuoksi.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Omasta mielestäni mitään kovin radikaalia ei ole tehtävissä ottelutapahtuman parantamiseksi. Ainakin itse menen hallille katsomaan lätkää enkä jotain tanssishow'ta tai muuta ylimääräistä härpäkettä. Jotenkin vain tuntuu, että koko liiga on nykyään niin muovinen, että saapuminen paikan päälle ei nappaa. Ja tämä ei nyt ole millään lailla raumalaisten ongelma, vaan samaa hengettömyyttä olen havainnut kaikilla paikkakunnilla. TV-kuvan välityksellä aistii, että kansaa ei juuri kiinnosta, kuka häviää tai voittaa yksittäisen ottelun.

Katsoin telkkarista taannoin HIFK:n kotipeliä. Odotin, että nordiksella olisi ollut hirmuisa höyry päällä, kun joukkue kuitenkin johtaa sarjaa ja pelaa hyvää lätkää. Tunnelma oli kuitenkin kuin kirkossa. En lainkaan ihmettele, että ihmisiä ei kiinnosta lätkä, jos halleissa ei ole minkäänlaista tunnelmaa.

Noh, odotellaan playoffseja, niin eiköhän se tunnelma pikku hiljaa löydy. Viime kevään ratkaisupeleissä oli Äijänsuolla jo meininkiä.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Voittoputki lisäisi myö yleisömäärä. Tänään ja huomenna voitot niin tiistain pelissä, niin yleisömäärässä luulisi näkyvän tiistaina. Jos nyt viikonloppuna tulee 6p niin tulen itsekin tiistaina hallille.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voittoputki lisäisi myö yleisömäärä. Tänään ja huomenna voitot niin tiistain pelissä, niin yleisömäärässä luulisi näkyvän tiistaina. Jos nyt viikonloppuna tulee 6p niin tulen itsekin tiistaina hallille.

Juuri näin. Urheilullinen tulos näkyy yleisömäärissä. Ainakin itse odotan mestarisuosikilta paljon nykyistä parempia esityksiä.
6 p viikonloppuna niin olen itse tiistaina hallissa. Muussa tapauksessa seuraan pelin Ruutu-palvelusta.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Niämise Ville, Gill,Forss ja Pospisil
Monen suusta kuulleena ja täältäkin luettuna, mainokset tappaa pelin fiiliksen aivan täysin. Siinä vaiheessa kun kaiuttimista pitäisi tulla hyvää revittelevää musiikkia, latistuu tunnelma totaalisesti mainosten tullessa näkyviin, kukaan ei viitsi edes niitä katsoa enää vaan lähinnä ärsyttävät. Erässä kaksi liigan määräämää mainostaukoa pitäisi ehdottomasti supistaa yhteen tai kokonaan pois. Huvittavan näköistä kun niin pelaajat kuin tuomaritkin katsovat toimitsija aitioon banaani otsassa et loppuisi nyt tuo perkeleen valo vilkkumasta. Itse ainakin nuo ovat ensimmäisiä asioita mihin pitäisi puuttua.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Noh, odotellaan playoffseja, niin eiköhän se tunnelma pikku hiljaa löydy. Viime kevään ratkaisupeleissä oli Äijänsuolla jo meininkiä.

Luulen, että myös osaltaan tämä -Tiedän 2015- kamppanja on osallisena ihmisten alakuloon tunne-puolella. Kaikki odottavat sitä mestaruutta ja nämä runkosarja pelit ovat vain "perus-paha" joka hoidetaan alta pois jonka jälkeen finaaleissa aletaan kiihtyä. Vähän sama kuin Toivolan Lukossa jossa "varsinaiset pelit pelataan vasta keväällä" tai vaikkapa porilaisen yleisön kanta kannatta joukkuetta vasta finaalissa.

Tosin luulen ettei pudotuspelitkään tuo sitä tunnelmaa vaan se on nimenomaan se finaali ja sen voittaminen josta no nyt tehty jonkinlainen tabu johtuen maineekkasta uskon-kamppanjasta josta Lukon älyvapaa johto otti kuluttajilta rahat pois kaikilla sektoreilla mitä se kykeni. Ei varmaan tällä tiedän-kamppanjalla ole ollut samanlaista vaikutusta rahassa mitä sillä on ollut ihmisten mielialoihin.

Juuri näin. Urheilullinen tulos näkyy yleisömäärissä. Ainakin itse odotan mestarisuosikilta paljon nykyistä parempia esityksiä.
6 p viikonloppuna niin olen itse tiistaina hallissa. Muussa tapauksessa seuraan pelin Ruutu-palvelusta.

Lukko johti sarjaa kauden alussa muttei se näkynyt mitenkään yleisö-ryntäyksenä. Miten se nyt sitten yhtäkkiä olisi joukkueen voittoputkella korvattavissa?
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Paljon on puhuttu täälläkin siitä että yleisömäärät vääristävät kun ollaan ilmaislippuja jaettu. En näe että ilmaislippujen vääristämä KA on mikään ongelma, tai sillä olisi edes isokin merkitystä. Olennaista on se, ollaanko budjetissa.
Käsittääkseni seurat pitkälti ennen kauden alkua on päättäneet jaettavien/alennuslippujen määrän, joten silloin nämä on toki huomioitu jo budjetissa. Eli Lukko voi olla hyvinkin lippujen jaosta huolimatta budjetoidussa, mutta me emme sitä tiedä.

Toki on sääli että esim viime kauden lukemiin ei päästä ilman ilmaislippuja, ja varsinkin keskiviikon yleisömäärä oli iso pettymys. Mutta edelleenkin, yleisöka:lla ei niin merkitystä, olennaisinta on mielestäni, ollaanko budjetoidussa.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onhan tuo tämän kauden joukkuekin jollain tavalla vetelä. Maalivahdit, Vahalahti ja Riska laittavat kaiken peliin joka ilta, mutta muiden suorittaminen on sitten vähän puolittaista. Tai siltä se ainakin näyttää.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
-Kuolemantylsä pelityyli

-Yhtään taklausta ei ole vielä nähty koko kaudella

-Pelaajat vain "töissä"

-Niemistä lukuunottamatta ei "persoonia"

-Pelaajien yksilötaito tippunut, jokainen vähänkään kädellinen pelaa jo ulkomailla

Kun vielä huomioidaan että muissa joukkueissa about samat ongelmat niin kokonaistuote on vain rahaan ja aikaan suhteutettuna liian heikko.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kun vielä huomioidaan että muissa joukkueissa about samat ongelmat niin kokonaistuote on vain rahaan ja aikaan suhteutettuna liian heikko.

Itsellä menee tunti matkustamiseen ennen peliä ja sen jälkeen. Siihen päälle vielä kallis lippu niin ei jaksa lähteä. Kotona voi katsoa ottelua telkkarista ja läppäristä seurata sivusilmällä muita otteluja. Jääkaapista voi hakea ruokaa ja juomaa
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Lukko johti sarjaa kauden alussa muttei se näkynyt mitenkään yleisö-ryntäyksenä. Miten se nyt sitten yhtäkkiä olisi joukkueen voittoputkella korvattavissa?
Missä tuolloin oli voittoputket (vielä varsinaisella peliajalla)? Pääasiassa pisteputkia oli, muttei muistaakseni yhtääkän 3 peliä ja 9 pistettä putkea. Oliko edes montaa 2 peliä ja 6 pistettä putkea?
 

senilix

Jäsen
Toki on sääli että esim viime kauden lukemiin ei päästä ilman ilmaislippuja, ja varsinkin keskiviikon yleisömäärä oli iso pettymys. Mutta edelleenkin, yleisöka:lla ei niin merkitystä, olennaisinta on mielestäni, ollaanko budjetoidussa.

Yritätkö sinä sanoa, että viime kaudella ei jaettu ilmaislippuja. Lyhyt on muisti....
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä mä sitä mieltä olen ettei nykyisessä taloudellisessa tilanteessa edes paremmilla peliesityksillä saada kovin paljoa enempää katsojia halliin.
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Yritätkö sinä sanoa, että viime kaudella ei jaettu ilmaislippuja. Lyhyt on muisti....
En todellakaan yritä sanoa. Ilmais/alennuslippuja on jaettu aina ja varmaan tullaan jakamaankin tulevaisuudessakin. Tällä kaudella tuntuu että niitä on jaettu vaan poikkeuksellisen runsaasti, esim muutamissa peleissä käytännössä koko B-pääty ja C-katsomo.
Edelleen, esimerkiksi nämä koulukiertueella jaetut runsaat lippumäärät on taatusti olleet tiedossa ja kesällä kun yleisötavoitteita on mietitty ja sitä kautta rahallisesti voidaan olla hyvinkin budjetoidussa katsojamääriin suhteen.
Ja onhan se onhan sekin useampaa kerrottu mm.Vesalaisen suulla että pitäisi päästä pois yleisömääräkeskustelusta ja keskustella enemmänkin siitä, paljonko mistäkin ottelusta jää viivan alle.
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä mä sitä mieltä olen ettei nykyisessä taloudellisessa tilanteessa edes paremmilla peliesityksillä saada kovin paljoa enempää katsojia halliin.
Samaa mieltä. Esim. nelihenkinen perhe, niin ei taida 100 euroa riittää / peli ja jos on useampi vielä samalla viikolla, niin takuulla jää pelejä väliin.

Nykyään kun netti- ja tv-palvelut toimivat kohtuu mukavasti, niin väki on siirtynyt niiden piiriin ja peleissä käydään harvemmin kuin ennen.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Voittoputki lisäisi myös yleisömääriä. Tänään ja huomenna voitot niin tiistain pelissä, niin yleisömäärässä luulisi näkyvän tiistaina. Jos nyt viikonloppuna tulee 6p niin tulen itsekin tiistaina hallille.
Juuri tätä tarkoitin, 2 pojoa tuli. Raavitaan tasureita ja varsinaiset voittoputken puuttuvat. Vain 6 joukkuetta on ottanut vähemmän suoria voittoja kuin Lukko. Ei se ainakaan saa yleisöä arvostamaan paikan päällä seuraamista enemmän. Tarvitaan voittoputki ja suvereeni esitys kotona.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Missä tuolloin oli voittoputket (vielä varsinaisella peliajalla)? Pääasiassa pisteputkia oli, muttei muistaakseni yhtääkän 3 peliä ja 9 pistettä putkea. Oliko edes montaa 2 peliä ja 6 pistettä putkea?

Mitä sitten?!

Voittivat kuitenkin ja näin ollen olivat putkessa.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Missä tuolloin oli voittoputket (vielä varsinaisella peliajalla)? Pääasiassa pisteputkia oli, muttei muistaakseni yhtääkän 3 peliä ja 9 pistettä putkea. Oliko edes montaa 2 peliä ja 6 pistettä putkea?
Häh? Lukko voitti syksyllä 5 ottelua peräkkäin varsinaisella peliajalla. Miksi höpöttää tällaista jonka voisi tarkistaa itse 30 sekunnissa?
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Usko tai älä, siinä on eroa. Liigan sivuillakin tuo on tasuri + lisäpiste.

Ei siinä ole voittamisen tai häviämisen kanssa mitään eroa. Kun voitetaan niin voitetaan niin voitetaa. Ei olemassa mitään vähän voitetaan- termiä jos se voitto tulee lisä-ajalla jne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös