Mainos

Lukon ottelutapahtuma – mitä pitäisi tehdä?

• 512 784
  • 3 114

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itseäni on monta vuotta ärsyttänyt, kun kotijoukkueen maali kuulutetaan ja sukunimi huudatetaan, niin sen nimen täytyy vielä sen jälkeen kuuluttajan sanoa.

Eikö se voisi riittää, että yleisö huutaa sukunimen ja sen jälkeen kerrotaan mahdolliset syöttäjät?
Minä taas olisin valmis luopumaan tästä huudattamisesta kokonaan. Oli aikanaan ihan hieno juttu, mutta aikansa kutakin.

Paitsi Ghostbustersia.

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Itseäni on monta vuotta ärsyttänyt, kun kotijoukkueen maali kuulutetaan ja sukunimi huudatetaan, niin sen nimen täytyy vielä sen jälkeen kuuluttajan sanoa.

Eikö se voisi riittää, että yleisö huutaa sukunimen ja sen jälkeen kerrotaan mahdolliset syöttäjät?
Minulla on sellainen muistikuva että noin se meni kun tämä tapa aloitettiin. Mutta olisiko ollut liigan säännöissä maininta nimen kuluttamisesta joten se on siksi pakko tehdä?

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Tuo minuakin ärsytti silloin kun vielä Äijänsuolla kävin.

Olin pitkään siinä luulossa että se on joku Liigan vaatimus että se on kuuluttajan tehtävä lopullisesti se maalintekijä kertoa mutta se kyllä selvisi jo aiemmin että näin ei ole.

Crüe 13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Chicago Blackhawks, P-iirot, ManU.
Tuoda voittavaa lätkää pelaava joukkue, kotiesitykset olleet lähinnä surkuhupaisia.
Tihonovin sääntö takaisin että jos kotona ei voita, niin sauna ei lämpiä.

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Niämise Ville, Gill,Forss ja Pospisil
Näkyy yleisömäärissä nyt ja huomenna.
La 3300…
Jos nostettaisiin vielä lisää lipun hintoja ja esim. oluen hintaa? Itse luulin jo että olin vahingossa saanut vip paikan lipun kun ensimmäinen hinnan numero näytti 4:sta. Olut 9.70 ja tiskeillä hyvin tilaa, ohi menevänä seuranneena.
Jos pelit on tuota luokkaa ja hinnat sen kun nousee vaan, ei voi kyllä muutakaan odottaa, itse jopa yllätyin kun 3300 oli tullut paikalle. Saattaa olla että Gelinasta tuli muutama lisäkatsoja.

aimohemmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Säppi ja California Golden Seals
Jos nostettaisiin vielä lisää lipun hintoja ja esim. oluen hintaa? Itse luulin jo että olin vahingossa saanut vip paikan lipun kun ensimmäinen hinnan numero näytti 4:sta. Olut 9.70 ja tiskeillä hyvin tilaa, ohi menevänä seuranneena.
Jos pelit on tuota luokkaa ja hinnat sen kun nousee vaan, ei voi kyllä muutakaan odottaa, itse jopa yllätyin kun 3300 oli tullut paikalle. Saattaa olla että Gelinasta tuli muutama lisäkatsoja.
Käväisin pikaisesti vilkaisemassa Saibun hintoja. Ensi viikon Pata-matsissa 14.12. on kallein lippu 30 eur. Kaljan/lonkeron/kahvin/Atomin tai Vedyn hintoja en tiedä. Mutta halli näyttää nykyään olevan täynnä - mistähän mahtaa moinen johtua?

Lukon ”ongelma” tuntuu olevan se, ettei lipputuloilla loppuviimein ole niin suurta merkitystä (no hieman liioittelua, tokihan tietty on). Meinaan vaan, että jos johdettaisiin sarjaa 14 peräkkäisellä voitolla, niin saattaisi hallilla olla enempi väkeä ja jopa tungosta. Mutta ei tunnu johtoporrasta pahemmin kiinnostavan. Ja tähän loppuun sopii vanha sanonta: ”Ne on köyhii joill ei oo rahaa.”

Venkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta olisiko ollut liigan säännöissä maininta nimen kuluttamisesta joten se on siksi pakko tehdä?
Kookoon kuuluttaja ei maalintekijän nimeä enää yleisön jälkeen toistellut. Mistään en mitään tiedä mutta oma veikkaukseni on että sitä ei tarvitsisi sanoa huudatuksen jälkeen enää. Itse jättäisin huudatuksen kokonaan pois.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Fox

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kookoon kuuluttaja ei maalintekijän nimeä enää yleisön jälkeen toistellut. Mistään en mitään tiedä mutta oma veikkaukseni on että sitä ei tarvitsisi sanoa huudatuksen jälkeen enää. Itse jättäisin huudatuksen kokonaan pois.
Eikä sitä maalintekijän nimeä missään muuallakaan kuin Raumalla yleisön huudatuksen jälkeen sanota. Eli kuuluttaja sano.

Gitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksei tuota ylivoima-renkutusta ole vaihdettu? Näillä asioilla on ihan oikeasti päänsisäistä merkitystä, myönsi sitä pelaajat tai ei.
Mää ihmettelen oikke kauhiast tämmöst ja ole niinkun klapil päähä lyöty. Enkä enää edes pelaajien suorituksen takia, vaan ihan katsojakokemuksenkin kannalta. Eilenkin oli ihmiset hallilla niin otsat kurtussa, etten muista hetkeen nähneen.

Ja mitä tuo Nipromec tästä mahtaa ajatella? En minä ainakaan kauheasti nauttisi, jos oman firman mainos lävähtäisi välillä valotauluun ja se yhdistettäisiin kasaan paskaa.

Juippi88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mää ihmettelen oikke kauhiast tämmöst ja ole niinkun klapil päähä lyöty. Enkä enää edes pelaajien suorituksen takia, vaan ihan katsojakokemuksenkin kannalta. Eilenkin oli ihmiset hallilla niin otsat kurtussa, etten muista hetkeen nähneen.

Ja mitä tuo Nipromec tästä mahtaa ajatella? En minä ainakaan kauheasti nauttisi, jos oman firman mainos lävähtäisi välillä valotauluun ja se yhdistettäisiin kasaan paskaa.
Eiköhän Nipromec ole juurikin tuon biisin takana. Jos sieltä sanottaisiin, että vaihtoon niin varmasti vaihtuisi.

finmos21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kiekko-Espoo ottelussa ilmeisesti Perttu Lindgren ollut tiputtamassa avauskiekkoa. Kiva että juhlapelissä muistellaan vanhoja pelaajia, mutta somen puolelle ei oikein saatu mitään videota tai haastattelua. Jäägone-podcastissa Honkaheimo valitti että paikanpäällä oli kai yleisöltä mennyt vähän ohi kun ei enempää oltu kuulutettu tai videota näytetty.

Sport-pelissä heitettiin nalleja kentälle, mutta eipä tästäkään saatu videota. Khodorenkokaan ei SKLSn jutun perusteella tiennyt edes tempauksesta.

Repolta oli tullut talviklassikoa varten haastatteluvideo joka oli yli 10min pitkä ja lähes leikkaamaton.

Tehdään kivoja juttuja, mutta vähän sinne päin. Ei luulisi olevan kovin suuri homma tehdä pikku hypevideota, päivittää someen ja editoida vähän dynaamisemmaksi haastatteluja.

Vähän nyt ehkä turhaa valitusta, mutta kun potentiaalia olisi hyödyntää somea ja videoita paljon enemmän. Ehkä uuden toimitusjohtajan aikakaudella osataan hyödyntää näitä paremmin ja luodaan sitä yhteisöllisyyttä ja Lukko-imagoa enemmän.

aimohemmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Säppi ja California Golden Seals
Kiekko-Espoo ottelussa ilmeisesti Perttu Lindgren ollut tiputtamassa avauskiekkoa. Kiva että juhlapelissä muistellaan vanhoja pelaajia, mutta somen puolelle ei oikein saatu mitään videota tai haastattelua. Jäägone-podcastissa Honkaheimo valitti että paikanpäällä oli kai yleisöltä mennyt vähän ohi kun ei enempää oltu kuulutettu tai videota näytetty.

Sport-pelissä heitettiin nalleja kentälle, mutta eipä tästäkään saatu videota. Khodorenkokaan ei SKLSn jutun perusteella tiennyt edes tempauksesta.

Repolta oli tullut talviklassikoa varten haastatteluvideo joka oli yli 10min pitkä ja lähes leikkaamaton.

Tehdään kivoja juttuja, mutta vähän sinne päin. Ei luulisi olevan kovin suuri homma tehdä pikku hypevideota, päivittää someen ja editoida vähän dynaamisemmaksi haastatteluja.

Vähän nyt ehkä turhaa valitusta, mutta kun potentiaalia olisi hyödyntää somea ja videoita paljon enemmän. Ehkä uuden toimitusjohtajan aikakaudella osataan hyödyntää näitä paremmin ja luodaan sitä yhteisöllisyyttä ja Lukko-imagoa enemmän.
Näin vanhempana tieteenharjoittajana täytyy kyllä valitettavasti todeta, että nykymaailma ON somessa. Joten somen monipuolinen hyödyntäminen auttaa ja edistää montaa asiaa. Paukkuja someen nyt Rafu, kiitos!

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Projekti-Tomin Dream Team kaudella 2026-2027
Eiköhän Nipromec ole juurikin tuon biisin takana. Jos sieltä sanottaisiin, että vaihtoon niin varmasti vaihtuisi.
Nyt kun toimarikin lukee näitä, niin voisi seuraavalla business-lounaalla vinkata Nipromecin edustajalle, että uutta mainosta biisivalintoineen, kiitos. Jospa se yv-pelikin siitä pikku hiljaa lähtisi rullaamaan. Siis mun mittani on ainakin niin täysi, etten osta heiltä enää yhtään pölynimuria, jossa on kummituksen kuva kyljessä.

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolmen voiton Lukko
Huomenna pelataan Raksilassa, jossa Äijänsuon tapaan on nykyään led-kaukalo. Mietin tuossa yksi päivä kun katsoin maalikoostetta muistaakseni Lappeenrannasta, että nythän näitä alkaa olla vähän kaikkialla. Raumalle tuotiin silloin joitain vuosia sitten tuo kaukalo kovalla hypellä, mutta mielestäni on ihan aiheellista kysyä, että osattiinko tuosta ottaa jotain sillä tavalla irti, että sen myötä oltaisiin nyt kaukalon hyödyntämisessä kilpailijoita edellä? Nähdäkseni ei osattu. Itsellä oli ehkä epärealistiset odotuksetkin, mutta tuo on mielestäni yksi esimerkki siitä, miten vaade ei organisaatiossa ole aivan tapissa, kun voidaan hommata tuollainen teknologinen väline ensimmäisenä Liiga-seurana ja nyt kolmatta (?) kautta siellä pyörii ne ihan samat mainokset ja ottelun kovin veto -tilastot kuin hankinnan aikaankin.

Ehkä jälleen turhaa jurnutusta, mutta olen tätä asiaa pari kertaa miettinyt, ja sattui nyt tulemaan mieleen kun istuin tietokoneen äärellä.

Darthjosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Nashville Predators
Huomenna pelataan Raksilassa, jossa Äijänsuon tapaan on nykyään led-kaukalo. Mietin tuossa yksi päivä kun katsoin maalikoostetta muistaakseni Lappeenrannasta, että nythän näitä alkaa olla vähän kaikkialla. Raumalle tuotiin silloin joitain vuosia sitten tuo kaukalo kovalla hypellä, mutta mielestäni on ihan aiheellista kysyä, että osattiinko tuosta ottaa jotain sillä tavalla irti, että sen myötä oltaisiin nyt kaukalon hyödyntämisessä kilpailijoita edellä? Nähdäkseni ei osattu. Itsellä oli ehkä epärealistiset odotuksetkin, mutta tuo on mielestäni yksi esimerkki siitä, miten vaade ei organisaatiossa ole aivan tapissa, kun voidaan hommata tuollainen teknologinen väline ensimmäisenä Liiga-seurana ja nyt kolmatta (?) kautta siellä pyörii ne ihan samat mainokset ja ottelun kovin veto -tilastot kuin hankinnan aikaankin.

Ehkä jälleen turhaa jurnutusta, mutta olen tätä asiaa pari kertaa miettinyt, ja sattui nyt tulemaan mieleen kun istuin tietokoneen äärellä.
Mainoksille Lukko tuskin voi mitään kyll siell pitää pyörittää täsmälleen sitä mtä mainoksesta maksanut yritys sinne on halunnut. Mutta juu kyllä niille voisi jotain muutakin virkaa keksiä silloin kun ei mainosta näytetä

Parthicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

On itselle ollut ainakin isomman luokan pettymys. Niistä voisi saada irti paljon enemmän alkushown suhteen.

Hyvä puoli on se, miten ladoissa näkyy vähän kaikenlaista informaatiota. Ymmärretty, ettei kaikkea infoa tarvitse tunkea jumbolle. Sikäli kaukalo on monipuolistanut ottelutapahtumaa mutta myös myyntiä.

Lemppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lämsän miljoonamiehistö
Olen samaa mieltä siitä, että led-kaukalosta voitaisiin saada paljon enemmän. Mielestäni mediakuution käyttö on kehitettävällä tasolla. Tulostaulua pienemmäksi ja modernimmaksi, erilaisia tilastoja näkyville enemmän jne. Tämän kauden alkushow on mielestäni pohjanoteeraus viime kausiin verrattuna, aika vaatimaton meinaan on.

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
”Arvoisa yleisö, käsiä yhteen”, tuon voisi minusta kuuluttaja jättää pois. Kyllä katsoja tietää, koska haluaa taputtaa. Eivät ne väkisin kannusta tai huuda :)
Jep, ainakin muutamassa pelissä työ on myös aloitettu aivan väärässä kohdassa täydellä volyymillä. Aika amatöörimäistä.

Lemppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lämsän miljoonamiehistö
”Arvoisa yleisö, käsiä yhteen”, tuon voisi minusta kuuluttaja jättää pois. Kyllä katsoja tietää, koska haluaa taputtaa. Eivät ne väkisin kannusta tai huuda :)
Juuri näin ja tämä vielä noiden juontajien kohdalla. En jaksa kuunnella sitä huutamista siihen mikrofoniin, kun korvat alkavat jo melkein särkeä.

Lemppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lämsän miljoonamiehistö
Lisätäkseni osittain tähän keskusteluun. Pleksimainokset ovat hirveintä kuraa, mitä löytyy. En käsitä niitä ja sen jälkeen ne vasta rumalta näyttävät, kun pleksi joudutaan vaihtamaan ja kaikkien mainoksien keskellä on pleksi, jossa ei ole mitään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy