Lukon ottelutapahtuma – mitä pitäisi tehdä?

  • 473 351
  • 2 942
Suosikkijoukkue
Lukko
Raumam boja taitaa tosiaan olla historiaa. Lässähtäminen tosin tapahtui jo kaksi vuotta sitten. Tällä kaudella joulun ja uudenvuoden välissä ollut perjantai-illan Ässät-matsi oli hyvä esimerkki. Jos tuollaiseen peliin ei boja kiinnostu niin mihin sitten? No, aikansa kutakin. Mielestäni Tipin & co ei ihan hirveästi kannata boikien mielipidettä kysellä uuden seisomakatsomon suhteen jne. Eikä RB:n hirveästi kannata mieltään pahoittaa.

En ole läpsyttimien suurin ystävä mutta vois kai niitä kokeilla? Kaksi vuotta sitten Leicesterin napattua Valioliigamestaruuden, heidän kotikenttä oli oikea hornankattila juurikin läpsyttimien ansiosta. Ei se nyt tarkoita että ne toimisivat konservatiivisen raumalaisyleisön keskuudessa mutta kokeilla kannattaa. Nykyinen tapahtumapäällikkö on tosin moneen kertaan maininnut että läpsyttimet tulee halliin vain hänen kuolleen ruumiinsa yli.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
@Okkul en minä ainakaan mieltäni ole pahoittanut tuolle huutelijalle, vaikka ärsyttäähän se toisinaan. Itsekin tulee tuomareille huudeltua vähän väliä, joten tämä tästä.

Itse tunnelmasta sen verran, niin suurin ongelma in mun mielestä kännykät. Istumassa oleva nuoriso katselee koko pelin ajan jotain tubettajia, eikä itse matsia. Sama juttu myös osalla vähän vanhemmilla n. 20-30 v. katsojilla. Kännykkä vie voiton vaikka paikanpäällä matsissa istutaankin. Ei n. 5 vuotta sitten tälläista ollut.

Vois noita läpsyttimiä jossain tiistain KooKoo/SaiPa/KalPa pelissä kokeilla.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Kyllä on kehnosti asiat, jos läpsyttimien perään haikaillaan. Oma mielipide on selvä ja mieluummin nautin vaikka sitten siitä hiljaisuudesta. Eiköhän meininki parane joka tapauksessa tämän kauden osalta lähiaikoina, mikäli esitykset on viime aikojen tasolla.
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Itse tunnelmasta sen verran, niin suurin ongelma in mun mielestä kännykät. Istumassa oleva nuoriso katselee koko pelin ajan jotain tubettajia, eikä itse matsia. Sama juttu myös osalla vähän vanhemmilla n. 20-30 v. katsojilla. Kännykkä vie voiton vaikka paikanpäällä matsissa istutaankin. Ei n. 5 vuotta sitten tälläista ollut.

29.12. pelatussa Lukko- Ässät ottelussa mua viistosti alempana istunut noin 10-vuotias poika katsoi ottelua kännykästään. Ei kai siinä?
 

LeonJ#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Tappara, Sabres, PuLa-Aho, #65
Tämän sivun kommentteja lukiessa täytyy olla yllättynyt, siitä mihin raumalainen kannattajakulttuuri on menossa. Kuitenkin muutama kausi vielä takaperin sekä runkosarjassa, että pleijareissa omasta mielestäni Tapparan kotipeleissäkin Lukkoa vastaan suurinta mökää pitivät juuri kaikista liigan vierasjoukkueen faneista Raumam Boja. Myöskin itse heidän kotipeleissään mökää riitti paljon enemmän kuin muiden joukkueiden kotipeleissä. Olen kuitenkin ollut pitkään siinä käsityksessä, että pikkukaupungissa suuri yhdistävä tekijä on juuri Lukko ja Ässät-antipatia siinä missä meillä Ilves.

Se, että onko läpsyttimet ratkaisu ongelmaan kuulostaa mielestäni jo hieman jopa kuluneelta tunnelman luojana, mitä esimerkiksi käytetään KalPan toimesta ja Suomessa pelattaessa maajoukkuepelejä. Kuitenkin futismatsissa sellaisten käyttö vertauksena on hieman epäreilua ottaen huomioon laajemman kannattajajoukon ja kulttuurin verrattuna lätkään, jossa toki on samoja piirteitä parhaimmillaan kuin karnevaalitunnelma esim vaikka Santiago Bernabeulla.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämän sivun kommentteja lukiessa täytyy olla yllättynyt, siitä mihin raumalainen kannattajakulttuuri on menossa. Kuitenkin muutama kausi vielä takaperin sekä runkosarjassa, että pleijareissa omasta mielestäni Tapparan kotipeleissäkin Lukkoa vastaan suurinta mökää pitivät juuri kaikista liigan vierasjoukkueen faneista Raumam Boja. Myöskin itse heidän kotipeleissään mökää riitti paljon enemmän kuin muiden joukkueiden kotipeleissä. Olen kuitenkin ollut pitkään siinä käsityksessä, että pikkukaupungissa suuri yhdistävä tekijä on juuri Lukko ja Ässät-antipatia siinä missä meillä Ilves.
Ei pidä enää ja hallin hiljaisuus poislukien tämä jumalattoman kovaa älämölöä pitävä kaveri on esimerkiksi ruudun lähetyksissä huomattavissa. Hiukan mekkalaa halliin olisi hyvä saada ja läpsyttimet olisivat niistä se helpoin ja halvin kaiketi. Sekin on jo noloa kun yritetään huudattaa maalintekijän nimeä niin ei sieltä paljon mitään kuulu, hyvä jos sitä vähääkään.
 

Peery

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miten jos nämä läpsytinpäissään olevat menisi tukemaan Rb:n toimintaa jotta saataisiin se loistava kannustus takaisin. Voisin kuvitella että rb ottaisi mielellään uusia kasvoja mukaan toimintaan.
Mitä itse pelejä olen seurannut niin kyllä siellä liput heiluu ja kannustusta on. Toki vähemmissä määrin mitä joskus mutta jotkut rb:stä siellä ainakin yrittää yhä. Tänäänkin tekevät vierasreissun poriin.
 

Wormatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks
Raumam boja taitaa tosiaan olla historiaa. Lässähtäminen tosin tapahtui jo kaksi vuotta sitten. Tällä kaudella joulun ja uudenvuoden välissä ollut perjantai-illan Ässät-matsi oli hyvä esimerkki. Jos tuollaiseen peliin ei boja kiinnostu niin mihin sitten? No, aikansa kutakin. Mielestäni Tipin & co ei ihan hirveästi kannata boikien mielipidettä kysellä uuden seisomakatsomon suhteen jne. Eikä RB:n hirveästi kannata mieltään pahoittaa.
Tämä on ikävästi totta. Homma pyöri hyvin, koska se edellinen ydinjoukko oli niin tunteella mukana. Nyt se kyseinen joukko on vähitellen hajonnut ympäri ämpäri, tunne on kadonnut ja perinnettä ei yksinkertaisesti olla saatu siirrettyä eteenpäin.

En kaada tätä nykyisten capojen niskaan. Hyvin he siellä ajoittain yrittää, itsekin olisin samassa tilanteessa vähitellen luovuttanut ja turhautunut. Mutta jos oikein kliinisesti lähtee pohtimaan mitä vielä muutama vuosi sitten tehtiin eri tavalla kuin nyt, niin kyllähän esimerkiksi pelitilanteiden luku ja sen mukaiset yhteishuudot ovat kadonneet lähes täysin. Keksitään uusia rallatuksia ja niitä yritetään väkisin juntata läpi, vaikka jengi ei alusta alkaenkaan ole ollut mukana. Ei he silloin niihinkään tartu. Toista oli ne ajat kun jokaiseen pelitilanteeseen reagoitiin mahtavasti hyvinkin yksinkertaisilla chanteilla. Tyhmä jäähy! Ne on paniikissa! MEEEEETSOLAAAAA! Koko jengi lähti mukaan. Homma toimi. Ja capokin näytti omalla tekemisellään sitä tunnetta, että nyt mennään. Kurkku suorana. Aina ei tarvittu edes megafonia.

Olen osa ongelmaa. Nyt Raumalla asuessani esim. kausina 13-14 ja 14-15 oli ihan täysin poikkeuksellista, jos en hallille lähtenyt peliä seuraamaan ja seuraavana päivänä ollut ääni käheänä. Nyt sitä kipinää saa hakea hyvin syvältä, ja silloinkin kun se löytyy niin hyvin nopeasti se myös katoaa kun katsomossa on hiljaista. Nyt ei voi oikein olla edes joukkueen otteista enää kiinni, kun pelataan Tapparan ohella Liigan voittavinta kiekkoa kotikaukalossa. Löytyisipä se kipinä taas jostain.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Miten jos nämä läpsytinpäissään olevat menisi tukemaan Rb:n toimintaa jotta saataisiin se loistava kannustus takaisin. Voisin kuvitella että rb ottaisi mielellään uusia kasvoja mukaan toimintaan.
Mitä itse pelejä olen seurannut niin kyllä siellä liput heiluu ja kannustusta on. Toki vähemmissä määrin mitä joskus mutta jotkut rb:stä siellä ainakin yrittää yhä. Tänäänkin tekevät vierasreissun poriin.

Mitä jos näitä läpsytinpäissään olevia ei kiinnosta laulaa peleissä? Mitä jos ne tykkäiskin ”Lukko tap tap tap”-meiningistä.

Kovasti RB yrittää sinnitellä ja välillä heistä lähteekin kivasti meteliä mutta ei se 50 ihmistä laulamassa vain riitä tuomaan tunnelmaa.

Juurikin nämä Metsola sulaa, Ne on paniikissa, tyhmä jäähy jne. on jäänyt vallan pois. Nyt mennään nykyään ”ylpeydellä x 10 ja sit jotain laulua perään.”-meiningillä.

Raumalla on katsomossa keski-ikä jossain +50 vuotta. Varmasti ne läpsyttää mieluummin kuin laulaa.

Ja tämä ei ole kritiikkinä RBlle. Hyvin ne yrittää aina välillä. Väkeä on siinäkin katsomossa todella vähän nykyään. Kiinnostus on hiipunut selvästi.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei RB ole mihinkään kuollut. Normaalia aaltoliikettä. Toki näistä muutamasta jatkiksen nimimerkistä varmaan mielellään otettaisiin lisäboostia toimintaan. Läpsyttimien tuominen on tosin mulle yksi ja sama, koska kuten sanottua, Raumalla käyttöaste on niin pieni, että myös haitta on pieni.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Olen osa ongelmaa. Nyt Raumalla asuessani esim. kausina 13-14 ja 14-15 oli ihan täysin poikkeuksellista, jos en hallille lähtenyt peliä seuraamaan ja seuraavana päivänä ollut ääni käheänä. Nyt sitä kipinää saa hakea hyvin syvältä, ja silloinkin kun se löytyy niin hyvin nopeasti se myös katoaa kun katsomossa on hiljaista. Nyt ei voi oikein olla edes joukkueen otteista enää kiinni, kun pelataan Tapparan ohella Liigan voittavinta kiekkoa kotikaukalossa. Löytyisipä se kipinä taas jostain.
Sillä Dufvan viimeisellä kaudella katosi muuten "kipinä" kaupungista, ainakin omien mielikuvien mukaan. Siihen vielä päälle viime kauden pohjakosketus, niin ei ihme että kestää (ehkä alitajunnallisesti) syttyä uudestaan touhuun, noin niinkuin yleisesti, eikä yksilötasolla. Nytkin oli alkukaudella erittäin hyviä merkkejä näkyvissä että se "kipinä" herää taas kaupungissa henkiin, sitten tulikin se hyvin synkkä jakso. Siihen että koko kaupunki hengittää taas kiekkoa, tarvitaan vielä paljon.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
En ole nyt kovin hyvin perillä seisomakatsomon menosta, mutta ainakin silloin kun enemmän tuolla tuli aikaa vietettyä, oli capo erittäin tärkeä kokonaisuuden kannalta. Tuossa hommassa pitää pelisilmän olla kunnossa ja kyseisellä henkilöllä pitää olla riittävästi karismaa, jotta porukka lähtee täysillä mukaan. En tarkoita tätä millään pahalla, mutta tuolla alueella ollaan menty todella paljon takapakkia alkuajoista.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On sekin totta, että jos Lukko pelaa hyvin niin koko katsomo syttyy. Itse olin tuossa ekassa Ässät kotiottelussa niin kyllähän sillon oli tunnelmaa. Ylivoima on sellainen hetki jolloin katsomo voitaisiin saada mukaan, mutta aika heikkoa ollut Lukon ylivoima.

Ihmettelen tuota puhetta Raumam Boikien "kuolemasta". Ainakin FB sivut on koko ajan aktiiviset ja kyllähän siellä vähän ainakin on porukkaa. Sen sijaan, että arvostelisi täällä niin menisi mukaan. Itse menisin, jos olisin paikkakuntalaisia ja pääsisin peleihin useammin.

Mutta totuus myös se, että pelkkä yksi kulmaus metelillä ei luo tunnelmaa koko halliin. Asia mihin Lukko voi ainakin vaikuttaa niin äänentoisto. Se on suorastaan luokaton. Miten voi tunnelmaa tulla, jos musat soi kuin 80v naapurin radiosta tai jos musat ei oo ns. tunnelmaa luovia.

Joku mainitsi puhelimet. Katse niistä pitäisi saada muualle. Mutta miten voisi saada, kun taulu on täynnä mainoksia? Turussa ihan eri meininki. Mainokset on laitettu eri paikkoihin kuin taululle suurimmaksi osaksi. Mahdollisuus on myös luoda jonkinlainen sovellus puhelimeen mikä liittyisi ottelutapahtumaan. Joitakin kilpailuja? Onko muilla joukkueilla?
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mahdollisuus on myös luoda jonkinlainen sovellus puhelimeen mikä liittyisi ottelutapahtumaan. Joitakin kilpailuja? Onko muilla joukkueilla?

Ei tarvita edes sovellusta, jos on kekseliäisyyttä esim. instagramiin kilpailu, johon osallistutaan kuvalla ja tietyllä hashtagilla.
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Porin ottelutapahtumasta jäi hienon voiton lisäksi satakuntalaisuus, jota Pori hyvin pitkälti ominut itselleen. Vaan ei tänään.

Ottelun alussa soitettiin ja laulettiin Satakunnan laulu. Muutaman kerran on vissiin ollut jo perinne keskinäisissä otteluissa.

Hienoa oli myös ottelun jälkeisessä joukkueen ja raumalaisyleisön "fanitapaamisessa" Lukon pejaajien kentälle tuoma sinikeltainen Satakunnan lippu.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näen tässä pienen ristiriidan...

Joo mietin kyllä itsekin samaa. Olisi pitänyt vielä selventää. Että, jos ei puhelinta saada käsistä niin ehkä se voidaan yhdistää ottelutapahtumaan. Ensin ehkä pitäisi pyrkiä kuitenkin tuohon toiseen ratkaisuun.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lukon yleisökeskiarvo kotiotteluissa on tällä hetkellä 3391 ja se yltää sijalle 10. Eilisessä(lauantai) Tappara ottelussa oli "vain" 3521 katsojaa. Pakko sanoa, että tuote kaukalossa on ainakin kunnossa. Nyt on juuri se aika, kun nimenomaan kannattaa käydä katsomassa noita kotipelejä. Joukkue pelaa niin hyvin.

Ihan mielenkiinnosta katsoin myös vieraspelien keskiarvon yleisömäärältä ja yllätyin suuresti. Lukko on toisteksi vetävin vierasjoukkue tällä hetkellä keskiarvolta. Keskimäärin 4565 katsojaa Lukon vierasotteluissa ja edellä vain Tappara. Mikä ihmeköhän tuohon on syy? Lukko on ollut heikko vierasjoukkue, mutta ei kai se nyt ole mikään syy mennä katsomaan otteluita? Itse ainakin menen mielummin katsomaan kovia matseja. Mielletäänkö Lukko sitten kovaksi ja mielenkiitoiseksi joukkueeksi? Tuon listan pohjilta löytyy Jukurit, Pelicans, HPK, SaiPa ja JYP.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
@Raymond Lukolla on ollut esim. kaikki Porin pelit Launtaina ja niissä kävi yhteensä yli 18000 katsojaa. Lisäksi TPS on kohdattu Launataina ja Tapaninpäivänä ja niissäkin oli yhteensä yli 12700 katsojaa. Tähän kun vielä listään Lauantai peli IFK:n vieraana (6600) ja Ilveksen Suomi-100 peli (6888), niin nuo nostavat tuota Lukon vieraspeli keskiarvoa aikalailla. Muiden vieraspelien keskiarvo onkin sitten n. 3770 katsojaa.
 

Holkkipolvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tulevan lauantain 27.1 Lukko-Tps ottelussa on kyllä herkulliset asetelmat hienolle kiekkoillalle. Nyt kaikki paikan päälle, ja kunnon pöhinä halliin!
 
Saisi niitä "häppäreitä" olla viikonloppupeleissäkin. Tai sitten edes hiukan sitä bissen iltaa alas. Eilen oli upea matsi mutta se 6.5 euroa muovimukista on ihan vitusta. Yllättävän moni tulee oikeasti hallille ryppäämään pelin ohessa. Ja noilla hinnoilla yllättävän moni myös jää kotiin 15 euron Ruutu+:n ja euron tölkkikaljan takia.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saisi niitä "häppäreitä" olla viikonloppupeleissäkin. Tai sitten edes hiukan sitä bissen iltaa alas. Eilen oli upea matsi mutta se 6.5 euroa muovimukista on ihan vitusta. Yllättävän moni tulee oikeasti hallille ryppäämään pelin ohessa. Ja noilla hinnoilla yllättävän moni myös jää kotiin 15 euron Ruutu+:n ja euron tölkkikaljan takia.

Juuri näin. Lukko vaikuttaa muutenkin todella passiiviselta "hallin täyttämisen" suhteen. Ei mitään kampanjalippuja tai teemapelejä, joilla yritettäisi myydä hallia loppuun. Onhan siellä tapahtumapäällikkö, joka kausikirjassa lupasi teemapelejä ja kuuta taivaalta, mutta aika hiljaista on ollut.

Tulevana lauantaina olisi oikein herkulliset lähtökohdat myydä hallia täyteen, mutta eipä ole mitään konkreettista, kansaa aktivoivaa tehty kaukalon ulkopuolella. Tupa täynnä, 200+ vieraskannattajaa ja huippumatsi voisi olla ihan hyvää markkinointia tuleville matseillekkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös