Kaijansinkko on mielestäni tuonut positiivisia asioita ottelutapahtumaan (tuskin olisi lähtenyt Raumalle ilman Fera-Lukko -yhteistyötä). Lisäksi positiivisena (toki vähemmän konkreettisena) esimerkkinä voi varmaan laskea sen alkuperäisen perustelun lisääntyneestä julkisuudesta kesän aikana.
Tosiaan kesällä Lukko on varmasti pesäpallon kautta nimenä enemmän esillä. Tietysti vaikeammin mitattavissa oleva asia.
Käsittääkseni muutokset ottelutapahtumassa ovat enemmänkin kannattajaryhmän ja Lukon keskusteluista syntyneitä muutoksia sekä Samu Isosalon ajatuksia. Varmasti koko toimistohenkilökunta on ollut keskusteluissa mukana.
Niin. Yksi iso konkreettinen muutos on ollut muuten Lukon aktiivisuus twitterissä mikä on Kaijasinkon käsialaa.
E. Voisi kysyä myös toisinpäin eli mitä haittaa Lukolle on ollut ko. yhteistyöstä?
Vaikea sanoa kun ei tiedä miten Kaijasinkon palkka esimerkiksi jakaantuu seurojen välillä ja mikä työpanos on Lukolle.
Seurayhteistyö itsessään on järkevää. Voi olla, että Feralle tästä suurempi hyöty on, mutta lähtökohtaisesti pidän siitä että paikalliset urheiluseurat vetävät samaa köyttä.
Sitä en vaan ymmärrä minkä vuoksi logoa ja nimeä pitää diilata. Kyllä sitä yhteistyötä voi tehdä ilmankin. Kansallisella tasolla en usko markkinoinnista olevan juurikaan hyötyä ja paikallisella tasolla aika vähän. Siis Lukolle ainakaan. Lukko on raumalaisten huulilla kyllä kesälläkin.
Ferakin käyttää jatkuvasti sekä Feraa että Lukkoa markkinoinnissaan ja tuossa tiedotteessakin oli Fera mainittuna useaan otteeseen.
Seurayhteistyö ei mua sinällään hierrä, mutta logo ja nimi on pyhä.