300+ Lukon kannattajaa tänään taas Hakametsässä. Ja omatoimiset päälle.
Tulossa pk-seudulta pari tyyppiä kyydissä. Itse toista kertaa RB:n matkassa.
300+ Lukon kannattajaa tänään taas Hakametsässä. Ja omatoimiset päälle.
Minulle ei liene oikeuttaa valittaa, koska en kuulu laulavaan osastoon, joten ottakaa tämä valituksen sijaan rakenteellisena palautteena. Eilen sivusta seuranneena alkoi melkein vituttaa, että kannatusporukka laulaa "yhdessä me voitetaan ja yhdes hävitään..." ja "divariin tai Eurooppaan..." samalla, kun joukkue kentällä pelaa kauden tärkeintä peliä, jossa tappiolla on enemmän merkitystä kuin kertaakaan tällä kaudella. Tuollainen sopii minusta hyvin silloin, kun hallissa on muutoin hiljaista ja pelissä ei ole niin paljon panosta kuin eilen oli. Ei moderni kannattaminen saa pois sulkea sitä, että välillä hakataan rytmiä ja huudetaan yksinkertaisia huutoja, silloin saisitte helpommin myös passiivisemmat ihmiset mukaan.
En voisi taas keksiä parempaa chanttia kauden tärkeimpiin peleihin kuin "Yhdessä me voitetaan ja yhdess´ hävitään" - siitähän kannattajatoiminnassa on kyse. Yhteisöllisyydestä hävittiin tai voitettiin.
Olen myös ihmetellyt tuota häviämisestä laulamista kannustuksen yhteydessä. Toisaalta ymmärrän 1936:n pointin kannattajuuden syvimmästä olemuksesta, mutta laulettakoon häviämisestä vasta kun on hävitty.Minusta siinä vaiheessa ei olisi pitänyt laulaa sanaakaan häviämisestä. Pelin jälkeen olisin sen ymmärtänyt, mutta en pelin ollessa vielä kesken, kun peliä oli enemmän pelaamatta kuin pelattu.
Olen myös ihmetellyt tuota häviämisestä laulamista kannustuksen yhteydessä. Toisaalta ymmärrän 1936:n pointin kannattajuuden syvimmästä olemuksesta, mutta laulettakoon häviämisestä vasta kun on hävitty.
"Yhdessä me voitetaan ja yhdess´ hävitään, me seistään teidän tukena ei koskaan hylätä."
Mielestäni tuossa lauletaan muusta asiasta kuin häviämisestä.
Onhan siinä hienoa sanomaa, mutta kannattaa miettiä, miltä se kuulostaa muiden korviin.
Itse pidän suuresti chantista. Yleensä vielä kädet toisten hartioilla, joka lisää sen yhteisöllistä vaikutusta.
Anteeksi pikkusieluisuuteni, mutta minusta olet vain puolittain oikeassa. Säkeessä todella lauletaan myös voittamisesta, mutta siinä esiintyy myös sana "hävitään". Tämä nyt ei missään nimessä ole mikään elämää suurempi seikka enkä tästä tämän enenpää aio viisastella."Yhdessä me voitetaan ja yhdess´ hävitään, me seistään teidän tukena ei koskaan hylätä."
Mielestäni tuossa lauletaan muusta asiasta kuin häviämisestä.
Etkö itse huomaa mitään ristiriitaa? Kuka vittu kannustaa omaa joukkuettaan mitaliottelussa laulamalla ettei menestyksellä ole mitään väliä? On se ny ihan vammaista touhua.
Anyway: on hienoa, että raumalaiset ovat olemassa, koska välisemme vittuilu on hauskaa ja ainoa tämän hetken kuuma paikallispari on Ässät-Lukko. Ei mitään sanottavaa vastaan. Kuopiolaiset ystäväni nauravat aina, kun kerron Pori - Rauma -aiheisia vitsejä. Meillä töissä huomaa, kumpi on voittanut ja viimeksi viikko sitten auoin turkulaisen työkaverin kanssa raumalaiselle työkaverille "viireistä".
Ei-raumalaisena Lukon kannattajana tämä Rauma-Pori pippelinmittailu aiheuttaa lähinnä myötähäpeää.