Lukon erikoistilannepelaaminen

  • 35 089
  • 307

Wormatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks
Vähän kaipaa menneiden vuosien peluutusta jossa ylivoimalle laitettiin kavereita ketkä oikeasti ansaitsivat päästä kentälle. Nyt samat Repo ja Burke haukottelee siellä 1,5 min ja toinen ketju vetää jämät mitä jää. En yhtään epäile etteikö Kainulainen, Hämäläinen ja Ylitalo pystyisi parempaan tällä hetkellä. Tässä varmaan se pelko mielensäpahoittamisesta.
Pelasiko Burke ykkös-yv:ssä Sportia vastaan? Tämä jäi huomioimatta, kun itseäni ihmetytti lähinnä, että sinne oli taas päätetty Mattila istuttaa mukaan. Burkehan on aika pitkäänkin pelannut kakkos-yv:llä Westerholmien kanssa nuo jämät ykkösen haukotteluiden jälkeen.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Pelasiko Burke ykkös-yv:ssä Sportia vastaan? Tämä jäi huomioimatta, kun itseäni ihmetytti lähinnä, että sinne oli taas päätetty Mattila istuttaa mukaan. Burkehan on aika pitkäänkin pelannut kakkos-yv:llä Westerholmien kanssa nuo jämät ykkösen haukotteluiden jälkeen.
Kakkos-yv:llä oli. Syötteli hyvin sillä yv:llä minkä aloittivat. Yksi kokeilun arvoinen asia olisi myös se että kakkonen olisi ykkönen tai ainakin yv-vaihto olisi max sen minuutin. Nyt ykkönen hinkuttaa ja toisille jää se 30s.
 

Wormatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks
Kakkos-yv:llä oli. Syötteli hyvin sillä yv:llä minkä aloittivat. Yksi kokeilun arvoinen asia olisi myös se että kakkonen olisi ykkönen tai ainakin yv-vaihto olisi max sen minuutin. Nyt ykkönen hinkuttaa ja toisille jää se 30s.
Näin siis itse myöskin olin katsovinani, mutta vähän jäin arvelemaan kun juurikin Burke nimettiin näiksi puolentoista minuutin haukottelijoiksi.

Ykkös-yv pitäisi räjäyttää yksinkertaisuudessaan. Nyman - Mattila - Repo kolmikko on saanut ihan riittävän pitkään hinkata nuo elefanttiminuutit jättäen muille vain jämät, takana välillä Stenqvistiä, välillä Reunasta, vieressä aluksi Burkea, sittemmin Tieksolaa, nyt muistaakseni Jandric taisi siihen päästä? Ei vaan toimi niin ei toimi. Miksi hakataan päätä seinään?

Vähintäänkin Westerholmeille reilusti enemmän aikaa yrittää olisi hyvä alku.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyman on hyökkääjistä saanut toiseksi eniten ylivoima vastuuta, Burke on sijalla 3, Mattila 4, Pathrik 5, Tieksola 6.

Repo 5+3
Mattila 1+4
Krannila 0+4
Nyman & Pathrik 2+1
Burke 1+2
Fontaine, Tieksola 1+1
Ikonen 1+0
Ponthus 0+1

Hyökkääjät yhteensä 14+18

Stenqvist 1+7
Reunanen 1+4
Almari 0+2

Pakit yhteensä 2+13

Onhan tuo karua.
Liigan yv tilastossa kärjessä olevat Niku ja Turkulainen ovat kahdestaan tehneet pinnoja lähes saman määrän ylivoimalla (14+25) kuin kaikki Lukosta yhteensä (16+31).
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ylivoiman toimivuus korostuu vielä kevään ratkaisupeleissä. Taitaa olla ainakin kolmas kevät tulossa, kun Lukko antaa vastustajille aivan liikaa tasoitusta sysipaskalla ylivoimalla. Täksi kevääksi toivottiin, että Westerholmit olisivat tuoneet tähän parannusta, mutta kovin vähän tuntuvat vastuuta saavan ylivoimalla.

Toivottavasti edes Höylän one-timeria osattaisiin jatkossa hyödyntää - taitaa olla Lukon paras suoraan syötöstä vetäjä ja ihan hyvin tehnytkin tehoja, kun on yyveelle päässyt.
 

Darthjosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Nashville Predators
Voisi Kainulaisen yv:llä kentälle laittaa.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Eilen oli hyvä osoitus siitä kuinka tärkeää erikoistilanne pelaaminen on, sillä käytännössä voitettiin eilinen peli.
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Kelailin tuossa äsken Katsomosta eiliset alkuhaastattelut, ja siinä oli nostona HIFK:n 7 peliä kestänyt 100% av-putki (20×2min).

Eli Lukon eiliset yv-maalit pikemminkin IFK:n tilastotappio kuin mikään ketsuppipulloilmiö Lukolle. Voidaan odottaa tutun ankeuden jatkuvan taas huomenna. Varsinkin kun pussinokilla tuskin pelaa hyökkääjiä pakkeina.
 

Äksönn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Kelailin tuossa äsken Katsomosta eiliset alkuhaastattelut, ja siinä oli nostona HIFK:n 7 peliä kestänyt 100% av-putki (20×2min).

Eli Lukon eiliset yv-maalit pikemminkin IFK:n tilastotappio kuin mikään ketsuppipulloilmiö Lukolle. Voidaan odottaa tutun ankeuden jatkuvan taas huomenna. Varsinkin kun pussinokilla tuskin pelaa hyökkääjiä pakkeina.
Katsotaan oliko eilinen suonenveto, vai saavatko tuota YV:tä parannettua pitkässä juoksussa. Sitten kun YV% saadaan sinne 20% paremmalla puolelle, vaikka 10 pelin otannalla, niin ollaan oikealla tiellä.

Eilinen osoitti kyllä hyvin sen, että YV-maalit ratkaisevat tiukat pelit. Tuon osa-alueen pitää vaan toimia, jos pitkää kevättä halutaan.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Revon ensimmäinen maali oli sitä perinteistä ylivoimapelaamista, mitä saisi enemmän olla.

Ei tarvitse aina hakea jotain kuningasluokan neliön puhkaisevaa poikittaissyöttöä, vaan kolme miestä maskiin ja lämärillä sisään.

Sitä vaan ihmettelee, että miten tuo voi niin hankalaa olla, ettei mennä yksinkertaisimman kautta? Nyt vastuuta siirrellään ja lopuksi ylivoima päättyy ilman laukausta.

Toiset sanoo että ylivoima tarvitsee lisää juonikkuutta, mutta itse olen sitä mieltä ettei se kaipaa ensihätään muuta kuin yksinkertaisuutta ja suoraviivaisuutta.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toiset sanoo että ylivoima tarvitsee lisää juonikkuutta, mutta itse olen sitä mieltä ettei se kaipaa ensihätään muuta kuin yksinkertaisuutta ja suoraviivaisuutta.
Tätä samaa olen toitottanut. Lisäksi jos on hyvä vauhti päällä, niin suoraan ajoa maalille tai laukausta jos muita on mukana. Ei aina tarvitse kuviota hakea.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja minä lisään tuohon vielä että se kaipaa laatua suorituksiin, ennen kaikkea syöttöihin. Tamin prinsiippi pätee, mutta niiden neljän syötön pitää olla laadukkaita. Ei mitään perssilmäsyöttöjä lankin kautta tai muita epämääräisiä neronleimauksia. Molemmat eiliset yv-maalit tästä hyviä esimerkkejä. Laadukkaita, kovia, yksinkertaisia syöttöjä. Pätee myös ja ennen kaikkea kiekon ylöstuontiinkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös