Lukko vs. Tappara kaudella 2024–2025

• 60 250
  • 1 516

senilix

Jäsen
Sellaista näitä viikonlopun pelejä katsellessa tuli mieleen, että KKK-ketju pyörii aikansa omissa, sitten saavat vaihdettua kentälle kaksoset ja Saarelan ja peli siirtyy hyökkäyspäähän...

Strongbow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko Rauma
Joo. En minä tuommoista mainosta muista, mutta sen Kinnusen mainoksen kyllä.

Tuon nakkimainoksen mielestäni olen kuullut, mutta kaikki muu menee ihan ohi. Ehkä olen syntynyt siinä välimaastossa. Pakko myös myöntää, että en katso oikeastaan lainkaan suomalaista tv-tuotantoa. Armania katsoin, se varmaan lasketaan?

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Juu samaa mieltä.

n. 40 vuotta seurannut Lukkoa ihan pikkupojasta asti. Ei se saatana ole mitään glory hunttausta.

Tällä hetkellä tämä on vaan erityisen mukavaa!
Juuri näin. Nokitan kyllä vuodet: vuodesta 1957 eli n. 67 vuotta takana ja toivon mukaan jatkoa vielä tulee.

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Tappara voi lopulta olla tyytyväinen pisteeseensä tästä tuplaparista. Ei ihan tyypillistä, että toinen vie kummatkin. Ensi viikonloppuna nähdään varmasti tiukempaa peliä, ainakin tunnepuolella.

On mielenkiintoista nähdä, miten Lukon kunnon ajoittaminen tänä vuonna onnistuu. Tuo pelitapa vaatii todella paljon, ja kuorma kasvaa jatkuvasti kevään lähestyessä.

Yksi asia on kuitenkin varma: Tappara ei tule näyttämään yhtä tukkoiselta parin kuukauden päästä. Tällä hetkellä joukkue näytti luistelevan Lukkoon nähden kuin väsähtänyt harrasteporukka. Ero liikkeessä Lukkoon verrattuna oli eilen jopa hämmentävä. Lukko puolestaan liikkui melkoisen lupauksia herättävästi ja näytti toisena päivänä putkeen vievän peliä helposti.

Ehkä kannattaisi kuitenkin varmistaa, että paras liike löytyy maalis-huhtikuussa. Sinänsä on totta, että monen mestaruusjunan liikkeellelähtö ajoittuu tammikuun taitteeseen. Raumalla on joka tapauksessa edessä sangen mielenkiintoinen kevät.

Nyt olisi päivän selvät mahdollisuudet lähteä piikkipaikalta pudotuspeleihin, jos haluaa tavoitella sitä. Lämsän joukkue on toki ennenkin voittanut runkosarjan, vaikka se ei sitten muutamaa peliä myöhemmin enää lämmittänyt paljoa :)

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei olla Tampereella vieläkään toivuttu viikonlopun järkytyksestä, kun esim. muuten aktiivisella kiakkoradio.fi -sivustolla ei ole tapahtunut mitään lauantain Tappara-Lukko -pelin jälkeen. Yleensä haastattelut ja maalikoosteet ilmestyvät suhteellisen pian sivustolle. Siis kuvattomat radiotallenteet. Olen niitä tässä odotellut vesi kielellä.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt oli julkaistu @LukkoUkko79. Vähän kuin Aftonbladetia lukisi Ruotsin hävittyä, ihan viihdyttävää.
Varmaan sitä on tottunut liian hyvään ja lasien väri toki vaikuttaa, mutta onpa onneton tuo selostaja Lindgren. Eihän hän saa selostettua noista maaleista oikeastaan yhtäkään, yleisön kohahduksesta kuulee että maali tulee ja Lindgren hakee sanoja.

Hupaisaa myös tuo perjantain pelin jälkeinen Juujärven haastattelu. Tai siis aika surullistahan se on, että Grönborgin Rönn-painostus on edennyt siihen pisteeseen että pelin jälkeen erotuomaritarkkailijan pitää käydä Tapparan kopilla rauhoittelemassa ja vannottamassa että kyllä ihan väärin meni tyhmiltä tuomareilta jäähy, vaikka siinä kohtaa varmaan tarkkailijakaan ollut vielä tilannetta sen tarkemmin katsonut (koska vihellyshän oli hidastusten perusteella todella hyvä).
No, Lindgrenin toive toteutui ja tuomarit vaihtui lauantaille. Jäi kuulematta mielipide niistä.

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt oli julkaistu @LukkoUkko79. Vähän kuin Aftonbladetia lukisi Ruotsin hävittyä, ihan viihdyttävää.
Varmaan sitä on tottunut liian hyvään ja lasien väri toki vaikuttaa, mutta onpa onneton tuo selostaja Lindgren. Eihän hän saa selostettua noista maaleista oikeastaan yhtäkään, yleisön kohahduksesta kuulee että maali tulee ja Lindgren hakee sanoja.

Hupaisaa myös tuo perjantain pelin jälkeinen Juujärven haastattelu. Tai siis aika surullistahan se on, että Grönborgin Rönn-painostus on edennyt siihen pisteeseen että pelin jälkeen erotuomaritarkkailijan pitää käydä Tapparan kopilla rauhoittelemassa ja vannottamassa että kyllä ihan väärin meni tyhmiltä tuomareilta jäähy, vaikka siinä kohtaa varmaan tarkkailijakaan ollut vielä tilannetta sen tarkemmin katsonut (koska vihellyshän oli hidastusten perusteella todella hyvä).
No, Lindgrenin toive toteutui ja tuomarit vaihtui lauantaille. Jäi kuulematta mielipide niistä.
Ihmeellinen asia kyllä tuo, että Lindgren on selostellut noita pelejä ties kuinka pitkään ja selostustaidot eivät ole parantuneet vuosien varrella, pikemminkin päin vastoin. Sanat takeltelee ja pelistä ei saa selkeää kuvaa. Todella raskasta kuunneltavaa lisättynä kitisevällä värikynällä. Tietämystä, näkemystä ja kielitaitoa miehellä varmasti on, mutta selostamisen ulosanti ei toimi.

On se meidän Risto vaan täysin eri planeetalta.

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Ihmeellinen asia kyllä tuo, että Lindgren on selostellut noita pelejä ties kuinka pitkään ja selostustaidot eivät ole parantuneet vuosien varrella, pikemminkin päin vastoin. Sanat takeltelee ja pelistä ei saa selkeää kuvaa. Todella raskasta kuunneltavaa lisättynä kitisevällä värikynällä. Tietämystä, näkemystä ja kielitaitoa miehellä varmasti on, mutta selostamisen ulosanti ei toimi.

On se meidän Risto vaan täysin eri planeetalta.

Kyllä tässä koosteessa mun mielestä Lindgren ihan hyvin selosti. Toki puolueellisuus Tapparan puolella, mutta ei mun mielestäni mitenkään erikoisen huonosti. Ripa oli kyllä parempi ja elää selkeästi enemmän tunteella mukana.

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä tässä koosteessa mun mielestä Lindgren ihan hyvin selosti. Toki puolueellisuus Tapparan puolella, mutta ei mun mielestäni mitenkään erikoisen huonosti. Ripa oli kyllä parempi ja elää selkeästi enemmän tunteella mukana.
Lauantain Tappara-Lukko -koosteessa kuuluu enemmän takeltelua. Olen kuunnellut tämän herran selostuksia jo vuosia aina silloin tällöin, enkä ole koskaan tykästynyt. Lähinnä kuuntelen siksi, koska joskus on kiva kuunnella peliä vierasjoukkueen näkökulmasta.

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lisätään vielä, että Lindgrenin selostuksen puoluellisuus on sellaista fanipojan piikittelevää mallia. Toisin kuin Ristolla.

Darumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Huomaa kyllä näin pelillisesti hyvissä jaksoissa, kuinka eri mielenkiinnolla jaksaa katsoa ja kuunnella koosteita. Mestaruushuumassa kuuntelin lukuisia kertoja myös Auran Aaltojen radiokoosteen viimeisestä 2021 finaaliottelusta, kun alkoi osata muut koosteet jo turhan hyvin ulkoa. TPS:n radioselostukset taisivat sen jälkeen vaihtua toisaalle, enkä enää ko. matsia löytänyt.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy