Isoksi sitä on ihminen kai kasvanut, kun kauden ensimmäisessä matsissa ei haise jäähalli nenään. Tai sitten on tekniikka kehittynyt ja jäähallin haju jäi meidän boomereiden ikäpolvikokemukseksi. Hajuista viis, mukavaa oli hallille taas päästä. Ihan ensimmäistä kertaa sitten kevään viimeisen matsin, kun Pitsit jäivät nuukalta väliin.
- olipa masentava alku Lethemonille. Eka kuti sisään ja prosentitkin jäivät pieniksi. Maalivahtipelistä en mitään tiedä, mutta sijoittumisessa näytti olevan petrattavaa. Takakulma jäi ihmeen tyhjäksi. Esimerkiksi Odenin läpiajosta näki jo sinisen kohdalla, että sisään menee. Juuri tuon takakulman tilan takia.
- nopeat on edelleen nopeita. Jandric sai nopeudellaan muutaman puolittaisen paikan tehtyä. Krannila painoi volttilähdöllä komean maalinkin.
- hitaat on hitaita. Varsinkin Olsson kierrettiin liian helposti. Katsoinko kieroon, mutta Viitasalonkin ohi tultiin omissa muutamaan otteeseen liian helposti. Toki hyökkäyspäähän Viitasalo pelasi hyvin. Muutenkin olin yllättynyt Nuutin roolin suuruudesta.
- ekassa erässä Lukon käännöt olivat nautittavan napakoita. Maalipaikoissa olisi toivonut lisää terävyyttä.
- toisesta erästä alkaen mentiin todellista luomulätkää. Kumpikaan joukkue kentällä ei tiennyt mitä hakivat. Tai sitten mun silmä ei sitä löydä. Lukon pyrkimykset kiekolla eivät vieläkään aukea mulle.
- oliko Khodorenkon kanssa nalli noin lyhyt? Kolmannessa erässä Harri painoi ylivoimat Khodon tilalla. Ei kai mitään loukkia ollut, kun lopussa oli tasoitusta hakemassa?
- viime kaudella ekassa matsissa pohdin, että kukas tuo teininomainen pitkä poika puolustuksessa on. Stenqvisthän se oli. Tällä kertaa tunsin jokaisen pelaajan.
Ei tarvitse Äijänsuon taiasta tällä kaudella puhua. Voittoputkea kotiotteluihin ei saatu kauden alkuun. Ei ollut hurmosta kentällä eikä liiemmin katsomossa. Koska oli kauden eka matsi, tuntui matsi ihan mukavalta. Jos tammikuun tiistaissa näen vastaavaa sekamelskaa, olen luultavasti pettynyt. Eka matsi, tiedän. Kuuluukin olla vähän keskeneräistä. Toisaalta voi kysyä mitä uutta tänään nähtiin ankeaan viime kauteen verraten? Jotain positiivista yllätystä olisi kaivannut. Vaan ei tässä koko kautta kitistä. Perjantaina taas mestoilla ja katsotaan, onko Lämsä saanut pumpattua yllätyksellisyyttä Lukon peliin.