Lukko pudotuspeleissä 2024

  • 43 778
  • 398

Äksönn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Tottakai eletään ja ollaan joukkueen takana. Siitä ei kahta sanaa.

Pettymys on vaan tällä hetkellä niin suuri otteiden takia. Odotus oli jossain ihan muualla.

Nyt se on joukkueen tehtävä puhaltaa pesä liekkeihin ja näyttää meille Negapettereille. Kyllä täällä meno yltyy jos siihen on aihetta.

Tunteesta täällä kaikki elää. Toivotaan että joukkue löytää myös sen tunteen.
 

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreät Jääkärit
Kyllä mä nyt ajattelin lauantaina ottaa junan Turkuun, perjantaina Raumalle Helsingistä puoli seitsemäksi aika tekemätön paikka. Kävi miten kävi niin kesän aikana tulee kuitenkin ikävä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mistä nää jatkoon mennään, että heilahtaa asenteet :D nauran ääneen oikeesti. Ootteko te edes kattoneet Lukon pelejä vai onks tää jotain itselleen uskottelua epätoivon kynnyksellä? Kyllä me lähetään lauluun huonomman veskapelin turvin.
Jos oikeasti nauroit ääneen, niin olen hieman huolissani. Näen sinut nauramassa sellaista Jokeri-naurua samalla kun heittelet tikkaa Lämsä-tauluun. Noin muuten en oikein ymmärrä, pitääkö sitä pahaa oloa purkaa heihin, jotka vähän yrittävät pitää jonkinlaista fiilistä yllä.

Siellä on sitten vastustajakin siellä kentällä, mikä ei muuten ole mikään Florida Panthers.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos oikeasti nauroit ääneen, niin olen hieman huolissani. Näen sinut nauramassa sellaista Jokeri-naurua samalla kun heittelet tikkaa Lämsä-tauluun. Noin muuten en oikein ymmärrä, pitääkö sitä pahaa oloa purkaa heihin, jotka vähän yrittävät pitää jonkinlaista fiilistä yllä.

Siellä on sitten vastustajakin siellä kentällä, mikä ei muuten ole mikään Florida Panthers.

Ei tarvitse olla huolissaan. Ihmettelen asennetta, että tästä kävellään jatkoon. Mielestäni se lähinnä kertoo siitä, että ette oikeasti itsekään usko siihen vaan esitätte uskovanne. Mikään ei anna sellaista oletusta, että Lukko kävelisi jatkoon ja sen voi ihan jokaisen viestejä lukemalla todeta. Eli pidän lähinnä huumorina noita heittoja.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Ei tarvitse olla huolissaan. Ihmettelen asennetta, että tästä kävellään jatkoon. Mielestäni se lähinnä kertoo siitä, että ette oikeasti itsekään usko siihen vaan esitätte uskovanne. Mikään ei anna sellaista oletusta, että Lukko kävelisi jatkoon ja sen voi ihan jokaisen viestejä lukemalla todeta. Eli pidän lähinnä huumorina noita heittoja.
Turhaan ainakaan minun heittoja pidät huumorina. Kyllä mä ihan tosissani olen ja näin viikolla jopa täysissä sielun ja ruumiinkin voimissa.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Turhaan ainakaan minun heittoja pidät huumorina. Kyllä mä ihan tosissani olen ja näin viikolla jopa täysissä sielun ja ruumiinkin voimissa.

Okei. Ilmeisesti Lukon otteet ovat vakuuttaneet sinut. Ei kai siinä sitten. Jokainen näkee asiat tavallaan, mutta jos oikeasti Lukon otteet ovat vakuuttaneet, niin olen tietyllä tavalla hämmästynyt. Olen kuitenkin käsittänyt, että seuraat paljon pelejä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei tarvitse olla huolissaan. Ihmettelen asennetta, että tästä kävellään jatkoon. Mielestäni se lähinnä kertoo siitä, että ette oikeasti itsekään usko siihen vaan esitätte uskovanne. Mikään ei anna sellaista oletusta, että Lukko kävelisi jatkoon ja sen voi ihan jokaisen viestejä lukemalla todeta. Eli pidän lähinnä huumorina noita heittoja.
Teikäläisen maailmankuva kyllä romahti Lämsän sainauksen yhteydessä.

Minä en ole ainakaan puhunut mistään jatkoon kävelemisestä. Mutta luotan silti, että Lukko menee jatkoon parempien yksilöiden ja maalivahtipelin (Yes, I said it!) turvin.

Edelleen, mikä 80-luvun Oilers sä luulet että Tepsi on?
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Okei. Ilmeisesti Lukon otteet ovat vakuuttaneet sinut. Ei kai siinä sitten. Jokainen näkee asiat tavallaan, mutta jos oikeasti Lukon otteet ovat vakuuttaneet, niin olen tietyllä tavalla hämmästynyt. Olen kuitenkin käsittänyt, että seuraat paljon pelejä.
Olen seurannut myös Tepsin pelejä.

Lopulta kun mennään todennäköisyyksiin, niin Lukko on suosikki. Se heittämällä jatkoon tulee sitten oikeasti vienosta toiveesta, että puolustusmunaukset (huolimattomuusvirheet) jäävät jatkossa pitkälti väliin. Ja Gibson ottaa suurinpiirtein kaikki normaalit kudit kiinni. Todennäköisemmin toteutuu kuin ei, eli heittämällä jatkoon.
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Ooks hirveesti Tepsin pelejä kattonut. Ei ne ole mikään Colorado Avalanche.
Aika lähellä kuitenkin ja Rafkin on melkein yhtä hyvä kuin Makar. No joo eipä ole tainnut kumpikaan joukkue ihan hirveästi vakuuttaa tällä kaudella. Maalivahdit luultavasti isossa osassa, sieltä voi molemmilta olla luvassa mitä vain.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Teikäläisen maailmankuva kyllä romahti Lämsän sainauksen yhteydessä.

Minä en ole ainakaan puhunut mistään jatkoon kävelemisestä. Mutta luotan silti, että Lukko menee jatkoon parempien yksilöiden ja maalivahtipelin (Yes, I said it!) turvin.

Edelleen, mikä 80-luvun Oilers sä luulet että Tepsi on?

Itseasiassa taisin jo sanoa, että ei Tepsi ole ollut erikoinen, mutta parempi veskari vie heidät jatkoon.

Ja kyllä Lämsän sainaus oli isoin virhe Lukon historiassa.

Olen seurannut myös Tepsin pelejä.

Lopulta kun mennään todennäköisyyksiin, niin Lukko on suosikki. Se heittämällä jatkoon tulee sitten oikeasti vienosta toiveesta, että puolustusmunaukset (huolimattomuusvirheet) jäävät jatkossa pitkälti väliin. Ja Gibson ottaa suurinpiirtein kaikki normaalit kudit kiinni. Todennäköisemmin toteutuu kuin ei, eli heittämällä jatkoon.

Kyllä mä näkisin, että tärkeimpiä asioita näissä peleissä on kokemus, maalivahtipeli, erikoistilanteet ja valmennus. Kokemus menee ehkä meille, maalivahtipeli ei, erikoistilanteet ei ja valmennus nyt ei kummallakaan herätä erityistä luottoa.

Noilla lähtökohdilla en pysty missään määrin sanomaan, että jompikumpi veisi 2-0. Mutta parempi veskapeli kallistaa minut kuitenkin sanomaan, että TPS lopulta jatkoon.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta luotan silti, että Lukko menee jatkoon parempien yksilöiden ja maalivahtipelin (Yes, I said it!) turvin.
Hyökkäyksen osalta voi pitää paikkansa mutta Tepsin pakisto ei kalpene Lukolle, jopa pikkaisen edellä? MV-osasto kyllä kysymysmerkki molemmilla. Valmennus, noh katsotaan nyt miten käy. Jos kotona hävitään pe niin adjö.
 
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jopa meikäläistä, ikuista Rauman Lukon optimistia, on alkanut hieman mietityttää viimeaikaiset käänteet otteissa. Faktahan on se, ettei Tappara-ottelun jälkeen ole juuri panosta ollut ja ehkä tämä on heijastunut myös joukkueen otteisiin. Ottelut Sportia ja Tepsiä vastaan viime viikolla olivat ihan hyviä ja vaikka TPS karvasta kalkkia syöttikin, ei tuosta nyt päätä pensaaseen kannata laittaa.

Asiaan.

Maalivahtien osalta ollaan kyllä täysin Gibsonin varassa. Lebedeff on syöty vähintään täysin sisältä päin ja tuskin meistä kukaan ihan oikeasti Salosta edes haluaa maaliin. Tai siitä se sota täällä palstalla vasta syttyisikin. Sitten toivotaan, ettei Gibson potki kiekkoja maalin kuin Zagi konsanaan.

Puolustus nojautui pitkälti siihen, että Stenqvist, Brook ja Almari pelaavat korkealla tasolla. Järvinen, Abt ja Ervastia antavat sopivaa taustatukea. Tare on hiihtänyt aivan varjojen mailla noin kaksi kuukautta mutta eiköhän tuo playoffeihin syty. Heittäisin lähtökohtaisesti seiskapakiksi. Difference maker.

Hyökkäyksessä meillä on nyt sitä laajuutta, mitä täälläkin on iät ja ajat kaivattu. Siitä piste Kallelle. Sen sijaan terävin kärki ihan oikeasti puuttuu. Itse näen että Lukolla on yksi 1,5-ketju, kaksi 2,5-ketjua ja yksi 4-ketju. Tämä vaatii kuitenkin, että Lämsä kaivaa pallit esiin ja sentterinelikoksi muodostetaan Morand-Fontaine-Pathrik-Mattila. Ja vielä tässä järjestyksessä. Morandin kylkeen Repo ja Jandric, Fontainelle Burke ja Krannila, Pathrikille Ponthus ja Nyman jolloin Mattilan kanssa sähisevät Ikonen ja Ylitalo. Kainulaisen trendi on ollut laskeva ja Tieksolalla ei yksinkertaisesti riitä tuohon kokoonpanoon. Mutta rotaatiopelaajana molemmat ovat oivia ja Hämäläistä edellä.

Omaan silmään TPS on ehdottomasti kaadettavissa ja miksei jopa 2-0. Tarjolla olleista vastustajista väistettiin luojan kiitos KooKoo eikä hurmoksessa pelaava Sport ole kenellekään helppo vastustaja. Tepsiä mielummin olisin ottanut vastustajan Porista mutta tällä kertaa näin. Kaiken kaikkiaan, voittoisaan sarjaan vaaditaan, että kenttäpelaajat luottavat maalissa olevaan vahtiin. Sen jälkeen asiat tulevat selkärangasta.
 

Kaik o mänt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jopa meikäläistä, ikuista Rauman Lukon optimistia, on alkanut hieman mietityttää viimeaikaiset käänteet otteissa. Faktahan on se, ettei Tappara-ottelun jälkeen ole juuri panosta ollut ja ehkä tämä on heijastunut myös joukkueen otteisiin. Ottelut Sportia ja Tepsiä vastaan viime viikolla olivat ihan hyviä ja vaikka TPS karvasta kalkkia syöttikin, ei tuosta nyt päätä pensaaseen kannata laittaa.

Asiaan.

Maalivahtien osalta ollaan kyllä täysin Gibsonin varassa. Lebedeff on syöty vähintään täysin sisältä päin ja tuskin meistä kukaan ihan oikeasti Salosta edes haluaa maaliin. Tai siitä se sota täällä palstalla vasta syttyisikin. Sitten toivotaan, ettei Gibson potki kiekkoja maalin kuin Zagi konsanaan.

Puolustus nojautui pitkälti siihen, että Stenqvist, Brook ja Almari pelaavat korkealla tasolla. Järvinen, Abt ja Ervastia antavat sopivaa taustatukea. Tare on hiihtänyt aivan varjojen mailla noin kaksi kuukautta mutta eiköhän tuo playoffeihin syty. Heittäisin lähtökohtaisesti seiskapakiksi. Difference maker.

Hyökkäyksessä meillä on nyt sitä laajuutta, mitä täälläkin on iät ja ajat kaivattu. Siitä piste Kallelle. Sen sijaan terävin kärki ihan oikeasti puuttuu. Itse näen että Lukolla on yksi 1,5-ketju, kaksi 2,5-ketjua ja yksi 4-ketju. Tämä vaatii kuitenkin, että Lämsä kaivaa pallit esiin ja sentterinelikoksi muodostetaan Morand-Fontaine-Pathrik-Mattila. Ja vielä tässä järjestyksessä. Morandin kylkeen Repo ja Jandric, Fontainelle Burke ja Krannila, Pathrikille Ponthus ja Nyman jolloin Mattilan kanssa sähisevät Ikonen ja Ylitalo. Kainulaisen trendi on ollut laskeva ja Tieksolalla ei yksinkertaisesti riitä tuohon kokoonpanoon. Mutta rotaatiopelaajana molemmat ovat oivia ja Hämäläistä edellä.

Omaan silmään TPS on ehdottomasti kaadettavissa ja miksei jopa 2-0. Tarjolla olleista vastustajista väistettiin luojan kiitos KooKoo eikä hurmoksessa pelaava Sport ole kenellekään helppo vastustaja. Tepsiä mielummin olisin ottanut vastustajan Porista mutta tällä kertaa näin. Kaiken kaikkiaan, voittoisaan sarjaan vaaditaan, että kenttäpelaajat luottavat maalissa olevaan vahtiin. Sen jälkeen asiat tulevat selkärangasta.
Ihan samaa mietin. Fontaine pakko saada sentterin paikalle. Menee täysin hukkaan laidassa
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Tiukka pari, Lukko kotiedun turvin 55-45 suosikki. Tässä toki oletetaan että jompikumpi maalivahti saisi jotain kiinni
 

Luguman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Enpä muista että olisi koskaan aloitettu pleijareita näin pessimistisin odotuksin. Todellisen kevään ihmeen pitäisi tapahtua:
- Valmennus saa pumpattua porukkaan asennetta
- Molarit sulavat syväjäästä
- Puolustus alkaa taistella
- Chl staran velttoilu loppuu
- Koko sarjan piilossa pidetty ylivoima alkaa kylvää tuhoa

Pitäiskö uskoa?
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Itseasiassa taisin jo sanoa, että ei Tepsi ole ollut erikoinen, mutta parempi veskari vie heidät jatkoon.

Ja kyllä Lämsän sainaus oli isoin virhe Lukon historiassa.
Tepsillä on kauden aikana ollut ennätys paljon maalivahteja. Tämä uusin hankinta on työkavereiden mukaan osoittautunut jopa ihan maalivahdiksi. Mielestäni myös Tepsin maalivahtipelin ja kenttäpelaajien yhteistyö on ollut ihan ok tasolla ainakin sen joka toisen viikon.

Lämsä ei ole varmaan suurin virhe. Tolvanen ja Meän kielinen Lindström muistaakseni se oli kyllä vievät voiton heittämällä. Kuitenkin pirun suuri virhe Lämsä on hankinnoissa
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Säälipleijariliput, eipä olisi ennen kautta uskonut että joutuu näitä ostelemaan. No nyt kun joutuu, niin pari lippu perjantaiseen hommattu.

Toivottavasti Raumalla pelattaisiin tällä kaudella ihan oikeitakin pleijareita. Parasta tiskiin niin Tepsi kyllä kaatuu.
Mutta jos taso on sitä mitä se tässä nyt on ollut niin, tämä saattaa jäädä siksi ainoksi pleijaripeliksi tällä kaudella.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tepsillä on kauden aikana ollut ennätys paljon maalivahteja. Tämä uusin hankinta on työkavereiden mukaan osoittautunut jopa ihan maalivahdiksi. Mielestäni myös Tepsin maalivahtipelin ja kenttäpelaajien yhteistyö on ollut ihan ok tasolla ainakin sen joka toisen viikon.
Uusin hankinta? Olisiko se sitten Alex Mäkelä, Oskar Autio vai Eetu Laurikainen. Eli siis tämä Lindberg on se ns. alkuperäinen ykkönen, jolla ollut paljon loukkaantumisia ja prosentit siellä lukkolaisten tasolla. Lauantainen oli aikamoinen tilastopoikkeama jos statseja katsoo. Toki tepsillä osittain samaa kuin Lukollakin, eli ottavat vähän laukauksia vastaan ylipäätään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Liittyy pleijareihin ja Lukkoon vaikkei tämänvuotisiin, mutta tästä OJ:n retoriikasta tuli mieleen joku kaiku historiasta.

Oliko Kalpan päävalmentaja Pekka Virta tai joku muu kalpalainen, joka 2015 käytti Lukkoa vastaan jotain samantapaista rahamiesten lentokoneretoriikka?
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Liittyy pleijareihin ja Lukkoon vaikkei tämänvuotisiin, mutta tästä OJ:n retoriikasta tuli mieleen joku kaiku historiasta.

Oliko Kalpan päävalmentaja Pekka Virta tai joku muu kalpalainen, joka 2015 käytti Lukkoa vastaan jotain samantapaista rahamiesten lentokoneretoriikka?
Oli jo ainakin 2011

 
Suosikkijoukkue
Lukko, Lämsän kaljaveikot
Tässä nyt päivän verran pureskellut tätä runkosarjan lopputulemaa. Onhan 8.sija helvetillinen pettymys siihen nähden mitä tavoiteltiin. Tekeminen ei ole kauden aikana kehittynyt mihinkään suuntaan ja on ajoittain näyttänyt todella karmealta. Kenraaliharjoitus pleijareihin oli hyvä esimerkki siitä. Kausi uhkaa päättyä näillä ennusmerkeillä Lauantaina jos jotain ihmettä ei tapahdu. Ja se on karmea mahalasku tavoitteisiin nähden. Toki nämä säälipleijarit on kahden paskan joukkueen kohtaaminen joista parempi paska menee puolivälieriin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös