Itse olen vahvasti sitä mieltä, että Ilves olisi helpommin kaadettavissa kuin Tappara. Ilves ei ole koskaan ollut Lukolle mikään peikko, toisin kuin Tappara. Ilves on historian saatossa tainnut olla Lukolle enemmänkin suupala.
Ilveksellä on myöskin aivan eri menestyspaineet kuin lähes joka vuosi finaalissa pelaavalla Tapparalla. Viimeisin mestaruus tupsukorvilla…öö, oliko vuonna 1985. Finaalissakin viimeksi vuonna 1998.
Totta kai Ilves on ollut tälläkin kaudella hyvä ja prosentit Lukkoa vastaan olisivat korkella, mutta Ilveksen pelaajistossa ei ole samanlaista voittajarutiinia kuin naapurillaan. Haluaisin kovasti nähdä tuon sarjan. Väitän, että Lukko voisi olla tuossa sarjassa yllättävän paha vastus Ilvekselle. Eikä ainakaan minua vituttaisi läheskään yhtä paljon tippua Ipalle kuin Tapparalle.
Lukolla on kyllä aivan hyvät saumat vielä 7. sijaan. KalPa joutuu surkeana vierasjoukkueena kovavireisen Hifkin vieraaksi. Hifk nousee suoralla voitolla neljän joukkoon mikäli Jukurit-Kärpät -ottelu menee jatkoajalle. Pistekin Jyväskylästä saattaa riittää Lukolle.
Niin, säälitkin on tietysti ensin voitettava, jotta pääsisi sinne puolivälieriin. Seiska sija tarkoittaisi todennäköisesti Ässiä tai Sportia Lukolle. Siinäkin mielessä seitsemäs sija on tavoittelemisen arvoinen, sillä pidän Palloseuraa vaikeimpana noista.