Lukko kaudella 2022–2023 – ”que sera, sera”

  • 816 542
  • 6 122

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Haiskahtaa siltä, että Laitista yritetään jo saada muualle. Voi olla myös pelaajan toive.

Killerin melko harvoja virheitä oli Laitisen kahden vuoden jatkosopimus.

Vilin parhaat avut ovat pelisilmä ja kiekollisuus. Tämä kausi ei ollut ehkä hänellä ihan sellainen, mihin itse olisi tyytyväinen, mutta vuodet eivät ole veljiä keskenään. Uskon, että Laitinen tekee tälläkin hetkellä hommia kovasti ensi kautta kohden, Sahlstedt toteaa.

- Uskomme yhä seurana häneen. Hyvä treenikesä alle, pikkuisen kiloja ja vääntövoimaa kroppaan, niin uskon, että hänestä kasvaa hyvä, kiekollinen puolustaja meille. Samoin uskon, että Vilin itsensä kannalta tämä on oikein hyvä juttu.


Noin Killeri kommentoi 2021, nyt tilanne oli esim TPS-matsissa se, että Veltsu peluutti mieluummin 6 pakilla, kun Viliä ei uskaltanut kentälle laittaa.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta joo, ei Linuskaan sinne kyllä kuulu kaikkien terveinä ollessa taitojen puolesta mutta ehkä sitten parhaiten näistä kolmesta kun hyökkäyksessä poissaoloja.
Enpä voisi tästä enempää eri mieltä olla. Nyman on Lukon juonikkain pelaaja kiekollisena Sompin ohella. Juuri tämä osasto on kaikkein pahiten vajaa ja näkyy räikeimmin ylivoimassa. Ihmettelen myös, miksi laput silmillä pelaava McFontaine pyörittää kakkosyyveetä Sompin sijaan, joka harhailee eksyneenä maskipelaajana.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Enpä voisi tästä enempää eri mieltä olla. Nyman on Lukon juonikkain pelaaja kiekollisena Sompin ohella. Juuri tämä osasto on kaikkein pahiten vajaa ja näkyy räikeimmin ylivoimassa. Ihmettelen myös, miksi laput silmillä pelaava McFontaine pyörittää kakkosyyveetä Sompin sijaan, joka harhailee eksyneenä maskipelaajana.
Karjalainen ja Hagu menevät mielestäni kummankin edelle. Karjalainen ei sinänsä mikään pelintekijä ole, mutta osaa rauhoittaa tai jatkaa nopeasti kun kiekon saa, lähes jokainen ratkaisu kiekolla on ns voittava.
 

J.Hetfield

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kuparikiekko
Enpä voisi tästä enempää eri mieltä olla. Nyman on Lukon juonikkain pelaaja kiekollisena Sompin ohella. Juuri tämä osasto on kaikkein pahiten vajaa ja näkyy räikeimmin ylivoimassa. Ihmettelen myös, miksi laput silmillä pelaava McFontaine pyörittää kakkosyyveetä Sompin sijaan, joka harhailee eksyneenä maskipelaajana.
Mielipiteitä mahtuu. Siinä samaa mieltä että Fontaine ei yvkuvioon oikeen sovellu. Sen sijaan normi 5vs5 tekee nerokkaita ratkasuja useinkin.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Karjalainen ja Hagu menevät mielestäni kummankin edelle. Karjalainen ei sinänsä mikään pelintekijä ole, mutta osaa rauhoittaa tai jatkaa nopeasti kun kiekon saa, lähes jokainen ratkaisu kiekolla on ns voittava.
Kumpikaan näistä ominaisuuksista ei sovi omaan käsitykseeni juonikkuudesta. Minulle se merkitsee, että näkee ja osaa toteuttaa sellaiset syöttölinjat, joita valtaosa kokoonpanosta ei löydä.
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Haiskahtaa siltä, että Laitista yritetään jo saada muualle. Voi olla myös pelaajan toive.
Varmaan ihan mielellään Kalle lainaa pelaajan Peksille. Hienoa myös pelaajalle itselleen. Win×3.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mitä mahtaa Laitinen ajatella kun liigasta "putoaa" Ruotsin " Suomisarjaan"?

Hänen kannaltaan ajateltuna toivottavasti ajattelee, että jatkossa pitää harjoitella kovemmin ja pelata paremmin, jotta paikka Liigassa aukeaa. Tosin pieni ulkomaanreissu voi sinänsä olla ihan piristävä kokemus.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Ikonen on tehnyt koko ammattilaisurallaan yhteensä sen 20 maalia noin.
Käsittämätöntä, että saa esim. ylivoima-aikaa ohi Saarelan tai Pavelkan.
Luxus-pelaaja ison budjetin seuraan alaketjuihin, alivoimiin ja puolustamiseen.
Lajitaidot eivät riitä kovinkaan suureen numeraaliseen tulokseen.

Laitinen nyt ei varmaan enää kuuluu ensi kauden Lukon suunnitelmiin enkä yllättyisi vaikka pelaisi loppukauden Pexin jengissä.
 

Äksönn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Toivotaan että Lukko pelaa tänään lauantain malliin omalla tasollaan. Itsellä ei jotenkin ole nyt luottavainen olo, todella ohkaisella mennään ja kokonainen junnuketju kasassa.

Oli Ilveksellä kuinka kova otteluruuhka tahansa, niin onhan noissa kaverin kaikissa ketjuissa laatua. Kotijoukkueen peliesityksen kannalta tärkeimpiä kysymyksiä lienee se, miten ketjut nyt toimivat kun taas on sekoitettu pakkaa ja uusi ukko tippunut pois. Lisäksi Lukossa on vissiin kiertänyt flunssaa, Kessun pelaamattomuus (hienoa että palaa), Saarelan vaisuus loukkaantumisen jälkeen jne.

Toivottavasti olen fiiliksieni kanssa yksin ja väärässä. Peli tulee tänään katsottua Tampereella kapakassa vanhan Ilves-henkisen työkaverin kanssa mallasjuomia litkien. Illalla katsotaan käykö saluunan ovet sisälle vai ulospäin.

Peliä PERKELE!
Vittu sä olet niiiin nolo!

Lukko oli pirun hyvä. Hienoa että olin väärässä ja Lukko pyyhki minun mietteillä perseensä.

Rock the world. Tarjoilijaaa....
 
Terveiset talviunilta.
Tässä kohden (2.12.) piti herätä ja katsoa kalenterista tilanne. Ennakoimani vaikea 10:n (Tappara-ottelun siirryttyä 9:n) lähtökohtaisesti kovemman ottelun sarja on takana ja siitä selvittiin melkein kuivin jaloin. Ja PPG:lla mitattuna noustiin tasoihin illan vastustajan kanssa. Molemmilla 1.962.
Tämän 9:n ottelun aikana Lukko onnistui kampeamaan pinnoja yli 1.55/ottelu ja se on melkolailla hyvä suoritus.
Uskon edelleen, vaikka itse en kaikki ratkaisuja aina ymmärräkään, siihen, että menestyksen avaimia pidellään omissa käsissä.
Toivon, että rivejä vahvistetaan @Sinkilä ehdottamalla tavalla yhdellä hyökkääjällä ja yhdellä puolustajalla. Toivon rotaatiopaikkaa myös loistavasti A-junnuissa pelanneille.

Rakastan.

Vaikkei aina olla samaa mieltä, ei lähelläkään, on hienoa seistä Rauman Lukon riveissä.
Hyvää joulukuuta palstatoverit.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Terveiset talviunilta.
Tässä kohden (2.12.) piti herätä ja katsoa kalenterista tilanne. Ennakoimani vaikea 10:n (Tappara-ottelun siirryttyä 9:n) lähtökohtaisesti kovemman ottelun sarja on takana ja siitä selvittiin melkein kuivin jaloin. Ja PPG:lla mitattuna noustiin tasoihin illan vastustajan kanssa. Molemmilla 1.962.
Tämän 9:n ottelun aikana Lukko onnistui kampeamaan pinnoja yli 1.55/ottelu ja se on melkolailla hyvä suoritus.
Uskon edelleen, vaikka itse en kaikki ratkaisuja aina ymmärräkään, siihen, että menestyksen avaimia pidellään omissa käsissä.
Toivon, että rivejä vahvistetaan @Sinkilä ehdottamalla tavalla yhdellä hyökkääjällä ja yhdellä puolustajalla. Toivon rotaatiopaikkaa myös loistavasti A-junnuissa pelanneille.

Rakastan.

Vaikkei aina olla samaa mieltä, ei lähelläkään, on hienoa seistä Rauman Lukon riveissä.
Hyvää joulukuuta palstatoverit.
Ja sieltä. Tervetuloa takaisin Parry. Ei meitä koskaan ole liikaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ikonen ei todellakaan kuulu kärkiketjuihin.
Ikonen ei nähtävä kuuluvan oikeastaan mihinkään ketjuun. Tällä paikalla pitäisi olla pelaaja, joka on Sahlstedtin sanoin menossa jonnekin, eikä tulossa jostain. Valitettavasti Ikonen ei näytä menevän yhtään mihinkään, vaan on pelaaja, jolla on takana loistava tulevaisuus. Tuskin on itsekään tyytyväinen suoritukseensa.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ikonen ei nähtävä kuuluvan oikeastaan mihinkään ketjuun. Tällä paikalla pitäisi olla pelaaja, joka on Sahlstedtin sanoin menossa jonnekin, eikä tulossa jostain. Valitettavasti Ikonen ei näytä menevän yhtään mihinkään, vaan on pelaaja, jolla on takana loistava tulevaisuus. Tuskin on itsekään tyytyväinen suoritukseensa.
Kyllä mä sanon että Ikonen on duunarien aatelia tähän sarjaan. Jos jossain kohtaa kaikki ovat pelikuntoisia niin saa Lukko kasaan neljä hyvää ja tulokseen kykenevää ketjua.

Lisään sen verran vielä, että Mattila alkaa olla Liigaan aika kova sentteri. Somppi, Fontaine ja Kainulainen säestävät hienosti taustalla ja varsinkin Somppi ja Höylä mun mielestä ovat ottaneet isoja steppejä kauden mittaan ja Fonzykin on osoittanut olevansa vähintään parempaa keskitasoa tähän sarjaan.

Leveyttä ei siltikään ole liikaa, eli koodinimet Nemecek ja Toporowski olis kivat hankinnat tähän kauteen. Rauhottuisivat miehotkin varmaan samalla.

Ja Päivärintakin pelasi sentterinä heti mun mielestä paremmin, lisättäköln sekin vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Ikonen on hyvä kolmos-neloskentän pyyteetön duunari. Hän on pelaaja, joka menee pieneen tilaan ja ottaa iskuja vastaan myös kavereiden puolesta. Osaa myös itsekin pelata kovaa ja vähän rottaakin. Kovakuntoinen urheilija, joka pelaa selvästi joukkueelleen.

Kevään peleissä tärkeä palanen santapaperiosastolla.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Kyllä mä sanon että Ikonen on duunarien aatelia tähän sarjaan. Jos jossain kohtaa kaikki ovat pelikuntoisia niin saa Lukko kasaan neljä hyvää ja tulokseen kykenevää ketjua.

Lisään sen verran vielä, että Mattila alkaa olla Liigaan aika kova sentteri. Somppi, Fontaine ja Kainulainen säestävät hienosti taustalla ja varsinkin Somppi ja Höylä mun mielestä ovat ottaneet isoja steppejä kauden mittaan ja Fonzykin on osoittanut olevansa vähintään parempaa keskitasoa tähän sarjaan.

Leveyttä ei siltikään ole liikaa, eli koodinimet Nemecek ja Toporowski olis kivat hankinnat tähän kauteen. Rauhottuisivat miehetkin varmaan samalla.

Ja Päivärintakin pelasi sentterinä heti mun mielestä paremmin, lisättäköln sekin vielä.
Täysin samaa mieltä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kyllä mä sanon että Ikonen on duunarien aatelia tähän sarjaan. Jos jossain kohtaa kaikki ovat pelikuntoisia niin saa Lukko kasaan neljä hyvää ja tulokseen kykenevää ketjua.
Voi olla, mutta kun katsoo, mitä voisi vielä tehdä paremmin, jotta Lukko voittaa pudotuspeleissä.

Homma näyttää nyt niin hyvältä, että voidaan ihan hyvin miettiä, mitä Sahlstedtin suunnitelmissa on, kun siirtoraja lähestyy.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Voi olla, mutta kun katsoo, mitä voisi vielä tehdä paremmin, jotta Lukko voittaa pudotuspeleissä.
Jotenkin Ikonen vaikuttaa pelaajalta jonka arvo nousee pudotuspeleissä. Juuri ne klassiset ominaisuudet jotka ovat hyödyllisiä kun mennään vankilasäännöillä. Tällä hetkellä etsii hieman paikkaansa joukkueessa, mutta kyllähän tuota duunariosastoa tarvitaan lähes aina, varsinkin kun tulosta tekevä kärki on suhteellisen hyvässä kunnossa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Jotenkin Ikonen vaikuttaa pelaajalta jonka arvo nousee pudotuspeleissä. Juuri ne klassiset ominaisuudet jotka ovat hyödyllisiä kun mennään vankilasäännöillä. Tällä hetkellä etsii hieman paikkaansa joukkueessa, mutta kyllähän tuota duunariosastoa tarvitaan lähes aina, varsinkin kun tulosta tekevä kärki on suhteellisen hyvässä kunnossa.
Toivottavasti nousee. Minä taas pelkään, ettei nouse, koska en usko hänen olevan tällä hetkellä siinä roolissa, jota tuli hakemaan ja johon Sahlstedt hänet kaavaili.

Eikä tarkoitukseni ole ottaa Ikosesta sylkykuppia, vaan miettiä kunkin pelaajan omaa roolia mestaruutta tavoittelevassa joukkueessa. Voi olla ja toivottavasti on niin, että Ikonen tekee mikkopetmanit eli pudotuspeleissä kaksi erittäin tärkeää maalia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös