Eikös Veltsu eilisessä pressissä sanonut, että on tiedossa mikä nyt mättää. Jatkoi vielä, että onneksi tulee tauko, niin saadaan asia korjattua tjsp. En muista nyt sanatarkasti, mutta tuo ole mun mielestä asian pointti.
Maaottelut loppuviikolla.Mikäs Sebulla? On se nyt perkele, kun Lukolta joku on sivussa, niin aina se on kärkijätkä!
Leijonat järjestetään huomenna Nordiksen alakerrassa klo 1630-1800 Medialle avoimen reenit ja jossen väärin ymmärtänyt kun Repo siinä jutusteli reenin jälkeen että olisi huomenna liittymässä Leijoniin eli ei pelaa huomenna ja perjantaina.
Ja jos Pärrikin lähtee niin taustalla on Jeremi Tammelaa ja Iivari Säkkistä, joten ei sen suhteen mitään hätää.Päivärinta ei montaa matsia ole nelosketjussa pelannut, valintakaan kisoihin ei ole varma.
En itsekään ymmärrä, miksi ulkomaalaisista "täytepelaajista" valitetaan aina. Ei se passi määritä sitä, onko jonkun junnun edellä vai ei. Voisi kysyä esimerkiksi TPS:n tapauksessa että, mitä 24-vuotias Roni Allén tuo kun pelaa esim. Kiviharjun kustannuksella. Ei se, että Allén on suomalainen muuta yhtälöä sen enempää kuin jos hän olisi vaikka slovakialainen. Ihme ajatuksia, että ulkomaalaisuus olisi itsessään negatiivinen asia.Tuosta JA:n kolumnista, ulkkarit täytemiehinä, tulee hyvin lätkäromanttinen vaikutelma. Kun miettii nyt Lukonkin tilannetta, niin selkein "täytemies" on varmaan Abt, kun Kestner, Fontaine, Gregoire, Zagidulin ja tietyllä tapaa myös Pavelka on hieman isommissa rooleissa. Pavelkalla tosin se rooli on kasvamassa. Mutta kyllähän selkeästi Abt suorittaa tasolla johon aika harvasta junnusta on, tietysti tämä herättää varmaan paljon keskustelua ja jokaisella on mielipide asiasta, mutta omasta mielestäni Abt suorittaa kuitenkin ammattimiehen tasolla illasta ja vaihdosta toiseen. Se että joku Savinainen pääsee iskemään maalin, ei mielestäni kauhea lapsus ole, kun niin on monen kovemmankin pakin pihdeistä päässyt maalailemaan.
En itsekään ymmärrä, miksi ulkomaalaisista "täytepelaajista" valitetaan aina. Ei se passi määritä sitä, onko jonkun junnun edellä vai ei. Voisi kysyä esimerkiksi TPS:n tapauksessa että, mitä 24-vuotias Roni Allén tuo kun pelaa esim. Kiviharjun kustannuksella. Ei se, että Allén on suomalainen muuta yhtälöä sen enempää kuin jos hän olisi vaikka slovakialainen. Ihme ajatuksia, että ulkomaalaisuus olisi itsessään negatiivinen asia.
Ervasti tosin kilpailee enemmän paikasta Pavelkan kuin Abtin kanssa. Ja toki mielipiteistä tämäkin on kiinni, mutta juuri Abtin perustaso on suhteellisen kovalla tasolla kun vertaa vaikka Ervastiin. Ehkä parempi vertailukohta olisi Korkka.Itse olen sen verran urheiluromantikko, että katson kokoonpanossa mieluummin omaa kasvattia kuin Abtia. Eli minusta ulkomaalaisen pelaajan tulee aina lähtökohtaisesti olla vahvistus ja parempi kuin oman nuoren pelaajan. Abt on minusta sellainen rajatapaus, hieman tukkeena esim Ervastille ja vaarana menettää lupaava nuori pelaaja muualle.
Imo Abt hieman Ervastia edellä ja myös eri roolin pelaajia. Jos itse pitäis päättää kummalle antaa pleijareissa peliaikaa enemmän niin antaisin Abtille.Itse olen sen verran urheiluromantikko, että katson kokoonpanossa mieluummin omaa kasvattia kuin Abtia. Eli minusta ulkomaalaisen pelaajan tulee aina lähtökohtaisesti olla vahvistus ja parempi kuin oman nuoren pelaajan. Abt on minusta sellainen rajatapaus, hieman tukkeena esim Ervastille ja vaarana menettää lupaava nuori pelaaja muualle.
Ensi kaudella tilanne voikin olla edellä mainittujen kohdalla eri kun ovat jälleen vuoden kokeneempia ja mahdollisesti hieman fyysisempiäkin
Itse olen vahvasti sitä mieltä että tarpeeksi hyvät junnut kyllä käyttävät paikkansa, kuten Nieminen alkukaudella teki, vaikka viime aikoina ollut hieman hiljaisempaa.
Tämähän on Raumalla ollut ikuisuusongelma, erityisesti omien hyökkääjälupausten kanssa.
Eli huudetaan peliaikaa ja kunnon roolia mutta sitten kuitenkin vaaditaan että kokoonpanon pitää hyökkäyksen osalta "kovempi" mitä nykyinen.
Eli jos tuohon nyt löisi jonkun Tammelan tms tasoisen talentin 1-3 ketjuun niin poru olisi valmis kun rosteri ei ole kuulemma "mestaruuttatavoittelevanseuranrosteri" ja "miksileikitäänpientävaikkarahaaolisivaikkakuinka".
Kyllähän sen lupauksen pitäisi olla tasoa "Allu", että voisi 18-20 vuotiaana sovitella tulosyksikköön. RD oli tuostakin eri mieltä, mutta esim. Kainulaisen tyylisellä peluutuksella olisi varmaan ollut jo silloin 16-17 vuotiaana tulosta ollut otettavissa irti.Tämähän on Raumalla ollut ikuisuusongelma, erityisesti omien hyökkääjälupausten kanssa.
Eli huudetaan peliaikaa ja kunnon roolia mutta sitten kuitenkin vaaditaan että kokoonpanon pitää hyökkäyksen osalta "kovempi" mitä nykyinen.
Eli jos tuohon nyt löisi jonkun Tammelan tms tasoisen talentin 1-3 ketjuun niin poru olisi valmis kun rosteri ei ole kuulemma "mestaruuttatavoittelevanseuranrosteri" ja "miksileikitäänpientävaikkarahaaolisivaikkakuinka".
Heitäppä että millaiset pisteodotukset sulla olisi Tammelalle? Kenties suoraan maali per kolme ottelua?Itselläni ei ole mitään sitä vastaan, että lyödään loppukaudeksi Tammela Kestmerin paikalle ja myydään "maalinsylkijä" Saksaan/Tshekkiin/ICEHL:aan.
Jeremistä nyt puhutaan ja pauhataan.Ja mikä tämä Tammela-juttu nyt on?