Jos oikeasti halutaan menestyä, niin se vaatii kovia ratkaisuja, mitä Kalle ennenkin on tehnyt. Siinä mielessä Hagan sopimuksen purkaaminen olisi odotettava ratkaisu, kun ei missään vaiheessa ole päässyt sille tasolle, mitä miehestä odotettiin, eli johtavaksi kärkisentteriksi.
Mielestäni tähän vaikuttaa myös tuo KHL:n muuttunut tilanne. Ehkä normaalimmassa tilanteessa Hagan jatkoa voisi juuri ja juuri miettiä (itse en edes silloin kyllä miettisi yhtään), mutta varsinkin nyt, kun pelaajia ja kovalaatuisia sellaisia on markkinat pullollaan, niin tässä tilanteessa minun mielestäni ehdottomasti Hagalle kiitos ja näkemiin ja rahat kiinni kovemman tason kaveriin.
Täällä monet elää jossain uskossa, että Haga on ensi kaudella paljon kovempi, kun saa vielä yhden kesän lisää ja että tämän kauden Haga ei ole Hagan todellinen taso. Tuohon ei kyllä vaan ole mitään perusteita ja ei minua ainakaan yksi tai kaksi vähän onnistuneempaa ottelua vakuuta, kun takana on se 30 ei kovin hyvin onnistunutta ottelua Minä en ikävä kyllä jaksa uskoa, että Haga olisi ensi kaudella yhtään enempää sateentekijä ja en haluaisi taas lähteä kauteen niin, että yksi tärkeä palanen on kysymysmerkki. Niitä oli tähän kauteen lähdettäessä liikaa ja nyt voidaan markkinoilta saada kyllä Hagaa jo ennakkoon kovempia nimiä tuohon.
Samaa mieltä myös siitä, että ensi kaudeksi kyllä Kallen on hommattava Virtaselle täysin eri tason kortit. Virtanen on osoittanut minun mielestäni tälläkin kaudella, että on valmentajana ihan Liigan kärkipäätä. Veti esimerkiksi pidemmän voittoputken joukkueelleen tällä kaudella kuin kultainen kuningas Virta pystyi omilla Dream Teameillaan tekemään yhdelläkään kaudella, vaikka rosterit olivat kyllä mielestäni Virralla aika monta napsua kovempia. Ja kun kerran tällä kaudella säästeltiin rahaa, niin ensi kaudeksi ne tältä kaudelta säästyneet rahat kiinni ja Virtanen tulee viemään meidät mestaruuteen asti.