Bakaun Imaami
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ei merkittävän kaupungin Lukko
Puolustuspeli hyvää? Omissa kolissut 61 kertaa. Ei nuo kaikki maalivahtien piikkiin mene.
Eniten liigassa, ja ei tosiaan jokaisesta osumasta voi suolata veskareita.Puolustuspeli hyvää? Omissa kolissut 61 kertaa. Ei nuo kaikki maalivahtien piikkiin mene.
HIFKiä, SaiPaa ja JYPpiä vastaan päästiin erinomaisesti ykkössektorille. Se selviää matsien laukaisukartoista hyvin. Tänään toki se oli hukassa. Ei päästy yhtään mihinkään. Maalintekotehokkuus, puolustus- ja maalivahtipeli. Siinä ne ongelmat.Hyökkäyspäässä ei olla itse 1- sektorilla.
Ja ottakaa täppä pois 1. ja 2. erän osalta, niin näette varsin hyvin, miksi Lukko ei edes taistellut voitosta. Vittu, Kärpät voitti laukaukset viimeisessä erässä 29-12, vaikka olivat pelanneet eilen Lukon huilatessa.Ei tässä oikeasti tarvitse katsoa kuin tuo laukaisukartta niin selviää missä Lukon ongelmat ovat.
Itse veikkaan sellaista 4-5 pistettä. Tämä on toki optimistinen arvio.Jos tässä nyt mietitään jo ensi viikkoa, niin kuinka monta pistettä meinaatte, että Lukko kerää? Jukurit vieraissa - 0-1 pistettä. Tappara kotona - 0-2 pistettä. TPS vieraissa 0 pistettä. Eli max 3 pinnaa. Ja taas jäätiin muista lisää. Ei hyvältä näytä.
Vai saako joku muu noista peleistä mielessään enemmän pisteitä?
Puolustuspeli hyvää? Omissa kolissut 61 kertaa. Ei nuo kaikki maalivahtien piikkiin mene.
Vaikka miltä kantilta katsoisin niin en minä mitenkään saa puolustusta onnistuneeksi. Minusta jokaiselle pelipaikalle eli maalille, puolustukseen ja hyökkäykseen tarvittaisiin yksi sellainen pelaaja joka olisi selkeästi vahvistus..
Muuten samaa mieltä, mutta niitä kärkiäijiä tarvitaan 1-2 lisää hyökkäykseen, kuten mainitsitkin. Ilomäki&Keränen oli muistaakseni ennen viime viikon matseja pistepörssissä sijoilla 4. ja 5. Danforth pari pistettä vähemmän tehneenä. Nyt tuo parivaljakko majailee sijoilla 10. ja 11. Ratkaisuvoimaa sekä klpailua tarvitaan lisää.Kyllähän puolustusta ja maalivahteja voi tappioista moittia. Silti kaikki Lukon ns kärkihyökkääjät kiikareilla viime viikon kolmessa pelissä pl Koivisto. Sinne sitä ratkaisuvoimaa tarvitaan. Esim. Dufvan aikana Lukon kärkimiehet oli myös Liigan kärkimiehiä.
Altavastaajina lähdetään otteluun. Ei tämä Lukon nykyrosteri ole kuin max. keskitasoa Liigassa. Budjetti pullottaa, mutta sieltä on tälläkin hetkellä top-4 -palkkaa nauttivista puolustajista vain yksi kehissä.Liiga-tason perussuoritus riittänee tänään voittoon. On eri asia, pystyykö Lukko sellaiseen.
Tämän hetken rosterin tasosta samaa mieltä, mutta pakko kyllä tarkentaa, että tämän hetken puolustuksen sopimuspelaajista taitaa kaikki kalliimmat Ahosta lukuunottamatta olla tänäänkin kokoonpanossa....Altavastaajina lähdetään otteluun. Ei tämä Lukon nykyrosteri ole kuin max. keskitasoa Liigassa. Budjetti pullottaa, mutta sieltä on tälläkin hetkellä top-4 -palkkaa nauttivista puolustajista vain yksi kehissä.
Minä peluuttaisin Lehtistä molemmissa peleissä. Tuplapelit eivät tuntuneet Kähköselläkään missään ja Lukko tarvitsee kipeästi ainakin kannattajien mielestä pisteitä niin miksi lähteä otteluihin heikommalla veskarilla.Tämän päivän maalivahtivalinta on ihan mielenkiintoinen, eli jos Lehtinen pelaa tänään, tarkoittaako se että Setäselle annetaan huomenna resetointi-mahdollisuus Turussa. Näin itse tekisin.
Juuri näin. Miksi peluuttaa riittämätöntä maalivahtia, jos parempi maalivahti on terveenä?Minä peluuttaisin Lehtistä molemmissa peleissä. Tuplapelit eivät tuntuneet Kähköselläkään missään ja Lukko tarvitsee kipeästi ainakin kannattajien mielestä pisteitä niin miksi lähteä otteluihin heikommalla veskarilla.
Kröhöm...Niskalalla on siihen vielä mahdollisuus kuten myös Setäsellä, mutta kukaan ei tähän ainakaan Setäsen kohdalla taida uskoa.