- Mitä runkosarja sijoitusta odotatte tulevasta kaudesta?
- Mitä odotatte uusilta pelaajilta (Keränen, Ilomäki, Marttinen, Hillding...)?
- Mitä odotatte vanhoilta pelaajilta? (Vahalahti, Koivisto, Niskala)
- Mitä odotatte nuorilta pelaajilta? (Niemelä, Vidgren, Siekkinen, Sevänen)
- Mitä odotatte päävalmentaja Pekka Virralta? (Peluutus, pelitapa...)
- Mä olen aina näissä runkosarjaveikkauksissa kohtalaisen maltillinen. Viime kaudella veikkasin Lukkoa sijalle 10 runkosarjassa, ei se loppujen lopuksi hirmu kauas jäänyt mutta pieleen meni kumminkin. Samaa 10-paikkaa pidän tällä alkavallakin kaudella ihan kohtalaisena saavutuksena, kaikkihan on taas kesän aikana mennyt uusiksi niinkuin vuosi takaperinkin.
- Noista ruotsalaisista pelaajista en niin tiedä. Johan Motin on arvoitus mutta veikkaan että Hillding pistää semmoiset 27 pistettä tilastoihinsa. Janne Keräseltä odotan totta kai paljon ja olen erittäin mielissäni hänen paluustan kotiin. Arttu Ilomäkikin tulee paremman kauden pelaamaan kuin 2012-13 oli, mutta siihen nyt ei paljoa tarvita. Marttisesta odotan puolustuksen pikku liideriä, samanlaista pientä uhoa ja vihellyksen jälkeen pätemistä mitä se Ässissäkin pelasi ainakin Lukkoa vastaan niin hyvä on, ei Lukolla oikein sellaista pelaajaa ole ollutkaan. Kakkosmaalivahti Sebastian Ylösestä oli hänen tullessaan ihan hyvä kutina ja on edelleen, parempi vaihtoehto ilman muuta kuin joku "Kautto" Mestiksestä. Kaapon odotan kumminkin pelaavan tasaisemman kauden eli olevan syksyllä jo yhtä hyvässä kunnossa kuin oli keväällä.
- Vahalahti on edelleen kova luu ylivoimalla, samoin Janne Niskala. Tiedä sitten miten Vahalahti sopii Virran pelityyliin, ja muutenkin olisi suotavaa jos joku nuukin alivoimaspesialisti löytyisi ettei Villen tartte ihan jokaista alivoimaa alusta loppuun pelata, 40-vuotiaan äijän. Niskalasta sen verran ettäToivon niin kovasti hänen parantavan kaikilta osin viime kaudesta, etenkin sitä varsinaista puolustamista. Toni Koivistollekin jäi varmaan hampaankoloon, vaikka loppua kohti paransikin, mutta semmoiset 15 maalia niin olen tyytyväinen.
- Joonas Niemelältä odotan aika paljon sen perusteella mitä hän viime kaudella näytti. 10-15 tehopistettä tullee tekemään. Aaro Vidgren ei tee ihan niin paljon pisteitä mutta muuten ottaa askeleen pari eteenpäin hänkin. Ja Roni Sevänen Euran omana poikana on tietysti Lukon puolustuksen tukiruoto, ei vielä alkavalla kaudella mutta tulevaisuudessa.
- Pekka Virralta... hmmm. Nii-in. Toivottavasti palauttaisi Lukon yhden välikauden jälkeen takaisin play off-joukkueeksi. Sen kummemmin en pelitavasta sano mitään, kaikki käy kunhan voittoja tulee, niin se vaan on. Ja ainakin tuota Vahalahden peluutusta jo ylempänäkin toivoin hieman maltillisemmaksi.