Kähkösenhän piti olla täysin varma änärimies, eli kausi liigassa ja siitä sitten änäriin. Tämä nuorten kisojen jälkeen informoituna. Nyt kun koppi ei alkukaudella tarttunut niin hankittiin kaveriksi Stepanek, huikea pelimies ja jos on pienintäkään mahdollisuutta sorvata tälle kaverille jatkosopimusta niin jumalauta sorvatkaa sellainen jo. Kähkönen saati kukaan muukaan ei siinä kärsi yhtään mitään jos ja kun toisena veskarina on kovaluu. Heikkilähän peluuttaa tällä ns ohikaudella veskareitakin järkevästi Vuoreen verrattuna.
Štěpánek lienee aivan liian kallis mies jakamaan vastuuta Kähkösen kanssa, jolle pitää antaa reilusti peliaikaa. Mieluummin näen, että Lukko hankkii jonkun halvemman, mutta silti tasokkaan maalivahdin. Onhan se nyt jo nähty, että SM-liigassa pärjää hyvällä kotimaisella maalivahdilla. Jostain kumman syystä Lukolla ei ole ollut kärsivällisyyttä omien nuorten maalivahtien kanssa. Kannattaa hetki miettiä, millaisia nimiä on ollut viime vuosien finaalijoukkueiden maalivahteina.
Minä en osaa sanoa, millainen maalivahti Lehtinen on, mutta jos tämä kausi oltaisiin panostettu Kähköseen sen sijaan, että laitetaan helvetisti rahaa jumbosijan välttämiseen, olisi ensi Kähkönen ensi kaudella valmiimpi. Hänen rinnallaan voisi sitten olla Lehtinen tai joku muu. Setänenkään ei mahtunut aluksi TPS:n kokoonpanoon, mutta niin vain on tällä hetkellä sarjassa kolmantena olevan joukkueen toinen pelaava maalivahti. Paljon olen Lukon johtoa kritisoinut, mutta uskon Kähkösen hankinnan olleen oikea ratkaisu. Nyt vain pitää toivoa, että tästä ratkaisusta pidetään kiinni.
Sitä minä vain, että vaikka Zapolski oli SM-liigan parhaita ellei paras maalivahti, ei sekään riittänyt. Joka kausi löytyi vähintään kaksi joukkuetta, jotka olivat parempia huonommalla maalivahdilla. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että toisena maalivahtina on Štěpánekin, mutta uskon halvempiakin vaihtoehtoja olevan tarjolla. Lukon täytyisi ensi kaudella käyttää rahansa paremmin kuin tällä kaudella.