Ei tässä ole kyse uskosta. Tai etteikö kannattajat seisoisi joukkueen takana, divariin tai Eurooppaan. Nyt ei voida mennä divariin, vaan seurajohto nostaisi kädet pystyyn ja luovuttaisivat kesken kauden.
Seura on yhteisö, jossa kaikki edustavat sitä logoa. Jos yksi osa-alue luovuttaa, ei sitä tarvitse hyväksyä.
Se on tietysti sitten eri asia miten reagoidaan. Jokainen suhtautuu tavallaan, itselleni pahin mahdollinen pyllistys urheiluarvoja vastaan.
Kuitenkin kysymääsi kysymykseen minä vastaan noin. Kuten edellä kirjoitin, niin eilen hallilla vastasin käytännössä samaan kysymykseen samoin sanoin. Ja me kaksi tunnemme toisemme näiden nimimerkkien takaa, niin varmasti tiedät että olen oikeasti myös tuota mieltä. Kunnioitan myös sinun mielipidettäsi ja ymmärrän sen hyvin urheiluromantikkona. Tätäkään keskustelua ei tarvitsisi käydä, jos oikeasti olisi pelko divariin putoamisesta, kuten kuuluisi olla.
Kuitenkin tuo viimeinen kappaleesi on tärkeä. Jokainen ajattelee, suhtautuu ja lopulta reagoi kuten itse asian kokee. Ei ole oikeaa tai väärää mielipidettä, tässäkään asiassa.
Luovuttaminen on väärin ja yleisesti "tyhjennysmyynti" ilmiönä ihan perseestä. Toivon että aina taistellaan loppuun asti, joka vaihto, joka matsi ja joka kausi, verenmaku suussa. Mutta se että jos pari äijää joukkueesta vaihtuu syystä tai toisesta, ei tarkoita etteikö jäljelle jääneet taistelisi kuten edellä kuvattu.
Kaiken kukkuraksi vieläkin on hiipuva mahdollisuus pleijareihin. Meikäläinen keskittyyy siihen mahdollisuuteen, niin kauan kuin se on mahdollista. Enkä näe sitä suoranaisesti luovuttamisena jos esmes ylipalkattu mutta alisuorittanut tähtipelaaja siirtyy muualle ja joku nuorempi, loppuun asti taisteleva, näyttöhaluja uhkuva kaveri saa sen tontin. Joukkueen pelihän voi jopa parantua sen vuoksi.