Anteeksi kun huutelen vieraisiin pöytiin, mutta nyt kun Dufvan ensimmäinen kausi Raumalla on jo melko pitkällä, niin mitä mieltä siellä ollaan? Tyytyväisiä? Alku oli hankala ymmärrettävästi, mutta mitä pidemmälle on menty niin sitä paremmin ropisee pinnoja laariin. Mites pelilliset esitykset? En ole yhtään kokonaista Lukon peliä tällä kaudella nähnyt. Raumalle oli määrä ajella lauantaina, mutta oma pelireissu pukkas päälle.
Onko havaittavissa isoja eroja verrattuna RD:n JYPiin? Mediapersoonana vielä liigan viihdyttävin ja taitavin (vrt 09-kevään joukkueen alisuorittamisen huomion alta poisvieminen TPS-sarjan jälkeisillä puheilla)? Omissa silmissä edelleen suuri sankari ja nero. Ehkä koko liigan värikkäin persoona.
Varovaista omaa arviota:
Luulenpa että edelleen hyvinkin ristiriitainen persoona raumlaiste silmissä. Minä itse pidän todella paljon miehen esiintymistavasta mediassa, sekä melko paljon pelifilosofiasta ja ajatusmaailmasta. Nyt kun pisteitä tulee yllättävän paljon on silti vähän ristiriitainen olo lähitulevaisuuden suhteen. Pisteitä raavitaan juuri niillä eväillä joilla JYP niitä RD:n aikana metsästi. Itse en ainakaan suurta eroa näe, tosin en niin hirvesti silloin JYPiä seurannut [koska en pitänyt joukkueen pelityylistä ;) ]. Se, mikä epäilyttää on tuo helkkarin nimetön rosteri ja kieltämättä on ollut paljon tuuriakin voitoissa. Lisäksi Lukolla on suuria vaikeuksia pelata johtoasemassa, RD:n kilpikonna ei vain toimi, joten sitä ei tuossa mittakaavassa tulisi mielestäni harrastaa.
Toinen asia on sitten tämä viihtyvyys Lukon peleissä. Pelkäsin ettei Lukon joukkueella tule olemaan mitään yksittäistä "elementtiä" jonka takia minä persaukseni hallille raahaisin. Aika rumaa tuo peli osaa välillä olla, mutta taistelu ja luistelu, jotka nuo Lukko-paitaiset herrat kantavat askiin on jotain mitä ei ole Raumalla aikoihin nähty. Ilman noita asioita ei Lukko voittaisi pelejä, eikä hallilla kävisi porukkaa. Onneksi ne siis nykyään loistavat Lukon otteluissa paikallaolollaan!
Jos pitäisi valiarvosana laittaa niin minulta tippuisi RD:lle nyt 8+, joukkueen asenteen, pistetehtailun sekä RD:n persoonan ja ammattimaisuuden takia.