Käsittääkseni Lukko ilmoittaa pelaajabudjetin ilman sivukuluja? Jos ja kun näin on, niin mielestäni arvioit muutaman pelaajan palkat hieman yläkanttiin, esim. ilmastointiteipillä kasassa pysyvälle Tukoselle ei varmasti makseta 200 K€. Nelosentteri Kauvosaarelle ei varmasti makseta 120 K€, enkä oikein jaksa uskoa että Jasun näytöllä nostetaan 100 K€ palkkapussia, vaikka omapoika onkin. Varovaisesti arvioiden sanoisin että 100-200 K€ saadaan mainitsemistasi palkoista pois. Uskon että Dufvan mainitsema 200 K€ on lähinnä heitto, ei tarkka luku.
Onko näillä summilla jotain totuuspohjaa, vai ainoastaan arvauksia?
Eihän Kauvosaari voi noin paljoa liksaa saada. Puhumattakaan Pesosesta.
Jasukin yläkanttiin...
Kyllähän se taitaa ikävä totuus olla että Lukko joutuu monesti maksamaan pelaajille ylihintaa koska Rauma ja Lukko eivät ole ihan kärkipäässä kun listataan houkuttelevimpia liigakaupunkeja ja -seuroja. Mutta kyllä listatuista palkka-arvioista aika moni silti menee minusta vähän yläkanttiin, ja kun Lukon rosteria katsoo niin minä en kyllä jaksa uskoa että tuohon olisi saatu edes Lukossa yli kahta miljoonaa tuhlattua. Tai sitten Vehasen sopimus on summaltaan jotain ennennäkemätöntä liigassa. Kyllä minä silti luulen että budjetista löytyy reserviä enemmän kuin tuo "noin parisataa tonnia".
Mutta eipähän noita kaikkia tarvitse aina käyttää, katsoo nyt mitä Dufva saa tästä porukasta irti ja laittaa sitten verkkoja vesille jos näyttää että tarvetta hankinnoille on.
Puhtaita omia arvioitani ovat, ilman totuuspohjaa. Kauvosaaren tilipussi voi valitettavasti olla lähellä tuota. Muistaakseni Lukko yritti aikanaan kuumeisesti saada miestä Ilveksestä takaisin kesken kauden ja Lukko oli valmis pulittamaan pelkkänä siirtokorvauksena tuon 120ke. Epäilen, että Kauvosaari on roimasti ylipalkattu. Toki nämä ovat veikkauksia, mutta on Lukko maksanut aikanaan esim. Henrik Juntuselle 70ke ja Ben-Amorille enemmän.
Tukosen tulot olivat Lukosta viimeksi n. 180 000e+mahdollinen rahastointi. En usko, että palkka on tuosta pudonnut mihinkään, vaikka viettääkin puolet kaudesta sairauslomalla. Pesosen on kuitenkin meritoitunut liigajyrä joka tietää arvonsa ja Jasulla painaa EHT-status. Toki voin olla väärässäkin. Oma epäilys on myös, että Lukossa ns. 3-4 ketjun miehet saavat suhteessa kovaa tiliä.