Lukko kaudella 2005-06

  • 206 853
  • 1 204
Tila
Viestiketju on suljettu.

Devon

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Tuomainen ilmoittaa TuTon sivuilla tekevänsä ajoneuvojen siirtäjän hommia. Mahtaakohan se työntää niitä vehkeitä vai peräti nostella kun painoakin on tullut jo noin paljon? Lihashan painaa joten luulisi voimaa ainakin olevan.

Tuomainen on raskaasti liikkuva ja kohtalaisen kiltti pelaaja. Ei oikein osaa hyödyntää isoa kokoaan, vaikka Ika jo päätyneellä kaudella totesikin Tuomaisen pelaavan väärässä sarjassa. Hän suojaa kiekkoa hyvin, mutta mitenkään fyysiseksi pelaajaksi häntä ei voi sanoa.

Tuomaisen jäähyt tulivat Mestiksessä lähinnä tilanteista, joissa puolet pienempi kaveri törmäsi vahingossa Tuomaisen kyynerpäähän jne. Laukaus ei ole mikään erikoinen, ja usein ratkaisuna onkin ihmeellinen ylävartaloveivauksen ja rannelaukauksen välimuoto. Kyllähän kaverissa potentiaalia on, joskin liikkeen riittäminen liigassa hiukan epäilyttää. Tosin kyseessä on vielä nuori poika, eli kehittymisaikaakin on.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jari Laihon mukaan Tuomainen on projektipelaaja, joka saattaa jo ensi kaudella pelata liigassa. Eli siitä kai lähdetään että hän junnujoukkueessa suurimman osan kaudestaan pelaa.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Tero Paappanen (FIN)
Born 24.01.80, Järvenpää, Finland
Height 181 cm
Weight 83 kg
Position Left Defender
Shoots right
Drafted
Comments

Career Stats
Regular Season Playoffs
Team League Season GP G A P +/- PIM GP G A P +/- PIM
Jokerit Helsinki Jr. A SM-sarja 96/97 - 18 1 0 1 - 10 - 3 0 0 1 - 0
Jokerit Helsinki Jr. B SM-sarja 96/97 - 28 4 7 11 - 24 - - - - - - -
Jokerit Helsinki Jr. A SM-sarja 97/98 - 26 3 1 4 - 20 - 8 2 0 6 - 4
Jokerit Helsinki Jr. B SM-sarja 97/98 - 9 1 9 10 - 16 - - - - - - -
Team Finland EJC 98 - 6 0 2 2 +3 2 - - - - - - -
Jokerit Helsinki SM-Liiga 98/99 - 2 0 0 0 0 0 - - - - - - -
Jokerit Helsinki Jr. A SM-sarja 98/99 - 35 5 6 11 +11 40 - 9 0 1 12 -1 16
Jokerit Helsinki SM-Liiga 99/00 - 2 0 0 0 0 0 - - - - - - -
Jokerit Helsinki Jr. A SM-sarja 99/00 - 28 6 6 12 -5 36 - 12 0 4 16 +6 20
Haukat-KJT I divisioona 00/01 - 34 7 9 16 -3 24 - 3 0 0 16 -1 2
Haukat-KJT Jr. A I divisioona 00/01 - - - - - - - - 1 0 0 0 - 0
Haukat-KJT I divisioona 01/02 - 16 7 5 12 +4 16 - - - - - - -
HIFK Helsinki SM-Liiga 01/02 - 31 1 4 5 -4 10 - - - - - - -
Pelicans Lahti SM-Liiga 02/03 - 49 7 6 13 - 54 - - - - - - -
Pelicans Lahti SM-Liiga 03/04 - - - - - - - - - - - - - -
Amur Tigers Khabarovsk Vysshaya Liga 04/05 - - - - - - - - - - - - - -
Totals - - - 284 42 55 97 +6 252 - 36 2 5 7 +4 42

Siinä vähän selvennystä pahimpaan tietämättömyyden puuskaan, by eurohockey.net
 
Sanokaa nyt, että olen väärässä, mutta tuntuu, että olen ainoa, joka on sitä mieltä, että hyvän kauden pelanneelle Jaakko Hagelbergille sopimusta käteen, ja äkkiä!
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Lakaisija
Sanokaa nyt, että olen väärässä, mutta tuntuu, että olen ainoa, joka on sitä mieltä, että hyvän kauden pelanneelle Jaakko Hagelbergille sopimusta käteen, ja äkkiä!

Junnujakin pitäisi peluuttaa. Lisäksi omista kasvateista esim. Ketola ja Lotila on saman tasoisia pelaajia.
 

TiDo28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko,Toronto Maple Leafs
Agitaattoreita?

Vähän samoilla linjoilla L4E:n ja Lakaisijan kanssa.L4E:n kanssa siinä mielessä,että sentterit kyllä jo riittävät enkä huuda enää Sahlstedtin perään enkä edes Essin.Jotenkin vaan on sellainen kutina,että kun on hehkutettu tuota Essin pitämistä niin edelleen olisi 1.sentteri hakusessa kuka se sitten onkaan.Itse en kaipaa enää yhtään uutta sentteriä.

Lakaisijan kanssa samaa mieltä,että Hagelbergille jatkopahvi ja seuraavaksi perustelut sille:

Hyökkäykseen odotan enää max. 2 laituria.1 kpl 1.ketjun laituri ja toinen saisi olla Hagelberg tai sitten mitä itsekään en usko,eli Kaipaisen Masa.Tuli vaan ajateltua sellaistakin asiaa,että Token myötä ei lähtenyt pelkästään tehoja vaan myös yksi parhaista agitaattoreista.Kun Token lisäksi lähti myös Nikke,joka sai myös vastustajan lämpenemään aika helposti olisi joukkueessa myös tälleiselle taidolle tilausta.Heikkinen kyllä yrittää vastata tähän tilaukseen jollain tasolla mutta myös hyökkäykseen tarvittaisiin lisää tätä taitoa.Tore tekee kyllä tässä parhaansa mutta ei ole ihan samalla tasolla Token kanssa tässäkään.Olin huomaavani menneellä kaudella,että Hagelberg osasi hieman myös tätä jaloa taitoa pelaamisen lisäksi mutta tietenkään ei myöskään korvaa Tokea tälläkään tasolla.Koska en itsekään siis usko Masan tuloon niin halvempi/nuorempi/kehittyvämpi vaihtoehto olisi Hagelberg.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Re: Agitaattoreita?

Viestin lähetti TiDo28
Vähän samoilla linjoilla L4E:n ja Lakaisijan kanssa.L4E:n kanssa siinä mielessä,että sentterit kyllä jo riittävät enkä huuda enää Sahlstedtin perään enkä edes Essin.Jotenkin vaan on sellainen kutina,että kun on hehkutettu tuota Essin pitämistä niin edelleen olisi 1.sentteri hakusessa kuka se sitten onkaan.Itse en kaipaa enää yhtään uutta sentteriä.

Olen vähän erilinjoilla, teidän kaikkien kanssa, jos se nyt on sinänsä uutta;)

Ehdottomasti odotan Killerin sopparin julkaisua. Itseasiassa, jos näin kävisi, voisi Larun heivata pois ja säästyisi ulkolaispaikka, jollekulle muulle. Minun sentteriosasto olisi seuraavan sorttinen. 1.Sahlstedt, 2.Tähtinen, 3.Yli-Junnila, 4.Vainiola. Mielestäni olisi ensikauden vertailuissa aikalailla liigan kärkikamaa.

Näin säästetty ulkolaispaikka, joita olisi kolme vapaana, voitaisiin käyttää Niskalan ja Pettinen/Gill osaston paikkaamiseen ja yksi pohjoisamerikkalaiselle snaipperille. Olettaen tietenkin, että Pete jatkaa tolppienvälissä. Ja kyllä siirtorintamalta voi vielä tarttua kotimaisiakin hyökijöitä ja puolustelijoita, kohtuullista korvausta vastaan.

Niin. Uskon myös, että Snebu tekee läpimurtonsa Lukkopaidassa valmentajan vaihduttua, tai pikemminkin joukkueen pelityylin vaihduttua, mikäli uuden koutsin jutut hyökkäävästä Lukkokiekosta pitelevät paikkaansa. Heikkisen ja Honkaheimon voisi heittää samaanpariin ja antaa evästykseksi, "tehkää mitä osaatte parhaiten, älkääkä pelätkö virheitä". Näin meillä olisi joulutaukoon mennessä Nikke korvattu kotimaisin voimin, parhaassa tapauksessa.
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Puoltoääni Hagelbergille. TiDo28:n perusteisiin on helppo yhtyä.
 
Viestin lähetti Repolainen
Junnujakin pitäisi peluuttaa. Lisäksi omista kasvateista esim. Ketola ja Lotila on saman tasoisia pelaajia.

Lotila on 4 vuotta Haagea vanhempi, ja on puhunut vähän siihen malliin, ettei tänne takaisin halua, lisäksi teki jatkosopparin norjaan.

Ketola, yli 80 ottelua Ässissä tehoin 3+1, voidaan ottaa harjoitusrinkiin, mutta en jaksa uksoa, että hänestä olisi mitään hyötyä lukolle.

Normio-Yli-Jumala-Haage, toimiva ketju, miksi muuttaa?

Torkin korvaaja?
Niin, jatkan vanhaa kulunutta virttä, ja ehdottaisin, että ainakin hetken aikaa kokeiltaisiin Joni Yli-Torkkoa Token korvaajana.
Ei Tore toki voi millään täydellisesti yleisön kannalta korvata omaa kasvattia, mutta pelillisesti hänellä olisi potentiaalia mielestäni.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Lakaisija
Normio-Yli-Jumala-Haage, toimiva ketju, miksi muuttaa?

Kolmoseksi ilmeisesti tätä ehdotat? Normio on tärkeä alivoimalla ja puolustus-suuntaan pelattaessa. Ylli on mainio kolmosen sentteri jos jatkaa samalla mallilla mitä IFK-sarjassa näimme. Haagella ei ole mitään käyttöä, pitäähän Snebullekin paikka olla.

Pointti edellisessä viestissäni oli se, että Lukolla pitää olla nelosketjussa omia miehiä. Oli nämä sitten junnuista nostettuja tai paluu muuttajia. Minä ainakin katsoisin paljon mieluummin Ketolan taistelua kuin Tapparan jämä miehen pyristelyä!
 
Viestin lähetti Repolainen
pitäähän Snebullekin paikka olla.

Niin, tätä olen miettinyt.
Tarvitaanko me Snebua loppujen lopuksi.

Omasta mielestä vaihtoehtoja on kaksi, joko Snebulle annetaan kunnon näyttöpaikka 1 tai 2 kentässä, tai sitten myymme sen suosiolla pois, jos joku jotain on valmis maksamaan.
En usko, että kolmosessa on Snebusta ensi kaudellakaan mitään hyötyä.

Ketolan taas olsin valmis pistämään ensin mestikseen, ja katsoa sitten, että kehittyykö, näinhän tehtiin Haagen kanssa kuluneella kaudella, ja kyllähän sieltä ihan eri mies tuli takaisin.
Ainakin minun mielestä tämä "Tapparan jämämies" pelasi hienon kauden, ja olisi kyllä jatkosopimuksen arvoinen.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä Hagelberg minustakin pelasi niin hyvän kauden että ansaitsee sopimuksen. Miksi pistää pois hyvää pelaajaa, jos hän itse haluaisi myös jatkaa? Ei ole merkitystä sillä, onko hän junnuvuotensa pelannut Lukossa vai jossain muualla.

Juuri sellunpilaaja Snellman on sellainen jota itsekin ajattelin Repolaisen mainitessa tuosta junnujen peluuttamisesta. Hänet voisi hyvin korvata jollain junnulla.

(Kaikki tämä Snellmanin noituminen johtaa luonnollisesti siihen että ensi kaudella hän tykittää itsensä Lukon maalikuninkaaksi, eiks jeh?)
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Lakaisija
Niin, tätä olen miettinyt.
Tarvitaanko me Snebua loppujen lopuksi.

Omasta mielestä vaihtoehtoja on kaksi, joko Snebulle annetaan kunnon näyttöpaikka 1 tai 2 kentässä, tai sitten myymme sen suosiolla pois, jos joku jotain on valmis maksamaan.
En usko, että kolmosessa on Snebusta ensi kaudellakaan mitään hyötyä.

Ketolan taas olsin valmis pistämään ensin mestikseen, ja katsoa sitten, että kehittyykö, näinhän tehtiin Haagen kanssa kuluneella kaudella, ja kyllähän sieltä ihan eri mies tuli takaisin.
Ainakin minun mielestä tämä "Tapparan jämämies" pelasi hienon kauden, ja olisi kyllä jatkosopimuksen arvoinen.

Mä olen sun kanssa samoilla linjoilla, Snepua ei välttämättä tarvita mutta ei siitä vielä luopuakaan kannata. Katotaan kesä ja Snepun sopeutuminen Tolvasen systeemiin... jos 10-20 pelissä ei tapahdu muutosta niin olisin valmis luopumaan miehestä, tuskinpa siitä kyllä isoa tiliä enää tulisi. Haagelle paperi käteen ja syksyllä katsotaan millä mennään ensimmäisen maaottelutauon jälkeen. Ja eihän Haage ja Snepu mitään toisiaan poissulkevia lopultakaan ole, itseasiassa hyvinkin erilaiset. Hagelberg suoraviivainen maalille ajava köyhänmiehen power forward ja Snepu ikuinen? snaipperilupaus.

Ja, luulisin että Lotilan tie Lukossa on kuljettu loppuun asti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lotilahan totesi itsekin tuossa talvella että eiköhän SM-liiga ole hänen kohdaltaan jo nähty. Sain sen kuvan että mies ei itsekään usko pystyvänsä pelaamaan liigatasolla. Suunnitteli muistaakseni pelaavansa vielä jokusen kauden ulkomailla.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Lukkoseppä
Ja, luulisin että Lotilan tie Lukossa on kuljettu loppuun asti.

On se varmaan ohi, mutta jos olisi neljä kautta saanut tahkota mukana, niin tiedä sitten olisiko liiga-pelaaja. Ketolalle ei edes annettu mahdollisuutta kasvattaja seurassaan ja KooKoossa on pari näitä jätkiä jotka heitettiin helkkariin ilman mahdollisuutta kokeilla siipiään. Vainiola on varmaan seuraava joka joutuu lähtemään hakemaan peliaikaa muualta ja miten Lukko aikoo jatkossa haalia lupaavia junioreita muualta jos täällä on samanlainen käytäntö kuin Antti Muurisen maajoukkueessa? Ei me ainakaan eteenpäin mennä tällä menolla!
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Repolainen
täällä on samanlainen käytäntö kuin Antti Muurisen maajoukkueessa? Ei me ainakaan eteenpäin mennä tällä menolla!

Älä saatana sekoita Anaa Lukkoon edes huumorimielessä. Möröt hiipivät verkkokalvoilleni jo pelkästä ajatuksesta.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hagelbergille antaisin jatkopaperin. Vastoin odotuksiani mies osoitti olevansa liigatason pelaaja. Snellman saa sen sijaan suksia suolle. Tuskin saa kiekkoa edes tyhjään maaliin.
 
Viestin lähetti yellow
Vastoin odotuksiani mies osoitti olevansa liigatason pelaaja..

Tämähän siinä juuri minullakin on, en pitänyt Jaakkoa juuri minään, mutta se taistelu, se työn määrä, ja ennenkaikkea myös onnistumiset tehopisteiden valossa, sen jälkeen kun hän uuden tilaisuuden sai, osoittivat, että pelimies on kyseessä.
Eli ehkä tämän takiakin olen innostuneempi Haagesta kuin muut, en odottanut häneltä oikeastaan mitään, en tiedä kyllä onko muutkaan odottaneet.

Olikos se muuten juuri Hagelberg vaiko Norppa, mistä muuan Rautakorpi totesi, ettei ikinä tule liigapelaajaa?
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Viestin lähetti Lakaisija
Olikos se muuten juuri Hagelberg vaiko Norppa, mistä muuan Rautakorpi totesi, ettei ikinä tule liigapelaajaa?

Jotain tämän suuntaista JR ainakin JH:lle miesten yhteisenä Tappara-aikana totesi.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Länsi-Suomen verkkoliite tietää kertoa, että Vehaselle ja Pirnekselle on jätetty tarjoukset. Jatko riippuu pelaajien vastauksista. No, verrattuna Token tapaukseen näyttää paremmalta, kun on oikein tarjoukset päästy antamaan :). Ei vaan, hyvä että poikien kanssa ollaan tosissaan. Lapa ainakin antoi jutussa ymmärtää, että Tampereella ja Porissa ollaan oltu maltillisesti liikkeellä tarjousten suhteen yleensä. Tämä tietysti Pirneksen suhteen on hyvä juttu, kun tiettävästi kerran tuo Tapparakin on ollut kuitenkin miehestä kiinnostunut.
Mutta niin kun jo aiemmin totesin kolme kovaa sentteriä on liikaa(rahallisesti), joten jos essi syöttiin tarttuisi pitäisi kyllä Markusta tai Larasta luopua. Vaatii muutenkin kyllä tuon tason sentteriltä paljon henkistä kypsyyttä jos suosiolla kolmoseen jää(pakon edessä homma tietysti on toinen).


Jutun mukaan loput kaksi ulkomaalaispaikkaa jätetään vielä avoimeksi ja todetaan että pakkikalustoon tarvitaan odotetusti täydennystä.
 
Viimeksi muokattu:

mureena

Jäsen
Suosikkijoukkue
lukko,edmonton oilers
tervehdys kaikille!uutena joukkoon liityn....... monet näyttävät ihmettelevän miksei killerin soppairia ole julkaistu. Se johtuu siitä,ettei ole tulossa Lukkoon ollenkaan.Näin olen asiasta kuullut,tietenkään tämä(kään) ei ole 100prosenttinen tieto.
 

junnisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti mureena
tervehdys kaikille!uutena joukkoon liityn....... monet näyttävät ihmettelevän miksei killerin soppairia ole julkaistu. Se johtuu siitä,ettei ole tulossa Lukkoon ollenkaan.Näin olen asiasta kuullut,tietenkään tämä(kään) ei ole 100prosenttinen tieto.

Herranjestas...

Kiitos "tiedosta". MUREENAlle tiedoksi, ettei myöskään Roloson jatka lukossa.
 

Ylämummo

Jäsen
Viestin lähetti Jukan takahiukset
... Kyllä noiden miesten palkoilla luulisi jotain tilallekin saatavan. Olettaen, että pelaajabudjetti on tämän kauden tasoa.

Ensinnäkin: pelaajabudjetti ei voi olla tämän kauden tasoa. Rahat loppuvat Raumalla...

Toki näillä näkymin rahaa säästyy väkisinkin. Kalle ei tule, Pirnes lähtee Bluesiin tai Ruotsiin ja muutenkin ensi kauden joukkue koostuu kaikilta osin halvemmista pelaajista.

Mutta kuten jo aikaisemminkin todettu, onneksi muutkin joukkueet heikentyvät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös