Lukko kaudella 2004-05

  • 148 482
  • 1 248
Tila
Viestiketju on suljettu.

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Re: Re: Snellu ja Topo

Viestin lähetti Walton
Noh, mitäs tämä mies sitten Lukkoon tulee. Olen varma ettei hän Jukan treeneissä pääse sen helpommalla kuin Sykoran harjoituksissakaan.

Tämä kommentti piti heittää täältäkin, mutta Walton ehti ensin. Haluaako tamperelaiseen valmennukseen vai mitä?

Jotenkin tuntuu ipassa nyt tuulee. Pelaajia lähtee ja myös henkilöitä tuolta hallinolliselta puolelta.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Franklin
viime kaudella Ville teki 20 pojoo ja pisteet on ollut laskusuunnassa mutta eiköhän nyt rupea nousemaan mikäli Raumalle tullee



Laskusuunnassa ura? Katsotaan niitä tilastoja, ennen kuin noin sanotaan. Eiköhän Snellu ole takuuvarma 25-35 pisteen mies oikeassa seurassa, oikeiden ketjukaverien kera.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti Arnold
Laskusuunnassa ura? Katsotaan niitä tilastoja, ennen kuin noin sanotaan. Eiköhän Snellu ole takuuvarma 25-35 pisteen mies oikeassa seurassa, oikeiden ketjukaverien kera.

81 syntynyt kaveri, josta ei nyt mielestäni vielä voi sanoa että laskusuunnassa olisi. Arnoldin kanssa kyllä samaa mieltä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Sen verran yksityiskohtaista tietoa HN:ltä että voisin melkein jo alkaa uskoakin tähän siirtoon. Tosin ei tämä sen kaliiberin siirto ole mitä tässä odottelen. Sitä ei ole myöskään tämä huhuttu Toporowsky. Hienoa kuulla että Tampereella missä Villeä on enemmän päästy seuraamaan, ollaan sitä mieltä että lukko sai hyvän pelimiehen.

Mutta hyviä miehiä varmasti, Snellman Luovin tilalle, Toporowsky voi toimia vaikka Murphyn stunttina. Seuraavaksi toivomuslistalla on sitten se Hancockia selvästi kovempi jannu. Mistähän sekin löytyy...
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti HN
Ilves tarjosi 40 000, Lukko maksaa 60 000 ja hommaa tyttöystävälle työpaikan. Siinä on nuoren pelaajan helppo valita.

Eli ilmeisestikkin olisi hyvä ostos. Ipastahan noita on tullut, halpoina pelaajaina kuten esim. Myllys.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Se äijä,joka valmentaa Lukkoa,varokin tekemästä Snellmannista
jälleen yhtä aivotonta polkukonetta !
 

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jehna. Mikäli uutinen on paikkaansapitävä niin olen tyytyväinen. Luovi ja Murphy on paikattu ja mielestäni selvästi. Topperin uskon näyttävän närhen keklut vanhoille tilastoille ja todella auttavan lukkoa runkosarjassa ja pleijareissa. Voimaa saatiin kerralla ja kunnolla.

Snellman, kaksi viimeistä kautta on mennyt sivusilmällä enkä oikein osaa muodostaa muuta kuvaa kuin taitava, nopea ja kevytrakenteinen. Noh, kesällä punttia ja protskua niin saadaan kädet hitaiksi ja vauvalihaa jalkoihin :)
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika mielenkiintoisilta hankinnoilta nämä Snellman ja Toporowsky kuulostavat sikäli mikäli Lukkoon nyt ovat tulossa. Ei kummastakaan nyt suoranaisesti ykkösketjun mieheksi ole, mutta potentiaalia herroilta löytyy ykkösketjunkin paikka ottaa. Tuota Snellmanin hankintaa ensi alkuun hieman ihmettelin, mutta tarkemmin ajateltuna kyseessä lienee ihan potentiaalinen kaveri. Toivottavasti Rautakorpi saa miehestä sen parhaan osaamisen irti ja tekee Snellmanista 35-40 pisteen pelaajan.

Täytynee silti vielä odottaa sopimusten vahvistamisia ennenkuin aletaan tarkemmin kyseisiä herroja arvioimaan. Hankintalistalla ovat näistä pelaajista riippumatta edelleen se huippupakki ja ykkössentteri, joten työnsarkaa Lukon toimistolla riittää. Myöskin se takuuvarma maalintekijä puuttuu edelleen joukkueesta. Näistä pelaajista olisi siltikin hyvä jatkaa menestyvän joukkueen rakentamista.
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oivia vahvistuksia

Ville Snellman on tosiaan oiva hankinta mikäli nyt toteutuu. Samalla voi edelleen uskoa siihen että sitä taitokiekkoiluakin edelleen Lukossa arvostetaan: Tähtinen, Niskala, Snellman ja Hämäläinen ovat tämän koulukunnan erinomaisia lipunkantajia. Snellman korvaa Luovin hienolla tavalla, joten nyt tuo Mikon sopimuksetta jättäminen ei enää niin harmitakaan. Toivottavasti sopimus on vähintään kaksivuotinen.

Toporowski on suhteellisen riskitön hankinta, mikäli vaan tulee toimeen joukkueessa. Menee minun papereissani sekä Murphyn että Ulmerin edelle. Lisäksi takana on hyvät näytöt pudotuspeleistä. Mielenkiintoista nähdä miten pitkää sopimusta Topolle on tarjottu. Olin suhteellisen varma että hän jää Tampereelle, sillä perheellisenä hän on kovasti kuuluttanut pysyvyyttä. Mutta ilmeisesti Ilveksen tarjous ei sitten ollut riittävän hyvä. Reissaamista on hänellä riittänyt viime vuodet, joten olisiko nyt kiikarissa hiukan pidempi sopimus? Kahta vuotta enempää Lukko tuskin hänelle tarjoaa, mutta se kuulostaisi hyvältä jatkuvuuden kannalta.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kun tuota Lukon tämän hetken rosteria katsoo ja siihen lisää Toporowskin ja Snellmanin niin on hienoa todeta että Lukon joukkueessa on nimenomaan taitavia ja nopeita pelaajia iso läjä, tästä asiasta Skodakin tuossa aiemmin mainitsi. Niskala, Bruun, Tähtinen, Saarela, Koivisto, Snellman, Torkki, Yli-Torkko ym. ovat pelaajia jotka eivät monien mielestä varmaankaan lainkaan tunnu "Rautakorven tyyppisiltä" pelaajilta. Verrattuna Rautakorven Tappara-aikaisiin pelaajiin, Lukon pelaajat ainakin tällä hetkellä näyttävät olevan pienempiä mutta nopeampia. Toivottavasti joukkueeseen siltikin hankitaan vielä muutama isokokoinen pelaaja jotta voima ei sitten pääse tosipeleissä loppumaan. Toporowsky ainakin toisi sitä voimaa tuonne hyökkäykseen, vielä kun saataisiin sen huippusentterin lisäksi joku takuuvarma maalintekijä porukkaan niin hyökkäys olisi enemmän kuin hyvä. Jos nämä Ilves-pelurit joukkueeseen liittyvät niin laajuutta alkaa ainakin löytyä ihan kiitettävästi.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
jaahas

Vai että snellman ja topo? Hyviltähän nuo kuulostavat:)

Joku tuolla spekuloi näitä -73 ikäluokan huippujen "katkeruutta" Lukkoa kohtaan, mutta täytyy heti tähän sanoa, että kyllä itseäkin vituttaisi aika lailla jos olisi kohdeltu samoin kuin heitä aikoinaan... Tai ainakin ihmetyttäisi... Onhan seurajohto nykyaikaistunut sen verran, että tämmöistä touhua tuskin esiintyy...


Luovin tapauksesta voisin sanoa sen verran, että mietitäänpäs nyt hiukan. Tuli aikoinaan Lukkoon ja vanhemmat sai työpaikan Raumalta. Pelasi pari kautta, lähti Ruattiin ja sairastui tähän poskiontelo juttuun. Lukko tarjosi try-outtia ja sopimus paukahti. Jotenkin tuntuu, että mies kävi kuntouttamassa itsensä ja lähti takaisin, mutta ei asia tietenkään noin yksiselitteinen ole. Kyllä minäkin lähtisin sinne missä tarjotaan paljon parempaa palkkaa eikä tarvitse pelätä henkensä edestä samalla.
 

Siirappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampabay Lightning, Kotiteollisuus
Ylijumala oli jo tiedossa, mutta kiitos muistutksesta. Kyseinen pelaaja on Lukon harjoitusvahvuudessa mukana koko kesän ja elokuussa katsotaan löytyykö miehellä käyttöä vai ei. Ihan hyvä juttu kuitenkin, että on mukana.
 

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Re: jaahas

Viestin lähetti masaman
Joku tuolla spekuloi näitä -73 ikäluokan huippujen "katkeruutta" Lukkoa kohtaan, mutta täytyy heti tähän sanoa, että kyllä itseäkin vituttaisi aika lailla jos olisi kohdeltu samoin kuin heitä aikoinaan... Tai ainakin ihmetyttäisi... Onhan seurajohto nykyaikaistunut sen verran, että tämmöistä touhua tuskin esiintyy...
Minä puhuin katkeruudesta, mutta tarkoitin Lukon Metsästäjän katkeruutta kyseistä ikäluokkaa kohtaan. En tiedä miten huonosti heitä olisi kohdeltu, muuta kuin palkkapussin niukkuudella, mutta eikö se ollut vielä aikaa jolloin edes parhaille junnuille ei maksettu juur mitään, hyvä kun mehut sai ilmaiseksi.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
Niinpä niin... Jos ikäluokan -73 kaverit ovat katkeria Lukolle kauan sitten tapahtuneista jutuista, niin sitten ei voi mitään. Vettä on noiden tapahtumien jälkeen kanaalissa virranut muutama kuutio. Siinä ajassa on itse kukin ehtinyt asioita varmasti kelailla moneen otteeseen. Pitää muistaa, että Rintanen, Sahlstedt ja Grönman ovat pelanneet TPS:ssa myös Santalan ollessa siellä. Santala on nyt meillä Lukossa. Sitä en tiedä millaisissa väleissä nämä 73:set ovat esim. Mokan kanssa. Tuskinpa Mokka ainakaan heitä olisi suututtanut, korjatkaa jos olen väärässä.
Mutta jos nämä kaverit eivät halua pelata Lukossa, niin sitten eivät pelaa ja sillä siisti. Olen jo aikaisemmin maininnut, että esim. Sahlstedt ja Rintanen kannattaisi nyt tai viimeistään ensi vuonna houkutella Lukkoon, koska alkaa näilläkin pelaajilla ikää jo olemaan. Turha niitä Lukkoon on nelikymppisinä pestata.
Niin se vielä, että jos he saavat esim. TPS:sta paremman palkan ja paremmat edut, niin ei mikseivät he siellä sitten pelaisi?

Onko kyseessä katkeruus vai peräti viha?
 

Siirappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampabay Lightning, Kotiteollisuus
Eikös Kalle S ole kuitenkin puhunut Lukkoon palaamisen puolesta melkovuolaastikkin viimeaikoina. Rintanen puolestaan on enemmän Turkulainen kuin Raumalainen omasta mielestään. Rintasta ei välttämättä tarvitse raahata tänne mikäli Rauma on niin vastenmielinen paikka kuin mitä hän itse puhui 90 luvun loppupuolella. Mutta Kallen haluaisin ja uskon vielä Lukko paidassa näkeväni.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Viestin lähetti Pronger
Minä puhuin katkeruudesta, mutta tarkoitin Lukon Metsästäjän katkeruutta kyseistä ikäluokkaa kohtaan

En minä katkeruudesta tiedä, mutta kuitenkin samassa TPS:n mestarijoukkueessa aikanaan mm.

vuonna 1995 Suvanto, Rintanen, Grönman
vuonna 1999 Sahlstedt
Vuonna 2000 Sahlstedt, Rintanen
Vuonna 2001 Sahlstedt

Kun taas mm. Jokereissa:
vuonna 1996-1999 Saarela
vuonna 1999 Rintanen
vuonna 2000 Grönman

Tietysti raha ratkaisee, Jokereissa ja TPS:ssä oli rahaa. Ennemmin TPS kuin Jokerit, en sitä sillä sanonut. Olisi ollut tietysti kiva nähdä välillä Raumallakin edes jonkin kauden. Kai ryhmä Grönvall, Rintanen ja Sahlstedt joskus vielä Raumalle palaavat elleivät mene kasvattajaseuroihinsa Tapparaan ja TPS:n. Siellähän he uransa ovat tehneet :D

Leikki leikkinä. Itse pidän asioita aika musta-valkoisina. Joko edustaa Lukkoa tai sitten ei. Tuskinpa paljon tähtiä taivaalta kannattaa kuroittaa. Ei minulla mitään esim. Kallea vastaan ole. Hieno ihminen oli ainakin aikanaan...
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Koitin etsiä Kallen haastattelua HV:n mestaruuden jälkeen, mutta en löytäny enkä muista missä lehdykäisessä se oli.

Kalle sanoi kutakuinkin näin."Turussa hoidettiin asiat niin mallikelpoisesti, että kuvittelin aina palaavani sinne, kun Ruotsin visiitti päättyy. Nyt vanhempana on kuitenkin alkanut kummasti kiinnostaa Rauma ja Lukko."

Lainaus ei ole sanatarkka, johtuen juuri siitä etten löytänyt kyseistä haastattelua. Joka tapauksessa minun puolesta Kalle on aina tervetullut takaisin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Noin Kalle suurinpiirtein sanoi. Ja lisäsi vielä että he ovat Kimmon kanssa pohtineet sitä että pitäisikö vielä kerran vetää yhtä aikaa Lukon paita päälle? Raumallahan liikkuu huhu, jonka mukaan Lukko yrittäisi houkutella kaksikkoa takaisin kaudeksi 2005-06. Vuonna 2006 Lukko nimittäin viettää 70-vuotissynttäreitään, ja mikäpä olisi mukavampi tapa juhlia sitä kuin mitali.

Kyllä meistä varmaan aika moni on -mikäli joskus on työpaikkaa vaihtanut- sanonut uuteen paikkaan mennessään vanhasta paikasta että "tätä perseläpeä päin en enää kusekaan", mutta eipä sitä koskaan tiedä.

En minä sen enempää tiedä katkeruudesta, ei sellaista ainakaan Kalle S. Lukon puheista ole koskaan voinut havaita. Rintasen puheista on voinutkin, ja ainakin Kimmon isä sanoi tuossa kevätpuolella vielä niin että sitten kun Kimmo SM-liigaan tulee niin se seura on TPS tai sitten ei mikään. Mutta toivottavasti poika itse (yli 30 vee.) tietää asiat paremmin kuin isänsä.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuli tässä muuten mieleen että meinaakohan Lukko julkaista tällä viikolla noita uusia pelaajasopimuksia isomman nipun kerralla? Snellmanin siirto lienee kuitenkin varma, sillä mies on harjoitellut Lukon kanssa jo muutamia päiviä. Jossainhan sanottiin että näinä päivinä pitäisi tulla vastauksia monilta pelaajilta Lukon esittämiin tarjouksiin joten odottaakohan mustapartainen mies siellä toimistossaan sopivaa hetkeä jolloin voisi julkaista näitä uusia nimiä useamman kerralla. Santalan tyyliin ei oikein sopisi julkaista vain yhtä jo ennalta tiedettyä pelaajasopimusta yksikseen, vaan voisi jopa olettaa että Jyrki ilahduttaa(tai sitten vihastuttaa) meitä Lukon kannattajia jollain täysin puskista tulevalla nimellä. Jos Snellmanin siirto kerran on varma niin voisihan sitä kuvitella että tuo sopimus olisi jo julkaistu jollei mitään muutakaan kerrottavaa lähiaikoina olisi. Kun kerran mies nyt Lukon mukanakin jo treenaa.
 
Yksi asia muuten ihmetyttää; Onko Toporowski halvempi kuin meidän viime kauden ulkomaalaiset? Itse olen sitä mieltä, että täyden(ja ehjän) kauden pelatessaan esim. Ulmer tekisi enemmän pisteitä kuin Topper.
Vai haluutaanko tässä nyt vaan sitä kovuutta joukkueeseen, mitä pleijareissa puuttui, vaikka vähän enemmän maksaisikin?

On muuten melko harvinaista, että Lukko julkistaa (ulkomaalais)vahvistuksiaan tässä vaiheessa kevättä, yleensähän niitä nimiä on saanut odotella, ainakin Santalan aikana kesäkuun puoleen väliin saakka.

EDIT: puuttuva i-kirjain
 

Siirappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampabay Lightning, Kotiteollisuus
Olisikohan mahdollista, että yksi näistä ulkomaalaisista olisi jo entuudestaan tuttu Raumalaisille. Itse haluaisin nähdä erään pelaajan Lukko paidassa nyt Rautakorven alaisuudessa vaikka Ismo Lehkonen ei hänestä mitään saanutkaan irti. Kuitenkin tämä pelaaja takoi 23 maalia DEL liigassa tällä kaudella.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Siirappi
Olisikohan mahdollista, että yksi näistä ulkomaalaisista olisi jo entuudestaan tuttu Raumalaisille. Itse haluaisin nähdä erään pelaajan Lukko paidassa nyt Rautakorven alaisuudessa vaikka Ismo Lehkonen ei hänestä mitään saanutkaan irti. Kuitenkin tämä pelaaja takoi 23 maalia DEL liigassa tällä kaudella.

Tarkoitatko Marian Cisaria? Itse näkisin miehen enemmän kuin mielelläni vielä kettupaidassa. Mutta onko tällä jutulla jotain perääkin vai onko vain omia spekulointejasi?
 

Siirappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampabay Lightning, Kotiteollisuus
Enemmänkin oma toive kuin todellinen huhu, mutta oikeasti näkisin miehen vielä Lukossa enkä edelleenkään ymmärrä miksei miestä pidetty Lukossa.¨

Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Samaa ihmettelen itsekin, mielestäni Cisar olisi ehdottomasti kannattanut pitää Lukossa. Miehellä on potentiaalia yli 50 pisteeseen kaudessa kunhan vaan on kunnossa. Ilmeisesti Ika Lehkonen ei sitten ollut tyytyväinen Cisarin otteisiin ja päätti hankkia todellisen maalintekijän eli Joe Murphyn joukkueeseensa. Cisarilla on loistava pelisilmä, liikettä kun vielä saataisiin miehelle hieman lisää niin siinä meillä olisi huippulaituri ykkösketjuun. Tällä hetkellä mies olisi muutenkin jo valmiina pelikunnossa eikä häntä tarvitsisi kuntouttaa loukkaantumisten jäljiltä. Eli laitapas Jyrki toimistolta faxia lähtemään Saksan suuntaan!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös