Lukko-Blues 15.10.2003

  • 4 641
  • 57

Kapulainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti Shayne
Juha, mulla on ikävä sua :)

Tässä kyllä taitaa olla meitä useampia, joilla on Juhaa ikävä :).

Alkaa tuntumaan, että Ylösen kokemusta ja johtamista tarvittaisiin tuolla kopissa ja miksei myös kentällä.
Vaikka viime kausi meni penkin alle, olen samoilla linjoilla Veikkaajan kanssa, joka väitti, ettei Ylösen tasoinen pelimies pelaa toista yhtä huonoa kautta putkeen.

Kyllähän Spaddulla on edellytyksiä parempaan ja tätä kautta hänellä voisi olla paljon enemmän annettavaa joukkueelle kuin moni uskookaan.

Toivon mukaan pian saisimme Ylösen takaisin kentälle, kunhan tulee kunnossa. Onko muuten kenelläkään tarkempaa tietoa milloin paluu voisi tapahtua, marraskuun lopulla?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ai teillä oli ikävä Ylösen Juhaa? Mulla on enemmän ikävä Ikosen Juhaa...
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti msg
Ai teillä oli ikävä Ylösen Juhaa? Mulla on enemmän ikävä Ikosen Juhaa...
Ansaa on ollut kova ikävä ja kaipaus siitä saakka, kun hän lähti. Kaimaansa kohtaan ikävä on nyt kuitenkin luonteeltaan akuutimpaa.

Sitä vielä piti sanoa, että annettaisiin nyt sitten niille junnuille vastuuta oikein kunnolla. Yksi juniori per kolme ensimmäistä ketjua, luulisi poikien ainakin uskaltavan yrittää sitä maalintekoa, kun vaakapunnuksina on pelkästään saavutettavaa. Kokeileminen ei maksa mitään tässä tilanteessa. Pidemmän päälle sellainen venäläinen ruletti ketjukoostumuksilla ei vaikuta kovin antoisalta, mutta jotain piristysruisketta ja vauhtipiikkiä tässä nyt kaivattaisiin.

Tai sitten viedään koko porukka Ben Furmanin ja Curt Lindströmin johdolla vaellukselle Nuuksioon, missä poimitaan puolukoita ja ratsastetaan aaseilla ympyrää.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Ollaan tyytyväisiä

Viestin lähetti Blågula
Satorin ontuvat selitykset alkavat pikkuhiljaa kyrpimään. Eilen tuli taas todellinen helmi: "Seitsemän A-junioria kentällä ovat hieman liian kovassa vastuussa."

Nelosketju sai ottelussa aivan marginaalisesti peliaikaa ja Tukosen poppoolle olisi ihan oikeastikin voinut antaa enemmän vastuuta. Onko Bluesin hyökkäysmateriaali kenties liian kapea, kun kolmoseenkin on heittää sellaiset miehet kuin Tuomainen, Kalto ja Ahonen??? Tedhän mainitsi, että taas puolustettiin hyvin, mutta maalinteossa on ongelmia. Noista seitsemästä mainitusta "A-juniorista" ainakaan Näätänen ja Tuominen eivät edes pelanneet ottelussa....juu selkeästi oli liikaa vastuuta.

Viimeisestä kymmenestä ottelusta Bluesilla on plakkarissa yksi voitto. Mutta ei se mitään, koska Blues on pelannut hyvin ja jokaisen pelin jälkeen päävalmentajamme on ollut tyytyväinen. Eilinen Lukko-ottelu ei tehnyt poikkeusta. Ted muisti mainita lehdistötilaisuudessa olevansa tyytyväinen pisteeseen, koska Lukko on hyvin valmennettu joukkue. Blues oli hetkeä aikaisemmin menettänyt voiton 12 sekuntia ennen loppua ja Ted se vaan on tyytyväinen ja mikäs siinä, kyllähän joukkueen esitykset vähintään tyydyttävät. Jatketaan samaan malliin ja pidetään valmentajamme tyytyväisenä jatkossakin.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Täällä purnataan tuttuun tapaan Lukon valmennuksesta ja muutamista pelaajista. Joukkue nousi tasoihin 12 sekuntia ennen loppua, mutta valmentaja on kuitenkin epäonnistunut, maalivahti on seula, kun torjui vain 40 kertaa ja ulkomaanapu on turha (vaikka on 8. ulkomaalaisten pistepörssissä - samaisessa TOP 10:ssä vain Lukolla on kaksi ulkomaalaista, siis molemmat).

En tiedä, mikä sitten kelpaisi näille valittajille: kaikki ottelut pitäisi voittaa, vai? Heti mulle kaikki tänne!

Tämän kauden Lukko pelaa juuri sellaista peliä, mitä minä haluan nähdä: aggressiivistä, fyysistä ja vauhdikasta. Olen aika useasti Tampereen jäähallissa pettynyt Lukon esitykseen: passiiviseen peruutteluun. Pahin tapaus oli Tihonovin aikana, kun Tappara painoi päälle ja Lukko sumputti. Ei sitä enää, kiitos. Tänä syksynä ei Tappara-Lukko-ottelussa tarvinnut hävetä omiaan.

Lukon pelitapa on Lehkosen kehittämä. Kukaan ei voi kieltää, etteikö Lukko saisi tehtyä tarpeellisen määrän maalintekopaikkoja per peli. Se on Lehkosen "vastuulla" ja hän on hommansa hoitanut. Pelaajien vastuulla on tehdä paikoista maalit. Samoin pelaajien vastuulla ovat henkilökohtaiset virheet puolustuspelissä.

Jotta tämä keskustelu saisi vähän lihaa luittensa päälle, olisi hyvä, jos joku arvostelijoista kertoisi, mikä joukkue on koko alkukauden pelannut täydellisesti ja kuka valmentaja on osoittanut olevansa velho alallaan johtaen joukkonsa voitosta voittoon. Tämän ketjun perusteella Blues voidaan laskea heti pois valikoimasta.
Valikoima on kaiken kaikkiaan aika kapea.
 

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hearsay: On hyva etta on lannistumattomia faneja olemassa, mutta olen aikalailla eri mielta kanssasi.

Nahtyani lukolta pelit: TPS, Tappara, HIFK (v), JYP ja Blues ei lukon voida sanoa esittavan aggressiivistä, fyysistä ja vauhdikasta pelia. Pelit ovat olleet huonoja kauttaaltaan, vain ajoittaisia piristymisia (e.g. toinen puolisko 3. erasta vs Blues) muuten taysin asennevammaista surffailua ja kummallista sekoilua. Aijansuo ei ole varmaan sitten ruotsin vallan jalkeen ollut noin apeassa mielentilassa. Ja sekin viela etta pelaajat haukkuvat valmentajaa lehdissa ja kaupungilla. nyyh..

Toisaalta, samaa tasotonta pelia ovat vastustajatkin pelanneet eli onko ongelma sitten koko liigassa, niin kai sitten.

Minulle pistesaldo on ollut ainoa mieluisa puoli tahan asti, piste per peli mennaan ja se riittaa tavoitteisiin talla kaudella.

Se mista olen samaa mielta kanssasi on se, etta maalivahtipeli ei ole lukon ongelma. Se on motivaatio, tsemppaus ja taktiikat kun hakataan paata seinaan.. valmentajan piikkiin laitan nuo.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Hearsay
En tiedä, mikä sitten kelpaisi näille valittajille: kaikki ottelut pitäisi voittaa, vai? Heti mulle kaikki tänne!

Vastaan nyt vaan omasta puolestani.

Vieraskaukalossa Lukko saa minun puolestani pelata äijämäisesti miten tykkää. Minua ei enää liikuta tuleeko tappio Ässille 1-2 vai SaiPalle 2-9 kun en niitä pelejä katsomassa käy. Seuraan toki, joko radion tai teksti-tv:n välityksellä mutten jaksa murehtia enää sitä tuleeko tappio vai ei. Tottakai joukkue niitäkin pelejä voittamaan lähtee, joskus onnistuu ja joskus ei.

Mutta Äijänsuolla katson melkein jokaisen Lukon pelin. Ja maksavana katsojana vaadin että Lukon on voitettava jokainen kotipeli. Uskon etten ole tämän mielipiteeni kanssa yksin. Sitten kun lopetan joskus hamassa tulevaisuudessa satavuotiaana ukkona Lukon kotipelien katsomisen, niin sen jälkeen minulle on yks vitun haju kuinka Lukko pelaa, silloin en myöskään ole valittamassa.

Toki hyvällä pelilläkin häviämistä on mukavampi katsoa kotikaukalossa kuin huonolla pelillä häviämistä. Esim. Jokereita ja Tepsiä vastaan Lukko on usein pelannut hyvin kotona vaikka onkin hävinnyt, ne ovatkin lähes poikkeuksetta olleet hyvätasoisia pelejä eikä sellainen tappio ainakaan minua harmita.

Totta on tietenkin sekin, että jos se eilinen Lukon paras jatkoaikahyökkäys, jossa Viinanen torpattiin maalia päin, olisi päättynyt Lukon voittomaaliin niin varmasti eilenkin pelin jälkeen olisin ollut tyytyväisempi kuin tuohon tasapeliin. Se varmaan olisi näkynyt pelin jälkeisessä kirjoituksessanikin, mutta eikös se ole ihan inhimillistä?

Semmoista se on. Minä en ole vielä tällä kaudella Ikaa haukkunut enkä toivottavasti joudu sitä tekemään JYPpipelin jälkeenkään. Pelaajia olen haukkunut, mutta toivottavasti siihenkään ei ole aihetta lauantaina.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös