Täällä purnataan tuttuun tapaan Lukon valmennuksesta ja muutamista pelaajista. Joukkue nousi tasoihin 12 sekuntia ennen loppua, mutta valmentaja on kuitenkin epäonnistunut, maalivahti on seula, kun torjui vain 40 kertaa ja ulkomaanapu on turha (vaikka on 8. ulkomaalaisten pistepörssissä - samaisessa TOP 10:ssä vain Lukolla on kaksi ulkomaalaista, siis molemmat).
En tiedä, mikä sitten kelpaisi näille valittajille: kaikki ottelut pitäisi voittaa, vai? Heti mulle kaikki tänne!
Tämän kauden Lukko pelaa juuri sellaista peliä, mitä minä haluan nähdä: aggressiivistä, fyysistä ja vauhdikasta. Olen aika useasti Tampereen jäähallissa pettynyt Lukon esitykseen: passiiviseen peruutteluun. Pahin tapaus oli Tihonovin aikana, kun Tappara painoi päälle ja Lukko sumputti. Ei sitä enää, kiitos. Tänä syksynä ei Tappara-Lukko-ottelussa tarvinnut hävetä omiaan.
Lukon pelitapa on Lehkosen kehittämä. Kukaan ei voi kieltää, etteikö Lukko saisi tehtyä tarpeellisen määrän maalintekopaikkoja per peli. Se on Lehkosen "vastuulla" ja hän on hommansa hoitanut. Pelaajien vastuulla on tehdä paikoista maalit. Samoin pelaajien vastuulla ovat henkilökohtaiset virheet puolustuspelissä.
Jotta tämä keskustelu saisi vähän lihaa luittensa päälle, olisi hyvä, jos joku arvostelijoista kertoisi, mikä joukkue on koko alkukauden pelannut täydellisesti ja kuka valmentaja on osoittanut olevansa velho alallaan johtaen joukkonsa voitosta voittoon. Tämän ketjun perusteella Blues voidaan laskea heti pois valikoimasta.
Valikoima on kaiken kaikkiaan aika kapea.