Maffesoli kirjoitti
Voisit oikeastaan ensin kertoa minulle, miten Lukon joukkueen rakentaminen käytännössä tapahtuu ja mikä on Laihon päätöksentekorooli. Itse en tunne järjestelmää, ja olisin kiitollinen, kun sellainen, joka sen tuntee, minulle siitä kertoisi.
Siitä varmasti olemme kaikki täällä samaa mieltä, että suuri osa täällä olevasta kritiikistä yms. on tietynlaista pettymystä ja pettymystä viime kaudesta, eikä sitä varmasti paranna se, että viime kauden pohjanoteerausta ei toimistolla käytännössä kuitattu tavalla, joka olisi kannattajille mieleen eli esim. tiettyjen vastuuhenkilöiden poistamista organisaatiosta. On helppoa aina arvostella epäonnistuneita ja lyödä yhä syvemmälle kritiikissä ja itsekin kieltämättä viime aikoina olen tätä harrastanut tietoisesti.
Kannattajilla tietysti on aina oikeus mielipiteeseen ja totuus on se, että edelliskauden pelaajatappioiden (Vehanen, Roloson, Niskala, Gill, Pettinen, Torkki, Larouche, Pirnes ja Koivisto) paikkaus ei onnistunut kannattajien toivomalla tavalla.
Oli monta vuotta menty ilman, että esim. olisi nostettu uusia pelaajia edustukseen (junioreita). Takki oli ns. tyhjä ja lähtijöitä ei pystytty paikkaamaan Paukkusilla ja kumppaneilla. Kulunut kausi oli monellakin tavalla useamman kauden ratkaisuista tullut seuraus. Näin ehkä se oli.
Kuitenkin jotakinhan tässä on välillä opittava ja uutta Bluesia Lukosta en halua esimerkiksi. Pahaaoloahan pitää aina jonnekin heittää... Joka tapauksessa
1. organisaatio teki keväällä virheratkaisuja (on se Laiho tai joku muu)
2. pelillinen esitys oli alaluokkaa kauden aikana
3. Jäähalliremontti sotki kesällä ilmeisesti melkoisesti kauteen valmistautumista
4. valmentajasotkut ja turhien pelaajien rahtaus.
5. Tiedotus organisaatiosta kauden aikana oli alaluokkaista.
Kukapa tässä olisi tyytyväinen menneeseen. En haluaisi nähdä paniikkiratkaisuja. Pitäisi aina osata katsoa tulevaisuuteen. Jälkiviisaus se on joka tapauksessa kannattajien puolella (ei päättäjien).
Näin tässä itse ajattelin vääntää omaa rautalankaani :D.