Minä taas en yhtään tiedä, kuka riitelee kenenkin kanssa ja miten vakavasti. Nuoria pelaajia olen sen sijaan seurannut aika kauan. Harvempien kehitys on tasaista, tapahtuu hyppäyksiä eteenpäin, pysähdyksiä kehityksessä, taantumista. Esimerkiksi sopisi vaikkapa eräs Immonen, edelliskausi Ässissä ja viime kausi Jypissä eivät juuri muistuttaneet toisiaan.
Nyt puheenaiheeksi noussut Koivisto ei todellakaan tällä kaudella ollut hyvä. Meniköhän yläpää vähän sekaisin hyvän Amerikan leirin jälkeen. Ehkä unohtui, että siellä hän ei pelannut NHL:ssa vaan mahdollisten NHL-pelaajien kanssa... Ensi kausi voi olla ihan eri näköinen, missä pelaakin, mielelläni näkisin Lukossa.
Eivät nämä nuorten pelaajien siirrot mitään poikkeuksia ole. Joku muisti Somervuoren, täältä voisi muistaa vaikkapa Grönvallin.
Mitä nuorten pelaaajien peliaikaan ja -paikkaan tulee, niistä on keskusteltu aikaisemminkin. Joku voi muistaa vaikkapa seiskakolmoset. Monet, eivät vähiten pojat itse ja heidän kotiväkensä, valittivat, että heille ei annettu riittävästi peliaikaa. Silloin valmentajana olleella Möllillä oli oma mielipiteensä: peliaikaa ei anneta, se otetaan.
Kyllä Toni viime kaudella niin paljon pelata sai, että parempikin paikka olisi ollut otettavissa.
En yhtään epäile, etteikö tälläkin kaudella yksi tai muutama sopimuspelaaja lähde johonkin muualle. Olisi suorastaan outoa, jos kaikki olisivat tyytyväisiä. Lähtihän vuosi sitten Uusikartano...