Olen väsynyt, kiellä en kun särkyi lumous. Tällä kertaa en mitään pitkää novellia kerta kaikkiaan jaksa enkä pysty kirjoittamaan, mutta kun näköjään puhelinlangat laulaa taas ja linjoille pääsee, niin jotain purettavaa sydämelläni kumminkin on.
Osat ovat tosiaan totaalisesti vaihtuneet viime ja edelliskauden peleistä. Kun Ässillä oli noina kahtena kautena suuria vaikeuksia tehdä maali Lukolle, niin nyt on vastaavasti toisinpäin. Ei siinä mitään, semmoista peli on ja joskus ne asetelmat taas muuttuvat toisinpäin.
Ihan ensin pitää haukkua tuomari. Ei sen takia että hän olisi Ässille voiton taannut, vaan siksi että noin saatanan pihalla olevaa tuomaria en ole koskaan nähnyt, edes Tom Laaksonen nykytuomareista tai Antti Koskinen ex-tuomareista eivät tälle Lapinpolttajalle pärjää. Äijä veti päästään ihan outoja tuomioita, huippuina Teemu Normion ja Pasi Peltosen väkivaltaisuusjäähyt avauserässä, äijät tuuppasivat toisiaan kerran käsivarresta ja molemmat pihalle, sekä tuo lopun salomonintuomio koukkaaminen-kampitus, joka tosiaan kirvoitti jo makiat naurut. Ja silloin kun joku rike jäällä tapahtui, niin äijä makasi mahallaan kaukalon kulmassa, eikä tietenkään nähnyt.
Molemmat valmentajat pelin jälkeen puhelivat siitä, että tällaiseksi linja muuttuu viimeistään ensi kaudella, jollei jo joulutauon jälkeen. Ei jumalauta jääkiekko saa tällaista olla, jos tarkasti vihelletään niin sitten vihelletään koko pelin ajan eikä jossain tietyssä vaiheessa ummisteta silmiä, niinkuin tämä germaani teki.
Mutta tuomari oli molemmille tietysti sama, molempien joukkueiden peliä äijä sekoitti yhtä pahasti ja ihme että yhteensä vain kolmella kymmenminuuttisella selvittiin.
Lukon peli on totaalisesti sekaisin. Aika monta vuotta minäkin olen Äijänsuolla pelejä katsellut, enkä kyllä muista koska peli viimeksi näin sekaisin on ollut. Ismo Lehkosen aikana se ei ollut, eikä varmaan Timo Tuomen aikanakaan, ehkä Freddy Lindforsin aika on kaikkein lähimpänä tätä. Mutta eikös Tolvanenkin ole valmennusoppia sieltä Ruotsista haeskellut?
Ei tuosta pelistä kyllä oikeastaan mitään hyvää löydä. Toporowski oli pirtein kenttäpelaaja, ja Langkow maalissa piti Lukkoa pelissä mukana, muita ei juuri kehua kannata.
Mitä ihmettä on tauon aikana tehty? Ramonassa sanottiin päivällä jotta varsinkin ylivoimaa on harjoiteltu, mutta luvalla sanoen ei se siltä näyttänyt. Perkele, kiekkoa siirrellään kyllä mieheltä toiselle, mutta niin kauan että joku vastustaja lopulta syötön katkaisee. Tai sitten haettiin selvästi Saarelalle vetopaikkaa, mutta nyt on taas se aika kuusta kun Saarela ei lauo, ei vaikka mikä olisi. Parin pirteämmän pelin jälkeen Saarelakin oli taas tutun huono.
Eipä tässä muuta osaa sanoa kuin että tämä kausi rupeaa kohta olemaan selvä. On hienoa jos joku tästäkin pelistä löytää jotain hyvää Lukon kannalta, kenties parempaa pelaamista kuin esim. viime kaudella, mutta minä en kyllä sellaista löydä.
Tolvasen lähtölaskenta on kaiken järjen mukaan jo käynnistynyt. Se päivä kun Santala tiedottaa tuon helvetin muumion syrjäyttämisesta, se pitäisi julistaa kansalliseksi liputuspäiväksi.
Ei mulla muuta. Vittu kun olis viinaa.